Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1562
Copyright (C) HIX
2002-08-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re[2]: biciklistak (mind)  53 sor     (cikkei)
2 Re: biciklistak (mind)  16 sor     (cikkei)
3 elso autom (mind)  79 sor     (cikkei)
4 Re: elso auto (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: rendorsegi autok (mind)  27 sor     (cikkei)
6 bicaj+tankolas+futyoles+stb (mind)  138 sor     (cikkei)
7 Kanyarfenyszoro (mind)  67 sor     (cikkei)
8 Rendorautok... (mind)  25 sor     (cikkei)
9 Rendorautok II. (mind)  16 sor     (cikkei)
10 dizel rendorauto (mind)  31 sor     (cikkei)
11 Legzsak nyitas (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Re: ha mar kihultem... (mind)  29 sor     (cikkei)
13 Business Proposal (Urgent) (mind)  70 sor     (cikkei)
14 RE:rendorsegi autok (mind)  42 sor     (cikkei)
15 Re: Prolong (mind)  36 sor     (cikkei)
16 Re: GPS (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Astra motor kerdes (C14SE) (mind)  32 sor     (cikkei)
18 Re: f (mind)  31 sor     (cikkei)
19 elozgetes :( (mind)  40 sor     (cikkei)
20 Elso auto (mind)  53 sor     (cikkei)
21 Re: rendorsegi autok (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Re[2]: biciklistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A #1561. HIX AUTO-ban irta :

>>foleg a kulso reszeken (kispest, lorinc)
>Egy kollega.:-) Sokaig en is arrafele jartam, de elegem lett belole.
Szuk,
>rossz  utcak, boszme forgalom, teherautok... eletveszely. Ma mar inkabb
>kertek alatt besunnyogok a Nepligetig aztan tovabb vagy a Duna vagy a
>Varosliget fele.
Nekem ez nem opcio, Kispesten lakom, ha a varosba megyek, akkor kertek
alatt dunapart, ha Lorincen van dolgom, akkor kertek alatt lorinc (nagyon
faintosan el lehet jutni arra, jo az ut, forgalom sincs, csak tudni kell,
hogy merre kell menni :-)
Szoval nekem nem valtja ki az egyik a masikat :)

>>Nem tudom, ki ismeri kispesten a centrum melletti keresztezodest
>Hajjaj...
:)

>>Ha viszont atmegyek a piroson, amikor latom, hogy SENKI
>>nem jon mar az ulloin
>Igy is lehet, bar en inkabb egy masik megoldast szoktam valasztani. A
piac
>utan bemegyek jobbra es a Postabank elotti lampanal metszem az Ulloi
utat.
>Mondjuk nekem jo, mert egyebkent is ez az utiranyom, de szvsz
mindenkeppen
>megeri ez a kis kerulo: az Ady utig a Hunyady nagysagrendekkel jobb a
>kerekparosnak, mint a Bathory.
Igen, ez vitathatatlan teny. Gyakorta arra megyek, mikor hogy van eppen
kedvem :) (najo, inkabb a veletlenre bizom... jovok jobb szelen, ahonnan
le kell kanyarodni jobbra, ha nem kanyarodik be elottem oda senki ugy,
hogy akadalyozzon, akkor megyek igenyost, ha ramkanyarodnak, akkor megyek
en is arrafele :)

>>de a gyalogosok 80%-a megis ott megy. Vajh, kerdem en, miert?
>Van egy bizarr elmeletem: szerintem azert mert olyan guszta csini
pirosan
>kovezett; mas mint az unalmas szurke jarda. Az ember mar csak osztonosen
is
>inkabb azon megy.

Amire en gondoltam, ott pont nem, meg rondabb mint a jarda :) A tobbi
hely mondjuk necces, szoval ahol egybe van egy 2.5 meter szeles ut,
aminek fele elvileg jarda, fele kerekparut, ott mondjuk nekem tok mindegy
hol megy, legfeljebb a masik iranybol kerulom ki (nem hiszek abban, hogy
gyalogost vagy masik bicikilst jobbrol elozni rosszabb, mint balrol. Ha
van eleg hely, akkor nem is szolok neki, elsuhanok, aztan mar ugralhat
barmerre, mire eszrevesz :). 

--
Windisch Gergely -  - ICQ: 16688379
"A hazassag olyan bun, hogy meg az egyhaz is megtagadja a feloldozast."
HIX-Editor 1.15beta8
+ - Re: biciklistak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Idezet a rendorseg honlapjarol:

Szombaton 23:30-kor kozlekedesi baleset tortent Gyal es 
Alsonemedi kozott a 4602-es szamu uton. B. Laszlo (25) 
teherautojaval az M 5-os autopalya iranyaba haladt, amikor 
elutott egy – ez ideig ismeretlen szemelyazonossagu - 
ferfit, aki a felezovonalnal tolta a kerekparjat. A 
teherauto vezetoje nem a latasi viszonyoknak megfelelo 
sebesseggel vezette jarmuvet. A kerekparos egy 45-50 ev 
koruli ferfi, aki olyan sulyos seruleseket szenvedett, hogy 
a helyszinen eletet vesztette.

Az alahuzas tolem!

Udv:
		Borga
+ - elso autom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Az elso auto temahoz csatlakozva untatnalak benneteket.

Nekem az elso es az utolso elotti egy kisfityo volt ( BAX-
932, olajzold - ha 
latja valaki ertesithet). Rengeteg negativ elmenyem fuzodik 
hozza, megis
nagyon kedveltem, apolgattam. Minden evben megmostam 
egyszer, nehogy
elegye a rozsda! A tobbi a "csillaggarazs" dolga volt. 
Persze ujkoraban
minden heten furdott, csak hat 12 ev alatt lohadt a kezdeti 
lelkesedes.

1./ Egyik alkalommal nejem beugrott vele a belvarosba. Par 
percre magara
hagyta a "picikenket" es meg lett a baj. O eszre sem vett 
semmit csak otthon
figyeltem fel egy kis hianyossagra, az is csak masnap tunt 
fel. A jobb oldalan
az elso sarvedotol a hatsoig felhasitotta valami az egesz 
kasznit, A kisujjam
pont belefert vegig. Olyan volt, mintha konzervnyitoval 
nyitottak volna ki.
Ma sem tudom mi lehetett.

2./ A haz elott vart bevetesre a "draga", kulon helye volt, 
amit a hazbeliek
tiszteletben tartottak. 
Nyar, hoseg, vasarnap, hajnali 5 korul. Nyitott ablaknal 
pihi. Mar a madarak
kezdtek belefaradni a reggeli koncertbe, mikor csendesen 
szemerkelesbe
fogott az eso. Felalom, csend.
Nyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, pufffffff, krrrrr-krrrrr, csend.
Rossz eloerzettel kiugrottam az agybol. Irany az ablakhoz. 
Epp negy fekete borszerkos tizeneves fiatal kaszalodott ki 
egy kerek nelkuli
lila bogarbol es uzsgyi, mar futottak is.
Mit mondjak! Siralmas latvany tarult elem. A kis fityo 5-6 
meterrel az eredeti
helyehez kepest romma torve folyatta konnyeit.
A VW megcsuszott a kezdodo esos-nyalkas uton es at a 2 
meteres jardan,
at a 3 meteres gyepen, be a parkoloba.... 
A vicc az egeszben, h. a folci kerekeit a jardaszegely 
levalasztotta. A foldszinti
bacsi szerint meg elakartak az autoval menni a helyszinrol, 
probaltak inditozni.
Nem indult be a motor. Vajon mi lett volna, ha beindul?

3./ Egyszer dugoban araszoltam, mikor beleneztem a 
visszapillantoba. Nem
kellett volna. Az elottem megallo zsiga vonohorgarol 
levertem a teniszlabdat.
Ezek utan a kisfityo lakatolas aldozataul esett. Az egesz 
eleje, meg a csomitarto
is.

4./ Tobbszor "ledobott a hatarol".
- Leesett a kondenzator. Hajnali 2-kor a semmi kozepen. 
Szerencsere a kis
csavar fent akadt a lengokaron. Megtalaltam.
- A feltengely eltorott, persze a legnagyobb belvarosi 
forgalomban, 
kanyarodas kozben.
- Tolteshiany, gyertya kokszosodas, megszakito beeges, stb, 
stb.

Ket eve eladtam. A muszakija 70 rugoba volt. Na, - mondtam 
magamnak
ennyi eleg! Szerdai muszakival vasarnap elkelt. Inkabb 
jartam gyalog, 
amig nem tudtam AUTOt venni.

Udv: 

				 Borga
+ - Re: elso auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit.

Az AUTO 1561-ban irta :

>96-ota van nalam es az aszzony neven,
>aki akkor meg csak baratosno volt. Lassan mar veteran. ;)

Hm. Latom, Te is a "tapasztaltabb" noket szereted... ;-)

scsLLAT
+ - Re: rendorsegi autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit.

Az AUTO 1561-ban irta :

>2) A rendorsegi Opel Astra-kat meg nem hallottam sima autoduda hangon
>dudalni,
>csak ugy, mintha a szirenat egy-egy pillanatra bekapcsolnak, vagy valami
>hasonlo
>"karogo" hangon (pl. amikor szabalytalankodora "ugattak ra" vele..)
Azokban
>nincs is rendes duda, direkt alakitjak at mas hangzasura, vagy esetleg ez
>plusz
>beepitett effektus, amit a duda mellett hasznalnak? 

Plusz "beepitett effektus". Valahogy a szirenaval kepez egy egyseget,
szerintem effektiv a szirena hangszorojabol jon ki a hang.

Amikor nehany honapja ejszaka tettenertuk a szomszedba betoroket (nem
tudtuk megfogni, mert elszaladtak) akkor tanulmanyoztam a nyomrogzito
rendorNiva 1.7i belso berendezeset. A fenyhid es a szirena vezerlo
dobozan volt plusz egy nyomogomb "Airhorn" felirattal. Ez lehet az.

scsLLAT
*** IVICZ Laszlo        http://www.extra.hu/aczil


HIXEditor 1.15beta8; keszitette: Vili
+ - bicaj+tankolas+futyoles+stb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>En sajnos igen: kamping bicaj kozepen szetnyilt, es ezt a tiz eves
>sracnak az elso 4-5 foga, meg a karcsontja banta.
Miutan egy agyament kilopta a kempingcajgambol a kozepso osszefogot,
jo ideig ugy jartam vele, es -gyerekkent- meg elveztem is, hogy
miket tudok vele csinalni :-) (pl. "szinte" egykerekuzni :-) ).
Ocsem akkor torte el a kezet, amikor a kormany maradt a kezeben :-o

> Felado : Kertesz Vilmos
>>Mivel nem tudtam, hogy mikor fognak szolni, hogy kesz a kocsi,
>>ezert nem mertem megtankolni 10 litereket raktam csak bele.
>En amikor kolcsonoztem autokat, ott tele volt tankolva, s mielott
>visszavittem, teletankoltam. Nem igy kene ennek itthon is mukodni?
Angliaban ujabban rajottek, hogy jobban meg lehet vagni a nepet, ha
nem tele van a tank, aztan vagy tobbet hagysz benne mint amiveel
kaptad, vagy behajtjak rajtad a tankolast "jopenzert" (es ez igy van
a szerzodesben is :-o)
Ha autokolcsonzotol bereled, akkor altalaban telekapod a tankot (ezt
a kevesbenzines dolgot a biztosito, es a szagszerviz jatszottak csak
el velem :-o)

> Felado :  [Hungary]
>hat szerintem ki kell huzatni az ajtot. en is jartam igy, nyitott
>ajtoval ugyesen kitolattam a garazsbol. utana nem kalapaltak ki
>rendesen alemezt, es raadasul a tipo-ban a gumiszegely is kopott
>volt mar az ajto korul, igy futyult 80 felett, es be is azott
Lehet, hogy a gumiszegely a bunos (bar van egy olyan erzesem, hogy a
kocsi jobb oldala torott volt vmikor, es amiatt futyul a jobb elso
ajto)

>> En egy bunkofont fogok elrejteni az uj autoba :-) (a regi nem er
>>annyit hogy ezzel szorakozzak)
>es ha eltunik, akkor mesz a szolgaltatodhoz, hogy merjek be a
>telefon helyet?
Nem, megmondom a rendoroknek, hogy ha meg akarjak talalni az autot,
akkor merjek be, ha meg nem akarjak, akkor ezt adjak irasba, es majd
a biztositom rendezi veluk a kart :-o (annyi meg hozzatartozik, hogy
nem Mo-on tartom a kocsit)

> Felado :  [Hungary]
>A 2+ ev alatt levezetett >100ezer km-t baleset nelkul.
>Minek alapjan tiltanad ki az utakrol? Az osszes szabalyt
>fujjam csak eppen teljesen antisofor...
Sajnos pont az ilyenek miatt vannak azok a balesetek, amikor
"papiron" mas a hibas, lehet, hogy az o autojan meg egy karc se lesz.
Sajnos  pont az ilyet nem lehet merni :-(
Ennek ellenere allitom, hogy nem ez a normalis.

> Felado :  [International]
>Otthon sem lenne ez tema, ha minden 20000 fonel tobbet szamlalo
>telepulest autopalyan lehetne elerni (ami ugye adofizetok penzebol
>epul, szoval ingyen van).
Ausztriaban nem az adobol epitettek az autopalyakat ? (aztan megis
fizetosek :-o )

> Felado :  [Hungary]
>Amugy a tegnapi hozzaszoloval egyetertve nevetseges, hogy egy
>minimum masfel millios autot (uj autot ennel olcsobban ma nem kapsz)
>nem kepesek teletankolva atadni. Ertektobblet max 15eFt, vagyis
>0,1%-a a kocsi aranak.
Itt angliaban, amikor zurok voltak a benzinnel, akkor egy par
autokereskedo ugy hirdetett, hogy "mi teletankolt autokat arulunk"

> Felado :  [Hungary]
>Amit a Mercedesz feltalalt, azert egy kicsit tobb ennel. Nem a
>kormany fordulasa iranyitja a lampakat, hanem valami
>elektronikus-radaros-szenzoros-szamitogepes kutyu hatarozza meg az
>uttest alakulasat es hozzaigazitja a fenyszorokat.
Ja persze, keresztezodesnel meg jobbra-balra bevilagit, hogy korul
tudjal nezni :-)

> Felado :  [International]
>Miert van az, hogy a radarkutyu hovatetele, meg az ellenorzesek az
>egyik fo tema itt? Ha mindenki szabalyosan kozlekedik, akkor nincs
>gond ugye
Mit ertesz szabalyos alatt ? Amikor kiraknak egy behajtani tilos
tablat egy fa moge ugy, hogy csak keson vedd eszre, es mar buntetnek
is, akkor szablytalanul vezettem ? (nem kitalalt pelda, ahogy
megvettem eletem elso autojat, a hazauton meg is buntettek - amikor
odafele mentunk gyalog, meg nem volt kint a tabla)
Angliaban kimutattak, hogy a radart hasznalok 20%-al kevesebb
balesetet okoznak (mivelhogy ott radaroznak, ahol forgalombiztonsagi
szempontbol indokolt, hogy az autok lassabban menjenek)
Nemetorszagban kaptam egy ejnyebejnyet tobb mint haromszoros
sebessegtullepesert, mert a rendor ugy itelte meg, hogy nem
szandekosan tettem, hanem csak elneztem vmit. Mo-on
megbuntettek, (a zoldkartyavizsgalatra utban), mert a zoldkartyam mar
elozo nap lejart)
Ha a rendorseg nem a penzre hajtana, hanem a szabalyokat esszeruen
tartatna be, akkor nem probalnanak sokan kibujni a(z ertelmetlen)
szabalyok alol.

> Felado : Kertesz Vilmos
>>En sajat magamnak vertem egyszer fel egy oklomnyi kovet. Mentem
>>olyan 60 korul, egyszercsak kirepult a kocsi alol es akkorat szolt
>>a szelvedon, hogy azt hittem berosalok ott helyben. Erdekes modon
>>meg sem latszik.
>Milyen roppalyaja lehetett annak a konek, hogy a kerektol elerte a
szelvedot?
Parabola ? :-)

>Csak azert kerdem, mert en nem latok ilyen esetre lehetoseget... A ko
>egyenesen fog repulni, a szelvedorol meg nem latszik a kerek. Vagy igen?
Allo autonal valoban nem (viszont az alol eleg keves az eselye, hogy
kirepuljon egy ko :-))
Amit en lattam, az az volt, hogy elorerepult a ko, majd
"visszakanyarodott" es a szelvedo kozepere csapodott ;-o
Ez valoszinu hogy ugy nezett ki kivulrol, hogy a kocsi alol kirepult
a ko elore parabolikus roppalyan, majd a nala gyorsabban halado kocsi
valahol a roppalya tetejen telibe kapta.
Igy is valoszinutlen ? :-)

> Felado :  [Hungary]
>Ja, en egyiket sem tortem ossze egyszer sem! Rengeteget olvastam,
>hogy igy-ugy meg lettek csukva szegeny elso (vagy sokadik autok). Ez
>torvenyszeru? Vagy nagy volt a vallalas? Mindig a szembejovo volt
>hulye?
Az en esetemben az tortent, hogy marcius vegen egyszercsak elkezdett
esni a hodara (otthonrol amikor elindultam meg gondolkodtam is, hogy
rakjak-e be pulovert, mert olyan meleg van), en mar lassitottam,
talan 60-al mehettem, amikor az utpadkara lementem, ami megdobta a
kocsit, es onnan mar nem volt megallas, telibe kaptam a szemkozti
arokpartot. Szerencsere nem volt senki a kozelben.
Persze a kihivott rendorok (mert kellett a rendorsegi papir a
biztositonak) megbuntettek relativ gyorshajtasert, raadasul a
biztosito sem fizetett (meg az utomentot sem), mondvan, hogy az auto
ertekebol levonva a roncs erteket alacsonyabb osszeg jon ki mint az
onresz (persze arra nem vallalkoztak, hogy a roncsomat megvegyek
annyiert amennyit mondtak hogy er, es adjanak helyette egy olyan
autot ami az volt elotte annyiert amennyit szerintuk az ert :-o )

> Felado :  [Hungary]
>Vicc nelkul, azert irtam igy, hogy kiszorjam a specialisan
>erre kifejlesztett <0.28 cv-ju specialis autokat, ill. a
>masik oldalon a doboz alaku szelfogokat.
A volvo a garazsban kikeri maganak :-)

A'kos
+ - Kanyarfenyszoro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is: tevedtem, nem Hella!

Forras: Autoexpert 1999/11. November

    Adaptiv megvilagitas

    Intelligens fenyszoro

A gepjarmu vilagitastechnika teruleten korabban a Megneti Marelli, a Fiat
leanyvallalata az otodik, a Bosch pedig a nyolcadik helyen allt. A kozos
vallalat az Automotive Lighting a hazassag utan a teruleten a masodik
legnagyobbik lett.

Az olaszok a hatso lampakat a nemetek pedik a Litronoc technikat vittek a
"kozosbe".
...Termekpolitikajukban fontos helyet foglal el a fenyszorok
teljesitmenyenek novelese, a bi-litronic tovabbfejlesztese es az adaptiv
fenyelosztas megvalositasa. A Robert Bosch GmbH es a Megneti Marelli S.p.a.
kozos vallalata elso alkalommal a frankfurti IAA-n mutatkozott be.

    Alkalmazkodas magasfokon

Az intelligens fenyszoro nemcsak tompitott es orszaguti atkapcsolast tudja
elvegezni, hanem folyamatosan alkalmazkodik a kulonbozo menetviszonyokhoz es
a kornyezethez. Az uj koncepcionak megfeleloen az ALV (Adaptive
Lichtverteilung) reflektort tobb fenykibocsato modulbol allitjak ossze. Az
utat mindig a pillanatnyi heyzetnek megfeleloen optimalisan vilagitja meg.
Varosi forgalomban peldaul szeles fenycsova. Autopalyan, nagy sebessegu
utazasnal pedig a leheto leghosszabbanak kell lennie a megvilagitott
szakasznak. Az egymast koveto jobb es bal kanyarokban biztonsagosabb az
autozas, ha a fenyszoro jol iranyzottan bevilagit az ivekbe. A megvilagitas
erossege alkalmazkodik az idojarasi viszonyokhoz, az esohoz, a hoeseshez,
valamint a kodhoz egyarant. Segitsegevel sotetben az autozas kevesbe
faraszto es nagyobb lesz a menetbiztonsag, mert a veszhelyzetek hamarabb
felismerhetok, igy a gepkocsivezetonek tobb ideje marad a cselekvesre, es a
veszelyes helyzet elkerulheto.

    Jelfeldolgozas

Megvalositasahoz gazkisuleses tompitott es orszaguti fenyszorokat hasznalnak
fel. A bi-lotronic valtozatot az adaptiv megvilagitasi rendszernek
megfeleloen fejlesztettek tovabb: ez a gepkocsi ele szeles, egyenletes
fenyszonyeget terit, melynek erossege a pillanatnyi menetviszonyokhoz
igazodik. Kiegeszito halogen fenyszorok vilagitjak az ut legkritikusabb
reszet. Esoben az ut jobb szelet nagyobb tavolsagban vilagitja meg, ennek
koszonhetoen a gepkocsivezeto biztonsagosan tud tajekozodni. Az adaptiv
megvilagitas vezerlese szamos olyan informaciot hasznal fel, amelyek mas
gepjarmu elektronikai rendszerektol erkeznek. A sebessegjelet az ABS-tol, a
kormanykerek elforditasanak merteket az ESP-tol veszi at. Tovabbi hasznos
jeleket az eso- es megvilagitas-erzekelotol, valamint az iranyjelzotol vesz
at. Az elozetes informaciokat, amelyek alapjan a fenyszoro kello idoben
bevilagithat a kanyarba, a navigacios rendszer szolgaltatja. Egy kozponti
elektronika fogadja es ertekeli ki az erzekelok jeleit,ez alapjan mukodteti
a fenszororendszer egyes elemeit. Ez a korszeru fenytechnikai megoldas
sokkal tobre kepes, mint amit a hatosagok megkovetelnek.

Eddig a cikk.
A mellekelt kepen nem csak egy kanyarba befordult-bevilagito fenyszoro es
hatasa lathato. Mutatja az asszimmetria valtozasait, a fenynyalab formai
valtozasait. Keresztezodesnel pl. szimmetrikus fenyelosztast mutat. Amit
kiegeszito fenytestekkel es sajatos vezerlesukkel oldanak meg (ld. fentebb).
Mindenesetre ehhez a Mercedes-nek tul sok koze nincsen, valamit ez mar
letezett es mukodott 1999-ben!

Teeby
+ - Rendorautok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Geri!

Dizel rendorauto is van.
Tobbnyire kisbusz formajaban, ez altalaban helyszinelo kocsi. Jarorkocsik
kozt magyarorszagon tudtommal nincsen dizel.
A Nivak is benzinesek.

Az Astrakban is van duda, ugyanugy mint az osszes tobbi letezo
rendorautoban. Mivel a rendorautokat is muszaki vizsganak vetik ala
idoszakosan, oda pedig ugyebar kovetelmeny.
Amit hallasz az a szirena hanggeneratoranak egyik genralt hangja
(vuity-vuity). Hude megfogalmaztam.
Tehat a szirenahoz tartozik egy hanggenerator, amivel kulonbozo magassagu,
es hullamformaju (sinus, fureszfog, negyszog), elore programozott hangokat
lehet elocsalogatni.
Tudomasom szerint a magyar rendorseg egy "Code 11(?)", vagy hasonlo nevu (a
Code benne van) amcsi ceg dolgait hasznalja. Mind a szirena mind a fenyhid
toluk valo (asszem Arizonai a ceg).
Nah ennek utana nezek. Nem emlekszem ra, pedig korabban sok rendorautot
szereltem. A ceg biztonsagtechnikaval foglalkozik, talan az interneten is
fent vannak, talan lehet toluk rendelni is.
Amugy van itthon egy hanggenerator-panel, es egy hozzavalo szirena
hangszoro. Nemsokara bepitesre kerul majd, ha minden igaz, a csaladi autoba.

Teeby
+ - Rendorautok II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tarararamm!

Anno nagy hirveressel ujsagoltak, hogy a gyori palyarendorseg kapott Octavia
RS-t.
Most kivancsi vagyok mekkora hirveressel fogjak ujsagolni, hogy majd TK-ra
tortek kozel egy ev alatt???
Gratulalok!!!

Teeby

u.i.:
Jellegzetes szokasuk volt egyebkent, hogy az M1 mellett levo Esso kutrol
kavezas utan, hideg motorral es padlogazzal hajtottak el. Mert az jot tesz a
hideg motornak. Meg mindig csak gratulalok!!!
+ - dizel rendorauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

GERI irta:
: 1) Latottt mar valamelyikotok kek villogoval fixen szerelt (tehat nem a
: COBRA-11 -ben is lathato, alkalmankent a tetore kirakott
: "szivargyujto-uzemeltetesu" pilacs), valamint szirenaval es rendorsegi
: felirattal ellatott DIESEL rendorautot? ):-)

A german autopalyarendorsegek uj autoi dizelek: Passat TDI es BMW 525d.
Ezek "igazi" rendorautok, zold-feher ill. europai egysegesites kereteben
ujabban kek-feher szinekben [a magyar rendorseg vagy 30 evvel a korszellem
elott jar :-) ] 'Polizei' felirattal, kek villogokkal es hangszoroval a
tetejukon.

200-at ezek is mennek, a cel meg ugysem a Ferrarik utolerese (egyebkent
utol lehet oket erni, ha megakadnak a forgalomban. Miutan megvan a
rendszam es a videofelvetel es bekapcsoltak a kek szirenat, nem erdemes
me'g menekulni is, csak dragitja a birsagot...). A radiohullam valamivel
gyorsabban terjed, igy 2-3 feljaroval elorebb lehet uttorlaszt csinalni
[minden savba beall 1-1 rendorauto 200-zal, aztan amikor jon a delikvens,
szep lassan lefekezik]. Mondjuk helyenkent van zold-feher 911-es Porsche
is, tetejen 2 kek villogoval es hangszoroval, nem is nez ki rosszul. :-)
Talaltam egy linket, ahol ez kepben is megvan:
http://dsb.it-pc.de/fahrzeuge.htm

[Civil rendorautokent mas dizeleket is vettek: Vectra 2,2; Astra 2,0; BMW
320d. Egyebkent van rendorkerekpar is.]


Udv,
marky
+ - Legzsak nyitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> tudtommal a szenzorok nincsenek a motorterben, nalam a radio
> alatt van valami motori transverzali es a hatso ules alatt
> egy szenzor... El nem tudom kepzelni, mit csinalna az utkozo
> mogott egy lassulast erzekelo szenzor. A legzsak meg soha
> nem utkozesre lo ki, hanem az eszmeletlen lassulasra.

Opeleknel tobb eset volt, amikor a kertbe beallo tulaj odaverte a
kocsi aljat a kapu rogzitesere szolgalo akarmihez, es nyitott a
legzsak. A megfelelo helyen tehat eleg egy meretes utes...
+ - Re: ha mar kihultem... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sajnos a sem a penzugy, sem a (gazdasagi es) kozelekedesi miniszterium nem
> volt kepes az elmult ot evben azon megujulo kereseimnek eleget tenni, hogy
> az autotulajdonosok altal utdijkent befizetett osszeg nagysagat eves szinten
> megmondjak.

  Meg lehet becsulni: Magyarorszagon van 3 millio auto (forras: KSH). Magyar
adatot nem tudom, de sok orszagban az atlag futasteljesitmeny 10-18 ezer km
evente. Ez mondjuk 1000 liter benzin kocsinkent evente. A benzin adotartalma
nagyon magas, tipikusan (Europaban) 2/3. Mondjuk legyen 150 Ft/l, azaz
kocsinkent atlag 150 kHUF evente. Beszorozva a kocsik szamaval kapsz
durvan 500 milliard forintot, ami allami bevetel, azaz igazabol ado,
csak nem ugy hivjak. Polgari arfolyamon szamolva evi par szaz kilometer
autopalya jonne ki belole, ha nem vesszuk figyelembe, hogy az epitesi
koltsegek egy resze visszakerul a koltsegvetesbe (adok, stb.).
  Ez persze durva (inkabb also) becsles, de azert a nagysagrendet erzekelteti. 
Erre persze jonnek egyeb bevetelek is (biztositok, sulyado, buntetesek,
parkolas, illetekek, vizsgadijak, szervizek, vam, afa, stb.).

> Van valami konstruktiv otleted?

  Van: Tekintve, hogy mar 12 eve nem cel a gonosz imperialistak megtevesztese,
esetleg ki kene bogozni a koltsegvetest. Jelenleg ugyanis remenytelen feladat
megtudni, hogy adott dolgokra mennyi penzt forditanak az allampolgarok, 
mert minden koltes gyakorlatilag vegtelen szamu helyen jelenik meg. Abszurd
pelda: a MAV meg a mezogazdasagi kiadasokban is megjelenik. Mielott barki
ugrik: ez partfuggetlen dolog, egyik kormanynak se volt erdeke/celja, hogy
az allampolgaroknak megmondja, mire ment el a penzuk...

Gyula
+ - Business Proposal (Urgent) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

20 August 2002

To:      The President

Dear Sir,

STRICTLY CONFIDENTIAL & URGENT.

Through some discreet inquiries from my Chambers of Commerce, you and your
organization were revealed as being quite astute in private
entrepreneurship. One has no doubt in your ability to handle a financial
business of considerable amount, which will form a bedrock of an extensive
business partnership in due course. In unfolding this proposal, I want to
count on you as a respected executive of your company to believe that  you
will handle it with all maturity and confidentiality it deserves.

I am a member of the Federal Government of Nigeria Contract Award and
Monitoring Committee in the Nigerian National Petroleum Corporation  (NNPC).

Sometime ago, a contract was awarded to a foreign firm by my committee in
NNPC. This contract was over invoiced to the tune of US$21.5M (Twenty  One
Million, Five Hundred Thousand). This was done deliberately. The
over-invoicing was a deal by my committee to benefit from the project.

We now desire to transfer this money, which is in a Suspense Account  with
NNPC, to any Overseas Account which we expect you to provide for us.

For providing the account where we shall remit the money, you will be
entitled to 30% of the money.   60% will be for me and my partners  whilst
10% has been mapped out from the total sum to cover any expenses/taxes 
that may be incurred/accrued by us during the course of this transfer;
both  local and international.

I would require from you, as a matter of urgency the following: (1 Name of
Beneficiary/Company Name. (2 Telephone and Fax No. of Beneficiary (3
Account No. of Beneficiary

The above information would be used to make formal applications as a 
matter of procedure for the release of the money and onward transfer to
your account.

It does not matter whether or not your company does contract projects  of
the nature described here. The assumption is that your company won the 
major contract and subcontracted it out to other companies. More often
than  not, big trading companies or firms of unrelated fields win major
contracts  and subcontract to more specialized firms for execution.

We have strong and reliable connections and contacts at the Apex Bank
(Central Bank of Nigeria) and the Federal Ministry of Finance and we  have
no doubt that all this money will be released and transferred if we get 
the necessary foreign partner to assist us in this deal. Therefore, when 
the business is successfully concluded we shall, through our same
connections withdraw all documents used from all the concerned Government 
Ministries for 100% security.

We are civil servants and we will not want to miss this opportunity. We 
want this money to be transferred to the overseas Account for us.

Please contact me immediately through my confidential e-mail
"" whether or not you are interested in this deal. If
you are not, it will enable me scout for another foreign partner to carry
out this deal.

Time is of essence in this business.

I wait in anticipation of your fullest cooperation.

Yours faithfully,

Engr. Kolawole Adams (PhD.)
+ - RE:rendorsegi autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is a multi-part message in MIME format.

--Boundary_(ID_zsxiM6Ep7HWlKP9j+1CphQ)
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: quoted-printable

Kedves GERI!

A sejtesed jo, tenyleg letezik d=EDzel renorsegi auto olyanok, mint az =
Astrak, tehat fixen epitett villogo es felirat, ezt azert tudom, mert a =
napokban beszelte a vaci Renault kereskedes egyik ertekesitojevel es O: =
mondta, hogy par hete vett a Vaci Rendorkapitanysag egy 1.5 dCi =
Thalia-t.

Udv Z

--Boundary_(ID_zsxiM6Ep7HWlKP9j+1CphQ)
Content-type: text/html; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: quoted-printable

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META content=3D"text/html; charset=3Diso-8859-2" =
http-equiv=3DContent-Type>
<META content=3D"MSHTML 5.00.2920.0" name=3DGENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Kedves GERI!</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=3D"Arial CE" size=3D2>A sejtesed jo, tenyleg letezik =
d=EDzel renorsegi=20
auto olyanok, mint az Astrak, tehat fixen epitett villogo es felirat, =
ezt azert=20
tudom, mert a napokban beszelte a vaci Renault kereskedes egyik =
ertekesitojevel=20
es O: mondta, hogy par hete vett a Vaci Rendorkapitanysag egy 1.5 dCi=20
Thalia-t.</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=3D"Arial CE" size=3D2>Udv Z</FONT></DIV></BODY></HTML>

--Boundary_(ID_zsxiM6Ep7HWlKP9j+1CphQ)--
+ - Re: Prolong (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Brulik Tamas irta:
>A prolong nevu olajadalekrol akartam valami felvilagositast kapni.
>Mire Haasz Attila valaszkent a reklamjuk egyik kepmontazsat elemezte.
>Nos azt en is tudom ,hogy filmen mindenfele trukkot meglehet csinalni
>epp ezert szeretnek olyantol infot kapni aki mar kiprobalta ezt a
>lottyot.

Elnezest, ha sertett a levelem. En soha nem hasznaltam, de ha segit
valamit, ezt talaltam anno a Prolongrol:

Prolong Engine Treatment Concentrate: A longtime favorite of the
restoration set, Prolong got slapped around by the FTC in 1999. On 22
November 1999, the makers of Prolong reached an agreement with the FTC
wherein they wouldn't have to pay a fine but they would have to
immediately cease all claims that Prolong will reduce engine wear,
extend engine life, reduce corrosion, protect against breakdowns, or
that what works in a racecar will work in a street-driven car.

Durva forditasban: A Prolong gyartoja megegyezett az FTC-vel (Federal
Trade Comission ~ Szovetsegi Kereskedelmi Bizottsag), hogy nem kell
birsagot fizetniuk, amennyiben beszuntetnek minden olyan reklamot,
amiben azt allitjak, hogy a Prolong csokkenti a motorkopast, noveli a
motor elettartamat, csokkenti a korroziot, ved a meghibasodasok ellen,
es hogy ami versenyautoban mukodik, az mukodik az utcai autokban is.

A forras: http://neptune.spacebears.com/cars/legal

Tudom, hogy ez meg mindig nem valasz a kerdesedre, de talan valamit
segitett.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: GPS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> euro. Azonban el kell mondanom, hogy en mar egy komplett autos
> rendszert ki tudok hozni ugy kb 120 ezerbol. Ez egy iPAQ-bol, egy
> GPS-Antenna-bol all + terkepbol all. Ja es az iPAQ mp3 jatszik le
> kozben meg kimondja magyarul, hogy merre fordulj. Ha megveszed az uj
> plugint, akkor ha eltevedsz, akkor generalja az utat. Ja es van

Egy kicsit bovebben is kifejtened ezt a konfiguraciot? Melyik iPAQ,
es melyik GPS es foleg milyen terkep szoftver van benne?

Laci



--- ---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Astra motor kerdes (C14SE) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha esetleg valaki van kozelebbi ismeretsegben a fenti motorral (C14SE, 82LE,
1995), annak lenne ket kerdesem:

Baromira folyatja az olajat, ugy tunik, hogy oldalt, a gyujtaselektronika
kornyeken jon, szerelovel nezegettuk, csak nem muhelyben voltunk, aztan nem
bontottuk meg torx kulcs nelkul, es ilyen motort meg o sem szerelt, az
Astras szervizkonyvben meg pont nincs benne.

Eloszor azt hittuk, hogy a szelephaz es a hengerfej kozott jon, de azt a
hengerfej levetelen nelkul nem lehetne ujra tomiteni, de aztan ugy tunik,
hogy megsem ott folyik.  A kerdesem, hogy van-e valami szimmering a
vezermutengely tulso felen, mert ugy latom, hogy van valami jelado a
"gyujtaseloszo" alatt (magaba az elektronikaba nem megy be tengely, az
latszik), es annak a hazabol jon eleg rendesen.

Mert ha van, akkor szet sem szedem, csak veszek egy ujat, mert szinte
biztos, hogy az rossz. Ezt egy opel szervizes is megerositette, akivel
beszeltunk, azt ugyan o sem tudta, hogy van-e szimmering, de a szeplephaz
tomitest kizarta.

Mas: olyannal talakozott mar ennel a motornal valaki, hogy a kipufogo
leomlot tarto csavar (tocsavar+anya) egyszeruen elveszik? A negyes hengernel
le volt lazulva az anya, leszedtem a hovedo lemezt, hat latom, hogy alul se
tocsavar, se anya, felul meg azert laza, mert kijjebb van a tocsavar.
Fogalmam sincs, miota tart ez az allapot, de most izgat. Mondjuk majd a
napokban azert megszuntetem.

Elore is koszi minden segitseget,

    Szabolcs
+ - Re: f (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tibor:
> >Ezzel nem azt mondtam hogy aki kerekparra ul az hulye,
> >mert en is szoktam kerekparra ulni.
> Tibor! Ez teccett:-))))

Pedig ezt a mondatot pont komolyan gondoltam :)). Kedves vagyok 
magamnak, es ritkan hulyezem le barmilyen indokbol is, de 
nyilvanossag elott soha....az olyan izee.

> 
> >Egy biztos, a szerelok a fejuket fogtak, ha meglattak, es "Uristen,
> >francia auto" 
>  Hat miert nem viszed a francia autodat  _FRANCIA_
> autora szakosodott muhelybe? 

Regen volt, regi tipus volt, a debreceni Renault szervizben csak a 
vallukat tudtak vonogatni. Ok maguk mondtak, hogy hiaba Renault, 
spec. celszerszamaik nincsenek hozza. Fogalmuk sem volt milyen 
motor van benne, milyen alkatreszek kellenek hozza, katalogusbol 
sem tudtak kikeresni - tul regi, mindig ezt mondogatta a szajuk, 
kezdtem azt hinni, hogy papagajboltba tevedtem. A kocsi nem 
veteran auto volt, 10 eves, ami valoban nem fiatal, de annyira talan 
meg nem oreg. Ugy gondoltam, otszorannyiert ne vonogassak 
nekem a vallukat, vittem mashova. Persze konnyen lehet, hogy az 
orszag mas tajain jobb a helyzet, Debrecenben (5 eve) igy volt. 
Amugy - hangsulyozom - szerettem azt a kocsit, most sem tudok 
rola rosszakat mondani.
Ma mar akarmelyik uj, vagy viszonylag uj kocsit csak szaxervizbe 
vinnek - meg akkor is, ha neha bizony hmmmm...

Tibor
+ - elozgetes :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!


Brrrrr. Ezt el kell meselnem. Minap megyek a 33-as ut jobbik 
szakaszan bekesen, olyan 140-el. Utolertem egy nehany autobol 
allo konvojt. Elottem kozvetlenul egy 1.6-os Marea ment. Nem 
szoktam hatulrol agressziven elozni, szepen megvartam mig a 
szabad utnal a Marea eloz, mentem utana. Nem ment, csak olyan 
130 -al, megint utolertunk valakit, kis luk volt, beragadtam, de 
megint utolertem, igy ment a dolog egy darabig. Nem volt kedvem 
versenyezni, de untam ezt a helyzetet. Kovetkezo elozes utan 
sehol senki, kint maradtam, megeloztem. Ilyenkor kicsit tartani 
szoktam egy valamivel nagyobb tempot, ne gabalyodjunk 
egymasba. 150 lehetett, de jott utanam. Utolertunk nehany 
"akadalyt" egy olyan szakaszon, ahol bekotout, zarovonal, 
csikozott terulet itt ugy dontott o megy. Menjen. Amint lehet 
eloztem, mentem tovabb 140.... megint elottem van. Jo, mondom, 
ne birkozzunk, megyek 130 -al, az is eleg gyors. Kovetkezo 
elozesnel kozepes lyuk, nyomok egy koveret, gondoltam gyorsitani 
tud.... majdnem meg kellett tolnom. Mondom, ez igy nem lesz jo, 
ezt itt kell hagyni (remes volt a vezetesi stilusa... mikor mehetett 
volna nem ment, mikor elindult, mar alig fert be). Elozes, most mar 
mindketten atmentunk nikilaudaba, padlogaz, a Mazda konnyeden 
abszolvalta a feladatot, otthagytam mint Joe a Szaharat.... 
Gondoltam, minek erjen utol, felmentem 190 -ig (amit egyebkent 
nem tartok egeszsegesnek, ugy 5-6 perc utan vissza 140-re). Vagy 
20 km-en keresztul, Tiszafuredig nem is lattam - ott ugye 
egyszeruen be kell tartani a sebessegkorlatozast, mert majdnem 
mindig meszelnek - Tiszafured utan utolert, hatalmas autosor 
elottem, enyhe balkanyar.... az az orult neki az egesznek, jottek 
szembe, csikorgas, gumifustoles, majdnem tomeges baleset (en 
elorelatoan lemaradtam addigra), epphogy meguszta, ismet eloz, 
ismet jonnek szembe, ugyanaz a jelenet.... ember, mondom 
magamban, ha tudom hogy igy elkattan az agyad, inkabb 
megalltam volna egy kavera. Ennyit nem er meg.   

Legyetek jok (jobbak mint en):  

Tibor
Mazda 323 1.5
+ - Elso auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Nekem 2x eve az elso egy Skoda 105 "raketa" volt. Financialis
ertelemben tulajdonkeppen nem is, de tulajdonjogilag feltetlenul.
9 evig volt a birtokomban, ezalatt 3 esetre huzhatok ra cserbenhagyast.
Az elso 5 eves koraban. Ekkor jott elo a klasszikus vizforralas. Az
autopalya kozepen. Persze azert csak vizpotlasra volt szukseg...
7 eves kora korul misztikus jelensegei voltak, altalaban nagyobb
fordulatnal egyszeruen elment a gyujtas, aztan megallas utan
ujraindithato volt, egy jo ideig minden OK. Persze ez elozes kozben
eleg ijeszto volt. Szerelok csak a fejuket vakargattak, aztan egy ido
utan a hiba eltunt...
A harmadik pedig 9 eves koraban a bp. Bazilikanal szetreccsent a
kuplungtarcsa. Olyan binaris lett. A csucsforgalmat ezzel nem volt
batorsagom vegigcsinalni, igy kenytelen voltam estig otthagyni.
Egyeb kalandok persze voltak vele, mivel az elektromos rendszere
megismerheto volt, ezert sok kisebb-nagyobb ez-az-amaz belekerult.
(szakmai artalom). Aztan egyszer menet kozben suru, maro feher fust
dolt elo a muszerfal alol. Pillanatok alatt tele lett az utaster, alig
birtam megallni, es kimenekulni. Mire odajottek tuzet oltani, addigra
mar kezdett eloszlani a fust. Az egyik ilyen szerkezet kabelsaruja
esett le, es noha legalabb haromszor mertem meg, melyik a bizt.tabla
kimeno pontja, megis a bejovore tettem a kabelt, igy szepen eghetett a
szigeteles :-(
Az autot ezutan egy volt kollegam vette meg, aki egy even belul
roncsratorte a Margit hid kozepen. Sajnaltam...
A masodik, amely mar tenylegesen sajat volt, (mar csak markahusegbol
is) egy Favorit. 5 ev alatt gyakorlatilag semmi gond nem volt vele.
(Elektromos izek pedig ebbe is kerultek :-) )
Nehany eve meg lattam a Polus parkolojaban.
Azota ket Opel Astram volt (van), de ezek mar lenyegeben ceges
autok...

Autotores:
- Az S105 par szaz kilometeres koraban rutintalansagbol megnyomtam a
jobb elso ajtot. (felig kesz garazsba beallas, hevenyeszett felhajto)
Nagyobb kar keletkezett a lelkemben mint az autoban...
- Favorit elso ezerben koccanas (tukorjegen) az elottem levobe.
Mentsegemre szolgaljon, hogy elotte csak vizes volt az ut, az erdobe
erve tukorjeg. (A sor is azert allt meg mert az elso becsuszott az
arokba). Kar itt sem volt jelentos.
- Az elso Astra kibirt harom evet serules nelkul, aztan 2 egymas utan
eloszor egy no tolatott a jobb hatso ajtomba, majd egy gyalogos lepett
elem...
- A mostani is harom evet birt. Par honapja bontotta le egy robogos az
elso lokharitomat. O vegigelozte a szemben levo savban a sort, en meg
nem szabalyosan akartam megfordulni. 1:1

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Re: rendorsegi autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> nincs is rendes duda, direkt alakitjak at mas hangzasura, vagy esetleg ez
> plusz
> beepitett effektus, amit a duda mellett hasznalnak?

Ezt nem tudom, de forditva letezik (marhogy civil auto+szirenaeffekt).
Allok a lampanal, belso sav. Jobbrol egy kesei narancssargan atigyekvo
polgar fordul a mi iranyunkba. Kicsit jobbrarantja az autot, dehat mit
tudom en miert...
Zold, indulok, _balrol_mellettem_ viszont megszolal egy echte
rendorsegi szirena. Elso reakcio, vegyunk vissza...
Aztan latom a "nagyfiut", amint (vegigelozve a szembesavban az allo
sorunkat) szeles vigyorral fordul balra.

Elkepzelem, amint szaporodik az ilyen vicces fiuk szama, aztan az emberek
meg egyre inkabb lesz..jak majd a szirenat...

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS