Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1577
Copyright (C) HIX
2002-09-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re:nemzetkozi jogsi (mind)  21 sor     (cikkei)
2 Trabi NT Bp-n? (mind)  36 sor     (cikkei)
3 GPS (mind)  54 sor     (cikkei)
4 Re: Koccanas kontra oregur (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Elozes (mind)  27 sor     (cikkei)
6 Re: motorozas, duhonges (mind)  84 sor     (cikkei)
7 Motoros (mind)  31 sor     (cikkei)
8 Re:Gazauto tapasztalatok? (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Re: Re. HiX talalkozo gyakorta (mind)  41 sor     (cikkei)
10 Re: magyar jogsi Nemetorszagban (mind)  12 sor     (cikkei)
11 Re: Biztonsagi ov (mind)  11 sor     (cikkei)
12 Re: Koccanas kontra oregur (mind)  16 sor     (cikkei)
13 Re: teli gumi kis futasteljesitmenynel (mind)  13 sor     (cikkei)
14 nemzetkozi jogsi (mind)  27 sor     (cikkei)
15 Gazos FORD (mind)  19 sor     (cikkei)
16 2-esben mit bir a gep... (mind)  6 sor     (cikkei)
17 Vicces felirat (mind)  17 sor     (cikkei)
18 sztereotipiak - DIESEL (mind)  21 sor     (cikkei)
19 slusszkulcs (mind)  10 sor     (cikkei)
20 Hirdetes (mind)  6 sor     (cikkei)
21 Citroen Airdream (mind)  8 sor     (cikkei)
22 Re. HiX talalkozo gyakorta (mind)  25 sor     (cikkei)
23 Alfa vs. robogo 2. resz (mind)  65 sor     (cikkei)
24 Coupe' motor (mind)  61 sor     (cikkei)
25 Re: babu (mind)  15 sor     (cikkei)
26 Re: Wagon R+ kontra Megane (mind)  22 sor     (cikkei)
27 Ketkerekuek (mind)  44 sor     (cikkei)
28 Biztonsagi ov nelkul ? (mind)  19 sor     (cikkei)
29 Re: balek vagyok? (mind)  6 sor     (cikkei)
30 Vendo Rover 213 se (mind)  6 sor     (cikkei)
31 Re: Biztonsagi ov (mind)  28 sor     (cikkei)
32 2.-ban meddig (mind)  5 sor     (cikkei)
33 Feliratok... (mind)  5 sor     (cikkei)
34 va: motorozas, duhonges (mind)  11 sor     (cikkei)
35 2-esben meddig (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - re:nemzetkozi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>>Egy ora alatt megvan, es addig ervenyes, amig a jogsid.
>Ez viszont nem igaz. Harom ev az ervenyessege. Te is nezd meg a tiedet, meddig
 
>jo.

Lehet, hogy most igy van, de korabban nem.
Az elozot amikor kivaltottam, ezt nem tudtam, igy megkaptam kemeny 3
honapra...:-(
A mostani itt van elottem:
Kibocsatas: 1995 jul 13.
Ervenyes: 2005 05 08 (Amennyi a jogsime)

Vagy ez mar kiment a divatbol? (szurke A/6 meretu par lapos konyvecske)

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Trabi NT Bp-n? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok HA-sok! :)


SzaboZe' (szaboze=freemail.hu@) irta tegnap:
> Temakor: Hix talalkozo gyakorta :) ( 9 sor )

>>>>>
Hali!

Van itt valaki egy Windows NT Trabival. Anno le is fenykepeztem. :) Neki
uzenem, hogy reggelente szoktam latni a Hungarian. A Lagymanyosi hidtol a
Mogyorodi ut utanig (nem jut eszembe). Mivel nincs Hix matrica kirakva (regi
auton maradt), ezert o nem tud rolam, idonkent egy kek 323F-et kell nezni
:))) Havi 1-2-szer minimum latom :)

SzaboZE
>>>>>>


Csak nem Soma Oreg Cimborank rojja nagy kedvvel Budapest bedugult utjait?!
:))



Udv:
	Penti
	a patrolos
	:)


Patrol-fi'ling rulez! :)


U.i:	Semmi reakcio a megkulonboztetett jelzeses javaslatomra?
	Ej-ej...
	:)))
+ - GPS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> 1.) Nem csak a Mercinel, hanem ugy altalaban, ha egy uj autohoz GPS
> navigacios rendszert kersz, az az 5" szines LCD-vel egyutt, a gyari
> muszeregyuttessel egyutt a kozepkonzolba epitve, kieg. funkciokkal (TV,
> radio, klima, fed.szgep display, beszelogep, stb) egyutt ertve (csak igy
> kerheto) 3-4000 euro kozott mozog (nagysagrendileg). Ehhez csak egy az
> orszagot tartalmazo CD-t (DVD-t?) kell bedugni, es maris tudja egesz
> nemetorszagot utca-hazszamig lebontva.
Ertem. Itt pont Te mondod el, hogy mi a baj. Nemetorszagot az
itthoniak eleg ritkan jarnak ott. A felbontasarol szolva tudja az
egyiranyu utcakat, mivel mar kesz az utvonaltervezo, mar a utszinteket
is meg tudja kulonboztetni. De hazszamig nincs lebontva, mert el kell
fernie 8 megatol 256 megaig (az ugyan ritka). Viszont olcsobb, magyar,
ismeri a magyar utakat, es a log filebol csinalhatsz utvonalelszamolast.

> A te rendszered ismerheti a foutakat, vagyis X falubol Y varosba elmehetsz,
> de tudtommal a mai napig nincs olyan (utca-hazszam pontossagu) Mo-terkep,
> amit az autokhoz arult navi-rendszerek hasznalni tudnanak. :(
Igy van, hazszamig nincs lebontva, es ez igaz a merci rendszerere is.
Ugyanakkor az Aeromap-nak lekuldesz egy log filet, akkor neked
megcsinalja a hianyzo reszt, es tobbiek mar tudni fogjak, hogy merre
van az adott hianyzo resz. Europa nyugati fele ilyen szempontbol joval
elorebb tart mint mi. A fizeto kepes kereslet is sokkal nagyobb, igy a
cegeknek erdeke volt a pontos, utca-hazszam szerinti lebontasra.

> 2.) az iPAQ nem egy kimondottan autoba fejlesztett cucc, ha jol tudom. Hogy
> birja a -30- +50fokos homersekletet, a belso paralecsapodast, a razkodast,
> az egyenetlen tapfeszultseget?
Tapfesz: szurve van,
belso paralecsapodas: nem kell bennehagyni, mert egyreszt nagyon elol
van, latni es hamar trombitanak nezik. :)) Erdekesseg, hogy a
amator tavolsagi repuleseknek is IPaq-kat hasznalnak. Legalabbis nem
egyett lattam ott is.
Razkodas: nincs benne mozgo alkatresz, ezert nem is szamit. A dokkolo
meg eleg szorosan fogja. Nekem egy Jornada 720-asom van, ami abban ter
el az IPaq-tol, hogy billentyuzete van, nagyobb kepernyo es ipari
model. Ennek meg kellett oldani, hogy a kihajthato nagy kepernyo ne
razkodjon: magnes huzza egy plexihez + gumis rogzites.

> 3.) Nem a GPS-t akartam domboritani, hanem azt, hogy a Mercedes egy tobbezer
> euros elektronikat hasznal a kanyarlampa mukodtetesere, ami bizonyos
> feltetelek kozott nem mukodik megfeleloen, szemben a Citroen DS 35 eves
> megoldasaval, ami full mechanikusan is tudta mindezt...
Ertem. Azaz ertjuk, es egyetertunk. Neha mindenki feltalaja a
spanyolviaszt es meg hirdeti is. :)))

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. szeptember 4.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085

Ui.: laptop?
+ - Re: Koccanas kontra oregur (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 3 Sep 2002 07:43:55 CEST, in hun.lists.hix.auto you wrote:

>Szerintem sok jora ne szamits.
>A helyszinen ki kellett volna tolteni a betetlapot, de ha 
>komolyabb a dolog, akkor rendort kell hivni. 
>***
>A bartomat az ugyved nem sok joval kecsegeteti.
>Szoval, mindenkeppen rendort kell hivni a kisebb 
>koccanasokhoz is, foleg ha te vagy a karosult.


Igy igaz! Nem reszleteznem, de en 150.000 Huf-ot buktam (aktualisan
csaknem a mindenpenzemet) a "johiszemusegemen"-ma mar mashogy
neveznem. Feljelentes rendszam alapjan, szembesites, fellebbezesek
sora, majd 1 ev utan bizonyithatosag hianyaban lezarjak az ugyet.
Mindazonaltal neked erdemes belevagnod, mivel az oreg nagyot hibazott
amikor irasban is elismerte a vetkesseget. A vizsgalat soran erdemes
kerned az igazsagugyi szakertoi vizsgalatot ami cc 30.000 Huf, de de
ha az oreg bukik, akkor o allja. remelem nem ussza + a nyomorult!

Astra Classic 1.4
porvai tibor
http://www.hunvolley.hu/magazin/magfoold3.htm
+ - Elozes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>3.) A megelozendo auto gyorsitasa nem egyedi, akit utolerek, annak 80%-a
>megprobal versenyezni, holott az utoleres elott legalabb 20szal lassabban
>ment, mint en. Miert?...
>Fogash

En is rengeteget bosszankodok emiatt. Foleg nehez volt a helyzetem
meg anno 2 eve a 79-es Ladammal. :-) Igy hat nagyon orultem, mikor
megvettem a 33 1.7 IE-s Alfamat. Mikor erzem hogy ragyorsit az elottem
levo, ahogy nekikezdek az elozesnek magamban mindig "hiaba
nyomod", mivel a fordulat eleri a 4000-et es az Autom csak egyre
gyorsabb es gyorsabb lessz. :-)
Szal igen, ilyenek O''k. Rengeteget toprengtem mar a jelensegen es szerintem
a tobbseg akkor ebred fel, hogy eddig lassan ment. Illetve tudatalatt
nem birjak elviselni, ha valaki megelozi oket es onkentelenul ralepnek a 
gazra.
Engem ha eloznek, barmilyen tipus lehet, kicsit jobbra huzodok.
Ami meg bosszanto tud lenni, kis teljesitmenyu auto v. kamion a faluban 
60-70-el megeloz, utana mikor kierunk az orszagutra meg nem kepes 80-nal 
tobbel menni. :-(

Tamas



_________________________________________________________________
Join the world’s largest e-mail service with MSN Hotmail. 
http://www.hotmail.com
+ - Re: motorozas, duhonges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash..
Egyszerű a válaszom. Ez Magyarország!.... Közlekedési kultúra semmi, az
oktatók nem közelekedni hanem halálba menni tanítják?? meg a delikvenseket.
Egy csomó velem egyidőben vizsgázott egyénnel beszélgettem, hogy azóta mi
történt velük. A többség olyan baleseteket okozott, és szenvedett el, amiket
egy kicsi megalázkodással (pl  leveszem a gázról a lábam ha előznek és látom
a szemböl jövőnél esetleg cinkes lesz, ugyanez szemben) simán elkerülhető
lett volna. Én sem vagyok szűz, én is koccantam, de a többség tényleg inkább
meghalna, minthogy egy csöppet is engedjen.
Ja és azért mégvalami (most kapom a feketepontot tőled:) ), azért pl
sötétedéskor illene felkapcsolni a lámpát a mocikon és a bringákon, ha azt
már nem is teszik meg hogy napközben is használják. (Tiszteléet a
kivételnek, akik a "nagymotorosok")
Egyébként a történeteidhez csatlakozhatnék egy jópárral, de nem teszem, mert
akik itt olvassák azok vagy már normálisak, vagy azok lesznek rövidesen,
akik meg ilyen tuskók azok meg nem járnak ide okulni. :)
Gábor

> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> Jomagam rengeteget autozom, korabban evekig mindenhova bicajjal jartam
(napi
> 30-40km, mindennap!), es vagy 2 evig segedmotoroztam is. Lesujto
> tapasztalatokkal.
>
> A ketkerekueket senki (=80%) nem figyeli, nem veszi eszre. Kurva konnyu az
> autobol ugatni, hogy szabalytalan volt, amikor elore araszolt a lampanal,
de
> ami esetleg az autosnak egy 10cm-es horpadas, az a motoroson lehet 10
oltes
> is...
>
> Ha a felezovonalon eloz, nem huzodsz felre? Ha az ut olyan szeles, hogy
> harom auto is elferne rajta, akkor miert ne huzodjak ki egy kicsit, hogy
> elferjen kozepen? Dugoban allva/araszolva miert ne huzodjak felre 0,5
> masodpercre, hogy 20szal elguruljon mellettem? Dogoljon meg a szomszed
> tehene is? A nagymotorosok tobbsege igenis normalisan kozlekedik,
> megkoszoni, ha elengedem, es pillanatok alatt eltunik. Ami kiakaszt, az
az,
> hogy a sok hulyegyerek a 62kmh vegsebessegu, de felmillios robogojaval azt
> hiszi, joga van a belso savhoz is. Huzzon felre anyjaba... Semmi
> keresnivaloja egy tobbsavos ut kozepen, elsosorban a sajat erdekeben!
>
> Aki a biciklis ele nyitja az ajtajat, az egy nagy budos bamba paraszt.
Nincs
> kivetel, soha nem a bicajos hibas. Ha szerencseje van, akkor az ajto mar
> egeszen kinyilik, ami az en 115kg+bicaj sulyommal leszakado ajtot jelent
az
> en esesem mellett.  meg! Ha viszont az ajto elet kapom, annak ram
> nezve csunya kovetkezmenyei vannak. Sajnos mar lattam ilyent,
> eszmeletvesztes, mento, a szemuveges tehen meg csak nezett, hogy o errol
nem
> tehet...
>
> Az emberek egy jelentos hanyada egyebkent igazi budos bunko, kozlekedesre
> full alkalmatlan:
> 1.) Opel VectraB 1.6-16V, no vezeti egyedul. En 150nel gurulok az
> autopalyan, lassan utolerem (kicsit lassabb nalam 130-140), megelozom.
10km
> mulva latom, hogy lassan kozelit, egyre gyorsul, megeloz vagy 170nel.
> Beszorulunk ket kamion moge, kitisztul, gondolom, majd ujra megy. Nem
megy,
> megall 130-140-nel. Csak szegeny idiota annyira nem erzi a sebesseget,
hogy
> folyamatosan gyorsul, amig nem jon valami akadaly. Ha nincs a kamion,
pestre
> 200zal er... :(
> 2.) Allati surgos a dolgom, gyori autopalya-kivezeton megyek,
uttest+aszfalt
> leallosav szelessegen 4(negy) teherauto siman elfer egymas mellett.
> Lenduletbol jovok 180-nal, elottem totyog valaki, kicsit kihuzodik, en
> direkt nem a tuloldalon, hanem a felezovonalat kozepre veve kezdek elozni,
> kozben villogtatok a tavol levo szembejovonek, hogy huzodjon ki, mert
ugyis
> elozok (tenyleg surgos volt, nem hobbiztam). A barom idiotaja behuzodott a
> felezovonalra, nehogy elferjunk, csak az utolso pillanatban rantotta felre
a
> kormanyt. Kepes lett volna a sajat autojat osszetorni csak azert, mert mas
> szabalytalankodik, es neki IGAZA VAN. Minek ul az ilyen autoba?!
> 3.) A megelozendo auto gyorsitasa nem egyedi, akit utolerek, annak 80%-a
> megprobal versenyezni, holott az utoleres elott legalabb 20szal lassabban
> ment, mint en. Miert?...
> Fogash
>
+ - Motoros (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv. 

Azthiszem en valamit azert szeretnek kijelenteni motoros letemre...

A sorok kozti elorehaladast kizarolag dugoban, ahol minimum negyedorara le
vagy kotve tartom elfogadhatonak. Akkor is inkabb en szemely szerint felmennek
a jardara vagy bicajutra es szep lassan eloregurulnek.

Azhogy a lampanal all 1-5 auto es a motoros bemegy kozejuk egyszeruen
felhaborito! Gondolkodik az ilyen??? Az az autos is lehet hogy unja a
forgalmat, a meleget, faradt is, nem kameleon hogy lasson 360 fokot... Es nem
is varhato el tole hogy mindig a tukroket bujja indulaskor.

Egyebbkent hogy jobbrol ne alljanak mellem:
Engem ugy tanitottak az autoiskolaban hogy ugy aljak meg a lampanal ha jobbra
akarok kanyarodni hogy a hulye bicajos ne tudjon mellem bejonni.

Egyebbkent ma allok motorral a lampanal, a sav kozpen motorral, balrakanyarodo
savban. Erre odagurul mellem a bicajos, es all... alll...

HA atlepi azt a qrva vonalat akkor fel meter utan ott lehetne a bicajuton, de
nem...
En meg lesegessem hogy namost eleg kis ivet vesz-e ugyan eltudok e kanyarodni
tole...

Ugyvolt lerugom a bicajrol... de akkor meg "a vadbarom allat motoros"
lennek....

Udv es csak szerettem volna megjegyezni hogy ketfele sorok kozti eloremenes
lehetseges, es szerintem az egyik toleralhato mig a masikert fobeloves
jarna...
+ - Re:Gazauto tapasztalatok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia !
Én most alakittatom at, ilyen arak vannak (2.0i Opel 
Vectra):

 : 150.000. ft (van banki kolcson)

  : 146.000. ft  (van banki kolcson
			        Hitel:- minimum onresz: 20%
                                      - kezelesi koltseg: 3%
			              - evi kamat: 15,8%
			              - 6-24 ho futamido  )

Mindegyiknel e-mailen lehet erdeklodni. A neten sokat lehet 
talalni keresovel.
Üdv !
B.Jani
+ - Re: Re. HiX talalkozo gyakorta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!
 
> >Van itt valaki egy Windows NT Trabival.
> >Anno le is fenykepeztem. :)

Ja, es galad modon beraktal a Cicas napvedok es UV feny 
topic-ba a sok csicsaverda koze... ;-)))

> >Neki uzenem, hogy reggelente szoktam
> >latni a Hungarian. Mivel nincs Hix matrica
> >kirakva (regi auton maradt), ezert o nem
> >tud rolam, idonkent egy kek 323F-et kell nezni.

OK, vettem az adast, figyelni fogok! De ha eszreveszed hogy 
eszrevettelek, akkor vetesd eszre velem hogy eszrevetted 
hogy eszrevettelek, OK? :-)


> O Somogyi Istvan azaz Soma :-) Megegradbol :-)

Helyesebben Mekegrad.

> Mostansag Pesten dolgozik es gyakorta arra jar.

Naponta keccer. Kiveve amikor Bem Apo betegeskedik es 
kenytelen vagyok atvaltozni BKV...

> Az elso Hat kecskemeten o volt a hazigazda.

Hat? Csak egyszer volt Kecskemeten HAT! ;-))))

> Leveled Soma is kapja.

Koszi Frigyes hogy elkuldted maganban is, kulonben nem is 
tudtam volna minderrol. Sajna a HiXeket szinte egyaltalan 
nem tudom olvasni, egyedul az Auto az amire neha 
rakukkantok a neten, de tenyleg csak nagyon ritkan :-(((

Udv mindenkinek, a habvero legyen veletek!

Soma
+ - Re: magyar jogsi Nemetorszagban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1576-ban irta Nemes Marcus >:
>Autokolcsonzovel meg nem volt dolgom. A nemet kozlekedesugyi
>miniszterium weblapjarol forditottam kivonatosan
>(http://www.bmv.de/Gueltigkeit-auslaendischer- 
>Fuehrerscheine-in-Deutschland-.386.htm    egybeirva):
>Kulfoldi jogositvanyok ervenyessege Nemetorszagban
>Ideiglenes nemetorszagi tartozkodasnal a jogositvany ervenyes.
Ezt ugy ertsem, ha kimegyek egy hetre a magyar jogsi egyedul is ervenyes
lenne? /Mar megcsinaltattam a nemzetkozit, csak kerdezem./

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: Biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1576-ban irta :
>Tegnap ismet egy olyan baleset tortent, ahol a biztonsagi
>ov hianya mentett eletet... A Peugeot 406 soforje a 
>sztradan elaludt es arra ebredt, hogy kozeledik a korlat. 
>Senki nem erti miert, de a ficko egyszeruen lefekudt az 
>anyosulesre, a korlat meg szabalyosan levagta az auto 
>tetejet. 
Szerintem meg alvas kozben dolt el :))))

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: Koccanas kontra oregur (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1576-ban irta :
>Egy baratommal tortent meg, hogy a helyszinen kitoltottek a 
>kek sarga lapot, nem jart arra senki, tanu nem volt. A tag 
>elismerte a vetkesseget, alairta a papirokat. Majd masnap 
>felhivta a haveromat, hogy szerinte az egesz nem ugy 
>tortent, es feljelentest tesz a rendorsegen, mert 
>fenyegetessel irattak vele ala a papirt...
>Egyenlore itt tart a dolog.
>A bartomat az ugyved nem sok joval kecsegeteti.
S miert nem?? Nem volt tanu, azaz arra sincs tanu, hogy fenyegetessel irattak
vele ala a papirt. Szerintem ez nagyon egyszeru eset. Bizonyitsa, amit mond.
baratodnak ott az alairt papir.
Ha csak ennyi a tenyallas, akkor valtson a baratod ugyvedet.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: teli gumi kis futasteljesitmenynel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1576-ban irta :
>evi 5000 km-t vezetve szerintem rosszul tetted fel a 
>kerdest.
>Vegyek-e nyari gumit? Mivel a kocsit nyarival adjak, 
>probald meg elcserelni telire :-)
>Az a javaslat, hogy kis futasteljesitmeny eseten inkabb 
>egesz evben hasznalj telit (esetleg 4 evszakosat).
En 4 uj Barum Brillantis-t tetettem a Fiat Tipo-ra. A legujabb mintazat.
Honnan lehet tudni, hogy 4 evszakos-e egy gumi?
/A.sz. sogorom javasolta ezt, azt mondta, ez jo telen is./

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - nemzetkozi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Haaat, ha ez forditva is igaz, a magyar rendor sem koteles
: tudni, hogy mi az a nemet akarmilyen kategoria...

Igy igaz. Nemetorszagban az urvezetoi jogositvany az emberi
elet vegeig ervenyes (nem kell x evenkent dokihoz rohangalni).
Igy aztan ervenyes meg a Vilmos csaszar idejebol szarmazo
jogsi is a maga "go:rcs" betuivel. Szintugy ervenyes az NDK
urvezetoi jogsi is. Eppen ezert fel is hivjak a lakossag
figyelmet, hogy kulfoldi utnal ezekkel gond lehet, tehat
tessek megcsinaltatni az EU-jogositvanyt (hitelkartya meretu
muanyag, a kategoriak mellett piktogramm van, hogy mindenfele 
anyanyelvu rendor ertse ;-) ).

2000-ben (amikor mar 1 eve bevezettek ezen jogsit) Bp-en
altalanos kozuti ellenorzes celjabol megallit a yard, odaadom
az EU-jogsit.
-Milyen jogositvany ez?
-Europai Unios.
-Te Jozsi, gyertek mar, ilyet meg nem lattatok! 

Miutan kigyonyorkodtek magukat a hologrammokban, tovabbi
jo utat kivantak. :-)))

Udv,
marky
+ - Gazos FORD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HELLO!

Valaki irta:

>jo megoldasnak tunik a gazuzemre valo atallas.

Valoban!
Sokan tobb szazezret koltenek spoilerre, dukkozasra, alufelnire, gumira,
stb.
De arra nem gondolnak, hogy a gepegyseg (plane REGEBBI diesel)
elegge kornyezetszennyezo, az a lenyeg hogy csillogjon a kromkipufogo
meg legyen hangja, meg huzzon, stb. De a karosanyag kibocsatas az
kit izgat?! Gazzal gyengebb, de legalabb "unokaink is latni fogjak"....
Nem csak a szmogfelhoket meg az elszaradt novenyeket...

Minden jot, gyorsan uccu gazt szereltetni es NE tankolj hazilag, csak
gaztolto allomason (asszem mar minden nagyobb MOL kutnal is van).

Udv! GERI
+ - 2-esben mit bir a gep... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Opel Ascona 2.0i GT, (87) kat. nelkul, 2-es: 105, 3-as:165 (!) 

Szep is az ilyen gep, barcsak nekem is ilyen lenne :-)
(Talan eladom a Maseratit es lesz penzem egy ilyenre :-)))

GERI
+ - Vicces felirat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Ezt tobben is irtak felvetesemre:

>zaporjoskanak a hatuljan:
> NEM VAGYOK HULYE, NYERTEM!

Eddig ez tetszett a legjobban! Apropo:

Van valakinek Zaporozsece vagy volt?

Azt hallottam, motorfuggetlen kalyha volt
benne, amivel telen lehetett futeni!!!
Gyerekkoromban meg lattam is Zapi-t,
a hangja eleg jellegzetes volt...

GERI
+ - sztereotipiak - DIESEL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> TDI, JTD, HDI nem mondanak Neked semmit? Gyorsulasi versenyre nem jarsz?
Amiben "D" betu van es nem nemet auton van feher matrican az szamomra
"nem latszik", mivel elvbol utalom a dieseleket szgk-ban :-o

> Nem hallottal arról a kamras (!)
> turbodiesel Kispolskirol, amelyik legyorsul egy Porschet is?

Nem, de irhatnal rola mert erdekes lehet.

> Szoval a diesel mar nem feltetlenul szar, gyenge, fustol es hangos.
> Ideje lenne mar ezen elavult sztereotipiakat levetkozni a XXI. szazadban

Hmmm.... Mi a velemenyed a szoke nokrol? :-) En kb. igy vagyok a diesel-el
is. Valoban. Egyenei preferenciarendszer kerdese (de szep magyar mondat...)
Nem akarok errol vitat nyitni. Speciel csak csipkelodesbol irtam, de mivel
OPEL ASCONA 2.0i felirat is volt a leveledben, inkabb befogom a szam,
minden megvan bocsatva :-)))))))))
Tudod mit? A DIESEL a legjobb auto! /csak hogy legyen egy jo napod :-)/
(De en akkor sem vennek ilyet :-) csak hogy nekem is legyen egy jo napom)

Udv! GERI
+ - slusszkulcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Sajat viccem:

Mivel inditotta be Hitler Ausztria lerohanasat?
Az Anslussz-kulccsal...

(Mondjuk mar gyerekkoromban talaltam ki, csak most elojott...)

GERI
+ - Hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vadiuj 600-as Mercim slusszkulcsat elhagytam, de rajta a kocsi rendszama
es a garazs cime, a becsuletes megtalalo visszahozhatja :-))))

(ezt mar ala sem merem irni :-))) Mi lenne, ha alkoholizaltam is volna ?!
:-)))
 GERI
+ - Citroen Airdream (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felkerult nehany kep a Citroen keszulo(?) uj modelljerol. Tiszta Alfa :-)))

http://condrix.freeweb.hu

Es hidros lesz :-))))

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re. HiX talalkozo gyakorta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Szabo Ze.

>Van itt valaki egy Windows NT Trabival. Anno le is fenykepeztem. :) >Neki
>uzenem, hogy reggelente szoktam latni a Hungarian. Mivel nincs Hix >matrica
kirakva (regi
>auton maradt), ezert o nem tud rolam, idonkent egy kek 323F-et kell >nezni.

O Somogyi Istvan azaz Soma :-) Megegradbol :-) Mostansag Pesten dolgozik es
gyakorta arra jar. Az elso Hat kecskemeten o volt a hazigazda. Leveled Soma
is kapja.


Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - Alfa vs. robogo 2. resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali van!

Ott tartottam, hogy nagynehezen kihamoztam magam a kocsibol, es
megneztem a foszert. Itt-ott piros volt (nem Ferrari-fan volt pedig), de
semmi komoly. Probaltam szohoz jutni, de tole visszhangzott a
Szentmihalyi ut, mar amennyire a delutan 4-es csucsban ez lehetseges.
Par higgadt probalkozas utan feladtam es felveve a stilusat en is
orditottam vele, de ekkorra mar a veletlenul mogottunk ket kocsival
cirkalo mentosok szedtek le rolam. En nem tudom mit kepzelt ez a
ropikukac,de nem felt egy 125kg-s emberrel leallni orditozni. Mellesleg
a bukon kivul egyszal kockas ing meg egy vaszonbermuda volt rajta,
ugyhogy meg csak a pisztoly sem batorithatta. A mentosok gyorsan
ellattak, nem sajnaltak a gezt es megnyugtattak, hogy csak felszini
horzsolasai vannak. Biztos nem ez az elso esese. A mocin is latszott.
Amirol meg kiderult, hogy nem robogo, hanem egy 250-500-as robogonak
alcazott megviselt masina. A kesobb kierkezo rendorok is nezegettek a
korabbi harci sebeket a motoron, meg meseltek meg ilyesmi sztorikat,
ugyhogy megvolt az alaphangulat :))) A lenyeg, hogy a  nem mentem
neki, latta az indexemet, ugyhogy fogalmam sincs mi a rakot akart a
kocsi alatt. Kulonben a baromja is mondta, hogy indexeltem. Mondjuk a
helyszineloknek onnantol kezdve el volt intezve az ugy, hogy o (marmint
a f@sz), harmadikkent, a savelvalaszto vonalrol indult a zoldnel.
Innentol kezdve elashatja magat.

A helyszint biztosito rendorokkel meg volt boven idonk kibeszelni a
kozl. moralt, meg a motorosokat, mert mire a helyszinelok kiertek, vagy
ket ora telt el. Hangsulyozom mindez delutan 4-kor, a Szentmihalyin, az
M3-as fele. Gyakorlatilag 1 sav maradt a forgalomnak. Szerintem Csomorig
allt a dugo :((( Nehany kamikaze a szembelevoeknek kialakitott
kanyarodosavon kerult ki bennunket, a rendelkezesre allo kulso helyet,
mert az ugy dugos volt. Az nem zavarta oket, hogy ehhez egy villogo
rendorautot kell kikerulniuk a zarovonalon, majd 100 metert szembe kell
menni a forgalomnak. Az egyik motorost meg is allitotta a rendor, es
megmutatta neki a fekvo robogot, hogy visszavehetne magabol. Ne hatotta
meg tulsagosan. En nem ertem egyszeruen ezeket a ketkereku
baromalatokat. Messzirol viritanak a rendorok, meg a villogo kocsijuk,
leszarjak, mert ok ugy nem allank be a forgalomba... Meg is erdemli az
ilyen a fobelovest! A rendor meg elengedte. Majdnem kerdore vontam, de a
megszeliditett megjegyzesemre csak azt ondta, hogy, ha minden ilyenert
buntetnenek, akkor a szolgalat elso 10 percet kint toltenek a
forgalomban, majd estig kormolhetnek a jegyzokonyveket. Hat itt tartunk.
Ezert van ennyi kamikaze. Neha egy-egy megszabadit bennunket magatol
esoben/Ifa alatt/stb. De ez meg keves a boldogsaghoz... Tudjatok: keves
a gazolt motoros, mindenki ...

Asszem mara kiradikalizaltam magam. A helyszinelo egyebkent kerdesemre
annyit mondott, hogy tekintve az eset sulyossagat par honap mulva kapok
valami ertesitest a reszeredmenyekrol. En meg meg izgultam, hogy mi lesz
...


Minden jot:
Tamas (Fiat Coupe'16VT)

_______________________________
Tamas Nagy
Software-Ingenieur

T-Systems ITS GmbH
Ludwig-Bölkow-Allee,  Geb. 41.1
85521 Ottobrunn
Tel.: +49 (089) 607-26279
Fax:  +49 (089) 607-20100
E-Mail: 
internet: http://www.t-systems.com
+ - Coupe' motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali van!

Kikristalyosodott egy joideje tarto problema mibenlete. Meg a nagy nyari
szabadsagolasok elott irtam, hogy nyugje van a kocsinak (most a februar
vegi koccanas nyomaitol eltekintve), pontosabban a motornak. Nem rolam
es a kocsimrol lenne szo, ha pofonegyszeru lenne a dolog.

Ketretu: van egy neha jelentkezu teljesitmenybeszakadas, es van egy
altalanos gyengeseg a turbo ebredese elott.

Nos mar latom az alagut vegen a fenyt...

A blackout-jelensegert valszeg az injektor a felelos, mert a szakember
cseresnek nyilvanitotta mind a negyet, pedig probalta pucovalni. Ugymond
pisiltek a fejek. Elozetes info nelkul ram akart sozni 4 vada ujat 48e
Ft/db aron, amire a szerelom visszavitte neki es egy kis pampogas utan
belenyugodott az injektoros. A szerelom szerzett 4 bontottat 46e
FT/osszes aron, azzal a meghagyassal, ha a bevizsgalaskor kibujik a szog
a zsakbol, akkor lehet varialni a bontossal. Igy jobban hangzik.

Az altalanos erotlensegre sokaig meg a motorszetszedes utan sem talaltak
a valaszt. A muncheni szervizben egy nyomasmeres utan azt ajanlottak,
hogy dobjam ki a motort, mert ez halott... Ccc Kezemben volt egy ali 1
honapos ATC-s meresi protokoll, hogy a gep hasit, csak 'alul semmi'. A
gyari ertekeket tudja a 135e-dik km uta is, csak pl. a max nyomatek 500
fordulattal feljebb fogalmazodik meg a fotengelyen. Szoval vegyes a kep,
erre meg a barmok azt mondjak, hogy kuka. Minden elismeresem az oveke
(muncheni szerviz), mert nagyon egyutterzo arccal kozoltek, nem rohogtek
ki, szinte majdnem velem egyutt sirtak. Nem ajanlottak a gyari
csere-motor megvetelet+beszerelteteset (~8e Euro), nana, a kocsi nem er
annyit... Ezek utan jottek az itthoniak. Tehat mint mondottam a
szetszedes utan meg nagyobb volt az amulas, hogy ez milyen szep, meg az
milyen szep. A gepmuhelybol felhivtak a szerelomet, hogy ok biza nem
nyulnak hozza, mert utana sem tudnak jobbat csinalni... 
henger-ovalitas o.k.
szelepek, feszkeik o.k.
dugattyuk (teto, hornyok,...) o.k.
gyuruk o.k. -> na aztan itt ugrott anyuszi a bokorba, mert valahogy
kisutottek nagy sokan, hogy terheles alatt kilagyulnak es eliszkol
mellette a menes. Ezt a szerelom meresei is alatamasztottak (meg ebben a
muncheniek sem tevedtek, bar ok 130 Euroert mondtak a semmit). Irany a
gyurucsere! Hurra! Ha lud legyen kover: hengerfej-sikolas, uj
hajtokar-csapagyak (tam-csapagyak 97e-nel cserelve voltak),es a
szukseges tomitesek.

Nagy-nagy varakozassal tekintek a megujult eroforras fele. Majd
beszamolok :)))

Minden jot:
Tamas (Fiat Coupe'16VT)
_______________________________
Tamas Nagy
Software-Ingenieur

T-Systems ITS GmbH
Ludwig-Bölkow-Allee,  Geb. 41.1
85521 Ottobrunn
Tel.: +49 (089) 607-26279
Fax:  +49 (089) 607-20100
E-Mail: 
internet: http://www.t-systems.com
+ - Re: babu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 2002-09-03 at 17:03, condrix--vnet.hu wrote:
> >> probababuk tervezese volt a tema, es mint kiderult, hullakat hasznalnak
> >Igen, ez az "uj" hullam. Pontosabban vannak akik erre eskusznek mondvan
> >hogy a regimodi babuk nem igazan teszik lehetove a mereseket. Viszont a
[snip]
> Felreertetted. Mint fent is latszik, nem a hullakat hasznaljak tesztelesre,
> hanem a hullakat hasznaljak a mind tokeletesebb babuk tervezesehez. Mivel pl

Akkor persze felreertettelek (bocs), de azert olyan is van hogy tenyleg
hullat hasznalnak toresteszthez...

Udv, Sandor
PS. Tessek, kozben nezem a hiradot es ebben a pillanatban van egy riport
ami pont arrol beszel mint te (europai kooperacio kereteben modellizalt,
Umo a neve ez az?):-o
+ - Re: Wagon R+ kontra Megane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 2002-09-03 at 18:53, megaduo--freemail.hu wrote:
> 2. Futomu: sokkal hallkabb az R+, a varosi gorongyok se nem
> hallatszanak, se nem erzodnek. Puhabb mint a Megane, es sokkal
> instabilabb!! Gondolom a magas epitesnek is koszonheto, de ott
> ahol a Megane-nal 100 korul mentem most a 60-is hajmeresztonek
> tunik. Valahogy nem akarodzik vele gyorsan menni kanyargos, huplis
> videki uton !

Nem biztos hogy a puhasag es hajoszeru mozgas instabilitast jelent. Az
elmult heten egy (berelt) C5-ben voltunk, majdnem tengeribetegek lettunk
(hiaba, a Citroen lengescsillapitoi nem nekem valok:) de a stabilitas
kivalo volt.

> harapos. A kerekek konnyeden allora fekezhetok, amikor azonban
> erosen megmutatkozik az ABS hianya, az auto fara hajlamos kitorni.

Ez alighanem nem az ABS hianya miatt van, hanem ezek szerint a
fekeroelosztot is kisporoltak belole ami miatt a hatso kerekek is
blokkolnak. Persze az ABS ezt is megakadalyozna, de nem szukseges hozza,
eleg lenne az eloszto.

Udv, Sandor
+ - Ketkerekuek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elnezest a csapdaert, nem biciklikrol es nem is motorokrol lesz szo:)

Hanem arrol hogy ma (egy tovabbkepzes kereteben, de ez lenyegtelen)
meglatogattam az Aubevoie-i Renault tesztkozpontot, ahol a
futasteszteket vegzik (prototipusok, mar forgalomba kerult jarmuvek,
konkurrencia autoi stb). A palyak is eleg erdekesek voltak (egy 5ajtos
Megane II-ben:), bar nem hagytak minket vezetni:(

A nap fenypontja viszont a vege volt amikor a munkajukat befejezo
klubtagok kis bemutatot rendeztek nekunk. Ketkerekeztunk. Az emberkek
azon csapat tagjai akik tavaly allitottak fel egy vilagrekordot: 16 auto
libasorban ket kereken. Ma este oton voltak es koztuk volt a sebessegi
vilagrekorder is: tobb mint 180 km/ora. Egy csinos fiatal no (viszlat,
eloiteletek!).

Ket Twingo, egy Scenic es egy Kangoo kozott valogathattunk. Az autokon
persze kulonleges kerekek vannak (6 atmoszferara felfujva!) es igy is
csak 5-6 km-ert birnak ki. A bemutato alatt 3 kerek ment tonkre. Az
autok strukturaja megerositett (bukocsovekkel) es a differencialmuvet
blokkoltak, de egyebkent rendes szeriaautok standard motorral.

Szoval bukosisakot fel, irany valamelyik auto es rajta 2-3 perc
ketkerekezesre egy par szaz meter atmeroju terepen ami csak ilyen
bemutatocelokat szolgal... Erdemes kiprobalni az utasulest es a vezeto
mogottit is, teljesen mas erzes. Ami viszont kozos, az az hogy mindig
azt varod hogy na most billen at az auto es kozben dehogy:) A sracok
szerint egyszeru: olyan mint a biciklizes (majdnem ugy is vezetik,
kanyaritjak), mikor egyszer eltalaltad az egyensulyt, megvan es tobbet
nem felejted el. De azert csak ovatosan a kiserletezessel:)

Az egyik forditva donti az autojat: a bal reszet emeli fel es aztan
nyugodtan kibujt a felsotestevel az ablakon, jobb kezzel fogta a
kormanyt es bal kezzel integetett. Allitolag europaban mindossze 2-3an
kepesek ezt megcsinalni.

Persze neha vannak bakik: nemreg egy autot ugy tort ossze az egyik hogy
oldalra borult, majd valamilyen modon tovabbperdult es ugy vagta oda a
jobb oldalt is hogy a teton egy karcolas sem esett. Allitolag nagyon
latvanyos volt az eset, de ma sem ertik pontosan hogy is tortent...

Na, tovabb nem csorgattatom a nyalakat, de ha lesz lehetosegetek
ilyesmire, bun kihagyni!

Udv, Sandor
+ - Biztonsagi ov nelkul ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Tegnap ismet egy olyan baleset tortent, ahol a biztonsagi
:> ov hianya mentett eletet... A Peugeot 406 soforje a
:> sztradan elaludt es arra ebredt, hogy kozeledik a korlat.
:> Senki nem erti miert, de a ficko egyszeruen lefekudt az
:> anyosulesre, a korlat meg szabalyosan levagta az auto

Mivel nalam automata ov van (es szerintem szinte mindenkinel)
siman le tudok fekudni az anyosulesre ovvel egyutt is, mivel
a medenceresz nem akadalyoz, a bal vall feletti ov alol meg
siman ki lehet csuszni jobbra oldalra... Maximum az oldalam
nyomja az ovcsat, de ennyi kellemetlenseg meg mindig jobb,
mint a korhaz, vagy...

Tehat az elso mondattal nem ertek egyet... (Most sem :-)

Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Re: balek vagyok? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem te vagy a balek, hanem a szarháziak száma nő. Azt döntsd el, hogy 
mit akarsz. Ha pereled, akkor az anyázánál tovább nem menj, mert csak 
rontasz a helyzeteden a bíró előtt. Ha megcsináltatod saját költésgedre, 
akkor pedig zúzd meg a kocsiját, vagy az orrát.

KecskésL
+ - Vendo Rover 213 se (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ciao a tutti, 
	vendo Rover 213 SE 
	12 valvole colore bianco 
	del '91 in ottimo stato 
	con 70.000 km unico proprietario
	vero affare da vedere
+ - Re: Biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Gonczi Csabi irta:
>> Ebbe belekotnek... Ha egy autoban nincs gyarilag
>> kiepitett helye a biztonsagi ovnek -akar elol, akar hatul-
>> abba _tilos_ biztonsagi ovet szerelni. A tiltas oka
>> valoszinuleg az, hogy Te ugysem tudsz megfelelo
>> szilardsagu rogzitesi pontot kialakitani, es ez esetleg
>> csak akkor derul ki, amikor mar keso...

>En meg ebbe kotnek bele. Talan letezik ilyen tiltas, talan
>nem, a jozan esz azt mondja, hogy mindig jobb egy kevesbe
>szilard rogzitesi pontu (akar 2 pontos ov), mint a semmi.
>Eleg egy kicsi koccanas es csunya kovetkezmenye lehet,
>foleg egy idosebb Skodaban. Az utolag beszerelt ov eletet
>menthet...

En nem akarok belekotni (:-), de eletet is vehet el. Tegyuk fel egy
komolyabb utkozesnel a kasznibol kiszakado felso rogzitesi pont a szij
vegen levo femcsattal + csavarral + egyebekkel a sofor vagy az elso
utas fejeben all meg.

    Udv!



--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - 2.-ban meddig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Termeszetesen huzattam mar ki kocsit 2.-ban padlogazzal, de soha nem
vartam meg az igy elerheto vegsebesseget. Ugye nem baj, ezert nem
leszek kigolyozva ?
--
Meszaros Geza :-)
+ - Feliratok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A napokban lattam egy oreg, picit viseltes Ford hatuljan.
A gyari csillogo, villogo 2.8 felirat ele volt irva, hogy "sorry"
Kuuuurva jooooo !
--
Meszaros Geza
+ - va: motorozas, duhonges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az emberek egy jelentos hanyada egyebkent igazi budos
> bunko, kozlekedesre full alkalmatlan:

Fogash,  mar  meg  ne  sertodj,  de  ez  a _nagyon siettem es 180-al a
felezosavon  villogok  a  szembejovonek,  hogy huzodjon le_ tortenet a
meselorol  sem  fest  szep  kepet.  A  Bolcs  Kadi mindkettotok segget
rojtosra korbacsoltatna. :-)
Annyi  budos  bunkoval  talalkozhatsz,  akkor  is  amikor  szabalyosan
kozlekedsz. Miert nem csak olyan peldat emlitettel ?
--
Meszaros Geza
+ - 2-esben meddig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Geri!

Az S120 az enyem, S136 csaladi, a tobbi meg nem az enyem volt.
Sajna csak ennyit mennek :))

Teeby

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS