Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 537
Copyright (C) HIX
1999-10-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Magno, teli vezetes (mind)  18 sor     (cikkei)
2 Re: Aksi toltottseg (mind)  39 sor     (cikkei)
3 akku toltes rejtelmei, Sip u. (mind)  32 sor     (cikkei)
4 Versenyezzunk!!! (mind)  28 sor     (cikkei)
5 Traffipax (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Tolatoradar alig 10.000 Ft felett!!! (mind)  20 sor     (cikkei)
7 VW elektromos csatlakozokat keresek (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Jogsi+sztori (mind)  30 sor     (cikkei)
9 Granada 2.8i (mind)  21 sor     (cikkei)
10 citroen (mind)  23 sor     (cikkei)
11 Nokia 2010, Sierra muszerfal (mind)  13 sor     (cikkei)
12 Motor- es valtotarto bakok (mind)  9 sor     (cikkei)
13 Cseh es szlovak matricak (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Verseny ma este! (mind)  70 sor     (cikkei)
15 Verseny ma este! 2. resz (mind)  40 sor     (cikkei)
16 Hol voltak a hianyzo versenyzok? (mind)  16 sor     (cikkei)
17 F1-magazin (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Re: ultrahangos tolato radar es egyeb (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Re: Citroen (valasz Vomberg(?) Istvannak) (mind)  75 sor     (cikkei)
20 Suzuki - ajtonyitas erzekelo (mind)  14 sor     (cikkei)
21 Re: garazsbejaroban valo parkolas (mind)  16 sor     (cikkei)
22 Re: Aksi toltottseg (mind)  29 sor     (cikkei)
23 Gumik (mind)  26 sor     (cikkei)
24 Gumi-Ajanlas, Reakcio (mind)  78 sor     (cikkei)
25 Re: rapid es injektor (mind)  18 sor     (cikkei)
26 Re: varakozas? megallas? (mind)  18 sor     (cikkei)
27 sSzlalomrally (mind)  18 sor     (cikkei)
28 Utasok es egyebek (mind)  35 sor     (cikkei)
29 Teli statisztika (mind)  27 sor     (cikkei)
30 Erdekesseg (mind)  24 sor     (cikkei)
31 Re: BMW elso kereke, erosito az IFA-bol, Trabant persel (mind)  44 sor     (cikkei)
32 headset, Daihatsu (mind)  22 sor     (cikkei)
33 Telefon az autoban (mind)  16 sor     (cikkei)
34 Rele (mind)  23 sor     (cikkei)
35 Termosztat (mind)  33 sor     (cikkei)
36 Eredetvizsgalatrol maskepp.... (mind)  73 sor     (cikkei)
37 valasz (mind)  14 sor     (cikkei)
38 Sierra (mind)  2 sor     (cikkei)
39 zozi (mind)  24 sor     (cikkei)
40 kicsi kocsi ujra szaguld (mind)  32 sor     (cikkei)
41 Ford Sierra muszerfal (mind)  15 sor     (cikkei)
42 Milyen autot (kisbuszt)? (mind)  21 sor     (cikkei)
43 Anyos < 150 cm (mind)  15 sor     (cikkei)
44 matricas auto (mind)  7 sor     (cikkei)
45 Beinditasi segitseg (mind)  43 sor     (cikkei)
46 Re:Aksi toltottseg (mind)  28 sor     (cikkei)
47 versenyezzunk (mind)  62 sor     (cikkei)

+ - Magno, teli vezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv lista,
ket kerdesem lenne:

Ha van valakinek barmilyen hasznos tanacsa a jeges uton
valo vezetest illetoen, szivesen olvasnek rola. Van egy 
gyakorlopalyaja az Autoklubnak, volt ott valaki, erdemes
elmenni? 4000 korul lehet a par oras tanfolyam, megeri?
Az elmult telen nekimentem egy villanyoszlopnak a Trabival
egy jeges keresztezodesben es erdekelne, milyen trukkok
vannak a fek nyomogatasan kivul.

Masik kerdesem: olcso magnot keresnek, 20-ig, lehetoleg
ujat vagy ujszerut. Valahogy egy magno vagy 5ezer Ft,
vagy 30, mintha kozte nem lenne semmi. Jol latom, vagy
csak rossz helyekre jarok?

Koszonettel,
Nandi
+ - Re: Aksi toltottseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv kedves lista,

> >Na, ez szerintem nem igaz. Ha mondjuk az akku olyan gyenge,
> >hogy nem forgatja meg az inditomotort, es 10 percig tolti ez a
> >dobozka 5 amperrel, akkor <1 amperora megy bele. Attol aztan
> >nem fog inditani! Vagy nincs igazam?

Szerintem nem ez a szerkentyu lenyege.
Egy inditomotor kb. 50A-t vesz fel egy Trabiban. Ha az aksi
hideg és nincsen teljesen feltoltve, nem tudja leadni ezt az aramot.
Ha viszont elomelegited (bekapcsolod a fenyszorot, majd azt
lekapcsolva inditozol), kevesebb energia marad benne, viszont
megno a kapacitasa (mivel a nevleges kapacitasat csak kb. 25 C-on
adja le, 0 C-on csak a felet), igy sikerulhet az inditas. Ez a kutyu
abban segit, hogy az aksi melegedjen (5A-es toltes annyi, mint
kb az egyik fenyszoro bekapcsolasa), es az amugy is szukos
toltesmennyisege inkabb egy kevessel nojon, mint csokkenjen.
Az otlet szerintem nem rossz, bar en inkabb vennek nagyobb
kapacitasu aksit par ezer Ft-al dragabban, aztan inditozhatok
kedvemre.

> Egy szemelyes elmenyemet irom le a temaval kapcsolatban.
> A garazsban vilagitast szereltem. Tavfeny es kodlampa. Hosszas

Evek ota sajnalom a penzt egy normalis zseblampara, amit a kocsiba
tehetek, ha valami gond lenne utkozben. Ugy latom nem vagyok
egyedul :-)

> Azalatt a ropke 10 masodperc alatt, amig jart a moci, honnan a
> banatos manobol tudott annyi delejt osszeszedni, hogy megiscsak
> megforgatta a fotengelyt?

Ha a generator tolti az aksit, azt 20-30A-el is megteheti, igy 10mp
alatt belemehet pont annyi, hogy az 50A-t felvevo indítómotort 4-5 mp-ig
mukodtesse. Egy mar elinditott motor pedig konnyen indul, igy
eleg lehet neki 1-2 mp is. Igy  a dolog eleg realis.

Sziasztok,
Nandi
+ - akku toltes rejtelmei, Sip u. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Na, ez szerintem nem igaz. Ha mondjuk az akku olyan gyenge,
: hogy nem forgatja meg az inditomotort, es 10 percig tolti ez a
: dobozka 5 amperrel, akkor <1 amperora megy bele. Attol aztan
: nem fog inditani! Vagy nincs igazam?

Ezeket a "vackokat" nagyon nehez tolto gorbevel leirni, kismillio
parametertol fugg a dolog. Savas akkurol hirtelen nem tudok mit mondani,
NiCd akkunal ugy nez ki a toltes, hogy viszonylag rovid ido alatt eleg
magas kapocsfeszultseget produkal (persze nincs benne energia), amitol a
rola jaratott dolgok megint elkezdenek mukodni (rovid ideig). Nem tudom,
hogy savas aksinal is letezik-e ez az effektus. Egyebkent lehet, hogy a
toltes soran keleltkezo ho"to"l indul csak a kocsi, mert csokken az aksi
belso ellenallasa (lasd a trukkot, hogy inditozas elott rovid idore a
tompitottat bekapcsolni).

Szerintem jobb egy igazi toltot venni, ami normal korulmenyek kozott 5
A-rel tolt, de inditozaskor is rajta lehet hagyni -- ilyenkor 20+ A-t
produkal (atkapcsolhato).

##

Mint kiderult, a Sip u.-i keresztezodes fejbol nem megy nekem. Igy csak
ket javaslat, hogy mi johet meg szo'ba: 1) Ha a Sip u-ban nem nyil alaku a
zold lampa, hanem telezold van, akkor a Sip u-bol jovonek szamolnia kell
mindenfele utakadallyal (jobbra kis ivben kanyarodo'k, gyalogos, stb.) 2)
keresztezodesbe csak akkor szabad behajtani, ha a zold ideje alatt el
tudom hagyni.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Versenyezzunk!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi mindenkinek

Elg regota olvasom a listat, de meg kell mondanom, hogy reg szorakoztam
ilyen jot.
Lehet, hogy a NO FEAR Golfok es a sportbmw318i mellett uj kaszt jelenik meg
:a suzuki1.6 ? Majd jobban figyelek ezentul, hogy idoben lehuzudjak, ha jon
felem egy suzi uveghangon :)
Nem akarok senkit megbantani, de egy kicsit olyan volt az level, mint amikor
a 18 eves telepi gyerekek megveszik az elso 1200 Lada-t, es meg vannak
gyozodve arrol, hogy akkor lesz O a kiraly, ha a mutato nem megy 120 ala,
fuggetlenul attol, hogy a fek , futomu, stb birja-e.

>A Michelin feliratbol az oldalan kb. 3 mm latszik, a tobbi lekopott

Hat, ha ilyen futomuvem lenne, akkor dobnam az arokba az egeszet. Milyen
erzes ketkerekezni a suzukival?? :)

> Golf II.GTI-ket nem csak a gyorsulásban gyalazza meg a Suzuki 1,6 16V-m

Meg kell hogy mondjam , azert ez egy kicsit mokas. Magyar izomautok
versenye... :)
Csak azt az egyet ne felejtsd el, hogy az a Golf mar tiz eve megy, es meg
lehet hogy ugyanennyit fog. Lehet, hogy rosszindulatu vagyok, de ahogy irtad
, a suzukidrol ez nem nagyon mondhato el.

Udv: Balazs

    1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.7 V8
+ - Traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Kollegak!

Tegnap (vasarnap) haladtunk az "emnullason" az M1 elagazas felol az M5 fele
(a Nagykorosi uti autopiacra mentunk cimborammal). Az egyik hidnal (az OMV
kut fele) erdekes berendezeseket lattam a korlatra erositve: magas (kb.
80-90cm, 25-30 cm atmeroju) sotet szinu hengerek voltak (a napsutes miatt
nem lattam jol). Javitsatok ki: traffipaxot lathattam?

Udv mindenkinek:

Benkó Gábor
<mailto:>
+ - Tolatoradar alig 10.000 Ft felett!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

Kicsit el vagyok maradva HIX-AUTO ugyben, de azert igyekszem.
#532-ben sirtatok, hogy milyen dragak a tolatoradarok.
Nalunk a csaladban eloszor egy Chrysler Vision, majd egy Voyager feneken
feszit egy tolatoradar (egyik sem kisauto kategoria, igaz? :-) )
S a lenyeg, hogy az egesz kutyu kijelzostul, vezetekestol, erzekelostol kb.
12.000 Ft volt. Kb. 1 honapja is lattam, megpedig ahol mi is vettuk, a
CORA-ban!!!
Az erzekelesi tavolsaga 1,5 m , s fel meteren belul finomabb leptekben mer.
Kiprobaltuk, meg a belogo lancot is eszrevette. S ha azt mondom, hogy a
csalad notagjai is kepesek vele tukorbol viszonylag normalisan parkolni,
akkor ezzel azt hiszem kelloen megdicsertem.

Ha meg erdekel valakit, nyugodtan maganban zaklasson, nehogy tobb hetes
kesessel reagaljak a temara.

Ha a tema mar lefutott, akkor bocsi.

Udv, Bazsi
+ - VW elektromos csatlakozokat keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

keresek VW-be valo elktromos csatlakozokat.
Ami eppen kellene, az ajtoba szerelek hangfalat, aminek 
a helye megvan, de nincs bekabelezve. Az ajto oszlopban
benne van egy kerek nagy csatlakozohely, az oszlop es 
az ajto kozott megvan a gumiharang, nekem a kerek 
csatalokzoba kell kicsi lapos 2 vagy 4 tuskes dugo.
A Porsche Buda hivatalosan 1200 Ft-ert adja darabjat, ez 
roppant sok.
Kerdesem, tud-e valaki bontot, boltot, ahol ezeket megvehetem?

Udv: Sabat (VW Vento '96)
+ - Jogsi+sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!


Eloszor is lenne eg kerdesem Hozzatok: mit tudtok arrol, hogy valtoznak
2000 januar 1-tol a "B" kategoria feltetelei. Magyaran nem 3.5 tonnaig,
hanem kevesebb osszsulyig terjedne? Ma hallottam egy ilyen szobeszedet.
Remelem nem igaz. Ha valaki tud rola, kerem ossza meg a tagsaggal! Elore is
koszi!
Mas. Egy erdekes tortenetnek voltam minap szemtanuja. Kecskemeten az egyik
utcat leegyiranyusitottak. /De szepen mondtam! :-))/ A varosi TV ki is ment
a helyszinre, hogy a rendorsegi magazinban beszamoljon rola. Ahhoz meg
ugye, kellenek a kepek. Most jon a poen: a bemondo mondja a szoveget, mig a
kisero kepen egy rendorauto megy szabalyosan az egyiranyu utcaban. Szembol
jott 3 kocsi. Mit gondoltok, mi tortent? A rendorauto elozekenyen
lehuzodott es elengedte a kocsikat. :-)) A riporter meg is jegyezte, hogy
"Hat igen, meg a rendoroknek is meg kell szokniuk az uj rendet." . Csak az
volt a poen, hogy majdnem 1 hettel az egyiranyusitas utan tortent mindez.
Maganvelemenyem: szerintem a kapitanysagon nagyon "megdicsertek" a rendort.
Ugyanis a kocsi rendszama tisztan leolvashato volt. :-)) 
Remelem nem untattam senkit!
Jo autokazast!
CIAO!
Zoli

 *****************************************

         Zoltan Homoki Nagy                 
    mailto:      
                                                
 ****************************************
+ - Granada 2.8i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha nem vagyok pofatlan, mennyiert vetted es egyebkent milyen allapotban van?
Nekem egy 2,3 -as van jo kasznival, futomuvel. Gondoltam veszek egy 2,8i
motort vagy autot egyben, es atepitem.

Nekem is alufelnik vannak rajta(15") ami szinten nem gyari meret, es a
vizsgan nem kekeckedtek. A sport kipuffrol meg csak annyit, hogy en a
Kipufogo Klinikan csinatattam 40 ezerert es szerintem tok jo.

Ha meg keresel alkatresz ajanlom figyelmedbe Ervin bacsi muhelyet(291-4924),
ott biztos tudnak segiteni neked, ha mar ismered akkor bocsi.

Udv.
Zeuss
(Balazs Arpad)

Reklam...
http://194.143.229.90/granada

u.i.: Hol kaphatnek HIX matricat???
+ - citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A Citroen-Mercedes vitahoz nem szeretnek hozzaszolni, mivel nincsenek
szemelyes tapasztalataim a Citroennel.
 A Merci tobb tipusát is vezettem (190 D, 190 E, E 230 E, 300E). Ram nem
tettek kulonosebben mely benyomast. 
Viszont a sokat szidott Citroenhez ket adalek:
1. Nemetorszagban sajat fülemmel hallottam az idezett mondast (okos
ember..), egy Mercedest (az említett E 230 E) hajto ismerosomtol. 
2. Szomszedom, aki teljesen szavahiheto, az autot rendeltelési celjanak
megfelelően kezelő polgartars (mellesleg kamionsofor) harom eve vasarolt egy
1985-os BX-et, írd és mondd 270.000 Ft-ert (benzines 1.6, cca 180e Km). Az
autoba o tett bele meg kb 60 ekm-t. Muszaki vizsgakon csont nelkul megy at,
meghibasodni csak egyszer mereszelt (valami apro elektromos problema).
Franciaorszagba jarnak nyaralni 150-nel. Szoval ennyi penzert ilyen auto nem
tudom van-e meg.
Egyebkent nincs Citroenem, a markat kulonosebben nem is kedvelem, azonban
ugy erzem ez is idetartozik. 

Udv:

SzaboJani 
(Fiat Punto Sole)
+ - Nokia 2010, Sierra muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Guten morgen, tag, stb...

Van egy 2110-es Nokia-hoz valo komplett kihangositom. Amennyiben
kompatibilis a 2010-essel igye' felajanlom, mivel en mar nem tudok
vele mit kezdeni. Igaz, be volt szerelve (meg ki is :)) de megvan minden hozza.

Sierra muszerfalat vegyel a Sierra muszerfal boltban!  :))
Helsinki ut nemtomhanyas szam...(a Soroksari folytatasa). Van ott egy
Scorpio-Sierra lampabolt es bonto, eleg jo arakkal.

A legjobbaka!

Ropi
+ - Motor- es valtotarto bakok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Listatarsak!

Arulja el nekem valaki, honnan lehet tudni hogy a subject-beli bakok
megertek a cserere?
Scorpio-hoz iszonyu draga, foleg a motortarto (15e/db)...

Thanx

Ropi
+ - Cseh es szlovak matricak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Valaki irta regebben, hogy van neki cseh es szlovak elado autopalya
matricaja. Ha meg megvan vagy valaki masnak van, akkor vevo lennek ra.
Lehetoleg maganban kernek valaszt.

Bye

--->> Vasony Tamas (http://www.alarmix.net/freeweb/octopus) <<---
+ - Verseny ma este! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia zozi2000!

>Amig teheted, nyugodtan menj 140-el a kanyarban,
>legyen az barmilyen kanyar, es barmilyen auto,
>elobb utobb ugysem teheted mar:))

Hat nem tom... Eddig 500 ezer km+ van a labamban es meg nem tortem sajat
hibabol kifolyolag. (havi 5-6 ezret vezetek a varosban). Persze nem
barmelyik kanyarban nyomom hatarig neki, de gondolom, ez teged mar nem is
erdekel... Csak azt tudnam, mi az a mosolygo a mondat vegen?

>Almomban sem hasonlitanek ossze egy Peugeot-ot egy suzukival,
>"kicsit" talan nagy a kulonbseg, mind technikailag
>mind pedig a neveben

Igazad van, nagy a kulonbseg. Megbizhatosagi lista, Autopiac 1999/14.

1. Toyota
2. Suzuki
3. Hyundai
4. Nissan
5. Mazda
6. Honda
7. Mitsubishi
.
.
.
.
15. Peugeot

Ennyit errol. Egyebkent az autot nem tartom tobbre, mint ami, es tenyleg
nincs neve, de ez szamomra nem is lenyeges. Nekem egy viszonylag kenyelmes,
megbizhato es gyors autora volt szuksegem, amit a folyo epitkezesem mellett
is fenn tudok tartani. Erre pedig egy Suzuki Sedan 1,6 16V nagyon megfelel.

>Ha mar fokozzuk a hangulatot,
>a csalad audi80-asaval allandoan tolom le az utrol
>az ilyen suzukikat, a villogtatasra tojnak hegymenetnel,
>pedig a seggeben vagyok es fekeznem kell, pedig ez
>is 1.6 -os, es az evjaratot nem is mondom...
>ugye ahogy alul az oreg gyari loerokrol meselsz:)

Kivancsi vagyok az autodra!-)) Az enyem gyarilag is 10 alatt van szazon, es
a 2 ezres Audikat is rohogve turja le. A tied valami csodakocsi lehet, ha
csak nincs tuningolva. Egyebkent biztos vagy abban, hogy a tobbiek
versenyezni akartak veled? Mert ha erdekel, a baratnom 1,3-as Suzukijaval is
lenyomom az Audit.-))

Szeretem azt, hogy anelkul, hogy a helyszint ismerned itelkezel. A
betonplacc, ahol a fullgazos hajtu-visszaforditot vegre lehet hajtani, kb
150 meter hosszu és 70 meter szeles. Ha te ezen a terepen kepes vagy
osszetorni magad, veled soha nem fogok versenyezni. A te erdekedben.

>De azert felmerul a kerdes, suzukit miert nem
>lehet latni a rallye versenyken? TUL JO!:)
>meg nonszensz

Gondolom soha nem jartal rally versenyen, mert ha jartal volna, ilyen
hulyeseget biztosan nem irnal. A kategoriajukban a Swift GTI-k a legjobb
3-ban benne vannak. De erdekes: Audit, Mercit BMW-t mennyit lattal? Es a
legjobbak kozott?

Latod, ez a nonszensz, meg akkor is, ha volt regen Audi quattro is. Nyugaton
meg csak-csak mennek, de ott is messze vannak a legjobbaktol.

Az elozmenyek utan gondolom ott leszel ma este te is a Budafoki uton.
Tenyleg kivancsi vagyok arra az 1,6-os 80-as Audira, ami az 1,6 16 V-s
Suzukikat csak ugy turja le az utrol!-)) Végis is igaz, hogy az Audinak
gyengebb is a motorja, oregebb is, a tomege is sokkal nagyobb, de hat ki
tudja? Gyanitom, hogy en igen...
+ - Verseny ma este! 2. resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves zozi2000!

Meg valami, amit az elobb kifelejtettem:

A hugom exfiujanak nevet azert emlitettem meg, mert aki rendszeresen jar
autos ugyessegi versenyekre, biztosan ismeri, mivel az orszagoson 2. lett a
srac. Igy tehat az, hogy a Suzuki 1,6 16 V lenyomja a Peugeot 1,9 GTI-jet,
rajta keresztul is konnyen ellenorizheto teny.

Kerdezted, hogy en miert nem jarok? Leginkabb azert, mert engem inkabb a
rally foglalkoztat.

Ertetlenkedtel, miert irtam azt, hogy ha a Suzukim /65-os gumijainak 2,5-os
guminyomas mellett az oldalarol ugy lekopott a felirat, hogy csak kb. 3 mm
latszik, es hogy ezert miert nyomnam le a Golfot?

Hat tul sok ilyen autot nem lattal te sem. A felirat azert kopik le az
oldalarol, mert a gumi a nagyon durva kanyarvetelek miatt kihajlik, es nem
csak a normal futofeluleten fut, hanem az oldalan is. A 2,5-os nyomas eppen
azert kell, hogy a "kihajlas" kesobb kovetkezzen be. Ettol ugyan valamivel
rosszabbul all meg az auto, de a durva kanyarokban sokkal jobban viselkedik,
mint 1,9-es vagy 1,7-es nyomassal. En pedig sokkal inkabb kanyarokban
szoktam az ellenfeleket lenyomni. Egyenesben mindenki majer, kanyarban
viszont kevesen jarnak igy.

Kerdezted, hogy cserelek-e minden evben minden alkatreszt? Nyomulos vezetes
mellett egy komplett gumigarniturat 10 ezer km-kent, fekbetetet
szabalyozassal egyutt 2-3 ezer kilometerenkent, futomualkatreszt attol
fuggoen, hogy mennyit megyek murvan. Ez pedig sanos eleg sokba
erul.-((( Egyebkent a Suzuki birja az eddigi autoim kozul a legjobban. A
Golf 2-es es 3-as 27 ezer kilometernel kuplungos lett, 50 és 60 ezer
kilometernel valtohibas, hogy az egyeb promlemakrol ne is szoljak. Ehhez
kepest a Daewoo Nexiamat 14 honaposan 67 ezer kilometerrel adtam el (masfel
honapig allt), es csak a gatlokat kellett cserelni. Igaz, az uj tulaj
vihette rogton futomuveshez szegenyt...

Ma este egyebkent tobb versenyzotol hallhatsz majd hasonlo dolgokat, es
akkor talan megerted, mi az osszefugges a versenytars lenyomasa, es az
oldalan elkopott gumi kozott. Erre mondtam en azt, hogy a gyors vezetes
viszonylagos dolog.
+ - Hol voltak a hianyzo versenyzok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kisse csalodott vagyok a mai nap utan. Olvashattunk itt zozi2000 80-as oreg
Audijarol, ami allitolag a nala mar gyarilag is joval erosebb es joval
konnyebb Suzuki 1,6 16 V-ket tolja maga elott, vagy attis651-tol, hogy a
dizel Golfja ugyanezt az autot mennyire megverne, de kozuluk nem lattunk
senkit.-((((

Mi ugyanis ott voltunk a barataimmal a Budafoki uton a megbeszelt idoben, de
valahogyan a Golf es az Audi varva vart nagy bizonyitasa elmaradt. Pedig ezt
profi barataim is nagyon megneztek volna... Es en is...

Mi mindenesetre ott hagytunk harom kilo gumifustot,es nemi elmenyt a
kornyekbelieknek. Allitolag meg nem lattak ilyent.

Szoval banhatja, aki nem volt ott!-)
+ - F1-magazin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Kerdeznem, hogy van-e olyan sorstarsam (pontosabban alanyomnak), aki elofizetet
t a Forma-1 magazinra?
A lanyom elofizetett es ossz-vissz 2 szamot kapott meg. Tobbszor is kerestem a 
kiadot (Valore Kft.), neha sikerult elernem oket. Mindig nyomdai es egyeb okokr
a hivatkoztak es igertek, hogy mar augusztusban, majd szeptemberben, vegul okto
ber elejen mar lesz magazin, de eddig semmi. Mostanaban csak az uzenetrogzitoju
k veszi a hivasokat, a visszahivasi kerelemre pedig semmi valasz nincs.
Nem egy nagy osszeg (kb.3000,- Ft) banja, de a k..... a.......kat!!!
Szerintetek mit tegyek(unk)? Jelentsem fel oket ? (Kedvem lenne!) Ha van sorsta
rsunk, irjon egy mailt!
Udv:
	Cocas
+ - Re: ultrahangos tolato radar es egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv az Autosoknak!

 wrote:

> > Nekem volna egy olyan kerdesem, hogy mi lehet annak az oka, hogy az
> automba
> > akartam venni egy ultrahangos tolatoradart es 100 ezer Ft felett van az
> ara
> > (Bosch)? En villamosmernok is vagyok, es megneztem egy ilyen kapcsolasi
>
> Szia, ez azert kerul ennyibe mert extra. Es ha ujgazdagek kitalaljak hogy
> ezzel vagnak fel egymasnak, akkor meg is veszik ennyiert!

Hmmmmm. Szoval azert elobb tajekozodni kellene egy kicsit. Ha gondolod
beulhetsz hozzam es egy egyszeru feladatot kell csak megoldanod. Tolatni egy
kicsit, mondjuk parkolohelyre jarda melle. Levizsgazni nem tudnal. Pedig csak
egy Focus kombi. Egesz egyszeruen nem lehet erezni 1 meter nagysagrendjeben
az auto hatuljat. (Nem ma kezdtem se vezetni, se Budapesten parkolni).
Szoval ez egy olyan szerkezet, amire sok kocsiban igenis komoly szukseg van.
Nincs koze sem az ujgazdagokhoz, sem a felvagashoz. Tovabba eleg ha az auto
arahoz viszonyitod. Meg csak nem is sok, a tobbi (haszontalan) csecsebecsehez
kepest.

Istvan
+ - Re: Citroen (valasz Vomberg(?) Istvannak) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Nem akarok, nem is tudnek vitatkozni Veled --mivel is foglalkozol?--
> de ahogyan Alien is irta nagyon elfogult vagy a Citroenekkel szemben.

Nagyon melyen nem akarok belemenni a levelbe, kezd hitvitava alakulni,
amibol kiderul hogy a Citroenek a vilag legmegbizhatobb autoi (meg akkor
is ha "csak" az osszes letfontossagu elektromos kutyu megy el bennuk,
persze azok nem franciak...:), tovabba nincsenek tervezesi, gyari es
tipushibai, tovabba orokeletuek, felteve ha nincs bennuk nemet
alkatresz.:-)
Bezzeg a nemet autok azok gagyik...

> >Frankoman ismerosom, mondhatni regi baratom. Citroen Xantia. 2l-es
> >turbo, meg full extra, meg ilyesmi.
> Jaa! Szoval savanyu a szolo ;)

Nem hinnem.

> >> Pedig rossz volt az alapjarati leptetomotor (BOSCH), a generatorban
> >> (Mitsubishi) diodasort kellett cserelni, rossz volt a katalizator,
> >> megegett az elosztofedel, hidraulika olajat valoszinuleg soha nem
> >> csereltek benne, az akkumulator mar alig nyekergett, es lerohadt a
> >> kipufogo.
> >=:O Hat ezek nem az uzembiztos auto jellemzoi.
> Biztosan tudod, hogy a BOSCH, es a Mitsubishi nem francia markak.

Jeeee! Most hogy mondod.:-) De a katalizator, az elosztofedel, a
hidraulika olaj, az aksi valamint a kipufogo ugye nem nemet-japan
koprodukcio volt? Esetleg francia?

> (a kesobbi modellekben egyebkent lecsereltek Marelli ill. Siemens,
> valamint Ducellier, markajuakra.
> Szerinted mennyit kell kibirnia egy katalizatornak, akkumulatornak,
> kipufogonak, elosztofedelnek? (96 ezer van az autoban)

Itt nagyon-nagyon nem errol volt szo. Ilyen hibakkal egy autot nem lehet
uzembiztosnak nevezni.
Egyebkent:
Katalizator kb. 150e km
Kipufogo (hatso dob) 50e km
Elosztofedel 100e km (ez tapasztalat, bar en csak hasrautesre csereltem
150e-nel a Bosch-t)
Akkumulator 3 ev (hivatalbol) szemelyes tapasztalatbol max 7 ev.
Ehhez kepest jobban szet volt esve az auto, mint amit a kilometerora
alapjan varni lehet. Ugyhogy itt valami nem stimmel. Tovabba a Siemens is
echte francia gyar.:-)

> >frankomannak is felall a haja.
> Mar megint ez a "frankoman". Ezt hol hallottad? Baromi rossz!

Ugyan nem hasznaltad, de letezik angloman is (egy kicsit en is:), meg
(kulonosen a frankomanok:) lenezik a nemet autok hivo"it. Szoval van
tobbfele is.

> >Kerdezz mar utana (autentikus helyrol) hogy a Xantiaban hogy lehet
> >fenyszoroizzot cserelni.
> Javaslom nezd meg a kezikonyvet.

Lehet hogy a levelet nem olvastad vegig (pedig szorgosan ideztel belole),
de nagyjabol leirtam az izzocsere muveletet.

> >Amugy a Mercit meg a Citroent muszakilag es minosegben egy
> >sulycsoportba
> >helyezni meglehetos felretajekozottsagot sugall.
> Senki nem emlitette egy kategoriaban a Citroent a Mercivel.

??? "A gazdag ember Mercit vesz, az okos Citroent...". Akkor ez mi? Talan
csak savanyu a szolo?:-))) Mert akkor bocs, tema lezarva.

Istvan

PS: Azert Merci-horrort csak nem irtal.:-)
+ - Suzuki - ajtonyitas erzekelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Elsosorban a Suzuki-tulajokat kerdeznem:
Segitsegeteket szeretnem kerni: Most vettem egy riogatot a kocsiba, (1.0
alapvaltozat, 1995), be is kotottem, de nem talaltam meg az ajtonyitas
erzekelo kabeljet, azaz amit talaltam, az valahogy nem az igazi. A lampanal
(a plafonon) a test csak a jobbos ajto nyitasakor jelentkezik, de ha a
lampat radugom, akkor barmelyik ajto nyitasara kigyullad a lampa.
Kerdesem: A kabelkotegejeben valami "hozzaferheto" helyen hol van olyan pont
(es mi a szinkombinacioja) ahol mindket kapcsolo testkapcsolasi pontja
elerheto? Segitsegeteket elore is koszonom!


    GezA
+ - Re: garazsbejaroban valo parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> Ez rohej...  Nyugodtan szabad varakozni szabad mas 
garazsbejarojaban,
> A varakozas pedig a kovetkezot jelenti: Vagy bezarod a kocsit,
> otthagyod, akkor 5 percig tavol lehetsz, vagy pedig ha nyitva van, es
> eppen pakolsz, tehat rovid idonkent rendszeresen viszamesz a kocsihoz,
> illetve valaki folyamatosan ott tartozkodik.

A varakozas azt jelenti, hogy max. 5 percig varakozhatsz es a 
sofornek bent kell ulnie az autoban!


Live Long and Prosper,

Marso Gyula
+ - Re: Aksi toltottseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

Az #536-os AUTO-ban irta ():

> Azalatt a ropke 10 masodperc alatt, amig jart a moci, honnan a
> banatos manobol tudott annyi delejt osszeszedni, hogy megiscsak
> megforgatta a fotengelyt?

A lemerult akksi kapcsofesultsege joval alatta van a toltottnek: 
a generator meg alapjaraton (mk. fenyszoro es HiFi 
kikapcsolva :-))) is eleri a sajat normal kapscofeszultseget, e 
ketto kozotti kulonbseg meg eleg tisztesseges toltoaramot 
eredmenyezhet. Masreszt: a kis ido alatt talan a motorod is 
melegedett valamennyit... :-)) 


(Emlexem a regi szep idokre: apam Moszkvicsa telen nem 
akart indulni  -- meg jo, hogy azokat a batarokat Sziberiara 
terveztek :-(( -- es azon par kurblis fotengelyfordulat, meg az 
AC kezi "felhajtasa" gyakorta segitett... Szoval lehet az akksi 
mellett mas is pozitiv oka a sikeres inulasnak :-))))



--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kadlec Istvan  irta a *** HIX AUTO 534 *** -ban:

>....gondoltam, hogy nem vagyok sznob jo lesz nekem a Sava gumi is.....
>....
>Szoval nincs olyan jo a Sava Exact mint a Michelin MXT2 :-((. Igaz, hogy
>a felebe se kerul :-)).

Kedves Istvan !

Teljesen talalva erzem magam, mivel en irtam, hogy T2-ket raktam fel a
minap, es ugy erzem Istvan burkoltan(?) nekem szantad sznob jelzot. OK !
Vallalom. DE ! Ismerjetek meg az en gondolatmenetemet is ezzel kapcsolatban.
Hidd el, nem ugy vasaroltam, hogy melyik a legmenobb/legdragabb gumi, ide
vele. Sokat hajtom az autom, es nem a kivagyisag, a felvagas okan, hanem
szamomra munkaeszkoz. Tobbszor elofordult, hogy bizony centimetereken mulott
az utkozes. Mivel eredetileg is Michelinek voltak rajta - amit meg az elozo
sznob tulaj rakott ra - arra gondoltam, hogy tobb dolog kozul ennek IS
koszonhetem a csattanas elkeruleset. Ugy szamoltam, ha csak egyszer -
esetleg tobbszor - a jo gumik miatt idoben meg tudok allni, akkor mar
megerte kifizetni azt a nehannyal tobb ezrest. Vagyis hiaba sporolok meg kb.
8 eFt-ot guminkent, ha emiatt - tudom, nem CSAK emiatt - a toreskarom tobb
10 e esetleg tobb 100e Ft-ra rug.

Reszemrol errol ennyi.

Udv: GaBa
+ - Gumi-Ajanlas, Reakcio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj beletek lelkeim!

Nos:
Elsonek egy mese es ajanlas egyben:
-----------------------------------Gumi--------------------------------
Mindenkinek koszonet a gumicserere adott valaszokert!
A dolog megoldodott. :o)
A tortnet a kovetkezo, figyelem (kulonosen OldBoy) ajanlas is:
Van egy ismerosunk, futomuvel es gumikkal foglalkozik.
3 hete nyitotta a sajat boltjat, amugy 12 eve futomuves es mesterektol
tanult!
Elmentem hozza szombat 12:00-kor. Szegeny. :o) Mondom neki, hogy
gumi kellene 10.000 HUF korul, valamint futomuallitas.
O.K. Mondom neki, hogy halehet, akkor most rogvest. :o)
Rendben nezzunk gumit.
Aztmondja: Barum, Debica, es meg egy par gyengebb ara tetszene
nekem, de o nem rakja fel mert szerinte talalunk jobbat is. :o)
Dorzsoltem a tenyerem, :o) meg a penztarcam. :o(
Szoval hogyaszonnyahogy: Itt van egy uj gumi bevezeto aron es jobb
mint a tobbi. Kleber 175/70 R13 az osszetetele jo, telen sem kemenyedik,
dermed meg, annyira, mint sok masik. Mondom, jo, de mennyi???
10.200 HUF. Remek, mondom, es van is belole?
Telefont kap, felhivja a nagykert. Azok 5 perce bezartak.
Arcomrol mosoly lefagy, pedig meg fagyallot is toltottem magamba,
de hallom, hogy probalja meggyozni a sracot, hogy 5 perc mulva ott
van kell neki 4 gumi S.O.S. Megvarnak! Mosoly vissza! Megiscsak jo
ez a fagyallo. :o)
15 perc mulva visszaert es maris allhattam be a muhelybe.
A muhely nem nagy es csak egy emeloje van, ezert majd jelentkezzen be
elore, akinek mennie kell, mert sok a kuncsaft.
Begordulok, emelo fol, kerekek le, fiatal srac kezdi lebontani a regi
gumikat.
Mondom: nem tudnatok beszamolni a regieket? (Holt kopottak voltak mar)
Talan a bal elsot, de az is oleg gyengus. Nem baj mondom, de legalabb
akkor azt. :o)
Peter (tulaj) elkezdi szetbeontani a kormanyosszekotot. (Csak ippeg volt
berohadva. Orult nekem :o)) Uj gumik a felnin, srac centirozza.
Kormanymu beallit, kerekek fel, futomupadra leengedik.
Muszeres beallitas, probaut. Peter visszajon, rendben, de a kormanyon
meg allitunk egy kicsit.
Kesz, szamolas. Jo, akkor gumikat beszamitja, munkadijat nem szamol,
osszesen 43.500 HUF, ja es ebben benne volt 6 db gumibak a hatso rugokba.
Ebbol a csak a gumi, ugye 10.200/db. Azthiszem jo aron dolgozott. :o)
Megvalalmi! Nem tudom, hogy nekem volt ilyen nagy engedmenyem, vagy
mindeki meg tudja vele beszelni, de ha ram hivatkoztok es mondjatok, hogy
az internetes autoslista tagjai vagytok es hogy en ajanlottam ot neketek,
akkor biztos, hogy hasonloan keszseges lesz. :o)
Rosszmajuaknak uzenem, hogy nem kapok jutalekot egy auto utan sem
es nem is a reklam kedveert irom le mindezt.
A projekt elott az auto eroteljesen jobbra huzott, meg 1.9bar nyomas mellett
is nehez volt tekerni a kormanyt, de most! Azthittem a hajam leteszem! :o)
A kormany mint a szervo, az uttartas fenomenalis, huzas semmere.
Pillanatnyilag nagyon meg vagyok elegedve. :o) Uj gumik!!! :o)
Akkor az elerhetoseg!:
BeBro Bt. 
Tulajok, munkasok: Benei Peter, Broda Peter
X. ker. Jaszberenyi ut 84/a
Tel.: 261-43-33
Benei: 06309529274
Broda: 06209569955
Nyitva: h-p 8-17-ig, szombaton: 8-13-ig.

-------------------------------------Reakcio--------------------------------
---
:
>Miert kell itt is politizalni?!? :-))
Hat ezt en sem hagytam volna ki, jo volt. :o)
> ----------------------------------------------------------------------------
-------

Vegeztem, _bocsanat- a sok pofazasert, de azthiszem megert egy miset.

Akkor is a (auto)kormany legyen veletek, udv

*********************************
* Ai.: Peace {:o) gyimi bye *
*     mailto:       *
*********************************
+ - Re: rapid es injektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> z egyik ismerosom felvetette, hogy tegyunk injektort a Rapidomba.
> Ha esetleg van valakinek ilyenje, szoljon.
>

Van egy ismerosom, neki egy Favorit motoros 120-asa van, a Favorit moci
tuningolva van, megpedig Vajvoda csinalta. Ott is felmerult a kerdes,
hogy a Felicia befecskendezojet rarakni, de lebeszeltek rola. Az a gond,
hogy az  alap befecsitol nem fog jobban menni, a fogyasztas valamelyest
csokkeni fog. Ha megnoveled az uzemanyagnyomast, plusz raraksz egy
chiptuningot hozza, akkor meg fogyasztasban ugyanott vagy, mintha
raraknal ket karbit, vagy hasonlo csemegek. Viszont rakoltottel egy
rakat pénzt. Szóval nem valami jó bolt.

Udv....Adam
+ - Re: varakozas? megallas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!



> Szerintem ha varakozol, akkor nem csak ot percig lehetsz tavol, hanem
> barmeddig. Hiszen a varakozni tilos tabla hatalya alatt is varakozhatsz ot
> percig, csak nem hagyhatod el az autot.
>

Mas a varakozas, es mas a megallas. Az a tabla, ahol csak egy csik van
atlosan, ott lehet varakozni, mint ahogy leirtam, de a megallni tilos
tablanal, ket atlos csik van, ott nem alhatsz meg, akar benne ulsz az
autodban, akar nem.
De lehet, hogy forditva van a két fogalom jelentése? Lehet... Ezt meg
annak idején is nehezen tudtam megjegyezni, mert szerintem ritka hulyen
vannak elnevezve....

Udv...Adam
+ - sSzlalomrally (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Hat bizony sajnalhatjatok, hogy nem jotettek ki a hetvegi
szlalomrallyra. De szerencsere azert talalkoztam kint harom
listatarsunkal, nem az en automon figyelt csak HIX AUTO matjica.  :o)
Esemeny volt boven, nagyon jo a palya, csuszik rendesen, nem konnyu
gyorsan vegigmenni rajta. En az elso koromet el is rontottam rendesen,
padkaztam egyet, ugyhogy a vegeredmeny minusz egy gumi :o(  A masodik
kor mar joval jobban sikerult :o)  Egy baratomnak viszont sajna  a
versenyen eltort a difije, ugyhogy a keso delutan azzal telt, hogy
hazahuztam ot. A legnagyobb sebessegunk 5 km/h volt, mert ha gyorsabban
mentunk, akkor a difi majd szet akart szakadni. Az ido is jo volt, csak
hazafele menet kezdett el szemerkelni az eso. Ha jol tudom, ket het
mulva ujra lesz, ugyanott, ugyanakkor, remelem, akkor sokkal tobben
eljottok majd. :o)

Udv...Adam
+ - Utasok es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

pJ
>Kiderult, hogy a nagyi meg soha nem utazott
>motoron, es meg volt gyozodve rola, hogy a helyes 
>viselkedes az, ha mindig fuggolegesen tartja magat.
>Na most igy kanyart venni a megszokott sebesseggel....
Ennel mar csak az rosszabb, amikor az utas tulzottan
is besegit a dolesben, persze a leheto legrosszabb
idozitessel :-((

Soma
>Nehez helyzetbe hoztal, de asszem sikerult egyenlitenem (2:2)
:-))
>Es bocsika mindenkitol, akit untattak, vagy megbotrankoztattak
>az eddigiek!
Reszemrol is!!!
A temat kielemeztuk, sportszeru dontetlenben megegyezunk :-)
A tanulsag szerintem az, hogy tortenjen barmilyen zavaro
tenyezo is az autoban, mindig is a pilota felelossege es 
kotelessege ezeken felul emelkednie, es a biztonsagos
kozlekedest megoldania.
Na igen, idonkent nem is konnyu dolog az autovezetes.

Frigyes
>Ket megoldast tudok javasolni neked :-8
Haaat...nem is tudom...a hetvegi csaladi osszeroff alkalmabol
a kovetkezo menuvel vart anyospajti:
Panirozott rak ollok, facanleves, afonyas vaddisznosult, egy palack 
a kedvenc Chardonnay borocskambol, fustolt trappista sajttal :-)))
Megerte morgolodnom, mivel mar o is nagyon jol tudja, hogy a 
hasam (gyomrom) allapota szamomra mindennel fontosabb :-)
Annyi rosszat irtam mar rola, ezert tartottam etikusnak egy jo
tulajdonsagat is megemliteni.
Elnezest a nem igazan ide illo tema miatt.

Rudi
+ - Teli statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy ropke felmerest vegeztem rokonok, ismerosok
kozott, amelynek elkeserito eredmenye adta az otletet.
Kivancsi lennek az alabbi kerdesekre adott valaszokbol
osszeallitott statisztikara, amely az erdekessegen kivul
talan hasznos is lehetne:

Milyen gumikat (auto! :) hasznalsz telen?
(Teli, nyari vagy teli-nyari)

A gumi tipusa, markaja?

Milyen felniken (lemez, alu)?

Keszulsz-e a teli viszonyokra?
(fagyallo, gyertyak, akku ellenorzes, ablakmoso stb.)

Elindulas elott, a behavazott autodat milyen
mertekben tisztitod?
(Teljesen, csak az elso szelvedot stb., stb.)

Erre a cimre kuldjetek a valaszokat, amiket elore is
koszonok:

Termeszetesen mas kerdeseket is hozzacsaphatunk,
de ezeket minel elobb kuldjetek ha lehet.

Rudi
+ - Erdekesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

A kezembe akadt egy regi nemet autoslap. Bar egy szot sem tudok nemetul,
azert vesszettul olvasgatom, mert hat valahol el kell kezdeni :-)
Szoval87-es es van benne egy erdekes VW Polo. A fogyasztasa:1.7l/100km.
Hat ez erdekes. Mit gorcsolnek akkor most a 3 literes auton??? Egy 858
ccm-es dizel moci hajtotta. Gyakorlatilag valami felbefureszelt golf
motor lehet G toltovel megspekelve, digitalis vezerlessel es automata
CTX valtoval fuszerezve. Akkor most mi a francot gorcsolnek? Ha ezt csak
orszaguton tudta is a draga folyamatos 80 mellett, akkor sem enne
3lityonal tobbet varosban. Szoval ez erdekes. Valahol kezembe akadt meg
egy cikk: 1 liter benzinnel tobb, mint 600km-et tettek meg. Szoval
valami nagy homalyvetes van az autoiparban. Na jo nem hoborgok tovabb.
Meg egy kerdesem lenne a hozzaertokhoz: Ha levegot nyomok ossze, akkor
ugy elvileg addiabatikus az allapotvaltozas jon letre a motorban.
Namost, akkor az osszenyomas sebessegetol mennyire fugg ez a folyamat?
Ez johet maganba is, mielott valakii meglincselne. Tegyuk fel, hogy mar
lattam a termodinamikabol messzirol valamit es a diff. egyenleteket is
ugatom tavolrol.
Koszi a segitseget, ha levegovel megy vegre a Skodri, akkor szolok :-)

Udv

Fresi BaCSi
+ - Re: BMW elso kereke, erosito az IFA-bol, Trabant persel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

kgy irta:
"ha megnezitek oldalrol a
BMW-t, (hasonloan az uj Chrysler-ekhez) az elso
kerek meglepoen elol van. Ezzel a tengelytav
megno es egy kis auto (BMW 3-as szeria) is igen
stabil tud maradni. Az elsokerekhajtasnal a hajtott
kerek joval hatrebb van. Szoval lehet, hogy ezzel
kompenzaljak a hatso kerek hajtas eredendo hatranyait?"
--
Hatsohajtasnal foleg azert teszik minel elorebb az elso kereket, hogy
a gepeszet (motor, sebvalto, stb.) minel jobban terhelje a hatso
(hajtott) kerekeket. Ezzel is javitanak az egyenloteln sulyelosztason.

Minap egy kollega 12V-24V atalakitot keresett, mert kiszerelt egy
IFA-bol egy erositot, es szeretne hasznalni. Azert csak most reagalok,
mert nem voltam biztos benne, igy utanakerdeztem. Lenyeg, hogy nem
kell atalakito, ugyanis legjobb tudomasom szerint az IFA elektromos
rendszere is 12V-os, az egyetlen, ami 24V-tal mukodik, az az
inditomotor, ezert van az IFA-kban egy hulye soros-parhuzamos
kapcsolo, ami inditaskor sorbakoti az aksikat az inditomotor fele.
Persze lehet, hogy az ujabb IFA-k kozott akad mar 24V-os rendszeru, de
nem hiszem.

Soma irta:
"es a lelkemre kototte, hogy bakelit perselyt
vegyek, a muanyagot felejtsem el. Sot, a fuggocsapszeghez
eredetileg adott (muanyag) persely helyett is bakelit lett
beepitve."
--
Kosz a valaszt, de mar probaltam azt is. Annyi igazsagod vagyon, hogy
tovabb birja, de az sem egy 'orokeletu' megoldas. A leghosszabb ido,
amit persely kibirt az automban, az kb. masfel ev. Ezek voltak
bakelitbol. Igazsag szerint valami szinterbronz, vagy tugorgos
megoldasban gondolkodom, de ehhez eleg sokmindent kellene atgondolni,
es ehhez most eleg lusta vagyok! (:-)

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - headset, Daihatsu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Headset, James Bond set, egyeb set???
>
>Szerintem ezek is be vannak tiltva. Az egyeduli engedelyezett
>modszer hangfalon keresztul valo kihangositas.

Miert lenne betiltva ?
Egyebkent en is James Bond-ot hasznalok. (1300 Ft)
A telefonom tud auto answer-t, igy csak a fulembe
kell tenni a hallgatot amikor cseng. Szerintem jobb
mint a vallalati kocsiban levo kihangosito !


> csak egy kis nyalanksag, amit a novemberi A2-bol olloztam:
> A Daihatsu uj motort keszitett: 987 ccm, 3 hengeres 2UTEMU DIZEL (hajra'
IFA!!!
> :-),  4 kipu-szeleppel, sorban elhelyezett turbofeltoltovel es
kompresszorral.
> 61 LE, nyomatek 155 Nm (!!!!).

Az IFA 4-utemu diesel ! Azert a Daihatsura kivancsi lennek ..

Zotya
+ - Telefon az autoban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>>Headset, James Bond set, egyeb set???
>>
>>Szerintem ezek is be vannak tiltva. Az egyeduli engedelyezett modszer
>>hangfalon keresztul valo kihangositas.
>
>Miert lenne betiltva? Ezek is keznelkuli szettnek minosulnek, melyek
>hasznalatahoz nem kell fognod a telefont.

Elnezest, ugy ertettem, Szlovakiaban nincs engedelyezve. Ha megallit
a rendor es log a fuledbol a mutyur, ugyanugy fizetsz, mintha a fejednel
tartanad a mobilt. Az egyetlen elonye, hogy alig latszik, es emiatt nem
fog megallitani. Erdemes utananezni, lehet, hogy MO-n is igy van....

Cs.
+ - Rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> A kocsimban van par 20A rele, kozuluk hideg motornal az
egyik ossze-vissza
		>> kattog. A gyanum az, hogy a karburator felfutes releje
az. Mar 1 hete jarom
		>> az
		>> uzleteket, de ilyen relebol csak 30A vagy 40A-os van.
Szerintetek berakhatok
		>> olyat is?
		>>
		>
		>Nyugodtan....  Nagyobbat rakhatsz bele, kissebet viszont
nem.
		>
		>Udv...Adam

> koszi a valaszod. Nem voltam biztos a dolgomban, de azutan lattam,
> hogy a rele egy 20A biztositekkal meg vedve van, igy mar nyugodtabban
> cserelem ki...
> 
> Cs.
> 
	PS: FIAT rele nem kaphato, noname 550 Ft, Bosch 3596 Ft. Na melyiket
vettem?
+ - Termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>hella
>feltetelezem, hogy a muszerfalban levo ora ertekeirol beszelsz. ez >esetben aj
anlatos volna a termosztatot megvizsgalni, netan lecserelni. >ugyanis akkor nem
 kepes bemelegedni az auto hidegben (70 fok), ha >betojt a termosztat. szoval e
rre az ertekre ne legyel buszke.
>persze ha folyton szivatoval akarsz jarni, akkor nem szoltam, es bocs.
>v.

Egyaltalan nem tojt be a termosztat. :-)
Mert meg az is eszlelheto a muszeren, mikor kinyit.
Ugyhogy nyugalom.
Egyebkent olyan 5-6 perc alatt felmegy 70 fokra, aztan kinyit a
termosztat, es visszaesik 55-re onnan felmegy 70-75-ig max.
Persze a muszer szerint.
Ami minden bizonnyal jo, sot inkabb alulmeretezett, mert nyaron mikor
jarattam egyhelyben mutatott az 100 fokot is.
A viz bugyborekolt, es a fordulatszam megemelkedett egy kicsit. :-)
De nem lett semmi baja.
Es nem kell szivatoval jarnom sem. Annal a nagyon egyszeru oknal fogva,
hogy 60 fok felett nem hasznalok szivatot.
Nem sietek, okos gazadassal meg kikuszobolheto a fuldoklas.

Na papa!

Teeßy
-- 
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                  ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                  ¤
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
+ - Eredetvizsgalatrol maskepp.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

Elvittem az automat a fent emlitett vizsgalatra.
Elmeselem a sztorit kicsit erdekes csak de talan tanulsagos.
Mindenki vonja le belole a kovetkeztetest.

Van egy autom, annak idejen valamikor meg fiatal koraban karambolos
volt.
Tortent, hogy az elottem levo tulaj gondolt egyet es idot penzt sajnalva
egy uj karosszeriat vett az autora.
Itt tamadtak a gondok. A kaszni megvan, de penz kell meg a festesre is.
Es ki tudja, ha atiratom a forgalmiban az alvazszamot, akkor az mekkora
osszeget kepvisel.
Jo lesz az a penz maskor is.
Itt lep be a tortenetunkbe a trehany lakatos, aki azt hitte tud tenni a
torveny ellen.
Bizonyitja szakertetlenseget az is, hogy miutan elhatarozta a tulaj,
hogy nem fizet az allamnak rabizta a piszkos munkat.
Amit o ugy oldott meg, hogy nem kivagta az egesz elso tuzfalnak a
jelentos reszet, hanem ugyesen csak az alvazszamot, majd irtozatosan
rondan behegesztette az uj karosszeriaba.
Telt mult az ido, az auto egyre rosszabb allapotba lett.
A mostani tulajdonosa ugy dontott megszabadul tole (en).
Kinalgatta mindenkinek joszivuen kedvesen. De nem kellett senkinek.
Mindenki egy kifogassal allt elo. Ami minden esetben ugyanaz volt.
"Tisztan lathato, az alvazszamon vegzett muvelet, ez buncselekmeny, nem
kell nekunk...."
Gondoltam elviszem eredetvizsgalatra. Hallotam, hogy ilyenkor egy
proceduraval "honositani" lehet a szamot.
Elmegyek XY bagybevu vizsgalo ceghez, akik termeszetesen orszagos szintu
szolgaltatasi halozattal kepviselik magukat.
Bemegyek az irodaba es mondom az ott levo ferfinak, hogy:
- Mara elo vagyok jegyezve 10 orara.
Bologat keri a forgalmit, kitolti az adatlapot, megker jarjak a
vizsgalomuhely ele, es adjam le neki a kulcsot.
Megteszem, majd kozli:
- 12-12:30-ra johet erte.
Visszamentem a megbeszelt idore, kiderult akkor kezdtek el a
vizsgalatot.
Termeszetesen a titkarno megkerdezte mi jaratban vagyok. Elmondtam, hogy
az autom itt van vizsgalaton mire o:
- Es?!
Hat az en autom, te q**va gondoltam.
Majd vartam, s kozben olvasgattam a kozerdeku dolgokat.
Egyvalamin megakadt a szemem.
"A gyanus adatvaltozasokat, valamint az okmanyoktol eltero adatokat a
rendorsegnek koteles jelenteni a ceg."
Na mondom, viszik az automat a roncstelepre...
Elkeszult a vizsgalat megyek fizetek varom a szornyu hireket.
Erre kapok egy papirt, es visszlat.

A papiron nagy betukkel, hogy:
"A" minosites
Minden tokeletsen megfelel a valosagnak es minden tokeletesen eredeti.

Gondolatok:
Mikor 3 honap mulva ervenyet veszti az igazolas, vajon a kovetkezo
vizsgalat milyen eredmenyt hoz?
Ha egy okl. gepeszmernok, igazsagugyi szakerto (ez volt az alairas a
papiron) ilyen minositest ad, akkor itt valami hibadzik:
- vagy a vizsgalatot vegzo szemely nem erti a dolgat
- vagy erti es tudja dolog jelentosseget is.

Miert kell a kisembereknek mindig megvasarolni sulyos osszegekert a
SEMMIT???????????????????

Teeßy
-- 
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
 ¤                                  ¤
 ¤ Teeßy * mailto: ¤
 ¤                                  ¤
 ÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
+ - valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Dexter:
Ladat elhoztam, jo volt.
mentem 30km-t, alapjarat megint a nullahoz tart.
erthetetlen...

Marcus:
hogy egeszen pontos legyek, a Sip u. tenyleg
ketiranyu, mint Te is hitted. Osszesen harom
savos. Ketten fordulnak a Rakoczi utra,
a szelsobol persze jobbra is kis ivben, es
mindkettobol balra nagy ivben. A harmadik sav
pedig a masik irany. (Rakoczirol jobbra kis
ivben lehet ide befordulni. a Buszsavbol :))
z
+ - Sierra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fordzoli nem untattal :)
z
+ - zozi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zozi valasza a szaznegyvennel kanyarodo Suzukira tetszett :)
Sajnos az utolso erved nem allja a helyet: rally-ban (is)
indulnak Suzukik. 
Engem inkabb az eredeti level irojatol erdekelne az, hogy:
milyen modositasok vannak a kocsidon a szinre fujt tukrokon
es lokhariton (plusz negy es fel loero) kivul? futomu
meg van erositve? felkemenyitve? mifele iv az, amit
140nnel be lehet venni suzukival? (nem sugariranyu
sebessegre (elrepul...) gondolok) - azt hiszem nem
"jobb harom szukul vigyazz" :-))
meg egy kerdes ha mar izomsuzuki: komolyan erdekel, hogy
mit lehet egy suzuval kezdeni tuning teren (tudva hogy
a japan (eredetu) motrok eleve 
"hegyezettebbek") ? kimondottan a motor erdekel, nem az,
hogy "letezik GTI is vazze", meg "tegyel fel krom kipufogo
veget es megtudod" :) komolyan az erdekel, hogy a motorral
mit lehet csinalni, es rallyban mit csinalnak vele. 
--

kgy: meghogy "hatrany"... ..a bmw nem lenne tobbe
bmw, ha "beallna a sorba". eleg baj, hogy az elerheto
aru kocsik mind elsokerekesek. (ujautora gondolok).

z.
+ - kicsi kocsi ujra szaguld (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: arc
************************
<Termeszetesen latsz, nem vagyok sertodos tipus.
helyes.
pukkadozasnak, sertodesnek helye nincsen

<Amugy nezd meg az alap
<hozzaszolast, es ennek tukreben az en reakciomat.:)  Idezem,  jo? (Csak
<neked, csak itt, csak most:))) A Suzi 140-el veszi be azt a kanyart, amit a
<"nyomulos" Golf 100-al. Ez hiheto neked? Na ne mar...
hat igen, valosagtartalom kepernyon?

<amit Te az instabil Suzukiddal
<140-el veszel be, azt en barmikor,  minimum 170-el.
azert ennek is lehet annyi valosagtartalma mint barmi masnak.
illetve hiheto is...

<Ez az arc, nem csak az enyem.
ok.
legyen akkor: ARCOK !:))

<Kiprobalod?:)
koszonom most inkabb nem.
de ha lenne egy Fiat Couped 4x4Turbo akkor nyugodtan szolhatsz:)

sem suzukiban sem golfban nem tudok gondolkodni, nem hiszek bennuk
vezettem mindkettot, koszonom jol vagyok/egy orszag hordul fel/:)

udv
by fx
+ - Ford Sierra muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy Ford Sierram van, amelynek a tobbi Fordhoz hasonloan
repedezik a muszerfala. Szeretnem kicserelni a muszerfalat
egy jo allapotura. Ha kozuletek valakinek van bontasra vasa-
rolt autoja, vagy eppen most akarod eladni az autodat bonto-
ba, vagy akarmilyen okokbol van egy felesleges muszerfalad,
irj azalabbi cimre!
Evjarattol fuggetlenul minden megoldas erdekel, mivel kis
kulonbsegekkel ugyan, de minden Sierra muszerfala
egyforma.

Udvozlet:
Kovacs Attila

+ - Milyen autot (kisbuszt)? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Egy kisbuszt vagy zart furgont szeretnek vasarolni, amit lakoautonak
szeretnek majdan hasznalni. Szamomra ezert tulajdonkeppen az a lenyeges,
hogy a kocsi szerkezetileg megbizhato legyen, es lehetoleg kis
karbantartasi/javitasi koltsegek mellett kibirjon meg 10-15 ev
hasznalatot azt figyelembe veve, hogy evi 7-8 ezer km-t lesz hasznalva,
a nyari honapokban.
1 mFt koruli osszeget szannek az autora, de persze az se lenne baj, ha
ennel akar sokkal is olcsobb lenne. Ugy gondoltam, hogy elso sorban a VW
LT tipusok johetnek szoba, mert ugy hirlik, hogy francia tipusok
alkatreszei eleg dragak, az olaszok pedig gyorsan korrodealnak. Ebben az
arkategoriaban tipikusan az 1982...1989 kozott gyartott LT-28-asok
fordulnak elo, 600...900 eFt aron. Fel-fel bukkan egy-egy 20-25 eves
tipus is, 300-400 eFt-ert (A napokban egy 20 eves Mercedest kinaltak
600-ert.), illetve az 1990 utaniak 1...1,4 mFt-ert.
Tudnatok tanacsot adni, hogy a fenti szempontok alapjan mit lenne
erdemes vasarolnom (pld. egy 20 eves Merci van-e olyan jo meg, hogy veri
a 10 eves VW-t).

Koszi es Udv!
Miki ba'
+ - Anyos < 150 cm (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Az anyosulesen csak egy szemely szallithato, 150 cm-nel
> >alacsonyabb felnottnek nem kell bekapcsolni az ovet.
> Ez egyebkent tenyleg igaz?!
> Ha a pilotaulesben ul egy 145 centis, akkor ott miert
> kell bekapcsolni az ovet??? Ez a veszelyesebb zona?
> Szerintem nem.

A vezetoulesen sem kell 150 cm alattiaknak bekotniuk magukat. Mert az ov
olyan magasan huzodik, hogy nem megfogja, hanem megfojtja a delikvenst.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - matricas auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ma reggel 05.30/kor megelozott egz hix matricas piros ford
fiesta d.sztgyorgy es az eromu kozott (cgf 9xx)!!!!!!! 
kie......
              _    _
              o    o
  ---oOO---()---OOo---
udv......................attus
+ - Beinditasi segitseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jon a tel, meg a hideg, egy kis segitseg azoknak, akiknek nem a 
legjobb allapotban van az akkujuk, motorjuk stb. Meg nincs nagy 
hideg a megvalositashoz. Ja igen, inkabb keleti csodakhoz ajanlom.

A lenyeg.

Amikor inditozunk, foleg telen, sokszor elofordul, hogy bar lassan, 
de meg forog az inditomotor, de az akku kapocsfeszultsege mar 
annyira lecsokken, hogy nincs ereje a gyujtashoz, aztan lassan le 
is merul az akku.

A megoldas nagyon egyszeru.

Az inditozas alatt a gyujtotrafot taplaljuk egy kulonallo taprol. 
Ehhez keressuk meg azt a vezeteket, amelyik a trafo fele viszi a 
+12V-t. Iktassunk be egy ket allasu valto-kapcsolot (lehetoleg az 
utasterbe, konnyen elerhetoen) ugy, hogy a kozos erintezo menjen 
a trafo fele, az egyik erintkezore meg kozzuk ra a vezetek masik 
felet. Ez az alapallapot.
Az eritkezo masik felere kossunk egy vezeteket es vezessuk be 
az utasterbe, jol elerheto helyre es ra egy autosaru piros muanyag 
boritassal. Szinten kell egy vezetek valahova rakotve a 
karosszeriara, a masik felet vezessuk ki az utasteri vezetek melle, 
ra egy autosaru kek boritassal.
Fogunk 3 laposelemet, osszebefozogumizunk es sorbakotunk.

Ennyi.

Nagy hidegben egyszeruen atkapcsoljuk a kapcsolot, a 
csatlakozokat felhuzzuk a polusokra es inditozunk.
Mivel a trafo teljes delejt kap, ha amugy jo a motor, pocre indul.
Egy kis gaz es visszakapcsoljuk a kapcsolot.

Tovabbi elonyok.

1. Akkor is be lehet tolassal inditani a kocsit, ha csontra lemerult 
az akku.
2. Ha rejtve rakjuk fel a kapcsolot, lopas ellen is ved (nem indul a 
dog.........).

Udv:

Dexter
+ - Re:Aksi toltottseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Azalatt a ropke 10 masodperc alatt, amig jart a moci, honnan a
> banatos manobol tudott annyi delejt osszeszedni, hogy megiscsak
> megforgatta a fotengelyt?

Nem szedett ossze semmit. De:

1. Magahoz tert az akku. Telen hidegben inditozas elott ezert 
erdemes bekapcsolni a lampakat nehany masodpercre. A kemiai 
magyarazatat nem irom le, mivel tul hosszu lenne, meg amugy 
sem tudom.:)

2. Az olaj egy kicsit mar megtort, joval kisebb ellenallast jelentett 
az inditozasnal.

Az a csodaszerkentyu szerintem pont ezt a jelenseget kihasznalva 
veri at a nepet.

Inditozol, lassan nyekereg a motor.
Na akkor bedugod es varsz es remenykedsz.
Ezalatt az akku egy kicsit feled.
Inditozol es lam beindul. (neha...)
Meg sem vosz rossz vetel ez a kutyu.:)

Udv:

Dexter
+ - versenyezzunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csak 1-2 gondolat, mert  igen jol megfogalmazta a
lenyeget, amit egy picit egeszitenek ki a sajat szemszogembol.

Volner: "van neki egy Peugeot 209 (vagy 206?) 1,9 GTI-je. Mielott meg valaki
a tortenet vegen azt mondana, hogy biztos nem tud vezetni, elarulom, hogy
van egy hulye szokasa: idonkent (ha elindul) autos ugyessegi versenyeket
szokott nyerni. Szoval az en Suzukim teljesen szeria, de lenyomta az o
gepet..."

Ne keverjuk a szezont a fazonnal. Autoval lehet kozuton-kozforgalomban es
mashol "versenyezni". Két kulon kategoria, a te hozzaszolasod nem a HVCS-rol
szolt, legalabbis azt hittem. Biztosan piszok jol vezetsz, el is fogadom, de
nem mindegy hol teszed ezt, es ezzel kit VESZELYEZTETSZ. A kozuti
forgalomban nem csak mint a barom nyomom, es a masik le van sz*rva,
stilussal kell "nyomulosan" bevenni a kanyart. Tovabba azert azt sem ertem,
hogy ha te ennyire jo vagy az ugyesseg teruleten is, miert nem a sajat
nevedben irsz. Pl.: ekkor is ekkor, itt es itt nyertem meg ezt a versenyt.
Nezd, en ugyan csak ket evig rallyztam, de szamottevo eredmeny nelkul.
Viszont vezetes technikailag sokat segitett.

Volner: "kivancsi vagyok arra a TD Golfra, ami engem megalaz a kanyarban!
Lehetoseg a bizonyítasra: a Budafoki uton levo Aral benzinkuttal szemben van
egy nagy betonplacc (no forgalom). Este 6-kor ott leszek. Eloszor
biztonsagos korulmenyek kozott ki lehet probalni a kezifekes, fullgazos"

Mar megint masrol beszelsz. (Lehetsz is, ha egyszer jo fiu leszel, el
viszlek egy bemutato autokazasra.:)) Itt olyan emberek leveleznek, akik a
KOZUTI forgalomban vezetnek megbizhatoan, ovatosan, es masok veszelyeztetese
nelkul. Egy vitaban mindig targyilagosnak kell lenni, a targy pedig jelen
esetben a KOZUTI (hangsuly) vezetes. Azert meg mindig kivancsi vagyok,
melyik kanyart veszed be 140-nel azon instabil, 165-os kerekekkel futo
Suzukival. Megjegyzes: nincs nekem 50e Ft felesleges penzem kethavonta
gumigarnitura cserere. Ha lenne, akkor se erre koltenem, ettol jobban
sajnalom a gumikat. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem szeretek a csuszas
hataron autozni neha, de nalam az az elsodleges, hogy masokat meg csak
gondatlansagbol se veszelyeztessek. Nem tudom vilagos-e neked ez a fogalom.

Volner: "Csak elozeteskent: a Suzukim /65-os szeria kerekeiben 2,5 os
allando nyomas van a durva kanyarvetelek miatt. A Michelin feliratbol az
oldalan kb. 3 mm latszik, a tobbi lekopott) Ha ezek utan lenyomsz a Golffal,
csodalni foglak."

Ha eddig nem is tetted, most mar csodalhatsz, hidd el van miert.:)) Amugy
nagyon gyorsan ugranek ki (naponta meg is teszem melo kozben) abbol az
autobol, amelyiknek annyira gyenge a futomuve, hogy a gumi "ala tud
fordulni". Nagyon "bator" ember vagy, bar erre inkabb a vakmeroseg lenne a
helyes jelzo. Sokat azert ne kisertsd a szerencsedet. Egyik hozzad hasonlo
ismerosomet epp most probalnak visszahozni a komabol, mert egy 40-es kanyart
(amugy beveheto SZABALYOSAN 100-120 kozott) probalt bevenni 160-nal. (Az
auto egy 1,9 Peugeot GTI volt, ami nagysagrendekkel jobb auto, mint a te
Suzid.)Nem sikerult neki, atsodrodott, szembe pedig jott egy
isteherauto.:( Persze tudom, a betonplaccon ez a veszely nem fenyeget.:)

Volner: "Aztan ha lesz kedvetek, este a Pasareti uton talalkozom nehany
rallys es palyaversenyzo sporttarssal, akik mar megsejtettek valamit a gyors
vezetes viszonylagossagarol... Szoval aki nem hiszi, jarjon utana (es jojjon
el)!"

Egyszer el fogok menni, nezonek. Amit ti csinaltok szerintem, igen messze
van a vezetestol, a gyorstol meg plane. Ezt fogom megnezni.:)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS