1. |
Re: RE: BMW (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
2. |
tali megsemm, Porkak mindenhol (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
3. |
7vegi termes (mind) |
121 sor |
(cikkei) |
4. |
RE: *** HIX AUTO *** #1800 (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
5. |
Utvonalterv (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
6. |
husvet utan (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
7. |
RE: BMW (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
8. |
m5power/Triznyak (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: Akkor most... (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
10. |
ezek a szamok :)) (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
11. |
vox autosmagazin (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
12. |
kedvenc bmw (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
13. |
Tartossag (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
14. |
Volvo (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
15. |
konstans fogyasztas (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
16. |
Re:BMW alkatreszigeny (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
17. |
vizbeeses meg egyszer (mind) |
72 sor |
(cikkei) |
18. |
Corvette (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
19. |
Re: gyujtas nelkul feklampa? - Igen!!! (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
20. |
Re: USA (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
21. |
Re: Idealis fogyasztas (mind) |
78 sor |
(cikkei) |
22. |
KA es ABS (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
23. |
Husvet hetfoi tortenesek (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: RE: BMW (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves "BMW-sek" és tobbiek!
Most egy japan-auto parti szol hozzatok mivel nem tudom
mar toleralni az idetlen "csak a BMW az allat"
hozzaszolasaitokat. Miert nem latni oreg japan autokat?
Latni. Talan nem csak a bomosoket kellene vizslatni.
Miert panaszkodnak a japan auto tulajok? Panaszkodnak?
Nekem volt oreg ('86-os) diesel Mazdam is. Sima szivo
diesel, alapszeriaval szervo, abs nelkul. Egesz
egyszeruen csak mukodott. Javitas nelkul eveken
keresztul. Ja, hogy egy ilyen oreg auton mar gyenge lett
a lengescsillapito? 350e km utan... Nem akarok japan-
nemet auto vitat kirobbantani, arra megvannak a
megfelelo forumok, csak arra akarok ravilagitani, hogy a
legtobb japan autos ismerosom "azelott" nemet auto parti
volt. Az tortent, hogy kiprobaltak egy mazdat, toyotat,
nissant, mitsut. Es "azota" ha cserelnek is markat
valahogy mind japan. Mielott megkerdezitek, koztuk 3 bmw
tulajdonos is van (volt ;-))). Okok: ugyanazon
kategoriaban lenyegesen tobb alap-extra, toredek aron,
hasonlo teljesitmennyel. A szegenysegi bizonyitvanyomhoz
tartozik meg, hogy en beerem, sot NEM vagyom tobbre,
mint 150-200LE (azert az kell). Egesz egyszeruen nem
foghatom fel, mire kell tobb kis hazank hatarain belul.
Vezettem mar bivalyt, valahogy nem elem at csak addig a
szintig, hogy "azannya, de húz!" (megjegyzem, japanban
is gyartanak eromuveket, ha az kell valakinek) Szoval, a
mostani vagyam egy Mitsubishi Sigma. Parameterek: '92-
'93-as, 3000ccm, V6 (160/205LE tipustol fuggoen),
manualis valto, klima, abs, szervo, kpzar, riaszto,
tempomat, elektromos ablak/ules/tukor, computer,
kormanyvezerles, esetleg negykerek-kormanyzas, legzsak,
stb. Az ara: 850e Ft-1,5M Ft-ig. !!! Igen, az arak
forintban ertendoek, barki ellenorizheti. Mondjatok egy
okot, amiert szerintetek joggal szolhattok le! Mit kapok
BMW-ben ennyiert? (a kerdes koltoi) Ha odalapek egy
ilyen masinanak, egy "atlag" bomos csak bamul. Az ocsem
Mitsubishi Galant V6 24-je csodakra kepes, ha BMW-
alazasrol van szo. Ezek az autok hasznalatra keszultek.
Nem villogni, hanem mukodni. Az alkatreszarakrol meg
annyit: mivel nem vagy csak keves kell belole,
mindenkeppen olcso. Sot tovabb megyek,
alkatreszkereskedok erositsetek meg es irjatok nehany
peldat kopo alkatresz arakra! Fekrendszer, futomu,
egyebek... Vagy kb ua, vagy kicsit olcsobb is. Utolso
gondolat: tetszenek a BMW-k. Szepek, nagyok, erosek,
kenyelmesek. Vennek magamnak vagy a felesegemnek egyet.
Tenyleg. Masodik autonak a Mazda vagy a Mitsubishi (stb)
melle ;-)
Benjamin
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: ss02.co.us.ibm.com)
|
+ - | tali megsemm, Porkak mindenhol (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hellahaw Kocsisok.
Szeretnem uzenni a bogacsi taliszervezo(k)nek, hogy a talira valo
jelentkezesemet tekintse semmisnek.Nagyon szivesen mennek, de kozbejott
egy regi baratom eskuvoje.Remelem beszamoltok majd, meg csinaltok
kepeket is...
Mas.
Mostanaban, hogy itt van lassan a nyar, mindenki szedegeti elo a
Porschejat.
:-O Frankon, legalabb 2-3 911-est latok naponta, szinte mind vaciuj (nem
allnak es nem ugyanazokat latom).Meg mult 7en ket Cayenne-t is lattam...
Lassan nekem is ki kell banyaszni otthon a szalmabol az enyimet...
Udv
KZG
|
+ - | 7vegi termes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Ketszer volt Fiatunk, de apam is megmondta, hogy tobbet egy Fiat se
> teszi be a labat hozzank, meg akkor se, ha ismeros jon vele!!!
Ehhh.... <1 legyintes>
> Teljesitmeny: 80KW(109LE) >>> 100KW(136LE)
> Max nyomatek(2000-es fordsz): 235Nm >>> 285Nm
> Vegsebesseg: 192km/h >>> 200km/h
> Fogyasztas 90km/h: 5.1 >>> 4.9
Hat igen, ez mar csak igy szokott lenni. Igy mukodik az osszes
perpetuum mobile-m is a pinceben, minel kevesebb energiat kapnak,
annal tobbet jarnak. Normalis chiptuning eseten (pl. Novitec) a
fogyasztas akar 1-2 litert is megugrik (teljesitmeny orientalt tuning), ill.
ha a fogyasztasra hajt ra a muhely, akkor nem fognak a dinamikus
tulajdonsagok valtozni. Esetleg minimalisan...
> is, leven a motor nagyobb nyomateka miatt alacsonyabb
> fordulatszammal hasznalva a motor hatasfoka jobb lesz. "
Ezt kertik ujragondolni, ujrafogalmazni. Nehogy mar holnap ugy
ebredjek, hogy 70-80% a motorok hatasfoka...
> Ezt azon tul mondom, hogy a tartos gyors menet mindig leviszi
> valamennyire a fogyasztast.
Ugy latszik megis a Ford mellett kellett volna dontenem. Abbol is
Mondeot, mert ott a tartos gyors menet leviszi a fogyasztast :)))
Az en eddigi autoimban a tartos menet valoban levitte, de a tartos
gyors menet mindig felvitte. A legjobb fogyasztast pedig 80-90 km/h
kozott a gazpedal minimalis mozgatasa mellett, folyamatos haladas
eseten ette (6,5 liter korul). Ugyanaz 120 km/h eseten mar 8 literre
nott, a 180-at mar inkabb nem irom le :)
> A gyurodo zona arra jo, hogy a kisebb varosi koccanasoknal
> is totalkarosra torjon az auto -> lehessen ujat venni.
Ez is csak mentalitas kerdese. A nemet orul, hogy megvan keze-laba, a
skot meg megsiratja a rakas pleht.
> de akarcsak a legzsaknak, a valosagosnal joval nagyobb
> a "marketing" ertekuk.
Szerintem is! reklamozzuk inkabb a csipptuningot meg a kromfelnit, az
a fontos az autoba. Veszek is az apukamnak ajandekba egy
sarvedoszelesitest zold neonnal, lehet, hogy meg a legyeket is
elijeszti...
> (Ez a motorok jelentos tulmeretezese miatt van.)
Szerintem az utolso par evben a tulmeretezes minimalis, sot!!!
> Ui.: Ha Valaki lat 40 eves BMW-t az utcan, kerem irja meg!
Barmikor... Csak rossz helyen keresel. Nezz el egyszer egy veteran
talalkozora :) Megirhatnad, mit akartal ezzel mondani...
> Ezzel vitatkoznek. Mert nem mondom, az ingyen nagy ur, de azert a
> par ezer Ft-ert eljem le az eletem felet egy 1.0-as Opel Corsaban?
Tokeletesen egyetertek VD-val. Ha nagyobb utakra megyek, csak a
benzinkartyat viszem, a Felicia marad a parkoloban es inkabb koptatom
az Alfat....
> Meg egy kerdes merult fel bennem, ha mar a biztonsagrol beszelunk.
> A biztonsagi ov bekotese, vagy be nem kotese a jobb megoldas?
atyavilag :(((
> Kimesz az ures orszagutra, gyorsitasz, felpakolod a legmagasabb
> kozatba es tartod a fordulatot a nyomatekgorbe csucsan. A celba
> kezesig igy fogy el a legkevesebb uzemanyagod. Mehetsz
> gyorsabban,vagy lassabban, hamarabb, vagy kesobb ersz celba, de
> mindket esetben uresebb lesz a tankod.
ami persze nem igaz, de jol hangzik :) Az Alfamban a nyomatekcsucs
4500-as fordulaton lep fel, ami kb. 140 km/h. Ilyenkor 8,2 korul eszik,
mig 85 km/h korul 6,5-et :)))
> No, hat en egy "megbizhato" autotol kb. azt varom el, hogy 200-ezer
> km-ig semmi ne romoljon el rajta, es az eloirt karbantartason felul
Huha, ezek szerint en az Alfammal inkabb elhuzok a fenebe es a
szemeteskuka mogul fogom lebacsizni a bmw-ket, hondakat, toyotakat.
De valami miatt megsem valnek meg tole es ha ujra valasztok, ujra Alfa
lesz. Ebbol meg csak az kovetkezik, hogy szimplan hulye vagyok...
>Talan elkelne egy adag tolerancia, a kisse maskent
> gondolkodok iranyaba.
Szepen megirtad, legalabb torolhettem, amit en potyogtem es marad
hely masra :)
> Rokonom szerzett egy Alfa Romeo Gulietta TD gepet.
Gratula! Ezt a kombinaciot 1983-tol gyartottak, a ket literes gep 82 LE-t
teljesitett. Valami 17000 darab keszult belole. Nezz korul itt
http://www.geocities.com/motorcity/speedway/1774/ vagy kerdezz ra
a forumunkban itt http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9008578.
> eleg ha annyit mondok, hogy az elozo 14 eves 160000 km.-t ment
> auton anno a gyari lengescsillapitot kellett cserelni ;)
A Corollank most lett 12 eves, 161000 km. Eddigi hibai: hatso
kipufogodob elrothadt, akku meghalt, elso fekbetet elkopott. Ez sem
rossz arany :) Mondjuk rozsdall mar kemenyen a kicsike, de gond nincs
vele. Olajbol valami olcso asvanyi mobil-1-et kap, egy olajcsere az
Alfanak annyiba kerul, mint 3 olajcsere a Corollanal. Na es? :)))
Egyebkent erdekes, hogy ekkora futasteljesitmeny mellett senkinek
nem szall el a lambda szondaja. Nekem 53000 km alatt 2x csereltek,
igaz eloszor nem kellett volna, de nem volt mas otletuk. Sok cikket
elolvastam azota es az jott le, hogy teljesen normalis dolog a szonda
halala 80000 km utan, ill. az ujabbak eseten 200000 km utan, foleg
porgos motorok eseten. Tehat Hondasok, nalatok meddig birja a
lambda?
Cs.
www.cuoresportivo.sk
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #1800 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Akkó az a Honda szar mert a honda civicek között volt olyan ahol 1,6-os
motorra esett 163le!
Ja és 1000cm3 képesek kihozni 121 le-t azután a ferrari jön 119 le és a
többi és a többi bla bla bla!
Sok műkedvelő amatőr!
Osztán enter!
|
+ - | Utvonalterv (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Listatarsak!
Majus elejere tervezunk egy Ganserndorfi (http://www.safaripark.at)
kirandulast. Mivel kis gyermek is lesz velunk, ezert Mosonmagyarovaron
szallunk meg elozo este. Innen ki milyen utvonalat javasol a parkig? Az
utvonaltervezo programok eloszeretettel kuldenek ra az autopalyara. Vagy
Bratiszlava fele (rajkai hataratlepessel), vagy a Becs fele vezeto
(Hegyeshalom) autopalyat javasoljak. Ki lehet kerulni ezeket az autopalya
szakaszokat? Melyik utat erdemes valasztani? Szlovakia elonye lenne a
tankolas plusz a sor bevasarlasa :) , hatranya, hogy 2 hataratlepes volna.
(Mennyibe kerul egyebkent a matrica? Mo-i matrica van, az M1-est nem kell
elkeruljem)
Kerlek, hogy az esetleges javaslataidat maganba is kuld el.
Aki ismeri a parkot: Kb. mennyi idot erdemes raszanni? Milyen egyeb
latnivalo van a kozelben?
Elore is koszi:
Chris
|
+ - | husvet utan (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
lassan kiheverem a husvetot, de a zsarukon csak mosolyogok, olyan okosan
vedtek es szolgaltak az unnepek alatt... mergeben, mert nem tudott a
maki mibe belekotni, azt kezdte firtatni, miert jar le a zoldkartyam 2
het mulva, mar igazan megcsinaltathattam volna. Nooormaaalis?
A legures terrol jut szembe egy story: az egyetemen a liftes neni
megkert, hogy ne beszelgessunk a liftben, mert elfogy a levego. Szegeny,
ha tudta volna, hogy ezzel a vakuumtechnikaban uj fejezetet nyitott...
Lassan osszesiteni kellene a tali jelentkezeseket.
avi
Mobil: (06-30) 93-43-594
|
+ - | RE: BMW (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>koromben alig-alig van japan auto. Megis gondolkodoba ejt az, hogy miert
>latni olyan keves idosebb korosztalyba tartozo kielegitoen mukodo japan
>autot ? Ezek tulajdonosai miert panaszkodnak az ido elott (70e Km)
>szetrohadt kipufugodobok es egyeb alkatreszek magas arara, ha csak ilyen
>ritkán kell cserelni oket?
"Jobbfajta" japan autorol irtam, Toyota Camry, Honda Accord es efolotti
kategoriarol (a Mazda 323, 626, Mitsubisi Lancer/Colt/Galant, a kisebb
Nissanok es kulonosen a Suzuki nem tartozik ide).
>Magyarazkodasrol nincsen szo, ez mar csak ilyen. Az, hogy a het es fel ev
>alatt ketto orat allt az auto, ezen kivul az evek soran minden nap, a nap
>minden orajaban barmilyen utra kockazatmentesen el lehetett vele indulni,
>az az en BMW-s szotaramban nem jelent gyenge megbizhatosagot. Ha az igazi
Hat, en ezen felul meg azt is elvarom hogy egyaltalan ne kelljen a kocsit
szervizbe vinnem az eloirt karbantartason kivul, mert nem szeretek ezzel
bajlodni. Az eloirt karbantartast meg ugyis megcsinalom magam. Ezert
szervizben eloszor es utoljara akkor volt az auto amikor 224-ezer km-nel
kiment az egyik lambda szonda es ki kellett olvasni a hibakodot.
Nekem azert kell a kocsi hogy menjen (sokat) es mindig
rendelkezesemre alljon (minden nap szuksegem van ra, ha szervizbe kellene
vinni akkor kenytelen lennek berelni egy masikat).
De nem vagyok elvakult, es elismerem, hogy ha elsodleges szempontom a
vezetes elvezete lenne akkor valoszinuleg BMW-t vennek. De akkor mar
minumum egy 325-ost, mert a mostani kocsimban 3 literes motor van,
es nem szivesen szoknek vissza egy negyhengeresre :-).
Udv,
G.
__________________________________________________
Do you Yahoo!?
The New Yahoo! Search - Faster. Easier. Bingo
http://search.yahoo.com
|
+ - | m5power/Triznyak (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Triznyak,
>TAPASZTALATAIMAT irtam le, mert valaki megkerdezte.
Tapasztalataid szerint pl a fektarcsa miert kopik jobban, mint mas
autonal? (ugye ahogy irtad egyutt a betettel) Asszem a fektarcsat (pl.)
nem BMW gyartja, hanem beszallitotol veszi. Olyantol, aki meg vagy 50
embernek szallit. Szerinted a BMW-be rakott pl. Bosch kompjuter is
sokkal rosszabb, mint a mas autokba rakott Bosch kompjuter, cask
azert mert BMW-ben van? Nem kotekedni akarok, csak erdekel a dolog,
hogy az hogy milyen auto van 1 fektarcsa felett, miert befolyasolja a
fektarcsa elettartamat negativan, ugy hogy az auto tehet rola nem a
sofor. Tobb ilyen keptelenseget is irtal, csak mar nem emlexem
mindenre.
Ugytunik mas BMW-s korrel vagyunk kapcsolatban. En olyanokat
ismerek, akik koltenek az autojukra, folyamatosan karbantartjak, teged
meg azok keresnek meg, akik a folyamatos fenntartast elegge
elhanyagoljak. Gondolom.
vd
|
+ - | Re: Akkor most... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>japcsi autók mindenben verik a nyugatiakat.. kezdve fogyasztástól
>menetteljesítményen keresztül az árig... hát ennyit..
Ja-ja. Volt 1 ismerosom ugy tiz eve lattam utoljara, meg most kb 1
honapja. Akkor Mitsubishije volt, aztan nyitottak 1 Nissan szalont,
akkor atnyergelt arra. Nekunk mar akkor is BMW-nk volt a csaladban,
es mindig kerdeztem tole, miert nem vesz mar normalis autot? Aztan
erre mindig jott azzal, hogy a japan autok kenterbe verik a nemeteket,
meg igy meg ugy jobb es soha nem lesz BMW-je, meg szervizigeny es
ilyenek. Hat kb par honappal ezelott nem egy 5-os BMW-ben feszitve
lattam viszont? Hogy is van ez?
Erdekes, hogy egyre tobb ismerosom vesz japan auto helyett BMW-t
vagy mas nemet, ill europai kocsit. Rajottek, hogy japan nem is olcsobb,
nem is jobb. Szerintem semmire sem jo igazan, de ha neked az kell, en
meghagylak ebben a tevhitben.
Mondjuk en nem tudok olyan dolgot, amiben vernek a nyugatiakat, de
te biztos…
vd
|
+ - | ezek a szamok :)) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ant,
>Az 1992es civic vti teljesitett literenkent 100 lovat de azt ne
>hasonlitsuk az m3hoz mert az a bmw egyik csucsmodellje ellentetben
>egy kis/kozep kategorias! olcso altalanos de sportos kozlekedesre
>alkalmas varosi auto :)))
A Vti az alapmodell volt? En azt hittem hogy meg volt ESI, meg
mindenfele motorkivitel, es a Vti volt a csucsmodell az 1.6-os palettan.
Vagy nem? Nem tudtam, hogy a legolcsobb alap Hondaban is VTI motor
figyelt. A Type-R is alap? Akkor azert latok olyan sokat mostansag:-)
vd
|
+ - | vox autosmagazin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Jozsef,
Az ajtót biztos ki lehet nyitni valahogy, bar en nem tudom pontosan
hogyan csinaljak. De ha eljatszanak a kulcslyukkal, elobb utobb valaki
biztos talal megoldast, hogy egy kulcsnak latszo targgyal kinyissa.
Hallottam mar plasztikkulcsrol, meg zartororol, nos ilyenek vannak a
piacon. De ha mas nem, hat betorik az ablakokat, es mar benn is van.
Reteszt szerintem csak kulccsal lehet kinyitni. Egyik haverom veletlenul
bereteszelte a kocsiba a baratnojet 1x, es cask fel ora mulva jott vissza
a kocsihoz, csegeny csaj meg nem tudott addig kiszallni. Ha felhuzta a
gombot, visszasullyedt. Szoval halando nem nagyon tudja hogyan kell,
lehet hogy rabloeknak erre is van mar valami trukkjuk. Azt hogy a
riasztot hogyan hidalja at, nem tudom, meg hogy EWS III-mal mit kezd.
De 1ik haveromnak volt egy 525tds-e asszem 96-os Balcsin voltunk, es
a strandon elloptak a kulcsokat. Kocsi meg ott allt, es nem mertunk
elmenni mellole, nehogy jojjon valaki es ellopja. Szoval jott valami helyi
meno automentos, hogy majd o kinyitja. Drot meg csavarhuzo
segitsegevel probalkozott, de nem tudott mit csinalni, retesz mindig
visszazarta a kocsit, es mikor a gombot ereoszakkal fent tartotta sem
tudta kinyitni az ajtot. Aztan a gyerek felhivta Pesten 1 ismeroset, aki
szakmajat tekintve ert az ilyen dolgokhoz. A gyerek aszonta, hogy le se
jon, mert lehet, hogy az autot ki tudna nyitni, de az EWS-sel nem
boldogulna, mar nem is foglalkoznak ilyen autokkal, mert nekik nem eri
meg, ugyhogy nincs is olyan felszerelese amivel esetleg nekiallhatna.
Kocsit trailerrel hazavontattuk. Es masnap meglett a kulcs, mert valaki
megtalalta a taskat, amiben penztarca, kulcs iratok vannak, es
visszaszolgaltatta. Igaz a penz hianyzott belole, de szerintem a
haverom ezt banta a legkevesbe.
vd
|
+ - | kedvenc bmw (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Cooper,
Nekem az e30m3 az elso, aztan az e46m3 a masodik, az E36M3 meg a
harmadik. A mostani me'g igazi versenyautofeelinges, mivel arra is lett
kitalalva. Nemeteknel turaautobajnoksagban (DTM) ilyesmikkel indultak,
es kellett belole homologizacio miatt gyartani 1 parat. Szoval innen
indult az egesz. Aztan gondolom lattak, hogy nagyon bejon, es ezert
tovabbfejlesztettek az otletet. Uj M3-as mar nem sportauto, hanem
inkabb luxus. Bar teljesitmenyre es viselkedesre meg mindig kozelebb
all 1 sporthoz, de nekem mar tul sok extra meg bolondbiztos
elektronika van benne. (Bar az ilyenek szerencsere mind
kikapcsolhatok). Azert ha megdobnanak, nem dobnam vissza.
Nagyobbak is nagyon tetszenek, de en valahogy a 2 ajtosokkal jobban
ki vagyok bekulve:-).
Udv,
vd
|
+ - | Tartossag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Aleox,
>Emiatt is nem voltak problemak a m5-okkel, mert viszonylagos nagy
>sulyukhoz megfeleloen nagy motor volt parositva (4 liter 8 henger).
Bocs, E34-es M5-ben 3750 ccm es soros 6 hengeres motor. Viszont
meg igy is eleg nagy:-)))
Udv,
vd
|
+ - | Volvo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>Nem nagyon ertek a temahoz, nem akarok nagyon belevauzni. Kb. masfel
>>eve olvastam egy cikket egy amerikai pofarol, aki 1.000.000 merfoldet
>>(1.609.000 km) tett bele a Volvojaba. Ez azert eleg tartos nem? :-)
>>Nem emlekszem a tipusra, valamilyen sportkocsi volt.
>Neked is jar a volvo magazin ? :-) (en ott olvastam)
Kis pontositas (csak a torteneti huseg kedveert :-)
- az ur neve Irv Gordon
- az auto egy 1966-os evjaratu Volvo P1800-as
- az egymillio merfoldet 1987-ben erte el, azota tudtommal mar tulvan a
ketmillion (!) is
Udv,
Imre
|
+ - | konstans fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
MGeza + Sandor:
>>>
> Kimesz az ures orszagutra, gyorsitasz, felpakolod a legmagasabb
> fokozatba es tartod a fordulatot a nyomatekgorbe csucsan. A celba
> erkezesig igy fogy el a legkevesebb uzemanyagod.
(=legkevesebb uzemanyag felhasznalasaval kuzdi le az adott merteku
energiavesztesegeket, g/kWh a legkisebb), lehetsegesnek tartom hogy
a legellenallas miatt ... alacsonyabb sebessegnel osszesen kevesebb
uzemanyag fog elfogyni...
Pontosan!
Ezert van az, hogy magasabb fokozatban sok autonal a pill. fogyasztas
70-100 kozott elegge konstans, mert ahogy a g/kWh csokken, kb ugy
no a legellenallas okozta veszteseg. Ugyhogy menjunk csak 100-zal
(varosban is... :-))
djtiszy
|
+ - | Re:BMW alkatreszigeny (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Lista, szia SzaboZE!
>Ha megnezzuk az auto 3x valt eletveszelyesse :) (1 feklampa, 2x
>lengescsillapito)
Nem nem. Igyekeztem erzekeltetni, hogy ez egy karbantartott auto, meg sosem
valt eletveszelyesse. Mint emlitettem a javitasokat mindig a legelso gyanus
jel, zaj, zorej megjelenesekor vegeztek el, es nem akkor amikor az auto
uzemkeptelenne vagy netan eletveszelyesse valt. BMW-s vagyok, nem
ongyilkosjelolt. Az en stilusommal csak tokeletes autoval szabad hajtani!! A
feklampakapcsolot nem azert kellett cserelmi, mert kitudja miota nem
vilagitott, a mukodesi zavart a Checkcontroll "Bremsli. elektrik" felirattal
mar akkor jelezte, amikor meg funkcionalisan nem volt baj. A ket
lengescsillapitocsere valoban nem normalis, de ezt sem azert kellett
cserelni, mert elfolyt az olaj es nem csillapitott hanem azert mert rodorbe
hajtas kovetkezteben enyhen elgorbult, ezert nyikorogni kezdett. Ekkor
termeszetesen parban lettek cserelve. Az elfogadhato a hatsohoz hasonloan
160 eKm korul lett volna, amikor az is 80 %-os volt.
>Ezen kivul a huto cseret is a megallos szervizbe sorolnam, mert ez nem
olyan
>hiba, amit csak ugy raerve majd a kovetkezo szervizen megcsinalunk. :) Ha
>folyik, akkor gond, utantoltogetes stb.
Hasonlo ugy ez is. Nem folyt, csak a vizhomero nem allt - terhelestol
fuggetlenul - tokeletesen fuggolegesen. A csere a szerviz javaslatara
tortent, es igazolodott az ugy, mert a csere utan helyre allt a rend. Azota
is telen-nyaron bemelegedes utan igy van ez, fuggetlenul a tartos 200-220
kozotti sebessegtol.
Udv:
Kaszo Endre
(BMW E34 525i)
|
+ - | vizbeeses meg egyszer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ha mar vizbeestunk, es sikeresen tulelve kimasztunk a kocsibol, talan
erdemes tudni, hogy vizbol hogy kell valakit kihuzni.
Ha folyoba estunk, meg ne probaljunk arral szembe uszni, mert semmi
ertelme. Ruhaban jobb esetben 2-3 km/h sebessegre vagyunk kepesek, a Duna
sodra valami 9 km/h, a Tiszae meg 4 km/h, ha jol emlexem. Tehat mindig a
part fele usszunk melluszasban (vagy hanyattfekve mell kez- es
labtempoval) es ne erdekeljen kulonosebben, hogy ekozben milyen messzire
sodor a viz.
Uszni nem tudo vagy elajult delikvens (a tovabbiakban "aldozat") kihuzasa:
1) a vizben ne probaljuk meg lelegeztetni, mert mindketten elsullyedunk
2) kapalodzo, panikolo emberhez 5 meternel kozelebb ne menjunk, mert
magaval rant. Varjuk meg, mig kimerulve sullyedni kezd, es ekkor huzzuk
ki.
3) ha az aldozat nyugtalankodni kezd, okollel szabalyosan ussuk le.
4) ha az aldozat panikbol atkarol minket es nem tudunk mozogni, vegyunk
levegot, meruljunk le es probaljuk meg kicsavarni a karjat, a kezfejet
vagy valamelyik ujjat, ekkor elobb-utobb elenged minket [mentouszok
edzesenek jelentos reszet kulonbozo menekulesi technikak teszik ki]
5) ha vegre olyan helyzetben vagyunk, hogy az aldozatot ki tudjuk huzni a
vizbol, akkor fektessuk a hatara es mi is fekudjunk hanyatt a vizen,
hogy egyiranyba fekudjunk az aldozattal. 2 kinyujtott karunkkal fogjuk
meg az aldozat fejet. A huvelykujjaink a fule mogott, kisujjaink pedig
az alla alatt legyenek. Ezzel a fogassal emeljuk ki az orrat-szajat a
vizbol es mell labtempokkal usszunk ki a partra.
5a)ha nagyon nyugtalan az aldozat, akkor lehet egy masik fogast
alkalmazni: usszunk az aldozat moge, hatulrol jobb kezzel ugy fogjuk
meg az aldozat bal felkarja't, hogy a jobb karja az aldozat ha'ta es
a mi hasunk kozott legyen. Ekozben a mi konyokunk derekszogben van.
Ezzel a fogassal bal oldalunkra fekszunk es oldaluszasban kiuszunk a
partra. Ez sokkal gyorsabb, mint az 5) verzio, viszont az aldozat fejet
nem lehet folyamatosan viz folott tartani, ezert abszolut nem ajanlott
modszer.
6) Az aldozatot derekig ero vizben a vallunkra vethetjuk es igy akar
letran is kimaszhatunk vele. Sima partnal a Rautek-fogassal huzzuk
ki a partra (az aldozat alkarjat a hasa elott a ket karunkkal az
aldozat ho'na alatt atnyulva ketoldalrol megfogjuk). Ne erdekeljen, ha
az aldozat sarkarol lehorzsolodik ekozben a bo"r. A vallra vetel
menete: az aldozatot a hasara fektetjuk (ezt a 15 masodpercet kibirja
ajultan is levego nelkul) es alabukunk ugy, hogy az aldozat dereka a
jobb vallunkra keruljon, a labai pedig elottunk legyenek. A vizbol
folemelkedve jobb karunkkal atkaroljuk mindket labat es a bal vesenkhez
nyulunk es megfogjuk az aldozat jobb kezet is. Igy marad egy szabad
kezunk es folmaszhatunk a letran. A letra tetejen lehajolva ultessuk le
az aldozatot, jobb kezzel megtamasztjuk es ezutan kimaszhatunk es a
Rautek-fogassal elhuzzuk egy kicsit.
Ha sikeresen kihuztuk az aldozatot a partra, kovetkezhet a "hagyomanyos"
ujjaelesztes (ertsd: ugyanazt kell csinalni, mint a jogsi EU:-vizsganal:
hanyattfektetni es a fejet hatraszegni /ez fontos, hogy a nyelve ne zarja
el a gegecsovet/; pulzus- es lelegzesvizsgalat; ha nem lelegzik, ketszer
meglelegeztetni; ujabb pulzus- es legzesvizsgalat /neha spontan megindul/;
csak ezutan esetleges test-mellkas kompresszio). Ha az aldozat vizet
nyelt, az nem gond, nem kell elkezdeni kipumpalni a tudejebol a vizet
(ugysem megy). Ha a vallunkra veve vittuk ki, akkor a viz mar valoszinuleg
ugyis kifolyt a tudejebol, es a Rautek-fogassal huzva is kipreseltunk
belole valamennyit. A maradek viz meg majd szepen folszivodik. A
vizpumpalas helyett lelegeztetni kell (ha nem lelegzik), ez sokkal
fontosabb.
A kihuzasi es menekulesi gyakorlatokat viszont tessek elore gyakorolni
-- kulonosen a menekulest: megkerni ismerost/csaldtagot, hogy
csimpaszkodjon a nyakunkba, es ne engedjen el. Ha uszodaban/strandfurdon
gyakorlatozunk, szoljunk azert elotte az uszomesternek...
Udv,
marky
|
+ - | Corvette (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
>Termeszetesen nem a velemenyeddel van a problema, hanem a
>megfogalmazassal!! Talan elkelne egy adag tolerancia, a kisse maskent
>gondolkodok iranyaba.
>Bar ez egyaltalan nem e lista anyaga lenne, de nem kell avatott szem ahhoz,
>hogy lassuk, hogy iszonyat irigyseg beszel beloled. Most ezt nehogy elkezd
>tagadni, mert ezutan mar folosleges. :-(
>De ha buzi baromnak nevezel valakit azert mert az a hobbija hogy autokat
>tuningoljon (es meg penze is van ra), hat mit mondjak, ezzel magadrol
>allitasz ki szegenysegi bizonyitvanyt. Vagy talan ez a "savanyu a szolo"
>tipikus esete?
Ja, latom igy utolag olvasva hogy milyen rossz kedvem volt, mikor
irtam azt a hozzaszolasom. Elnezest ha valakit megbantottam volna,
legkozelebb nem "buzizom" le akinek "jobb autoja van mint nekem" :-)
Amugy sem szokasom...
Udv!
GERI
Ui: de legalabb felpezsditettem egy kicsit a listan az eletet, most nem
mindenki VD-t meg a BMW-ket szidja, hanem engem :-)
|
+ - | Re: gyujtas nelkul feklampa? - Igen!!! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
En is szeretem, ha a gyujtas nelkul allo kocsiban is mukodik a feklampa. Es
meg a biztonsagot is szolgalja!
Pl.: tilos jelzesu vasuti atjarohoz erkezve megallsz, es mivel ugy tunik meg
hosszabb ideig zarva lehet (tobb sin van; hosszu a sor; ismered) leallitod a
motort. Vagyis az adott akadalynal Te vagy az utolso jarmu.
Ekkor latod a visszapillantoban, hogy mogotted nagysebesseggel kozelit
valaki. En ilyenkor mar villantok is a feklampaval. Tapasztalatbol tudom,
hogy nekem is jol jon, ha idoben kapcsolok. (plane ha kicsit elkalandoztam a
gondolataimban:-))
A Kecskemet-Dunafoldvar szakasz kivalo pelda erre, az 50km-es egyenest szeli
kette egy vasuti atjaro. Ezenkivul legalabb masfel evig epitettek a hidat,
ahol mindig valtozo volt a sorhosszusag (1-10km). De jo hogy kesz lett :-)))
Udv: Sas
|
+ - | Re: USA (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Olvastam 1x,
>> hogy a vilag energiatermelesenek asszem kb. 80 szazalekat
>> amerika hasznalja fel...
>----Ezt vegyuk koltoi tulzasnak!
Ehhez mindossze annyit fuznek, hogy tudomasom szerint USA
allitja elo a vilag ossz GDP-jenek tobb mint 30%-at!
Es ez egyetlen egy orszag teljesitmenye, a kozel 200-bol!
Nos emiatt van naluk oly gazdagsag, jolet, es erre oly
nagykepuek! En is az lennek a helyukben, ha ott elnek! :)
Hja, es ha egy atlag amerikai evi 50-100 ezer dolcsit keres,
akkor azt hiszem futja neki az autotuningra. Plane, ha
figyelembe vesszuk, hogy egy vadi uj Corvette 60-80 ezer
dolcsi!!! Az 1-1,5 dollar/gallon uzemanyagarrol nem is
beszelve! 1 gallon cirka 4 liter, vagyis egy liter nafta
kb. 60-80 forint! Raadasul a sportossag mellett imadjak a
kenyelmet, az automata valto, elektromos kutyuk halmaza mar
a '60-as evektol kezdodoen "szinte" szeriatartozek! Ezek
utan mar ertheto is miert gyartanak nagy kobcentis mocikat,
ugye?
udv
Aleox
|
+ - | Re: Idealis fogyasztas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>ha nem ott eszik legkevesebbet, akkor mitol ideális ????
Az idealis tartomanyban kopik a legkevesbe a motor, ill. ennel a temponal
tudsz a legkevesebb valtogatassal kozlekedni. Peldaul ha jon egy emelkedo,
nagy valoszinuseggel nem kell visszakapcsolnod hozza. Vagy akar egy
elozesnel sem!
Egy konkret peldat (gyakorlati tapasztalatot) hadd hozzak fel! Fater
jarganyat egy idoben eleg sokat nyuztam, igy sok tapasztalat gyult ossze a
kulonfele tempokkal es vezetesi stilusokkal kapcsolatban. Hala a digi
fedelzeti komputernek, a fogyasztas figyelese sem okozott nagy megterhelest!
:) Ez egy 1.6-os Octavia (148 NM/3850 ford., 101 LE/5250 ford., nem
keverendo ossze: az elso a nyomatekcsucs, a masodik a teljesitmenycsucs!)
1125 kg-os gep volt (sajna csak volt, mivel eladtuk), melynek a vegsebessege
190 km/h gyari adat szerint. Ennek megfeleloen a 2/3-ad tempo a 125 km/h.
En esetek tobbsegeben 120-140 km/h kozott utaztam vele, es nekem mindig a
7,1 - 7,4 liter/100km fogyasztas jott ki. Ekkor tempos haladas mellett
alig-alig kellett visszavaltanom az elozeseknel, ha megis akkor nem
sajnaltam a 3.-ikat es a padlogazt sem. Ha eles kanyar jott akkor sem
gondolkodtam el a visszavaltason, hanem szepen visszapakoltam 3. vagy 4.
fokozatig. Szoval nem a legsporolosabban vezettem! Inkabb ugy osszegeznem,
hogy egyenesekben amennyire lehetett az idealis tempot tartottam, es csak
elozeseknel fel vagy teljes gaz! Nos a fentiek utan elarulom, hogy az auto
gyari fogyasztasa 7,5 liter/100km! Tehat meg igy is alulteljesitettem a
normat, pedig nem 80 km/h 5. fokozattal mentem!
Termeszetesen a teljesseg igenye miatt elarulom, hogy ebbol az autobol az
5,5-6 literes fogyasztast is ki lehet hozni vizszintes terepen 80-as
tempoval otodik fokozatban! De ez nem autozas, es a motornak sem tesz jot!
A szlovakiai hegyeket en nem sorolnam egy kategoriaba a magyar
viszonyokkal! Azonban egy szerpentines uton is lehet takarekosan es
dinamikusan is vezetni! En mindkettot kiprobaltam mar! Matraban (ahol
a szuleim laknak) eleg sokat megfordultam, igy az idealis vezetessel
(a max. nyomatek miatt) sem emelkedett meg a fogyim par decinel tobbel!
Tavaly nyaron pedig egyszer nagyon kellett sietnem, es amolyan ralis
stilusban padlogaz-padlofekkel (40-140 km/h) vezettem es ekkor 8,5 literes
fogyi jott ki! Gondolom ez annak is koszonheto, hogy a hegyekben nem csak
emelkedok vannak, hanem lejtok is! :) No comment! :)
Legellenas:
En ugy tudom, hogy a legellenallasnal a turbulencia okoz foleg nagyobb
gondot. Legalabbis ez sokkal nagyobb ellenallast okoz, es joval tobb
energia kell a legyozesehez. Emiatt kellenek a kis Cw-s autok, es a
leszoritoerok fokozasahoz a spoilerek. Ja es a vegsebesseg novelesehez a
nagyobb teljesitmenyu motorok! De a turbulencia valahol 100-110 km/h felett
kezd csak kialakulni! Vagyis eddig nem okoz nagy gondot, utana meg mar a
mai autok tobbsege egesz jo Cw-vel rendelkezik, hogy 200-ig gond nelkul
tudjon gyorsitani es stabilan viselkedjen. Persze ehhez azert kell
teljesitmeny, hiszen addig is le kell kuzdeni valamennyi (nem is kicsi)
leg- es gordulesi ellenallast! 200 km/h folott meg mar kulon muveszet kell
az auto uton tartasahoz, stabilitasahoz es valamekkora vegsebesseg
eleresehez! Egy eros BMW peldaul 250 km/h-nal is ugyanolyan stabil es
jol kormanyozhato, mint peldaul egy Corsa 80-as temponal. (VD! itt nem
a vezetesi elmenyt hasonlitottam ossze, hanem csak szemlelteni kivantam
az stabilitasi erzest! :)
Es hogy mekkora is a legellenallas? Nos erre leginkabb a Forma1-es
autokat hoznam fel. Gondolom mindannyian tudjatok, hogy egy ilyen gep
650 kg-os a pilotaval egyutt, ill. 900 LE koruli teljesitmenyu. De
mivel a forma1-es jarganyok hirhedten rossz cw-esek (a kiallo kerekek
miatt is), emiatt mindossze 350 km/h korul van a vegsebesseg. Ugyanazon
a palyan egy jobb cw-s, de ketszer nehezebb es kozel ugyanilyen
teljesitmenyu GT PRO (pl. Audi R8) auto 40-50 km/h raver vegsebessegben?!
Amugy minnel nagyobb vegsebesseget kepes elerni egy utcai auto, annal
aramvonalasabb. Es tobb spoilert (es egyeb legterelot) alkalmaznak a
stabilitas fokozasara es a turbulencia csokkentesere! Tehat ezekben
az esetekben a 2/3-ad tovabbra is ervenyes tud maradni! Amugy egy
250 km/h-as vegsebessegu auto 2/3-os tempoja 165 km/h! En a hetekben
utaztam egy par eves 325i BMW-el autopalyan 180-as atlagtempoval, es
a fogyi 11 liter jott ki atlagban. Ugy tudom, ennek az autonak a
gyari fogyasztasa is e korul van, pedig az idealis temponal
gyorsabban jottunk.
udv
Aleox
|
+ - | KA es ABS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi Autosok!
Akos, ezek szerint Anglia Europa kisebbik felehez tartozik. :)
(lasd kozlekedes, mertekegysegek, penz) De elobb-utobb majd
Ok is felfejlodnek :)))
Mas:
Mi a velemenyetek az uj Szuzirol? Szerintem nem lesz rossz, de
a beharangozott 2,5-3M-ert azert mar lehet valogatni a piacon.
Raadasul Nekem annyira a kisteherautos/egyteru forma annyira nem
is szimpatikus.
Udv
Gabor
--ugye mindenkinek megmaradt a jogsija husvet masnapjan is ;) --
|
+ - | Husvet hetfoi tortenesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Na, sikerult hetfon a szuleimtol visszaerkeznek Pecsre. Eloszor Kecskemet
elott fekeztem egy becsuleteset. Szinte egybefuggo volt a sor vegig a
44-esen, amikor eloztem egy elottem 90-nel halado masik Corsat. Elotte a
masik auto kb 50 meterre volt - aki elottem elozte meg, tehat meg
kenyelmesen befertem...volna. Mikozben soroltam be eleje, lattam, hogy a sor
elottem fekez. Mivel en mar ugy is fekeztem, ezert nem zavart nagyon. Igen
am, de a sor egyre jobban lassult, igy mar blokkolasig fekeztem a kerekeket.
Kozben mar mogottem is blokkolt a Corsa - utanfutot vontatott, igy
izgulhattam, hogy elol-hatul megtorik-e az enyemet. Vegul is nem lett gaz,
kiderult, hogy jott szembe egy tuzoltoauto, azt engedtek el, ezert szinte
leallt a sor. utana kiallt mogottem a sorbol a Corsa. En is megalltam, es
megkerdeztem, lett-e valami baja. Ossze nem ertek a kocsik a fekezes kozben,
az biztos, de o nagyon nezegette a futomuvet, miszerint valami nem tetszett
ott neki. Vegul is elkoszontunk, es eljottunk, de azert megkerdezlek
benneteket, mi lehetett az o Corsaval? Hibas voltam en ebben a
szituacioban? Magamat nem erzem annak, mert a sorba rendes korulmenyek
kozott kenyelmesen befertem volna - kb 100-zal haladt, en a Corsat 90-nel
eloztem meg, es kb 110-ig gyorsitottam, a besorolashoz pedig eleg sok hely
volt, raadasul akkor meg tavolodott tole az elotte halado auto. A tuzoltot
en nem lattam, mikor elozni kezdtem.
Utana tortent nem sokkal. Alighogy beertem Soltra , kivillant az engine
check lampam, a fordulatszam felment 3500-ra, es ott maradt, a gazpedal
pedig a felso reszen semmit sem reagalt. Kihivtam a sarga angyalt, aki
szerint az alapjarati leptetomotor doglodott, a vezerles pedig biztonsagi
uzemmodra valtott, ezzel meg hazaertem volna, de utan irany a szerviz.
Mindenesetre leszedte a leptetomotort, es ujra osszerakta, utana mar
visszaertem vele rendesen Pecsre. Az Opel szervizben ma computerre dugtak,
amely szerint az alapjarati leptetomotor feszultsege alacsony volt a
hibauzenet, ezert jelzett a lampa. Ugyanakkor szerintuk a stabil
fordulatszam az nem volt normalis - a gazpedal nem hatott ra, stabilan
3500-at porgott - ez inkabb arra utal, hogy kiakadt a leptetomotor, es nem
tudta allitani a folytoszelepet. Azt mondak, most minden rendben a computer
szerint, torlik a mostani hibauzeneteket, ha lesz valami vigyem vissza,
valoszinuleg csak erintkezesi bajom volt.
Szoval izgalmas utam volt, de egy ideig most nem akarok ujabbakat.
udv: yerico.
Corsa 1.0 12V
ui: VD, az 1.0 Corsa nekem nagyon tetszik, nem bantam meg, hogy megvettem,
de eloszor nalam is Mondeo volt a jelolt. Azert inkabb mennek en is egy
BMW-vel, de most erre telt :)
Ja, es a tegnapi tapasztalataim alapjan nem a BMW-sek a bunkok. Erdekes
modon egyetlen eggyel sem talalkoztam. Ellenben anyaztam tegnap Mitsu
Coltra, Astrara, Mondeora, Mercedesre, szoval a bunkosag az nem markafuggo.
|
|