1. |
Ford Escort 1.4-es motorral (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
2. |
Nagyak, Mini (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
3. |
Mini (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
4. |
V-Power, elettartam (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
5. |
elettartam (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
6. |
HAT (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
7. |
Olaj (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: Kicsit durva, elozes (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
9. |
Thalia elektr. kormany:-) (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
10. |
Tisztelt Uram/Hölgyem! (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
11. |
Re:Elozes (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
12. |
izzocsere Golf IV-ben (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
13. |
RE: Olaj a markaszervizben (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
14. |
Re: Re. Bocsesz Fricesz (off ) (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
15. |
re:Elozes (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
16. |
Elozes (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
17. |
Tervezett szeteses (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
18. |
Jogsi kinek (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
19. |
Bemutatkozas + CZ alkatresz (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
20. |
Renault Thalia (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
21. |
RE: Elozes (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
22. |
meg mindig tervezett szeteses (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
23. |
Golf IV izzocsere (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
24. |
Thalia, Xsara csikorgas a kerek felol, motortakaro leme (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
25. |
elektronikus/anodos alvazvedelem, Renault honlap (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
26. |
performance shocks (mind) |
5 sor |
(cikkei) |
27. |
elozes (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
28. |
V-power (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
29. |
elozes... (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
30. |
re:elozes (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
31. |
Re: *** HIX AUTO *** #1061 (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
32. |
Isofix gyerekules (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
33. |
Nehezkes izzocsere (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
34. |
jogositvany szigoritasa (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Ford Escort 1.4-es motorral (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Ki mit tud a Ford Escort 1.4-es motorjarol? Egyesek, es a gyari adatok szerint
a varosi fogyasztasa 11-12 liter, masok szerint csak 8-10 liter, ami meg mindi
g nem keves, de azert mar elfogadhato lenne.
Azt is hallottam, hogy volt idokozben egy kis atfesules, amikor lejjeb nyomtak
a fogyasztast. Ha ez igaz, akkor mikor tortent?
B.ZS.
Find the best deals on the web at AltaVista Shopping!
http://www.shopping.altavista.com
|
+ - | Nagyak, Mini (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Nagyak, szia HA!
Kerdezted, miert nem lehet jelentos mertekben megszigoritani
a jogositvany megszerzesenek felteteleit, peldakent a
repulogepeket hoztad. Gondolom, "eros felindulasbol" kerdezted,
vagy ecceru provokacio esete forog fenn. Ha az elso, akkor mar
magad is tudod a valaszt: az auto hasznalati eszkoz, elerheto aru tomegcikk, ra
adasul igen kozponti eleme a gazdasag mukodesenek.
Egyreszt az aru-, masreszt a szemelyszallitas, miatt, bar elso
helyen inkabb az uzemanyag-forgalmazasbol szarmazo adobevetelt
kellene emlitenim :( Neked is van autot, szamold ossze, hogy
hany jogcimen fizetsz adot, illeteket, illetve tartasz el
komplett agazatokat (szerelok, bizositok, Vegyepszer, hehe).
Allambacsi szempontjabol minel tobb auto, annal tobb
kozvetlenul jelentkezo bevetel,ha meg osszetorod magad, ugyis
fizetned kell a korhazi apolasert, amit meg ossze-
kornyezetszennyezel, azt finanszirozod a korny.ved. termekdijon
ketresztul (lasd: gumi es tarsai). A jogositvany csak azert
nincs ingyen, mert nehany 10 ezer Ft-ot (vagy mennyi ez most)
el lehet kerni az alapok megtanitasaert.
Piece:
nme1
"Know your enemy"
|
+ - | Mini (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia megint, ize, soha ne legyetek szenilisek...
Szoval Mini: egyik ismerosomnek van, szeretik,
de nem aradoznak rola. En mindennapi autokent
biztosan enm vennek, az ar/ertek aranya IMHO
nagyon rossz, raadasul ismereteim szerint az a'ngoloknal
is azert ment ki a divatbol, mert kisebb utkozeseknel
is nagyon sulyos labseruleseket szenvedtek a benn ulok, de
ezt mar ranezesre is lehet valoszinusiteni.
Piece:
nme1
Ja, es udvozlet annak, aki a PSA-n is nyomul...
"Know your enemy"
|
+ - | V-Power, elettartam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [Hungary]
> Temakor: V Power ( 23 sor )
[..]
> kettesbe.. Ilyenkor a fordulatszam mindig szepen lassan kicsit csikkangatva
> a kereket visszaesett az alkotas uton folfele menet 8500-rol 6500-ig, most
Ez nekem kepzavar. Kiporgo kerekekkel lassult?
Mifele autod van neked? :))))
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Elettartam ( 18 sor )
[..]
> Szoval ezekutan nem csodalkozom ha eletideje van egy autonak is.. csak..
> nehez elhinni, hisz a nemet autok is regebben azert voltak hiresek mert
> nagyon strapabiroak voltak, ez eleg jot tett az imagejuknek..
Pedig hidd el, hogy ugy a '80-as evek kozepe ota csak romlik a nemet
autok tartossaga. Nemcsak a VW-e, de meg az olyan csucsmarkake
is, mint a Mercedes vagy a Porsche. Szerintem a legstrapabirobb
kocsikat a hetvenes evek vegen es a nyolcvanas evek elejen
csinaltak. Az egesz vilagon akkorra forrtak ki igazan azok a technikak,
amiken a mai gepek is alapulnak. Egy altalam nagyrabecsult szerelo
ismerosom szerint: "ha autot veszel, az vagy legyen nagyon regi,
vagy legyen nagyon uj". Ezt mar nagyon reg hangoztatta, de csak
az utobbi evekben kezdem megtapasztalni, hogy mennyire igaza
van.
> Felado : [International]
> Temakor: Re: tervezett szeteses ( 16 sor )
[...]
> Az elektronika es maga az autogyartas az elmult 2 evtizedben rengeteget
> fejlodott, tehat a mostani allapotot csak 2010 - 2020 kozott fogjuk
Az elmult 10-15 evben csak az elektronika fejlodott, az autogyartas nem.
Z.
-Násfay Zoltán | Relax! Szórakoztató Kultúrális Magazin | http://www.relax.hu-
|
+ - | elettartam (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
meg valami az eszembe jutott.
az airbag es az elektromos ovfeszito elettartama hivatalosan
is 15 ev. Azutan cserelni kell(ene). Szerintem az osszes tobbi
alkatresz sem kepes tulelni ezt a bizonyos 15 evet, csak hat
nem biztonsagi dolgokrol van szo, ezert nem irjak oda.
Az ido vasfoga az autoknal sem sporol, sot...
Cs.
|
+ - | HAT (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Regota keszulunk erdelybe. Orommel hallottam, hogy HAT-ot
terveztek. Mikor lenne? Szivesen elmennenk.
csendi Volvo V70, C180
www.csendes.de
www.altgerber.de
|
+ - | Olaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Eddig csöndes olvasója voltam a listának, de most egy pár gondolatot
hozzáfűznék az olaj topic-hoz.
Nekem is nagy dilemma, hogy milyen olajat tegyek az autóba, mert lassan
közeleg az olajcsere, és ezeket a dolgokat magam szoktam elvégezni.
Nemrég tettem szert egy '99-es HONDA Civic 1.5 VTEC-re, és én sem az olajon
szeretnék spórolni, de azért nem mindegy, hogy 9e ft az olaj bele, vagy 19e.
A szervízben tapogatózva 0W-40-es olajat raknak bele borsos áron.
Konzultálva MOL-os kenőanyagokhoz értő szakemberrel, teljessen felesleges a
0W-40-es olaj, mivel a mi hőmérsékleti viszonyaink nem olyanok, hogy
indokolná ezt az olajat, maximum a skandináv országokban lehet kihasználni a
jó hidegtűrő képességét.
A 5W-40-es szintetikus olajon akkor érdemes gondolkozni, ha valaki télen
rövid utakra használja az autóját, pl. taxiüzem, körzeti orvos.
Különben teljesessen megfelel a részszintetikus 10W-40-es olaj, optimális a
mi hőmérsékleti viszonyainkra.
A szintetikus olajok előnye még a jobb hőmérséklet tűrés, aki sokszor
"nehéz" üzemben használja az autóját, vagy "versenyzik" vele, akkor érdemes
az 5W-és olajon gondolkozni.
A szervízek azért ajánlják a a drága 0W, 5W olajokat, mert kb. kétszer
akkora árrést realizálnak rajta, a kuncsaftnak meg megindokolják, hogy ez
kell a motornak.
A gyártó tekintetében szerintem nincsenek nagy különbségek a marketing
szövegeket eltekinteve, szerintem bármelyik neves gyártó megteszi.
Üdv.:
RPéter
|
+ - | Re: Kicsit durva, elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
Geza, ugy tunik, mintha egymast szapulnank, pedig nem is...:-)
> Vannak bizony, nekem is. Ha a tevedhetetlenseggel ram celzol, akkor
> az nem jo kifejezes. Senki nem tevedhetetlen.
Nem, nem rad celoztam, /ime egy ujabb tevedesem: tevesen fogalmaztam:-)/,
tkpn senkire sem, csak ugy altalanossagban.../azert volt mar itt a listan,
aki ilyet hangoztatott ;-)/
> Laci ! Nem akartalak kioktatni. Ugy erzem, hogy tanulsagkent irtad le
> az esetet es nem ugy mint egy szornyu igazsagtalansagot, ami veled
> megesett.
Igy van, azt kivantam leirni, hogy az esetek nem mindig olyanok, amilyennek
latjuk oket.
En anyaztam, hogy a teher szivat, ramhuzza a gepet, a tgkv anyazott, hogy
mi a turot tegyen, hogy a bringas is megmaradjon (mert megallni mar nem
biztos hogy tudott volna), meg engem se taszitson az arokba, a bringas meg
anyazott, hogy mi a francert elozik ilyen szuken...
Az elb... manoveres mondatot meg azert, hogy mindenkinek lehet es volt
ilyen esete, es lehet, hogy nem mindig (csak) a masik a hibas...
> ui: azert az az utas benyoghette volna idoben - elol egy bringas !
Hat ez az...
Nagyak:
> Ki nem allhatom, ha valaki ugy eloz orszaguton, hogy a se-
> bessege alig tobb, mint az elozott autoe.
> Miert nem lehet azt az istenverte
> autot visszapakolni masodikba vagy harmadikba (sebessegtol
> fuggoen) es padlot nyomni neki?!
> Ahhh, nem valo nekem ez a HIX-AUTO, mert csak allandoan fel-
> idegesitem magam, mikor belegondolok az ilyen nemnormalisok
> viselkedesebe...
Maximalisan egyetertek az elso felevel, de miert a HIX-AUTOT okolod?
Nem emlekszem, hogy barki is lassu elozesre buzditott volna.
Geza is azt mondta most, ha nem latja mi van elol, _nem_ eloz.
Egyebkent, gyanitom ket okuk lehet, egyreszt "kimelni" az autot, masreszt
mert nem akarnak a megengedett seb. fole menni. (persze nem latja be, hogy
igy veszelyesebb...)
Csak egy pelda az utobbira: M3, potos IFA a szelsoben 90-100 korul, elkezdi
elozni egy Fiesta, a mintegy 120-as tempojaval. Visszalassitok egy kicsit,
az o tempojara. Ekkor a bacsika a Fiestaban meglatja az utszeli 100-as
tablat _kiegeszito_tablaval_ mely szerint ko:d, hoeses eseten. Fek 100-ra,
majd 5km/h sebesseggel "elozi" az ifat. Grrrr...
G.Laci
---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
|
+ - | Thalia elektr. kormany:-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Peter:
>Szoval az elektromos kormany, az elektr. ablakmemelot
>jelent, amikor eppen magamnal vagyok... :)
Erdekes, nekem nem volt furcsa, osszeraktam:
elektro(hidraulikus szervo)kormany.
Azt nem tudom a Thaliaban ilyen van-e, de elkonyveltem, hogy igen:-)
G.Laci
---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
|
+ - | Tisztelt Uram/Hölgyem! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az én problémám az,hogy egy régebbi típusu autóról szeretnék
müszaki adatokat megtudni.A Peugeot Xeviko-nál azt tanácsolták,
hogy forduljak Önhöz ez ügyben,talán tud nekem segíteni.
Egy 1992-es évjáratú Peugeot 205 1.8 turbodiesel-ről van szó.
A motorja tipusa:xud7t.
Bármilyen információnak nagyon örülnék!
Köszönettel:Szerdahelyi Szabolcs
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
|
+ - | Re:Elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Nagyak,
>>Csak tenyleg olyanok kapnanak, akiknek jo a ref-
>>lexe, megfelelo donteseket tudnak hozni stressz alatt is,
es
>>"erzik a gepet"!
Nagyak,a Te agresszivitasoddal, soha sem ulhetnel autoba!
Jo lenne ez neked?? :)))
Maskulonben van egy ket helyezet, ami valoban undorito! Pl.
En azt nem szeretem, amikor amugy sem lehet menni,
mert az uton akadaly van stb. a sor viszonylag hosszu, es
egy ket baromallat elkezd cikazni a loszar autojaval a
kocsik kozott.
Termeszetesen, amikor megszunik az akadaly, es ujbol lehet
menni, akkor siman vissza elozi ezeket a barmokat az ember.
Mondjuk en sem vagyok a lassu vezetes mintakepe, mint az
automrol keszitett rendorsegi felvetelek igazolnak,
sajnos! :((
Udv,
Clajos
|
+ - | izzocsere Golf IV-ben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Zsolt irta:
<Golf IV fenyszoroizzojat (velhetoen index-izzot sem) sem
<tudod hazilag cserelni...nem hiszem, hogy egyedi eset/veletlen lenne,
<u.i. legzsirosabb beveteli forras az 'inspekcio'...
En mar csereltem mindket oldalit, ugy emlexem, azon az oldalon, ahol az
akksi van, eleg problemas, de meg lehet csinalni, - kisebb seruleseket es
horzsolasokat szerezve.
Meg mindig elado egy Golf IV 1.6, 5 ajtos, villampiros, 1999. 03. havi, 33e
km, szervizkonyv, toresmentes, nehany extraval.
Udv,
Tibor
|
+ - | RE: Olaj a markaszervizben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok (Arpi is)
>A Baumgartnernel 3 fajta olaj kaphato, MOL + Mobil
>+ Elf. Midegyik full szintetikus.
>MOL - 10W40 - 2999 Ft (brutto)
>Mobil - 5w50 - 3389
>ELF - 5w40 - 3199
Tegnap vegeztem egy kis piacfelmerest 10W-40-es turbodiesel motorolaj ugyben
(Renault Clio II. 1.9 dTi)
Shell Helix diesel plusz 10W-40 felszintetikus 2362,5 Ft/liter +300 Smart
pont
Shell Helix ultra 5W-40 szintetikus 3712,5 Ft/liter +300 Smart
pont
OMV Eco synt 10W-40 szintetikus 2190 Ft / liter
Total Quartz diesel 10W-40 szintetikus 2493 Ft / liter
Toltal Quartz diesel 5W-40 szintetikus 3505 Ft / liter
MOL Mol dinamic 10W-40 reszszintetetikus 2440 Ft / liter
Mol transit 10W-40 reszszintetetikus 2439 / liter
Ugy tunik OMV eco synt a nyero.
Udv,
Tibor
|
+ - | Re: Re. Bocsesz Fricesz (off ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
Major Frigyes wrote:
> Nem lenne rossz otlet, ugyanis a tali idopontjaban aSzent Anna tonal nagy
> nyuzsi miatt nem kapnank akkorszallast ezert kell most korbenezni
> szallaslehetoseg utan :-)) Abban a vadasz cabanaban van - e tisztalkodasi
> illetve illemhelyi lehetoseg. Es nem a csalanosban kell gittleni :-))
Csutortok, pentek szabad most, nem kell suliba menni, csak ez a
diplomadolgozat ne lenne. Valamelyik nap lefutok erdeklodni. Vannak villak
is amiket ki lehet berelni. Megerdeklodok minden varianst, aztan majd
kitargyaljuk.
> Egyeztetni kellene a jelentkezo listatarsakkal a programot es a n apok
> szamat, bar a latnivalok szama egyhetre viszonyitva igy is rohanas lenne. En
> egy hetben valo progiban benne vagyok. Sot hozom kis asszonykamat, hisz o
> tud perfect Romanul :-)
Egyszer legyen meg az idopont es a szallas. Latnivalo van boven.
--
Minden jot, Fekete Zoltan
"Jobb orszag lenne a mienk, ha az emberek legalabb kettot betartananak a
tizparancsolatbol. Barmelyik kettot."
/Michael Sovern amerikai esperes/
|
+ - | re:Elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, szia Nagyak!
>
> Ha mar szoba jott az elozes, hadd osszam meg a velemenyem
> a dologrol. (Kicsit uj problemakor lesz.)
> Ki nem allhatom, ha valaki ugy eloz orszaguton, hogy a se-
> bessege alig tobb, mint az elozott autoe. Nem tudom elkepzel-
> ni, hogy mi visz valakit ilyen viselkedesre. Ha meg ekkor is
> sporol, vagy "csak" nem akarja szethajtani a kocsit, akkor
Igen, ebben maradektalanul igazad van. Az elozes kelloen veszelyes ahoz,
hogy
ne tartson km-eken at.
> Ahhh, nem valo nekem ez a HIX-AUTO, mert csak allandoan fel-
> idegesitem magam, mikor belegondolok az ilyen nemnormalisok
> viselkedesebe...
Ezt nem ertem, mi idegesitunk?
> Egy uj kerdeskorkent (csak raharap valaki) azt is hadd vessem
> fel, hogy miert nem lehet a jogositvanyszerzest _nagyon_ meg-
> szigoritani? Csak tenyleg olyanok kapnanak, akiknek jo a ref-
> lexe, megfelelo donteseket tudnak hozni stressz alatt is, es
> "erzik a gepet"! Vegulis repulore sem kap boldog-boldogtalan
> jogositvanyt, miert kell, hogy autora minden hulye kapjon?!
> Na, lehet anyazni! Udvozlettel:
>
> Nagyak
Nem, anyazni termeszetesen nem fogok :-)), csak megjegyzem:
az autozas napi szukseglet, es nem az a fogalomkor, hogy hogyan lehet
0,2 mp-et megsporolni es nagyon gyors lenni. Az a versenyzok dolga, es
ott nem is kap minden "idiota" jogositvanyt. A KRESZ ugy van megalkotva
ha azt mindenki maradektalanul betartana, nem lennenek balesetek.
Ilyen pl: hogy nem elozunk masodik-harmadiknak, plane ha nem latjuk a
veget.
Erdekes modon ha felmegyek Budapestre nincs stresszhelyzetem. Aki menni
akar
az menjen, elengedem, ha lehet a szelen autozni, ott autozok (tobb savos
ut).
stb. Lehet, hogy ezzel 20 perccel tovabb tart az ut, de nem kell
"streszhelyzetben"
donteseket hoznom. Illetve ha igen, van idom jol donteni. Masfelol soxor
ertem mar utol jo reflexu, ideoda cikazo "szupravezetot", csupan azert
mert a megtakaritas
nem volt szamottevo. Szerencsere nem helyszinelesnel, de ez valoszinuleg
a tobbseg
defenziv voltanak koszonheto (a sok idiotanak aki jogositvanyt kapott
megis), es
nem a kevesek rendkivul jo reflexenek.
Udv: Arpi
PS: termeszetesen ez a velemenyem, es nem Nagyak "anyazasa" akar lenni.
|
+ - | Elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A gond velem van. Az elozes az a manover, amire ugrok.
>Ilyen hulyen vagyok bekotve.
>Tul sokszor latom, hallom, olvasom - "szembol nem jon senki - usgyi !"
>> Nehogy mar arra kellene fiygeljek, hogy az elotem levo auto
>> mikor es mit (kit) akar kikerulni.
A minap mentem haza a 6-oson. Ment egy tehertutu,
egy Astra, meg valami furgon egymas mogott 60-al
(70 megengedett). Hosszan belathato utszakasz,
senki nem jott szembe, nem volt biciklis sem a kornyeken.
Mondom megyek, aztan valamiert megse.
A kovetkezo pillanatban a furgon hatalmasat fekez,
az Astras pedig lenduletbol index nelkul keresztbefordul az uton.
(kis hijan a szemben levo arokban kot ki.) O is
latta, hogy nem jon szembe senki ezert ugy
gondolta megfordul!!! (RB-s rendszam)
Par szaz meter utan vert ki a hideg veritek.
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | Tervezett szeteses (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Egyebkent manapsag a kocsiknak tervezett elettartama van (legalabbis az
>elektronikanak), tehat minden, ami ezen elettartam folott (pl. 17 ev) meg
>mukodik, szerencse dolga.
Hogyan lehet epp az elektronikanak elettartamot tervezni?
Inkabb a kopasnak kitett alkatreszeket lehet ilyen szempontbol
tervezni. Peldaul egy csapagyat. De azt is futasteljesitmenyre
es nem evekre. Nyilvan kimelo hasznalat mellet ezek
az alkatreszek is tovabb birjak.
Az ilyen iranyu tervezes kovetkezteben a folosleges
tulmeretezeseket kiszurve olcsobbak az alkatreszek, olcsobb
az egesz auto.
A masik ok persze az, hogy x ev utan vegyel uj autot.
Peldaul a hutoszekreny gyartok 7 evre meretezik
a kompresszorokat (ott csak az kopik). Igy biztosithato
a tultermeles elkerulese. Ez elsore eleg durvan hangzik,
de ez igy jo, hiszen igy a hutogyari dolgozonak van munkaja,
bere es tud maganak uj hutoszekrenyt (vagy autot) venni.
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | Jogsi kinek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Egy uj kerdeskorkent (csak raharap valaki) azt is hadd vessem
>fel, hogy miert nem lehet a jogositvanyszerzest _nagyon_ meg-
>szigoritani? Csak tenyleg olyanok kapnanak, akiknek jo a ref-
>lexe, megfelelo donteseket tudnak hozni stressz alatt is, es
>"erzik a gepet"! Vegulis repulore sem kap boldog-boldogtalan
>jogositvanyt, miert kell, hogy autora minden hulye kapjon?!
>Na, lehet anyazni!
Kedves Nagyak!
Ezt a kerdeskort "60 even feluliektol el kell venni a jogositvanyt"
cimmel mar targyaltuk. Mar akkor sem volt igazad.
Emlekeztetnelek, hogy az altalad favorizalt kategoria
(fiatal, jo reflexu, erzi a gepet) okozza a legtobb
es legsulyosabb balesetet.
__
| Szommer Ákos email: - __|
|
+ - | Bemutatkozas + CZ alkatresz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Mivel az utobbi par napban mar sokan megtettek elottem, en is bemutatkoznek
es passzivitasbol "aktivitasba" valtok. Kb 1 eve olvasom a listat, de
ezidaig -ki tudja miert- nem szoltam hozza(tok).
Toth Zoltan vagyok, autoimat tekintve a Renault-sok taborat gazdagitom.
Vallalkozasomban 3 auto van, 1 Trafic (1993, 330e km), Master (1999, 80e km)
es egy Twingo (1998, 105e km), plusz volt egy Laguna amit tavaly adtam el,
szoval Renault-s korokben tapasztaltnak mondhatom magam. :)
Ami miatt igazabol a listahoz fordulok az a motorom. (jo jo tudom: autos
lista). Van egy `86 -os CZ 125 Cross motorom amit sikerult teljesen
felujitanom. Mar csak egy hatso lanckerek hianyzik, amire hiaba vadaszom,
sehol sem tudom beszerezni. Ha valakinek lenne otlete, hogy meg hol
probalkozzak, azt szivesen varom. Azt hiszem vannak egy paran szlovakiabol
is a listan akar ki is utaznek az alkatreszert ha biztosan tudnam, hogy
arrafele meg vannak CZ boltok es van ra esely hogy tudok lanckereket venni.
Toth Zoltan (BigZ)
|
+ - | Renault Thalia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Nem ismerem az autót, csak annyit fűznék hozzá hogy
a barátnôm kollégája akart venni, de amikor alá
akartak íratni vele egy nyilatkozatot hogy nem
szereltet vonóhorgot az autóra elállt a vételi
szándékától...hümm...hümm...
Ropi
|
+ - | RE: Elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Ki nem allhatom, ha valaki ugy eloz orszaguton, hogy a se-
>bessege alig tobb, mint az elozott autoe. Nem tudom elkepzel-
>ni, hogy mi visz valakit ilyen viselkedesre. Ha meg ekkor is
>sporol, vagy "csak" nem akarja szethajtani a kocsit, akkor
pl. az elozott jarmu soforje elkezd emberkedni hogy ot marpedig
ne elozze meg egy ... markaju kocsi, es beletapos a gazba ahelyett
hogy segitene az elozes befejezeset.
Lestrapalt kisteherkocsik szoktak ilyet, meg a parasztgyerek
amikor azt hiszi, a szetrohadt ezerotos Ladajaval o a meno.
Sok ilyet tapasztaltam.
Epp ma reggel egy lepukkadt Ford Transporter kuzd 35-el folfele
a Zoldlomb utcan. Amikor kimegyek megelozni, erdekes modon
rogton begyorsit 60-ra. Vajon miert? Nem tudom elkepzelni. Ha
bir menni rendesen akkor minek akadalyozza a forgalmat 35-el?
Ha nem tud, akkor minek emberkedik amikor elozik?
Vegul lehagytam mint a szel, meg kettesbe se kellett visszavaltsak.
Visszamenni nem is tudtam volna, mert a mogottem jovo is kezdte
elozni a Transportert.
Tanulsag: nem mindig a lassan elozo a bunko.
> Egy uj kerdeskorkent (csak raharap valaki) azt is hadd vessem
>fel, hogy miert nem lehet a jogositvanyszerzest _nagyon_ meg-
>szigoritani? Csak tenyleg olyanok kapnanak, akiknek jo a ref-
>lexe, megfelelo donteseket tudnak hozni stressz alatt is, es
>"erzik a gepet"! Vegulis repulore sem kap boldog-boldogtalan
Tobb lenne a penzen vett jogsi, hamis szakvelemeny, megbundazott vizsga.
Nem is biztos, hogy a _nagyon_ az indokolt. A kozutak nem rallipalyak
hogy versenyzoi kovetelmenyrendszer kelljen rajuk.
udv: VAti
|
+ - | meg mindig tervezett szeteses (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
ToBa irta:
: Az elektronika es maga az autogyartas az elmult 2 evtizedben rengeteget
: fejlodott, tehat a mostani allapotot csak 2010 - 2020 kozott fogjuk
: megtudni. Javaslom a HA #5000-ben targyaljuk ujra a temat.
Lattam mar leirva nemet autogyar (beszallitojanak) jelenlegi
kovetelmenyeit az elektronikaval szemben, 17 ev volt. Klimakamraban emelt
homersekleten gyorsitani lehet az oregedest, tehat nem kell kivarni a 17
evet sem, viszonylag megbizhato adatokkal rendelkeznek a fejlesztok.
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | Golf IV izzocsere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>...Ha ezt valaki lelemenyessegnek hivja
>>akkor rendeben, de ez az en szememben nem az... igy nem
>>szeretnek kreativ lenni :)) nalam az izzocsere legyen 5
>>perc, nem tobb... de van meg mas is, ami hasolno...
>Golf IV fenyszoroizzojat (velhetoen index-izzot sem) sem
>tudod hazilag cserelni...nem hiszem, hogy egyedi
>eset/veletlen lenne,
>u.i. legzsirosabb beveteli forras az 'inspekcio'...
Amikor a Golf IV-ben kiegett a bal elso tompitott izzoja,
fellapoztam a kezelesi utmutatot. "...forduljon
szakszervizhez...", volt a tanacs.
Talan ezt megsem kene, gondoltam es nekivagtam. Azota mar
az osszes elso-hatso izzot csereltem nagyobb gond nelkul.
Az teny, hogy az auto oldalan levo indexet meg nem
probaltam, de semmio sem lehetetlen...
Ne doljetek be a marketingnek, az emberi lelemeny hatarlan,
foleg ha penzrol vanm szo.
r_stones
|
+ - | Thalia, Xsara csikorgas a kerek felol, motortakaro leme (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Erot, sebesseget mindenkinek!
Re: Thalia
Peter "fijam", a gepezetet hamarosan megszaktekintem.
Lemegyunk a parkoloba :-) (Kicsit kozel vagyunk egymashoz :-)))))))
Szoval van benne "gombos a`bla`k meg konnyu korma`ny".Es "hideg utaster"?
(ezt sotetebb boru kisebbsegi hangsullyal kell olvasni :-)))))))))
Nekem leginkabb az tetszik benne hogy bar kisauto, lehet bele pakolni.
A hatso design az valahogy szerintem nem igazan olyan jol sikerult mint az
eleje, talan csak meg kell szokni.
Re: Xsara csikorgas a kerekek felol
Nalam ilyen a BX-nel fordult elo, egy bizonyos fajta gumi es egy bizonyos
fajta disztarcsa kombinaciojanal, bar ezt a hangot nem csikorgasnak, hanem
inkabb toszogesnek mondanam, csak terhelt allapotban jelentkezett,
ha megemeltuk az autot, semmit sem hallottunk. Aztan ovatosan lekoszorultem
a disztarcsabol (persze nem gyari volt) egy mm-t es megszunt a zaj. De mire
rajottem majd hulyet kaptam.
Ha megis a fektol jon a hang akkor talan a betetet kellene megvizsgalni,
nincs-e megegve a felulete, nem serult-e, szorult-e valami apro objektum
ala ill. a feluletebe ekelodve. Megnezni hogy a munkahenger konnyen
visszaenged-e.
Erdekelne mennyi km. van benne ?
Van-e valaki a listan akinek a Xsarajan van also motortakaro lemez ?
Ez gyarilag utanrendelheto kiegeszito de ku..a draga, viszont nagyon
hasznos lenne az alulrol jovo kosz es viz ellen.
Hatha valaki maszekba mar csinaltatott/ koppintott ilyet. En megtudnam
csinaltatni akar rozsdamentesbol is de minta kellene mert amugy rohadt
nehez a meretet, illesztesi, rogzitesi pontokat levenni.
Re: segitseg
Ha valaki Kaposvar kornyeken rohad le (nem kivanom senkinek!)
netan es maga nem boldogul a helyzettel, hivjon batran, ha tudok segitek.
Bar nem vagyok szerelo de legalabb olyat kuldok, vagy olyan helyre iranyitom
ahol nem fogjak "zsebmetszeni". Tipustol es hibatol fuggoen esetleg magam is
be tudok segiteni. Keresre a szamomat megadom maganba.
Udvozlettel
Laci
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
|
+ - | elektronikus/anodos alvazvedelem, Renault honlap (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello midnyajunknak ismet!
Van valakinek tippje a fenti ugyben? Egyszer mar megprobaltam feldobni
a temat de ugy tunt akkor ismeretlen volt a HA-nak
Hasznalt mar valaki ilyet?
Nagyon kivancsi volnek a tapasztaltakra.
Udv
Laci
Djtiszy,
Van egy program a Renault honlapon amivel korbe lehetne jarni a kivalasztott
gepet kivul meg belul is, de hiaba nyitom ki nem indul el.
Nem tudom mit kell meg hozzarendelni hogy mukodjon.
Nalam hianyzik valami vagy a szolgaltatonal ?
Nincs semmi uzenet, csak kinyilik a kisablak egy Windows jelkeppel
kozepen es a funkcio gombok inaktivak maradnak.
Tudnal ebben segiteni ?
Kosz elore is
L.
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
|
+ - | performance shocks (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Has anyone tried Protrac shocks on their car? I tried them on my
Porsche 996 and they really make a difference. Using them makes the car
perform even better. They have several street, race and rally applications
for most brands.
See for yourself at www.protrac.nl
|
+ - | elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Nagyak irta, es jottem anyazni (azt irta, hogy szabad).
:-)))
Nos, ugyebar azt tanultuk, hogy a legbiztonsagosabb, ha minel nagyobb a
sebessegkulonbseg az elozo-elozendo jarmu kozott. Persze itt is van veglet,
ugyebar...
De a lassu elozes, es a gyenge egezsegugyi allapotbol adodo vezetoi
kepesseget jobban ellenoriznem. A mozgasserulteket agyba-fobe szivatjak, de
a hetveneves papa nyugodtan vezethet, akar lat, akar vak.
Hazunkban lako oregur keptelen parkolni, csak puffanassal. Vezetni se tud
rendesen, megis vezet. Reflexe mar nincs is.
De folhozhato peldakent a par honapja tortent eset is, amikor oregur rossz
oldalra hajtott fol az uj 2-es utra, es megolt egy fiatal lanyt. Sokaig fol
se fogta, hogy O hibazott.
Idos korra megvaltoznak a reflexek, csokken a reakcioido, gyengul a latas.
En javasolnam az evenkenti orvosi felulvizsgalatot.
Sok csoki,
Metya
|
+ - | V-power (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>Vagyis van V-power, meg van V-power
>RACING. Na ez a masodik az, ami az iszonyat "teljesitmenynovekedest"
>igeri es ez kerul 7x Ft-al dragabba. En is kiprobaltam, haaaat nem ereztem
>semmi fenomenalisat... viszont a sima V-powert eloszeretettel tankolom,
>mert ez csak 3 vagy 4 forinttal kerul tobbe, viszont egyenletes a minosege,
>es jobban megy tole az auto.
Az a 3-4 Ft inkabbcsak 30-40 Ft, tegnapelott majdnem en is bejottem a csobe,
de meg idoben eszrevettem a trukkot.
Udv, Chipi
|
+ - | elozes... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Geza irta...
>> Nehogy mar arra kellene fiygeljek, hogy az elotem levo auto
>> mikor es mit (kit) akar kikerulni.
>Nehogy sirfelirat legyen belole...
>Leirtad, hogy vagy szabalyosan kerulni kezdi a bringast, es akkor nem
>elozzuk, vagy ha elobb kezdtunk az elozesebe akkor fekezzen a bringas
>mogott. Ezen nincs vita.
>Az en mesem nem arrol szolt, hogy kinek mit kellett volna tennie, mert
>az egyertelmu, hanem arrol, hogy mit teszek, ha az elottem halado
>teherauto nem kommunikal velem. Akkor a takarasarol (tetszik, nem
>tetszik) nincs semmi informaciom. Es amig igy van, en NEM elozok.
>Beszarisag, gyamoltalansag, vagy valami mas ?
>Az utasaimnak tok mindegy, hogy miert maradnak eletbe.
Ha ugy akarnal kozlekedni, hogy minden esetleges felmerulo veszelyt kikerulj, i
lletve elharits (szeretnel
100% biztosnagban lenni) inkabb be se ulj az autoba... Van egy mondas, ami nagy
on talalo...
" Aki beul a kocsiba, az fel labbal a temetoben van, fel labbal a sitten"
Tanulsagos, es lassuk be, mennyire igaz!
Chip
|
+ - | re:elozes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
HAliho!
Nagyak irta:
>Egy uj kerdeskorkent (csak raharap valaki) azt is hadd vessem
>fel, hogy miert nem lehet a jogositvanyszerzest _nagyon_ meg-
>szigoritani? Csak tenyleg olyanok kapnanak, akiknek jo a ref-
>lexe, megfelelo donteseket tudnak hozni stressz alatt is, es
>"erzik a gepet"! Vegulis repulore sem kap boldog-boldogtalan
>jogositvanyt, miert kell, hogy autora minden hulye kapjon?!
>Na, lehet anyazni!
En azt is hozzatennem: legyen szempont a pszichologiai alkalmassag is.
Szurjek ki meg idejeben az agresszivitasra, onbiraskodasra hajlamos
egyedeket is!
Udv:
Cocas - az Orros
|
+ - | Re: *** HIX AUTO *** #1061 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Mindenki, Nagyak!
> Egy uj kerdeskorkent (csak raharap valaki) azt is hadd vessem
> fel, hogy miert nem lehet a jogositvanyszerzest _nagyon_ meg-
> szigoritani? ...
Mert akkor kenyer nelkul maradnanak "szegeny" oktatok! :)
Ma is lattam egyet amint, az egyebkent az autoval banni nem tudo,
pedalokat keresgeto nonemu tanulojat a szabalytalan " hogyan kell
masodiknak megallni" leckere tanitotta.
Eddig nem is tudtam, hogy ez a tananyag resze.:)))
En meg ugy tanultan, hogy a leheto _legkevesbe_ szabad
akadalyozni a forgalmat.... Jelzem, ez sem rossz tema az anyazasra!
Mikor a sor a Blahaig er, mert aTompa utcanal egy okos
rakodik masodiknak a sorban.
Az elozesrol az a morbid tortenet jut eszembe, mikor 90-nel autozgatok
(80 a megengedett, de nem sietek:)) )
Baja fele, az ut ures, aki gyorsabban akor menni, azt lehetoseg szerint
elengedem.
Maid jon egy lada, megeloz 100-al, majd hirtelen 75-tel kezd elottem menni.
Minek elozott?
Visszaeleozom, temposan eltavolodok tole, majd latom
hogy nyomja mint allat, megeloz, majd veszfekezessel megall !!
A mogottem jovovel egyutt megalltunk, es dobbenten neztunk, hogy,
ez mire volt jo?
Udv: Horvath Akos
|
+ - | Isofix gyerekules (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
zoltan.meggyesi irta:
>Autot szeretnek venni es valami Isofix vagy hasonlo nevu gyerekules
rogzites van szinte minden uj autoban. Tud errol valaki bovebbet? Masfajta
gyerekules kell hozza?
Nekem egy Scenic-em van Isofix (RenaultFix) ulesrogzitessel. Ez azt
jelenti, hogy a megfelelo gyerekulest nem biztonsagi ovvel kell rogziteni,
hanem 2 csatlakozoponton direktbe a karosszeriahoz - ettol lesz
biztonsagosabb.
Fel evig kerestem fuggetlen gyartotol ilyen rendszeru ulest - hiaba - igy
feladtam es megvettem a gyari. Ez kicsit huzos aron van (60e?), es a
szervizben 2 oran at mutottek be a kocsiba, viszont a gyerek (most hogy
mar belenott 9-36Kg)nagyon szereti. A noveremeknek is ilyen van, a kisfiuk
4 eves es o is nagyon szereti.
Ettol fugetlenul be lehet tenni a szimpla gyerekulest is ovvel. Ha minden
igaz ugy 8 evig fogjuk tudni hasznalni a gyari ulest es a gyereken amugy
sem sporolunk. Ugy hallottam nem minden gyarnal jelenti ugyanazt a Isofix,
ezert erdemes pontosan megnezni, hogy az adott autoba milyen ulest lehet a
csatlakozopontokhoz rogziteni.
Osszeszedtem par cimet (nemet es angol) ahol lehet olvasgatni:
http://www.oeamtc.at/netautor/html_seiten/kisitest/isofix.html
http://www.klippan.co.uk/Pages/isofix.htm
http://www.stark-stark.com/articles/law22.html
Udv, ToBa
|
+ - | Nehezkes izzocsere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Golf IV fenyszoroizzojat (velhetoen index-izzot sem) sem
>tudod hazilag cserelni...nem hiszem, hogy egyedi eset/veletlen lenne,
>u.i. legzsirosabb beveteli forras az 'inspekcio'...
Ez tenyleg jo. Belegondolok, megallit a rendor, hogy kiegett a tompitottam,
csereljem ki. Erre hivok egy trelert, elszallittatom a verdat a
markaszervizbe, ahol ki tudjak cserelni, mert lampa nelkul nem
kozlekedhetek ... :-)))
Zsolt
- OPEL Kadett E -
|
+ - | jogositvany szigoritasa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Nagyak wrote :
> Egy uj kerdeskorkent (csak raharap valaki) azt is hadd vessem
>fel, hogy miert nem lehet a jogositvanyszerzest _nagyon_ meg-
>szigoritani? Csak tenyleg olyanok kapnanak, akiknek jo a ref-
>lexe, megfelelo donteseket tudnak hozni stressz alatt is, es
Ha kerekparra nem kell jogositvany, akkor miert kene szigoritani az autokra
??? Pedig aztan a bringasok tudnak meg produkalni, foleg falvakban,
szurkuletkor :-) Meg aztan nem kuldhetsz mindenkit PAV I -re, hogy
vizsgaljak az agresszivitasat is ! Aztan az lenne a vege, hogy nem fernenk
fel a buszokra, villamosokra :-)))
Meg aztan nem szemelyeskedes akar lenni, de aki a HIX AUTON igy felkapja a
vizet, az mit csinal akkor, mikor autopalyan mutogatjak elottem a belso
savon a 120 -at es nem huzodnak le ??? Ezt nem kene vizsgalni ?
Zsolt
- OPEL Kadett E -
|
|