1. |
re:szabalysertesek.... (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Fw: mai vegyes (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: Hhehehehehehhehehehheh (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
4. |
Fw: A hang (mind) |
68 sor |
(cikkei) |
5. |
Fw: E-Type, vigyor, A.L.F.A. (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
6. |
Fw: vezetok (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
7. |
Fw: your letter to HIX (help: help@hix.hu) (mind) |
69 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: kaland (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: takarek (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
10. |
Termes... (mind) |
45 sor |
(cikkei) |
11. |
Yff beszel zoldsegeket :-) (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
12. |
A nyomatek kedveert (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
13. |
Re:autopalya (#1860) (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
14. |
RE: *** HIX AUTO *** #1860 (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
15. |
Re:Autocsere Vectra A -> Marea (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
16. |
szabalysertesek.... (mind) |
71 sor |
(cikkei) |
17. |
Citroen Evasion gepkonyv (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
18. |
re: Kocsi hang+kipuff (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
19. |
gaz, kipufcso (mind) |
59 sor |
(cikkei) |
20. |
va:autopalyas jogszabalyok (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
21. |
Re: Takarek (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
22. |
tali meg egyebek (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
23. |
autopalya szabalyok (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: szabalysertesek (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
25. |
turbositas (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: takarek (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
27. |
HMM-386 (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
28. |
Biztonsagi ov nagyon hatul van... (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
29. |
Warsawa ablakok (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
30. |
A csodamagnes :) (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
31. |
Seat Leon 1.6 Stella Spirit valto???? (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
32. |
re: kutkorkep! (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re:szabalysertesek.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Meg mielott azt gondolnatok, hogy vaskalapos faszfej vagyok, aki vert
>izzadva vagtat 50-nel at az Arpad hidon, no nem. De mindig merlegelem
>a szituaciot, mielott szabalyt sertenek, es ha megbuntetnek, hat ha nem is
>mosolyogva, de karomkodas nelkul fizetek.
>Es soha nem szabalytalankodok ugy, hogy mast akadalyozzak vagy
>veszelyhelyzetet teremtsek.
En regebben kicsit nagykepu voltam, de most mar tokeletes vagyok:-)))
Gabor
(Bocs, Attila a poenert, nem birtam kihagyni. A leveled tartalmaval egyet
ertek, de azert a szabalyok betartasara torekedni kell, hiszen a kozlekedes
csak a maximalis bizalom elven mukodhet. A masik viselkedese csak
akkor kiszamithato, ha szabalyszeru, pl. betartja a jobboldali kozlekedest.)
|
+ - | Re: Fw: mai vegyes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho,
>Es a fokozott rendori ellenorzes vajon hol van? Ma ugyan
>meg csak kedd van, vagyis 9. napja megy az akcio, megsem
>lattam sehol nemhogy extra sok, de egyaltalan rendort sem.
>Gyor, Budapest, Siofok haromszogben kozlekedve naponta...
Biztos mindenki azokat a verolegenyeket hajkurassza, akik jol
elagyabugyaltak Szasz Karolyt :o)))
Udv: Robi
|
+ - | Re: Hhehehehehehhehehehheh (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado : [International]
> Temakor: private letter ( 51 sor )
> Idopont: Wed Jun 18 04:33:26 CEST 2003 AUTO #1860
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
Már nigériából is írnak? :))))
Nem is tudtam, hogy szponorokat keres a HIX Auto :))))))))
G.Márk
|
+ - | Fw: A hang (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>Mikor tanuljak mar vegre meg az emberek, hogy az Alfak isteni
>>barintonja nem lyukas vagy sportkipufogotol van? A motor hangolasa
>>ilyen teren szinten muveszet es az Alfa ebben etalon.
>Szerintem minden kocsi hangja a kiputol fugg, azt kapja el a fogo, es azert
>hivjak kipu fogonak, ami az evek soran egybeolvadt. Amerikaban cegek
>szakosodtak a megrendelo fulehez hangolni az autot, jo kis cikket olvastam
>errol regebben.
Igen, minden komolyabb auto zajkomfortjat tervezik. De itt foleg a
mukodtetett eszkozok zajairol van szo, az osszes tobbit nulla kozelebe
probaljak huzni. Nulla szelzaj, nulla futomuzaj, nulla motorhang. Ha megis
marad valamennyi, akkor addig varialnak, mig a frekvencia fel/le csuszik egy
kellemesebb tartomanyba, vagy interferencia reven kioltja vmi mas. A
tervezett hangok pl az ajtocsukodas hangja, a kesztyutarto, az index
kattogasa... Ez viszont 10 deka hangszigetelovel/merevitovel remekul
modosithato. Biztos lattatok a csomagtarto fenekeben a karpit alatt
katranypapirnak latszo felragasztott burkolatot. Ezek is csak a rezgeseket,
igy a hangot befolyasoljak.
>Ha egy Alfan erre nincs szukseg, az csak annyit tesz, hogy a
>mernokok ugy hangoltak a kipu fogot, hogy az megfeleloen kellemes legyen,
>halleluja!
A kipufogo rendszert: kezdve a hengerfejben kialakitott csatornaktol, a
leomloket, az egesz csorendszert, az osszes dobot. A TwinSpark 16V motorokon
a 4 hengernek 4 kulonallo csove van kb 40 cm hosszan (szigoruan azonos
hosszusagura tekerve mindegyiket), utana ujabb 60 cm-en dupla cso es csak
utana jon ossze egybe (az viszont kb 80mm atmeroju). Raadasul a leomlo is
vekonyfalu acelcsovekbol van hegesztve, ami simabb felulet (=kisebb aramlasi
ellenallas) es mas hangvezeto hatas, mint az ontottvas leomlok. Ugyanez
mondjuk egy Opel motoron ugy nez ki, hogy a hengerfejbol kilepo
kipufogovezetekek egy ontottvas idommal ossze vannak rantva egy szuk csobe.
A ket szelso henger csove 40%kal hosszabb, mint a ket kozepsoe. Utana egy
szuk cso.
A 4-2-1 rendszer fontossaga:
A kulonbozo osszenyitasok es a gazok elvonulasanak idoszukseglete miatt az
egyes hengerek zavarjak egymast. A kipufogogazok visszajuthatnak a masik
hengerbe, illetve a kis nyomaskulonbseg (a kipufogoszelep ket oldalan) miatt
romlik a toltescsere. Idealis esetben minden henger a szabadba (nulla
tulnyomas, nulla gazsebesseg) pufog ki. Ha ez nem megoldhato, akkor az
egymastol idoben legtavolabb kipufogo hengereket (1-4, 2-3) lehet kozos
csobe vezetni. Minel hosszabb az onallo szakasz, annal jobb a toltescsere,
es nem utolso sorban a hang :) Sor6hengernel 1-2-3, 4-5-6, (153426 gyujtasi
sorrenddel), V6-nal hengersoronkent kell elkuloniteni a csoveket.
Lehet morgos vegdobot 100mm csoatmerovel felrakni minden kocsira, de ez
tavolrol sem hozza azokat a hatasokat, amit egy jol epitett komplett
rendszer tud. Arrol nem beszelve, hogy egy meretezett kipufogorendszer
epitese a sima helyett par szazezer Ft nagysagrendben mozog. Az Alfa
motorhang es egy vegdob altal keltett hang kozott kb. annyi a kulonbseg,
mint egy Stradivari hegedut hallgatni eloben, vagy a "Jo ebedhez szol a
nota" c. musort a Kossuth radio kozephullaman :(((
A motorhanghoz tartozik meg a szivorendszer hangja is, aminel megint nem
mindegy, hogy egy 20mm atmeroju porszivocso, vagy egy 80mm-es fojtoszelep
nyilik a pedal lenyomasara, nem mindegy, hogy a szivaszaj mennyire
hallatszik ki, stb.
Ezen felul mar csak a motor sajat hangja van, a blokk merevitesei ugyanis a
hangot is befolyasoljak. Vegul pedig jon a hangszigeteles, vagyis hogy
mennyi uveggyapotba van bugyolalva az a szegeny motor.
Fogash
PS: az Audiknak a szaga't is tervezik! (20fos reszleg foglalkozik a
kerdessel.) Ezt tudom tuti fix, mas gyartorol ilyen informaciom nincs.
Illetve 1 van: a Ladanal tuti nincs ilyen beosztas :)
|
+ - | Fw: E-Type, vigyor, A.L.F.A. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Legszebb auto ketseg (egyseg tvbbesszama) kivul a Jaguar E-Type. Ilyet
>akarok en is. 10 millioert mar az enyem is lehetne. Mar csak 9.950.000
>hianyzik ra. Nem volt semmi az a sorozat a Discovery-n, amikor a ficko egy
>ilyet ujitott fel, ujrafestve, ujraborozve, teljesen szetszedve, majd
>0sszerakva. Utana meg osszerakott egy Cobra replicat. Wow.
Aztan meg egy helikoptert... :)
En egy Alfa Romeo Giulietta 1600 GTA cimu csodara vagyom, amibol full
restauralt peldanyt lehet kapni mar 50-55 ezer euro korul. Ha innen nezzuk,
akkor inkabb ezt, mint egy uj Audi A6.
Tegnap hazafele vigyorogtam. Az altalam lusta dognek tartott Boraval
ballagtam hazafele, es az M1 Bicskei csomopont kornyeken levo lezaras elott
nagy villogtatas utan megelozott egy 3as BMW. 316i :) A lassitos szakaszba
o is beszorult, a korlatozas vegen viszont az Aral kutnal levo emelkedo van.
A magat kis Schuminak kepzelo majom az emelkedon ugy elmaradt, mint a
borravalo, csak a hegy utani lejton ert utol mivel en csak 140ig
gyorsitottam, o meg kb 170ig (negyed ora alatt). Eljen a 316i!
hatmillioert... :) :(
>Aki meg nem tudja az Alfa az Anonime Lombarda Fabrica szavakbol kepzett
mozaikszo
Anonima Lombardiana Fabbrica di Automobili, vagyis Nevtelen Lombardiai
Autogyar, mellesleg az uriember, akivel az alapito tarsult, Niccola Romeo
nevre hallgatott... :)
Amugy mindenki nyaral, hogy ilyen rovidek a hixek?
Fogash
|
+ - | Fw: vezetok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Reggel az egyik kollegina hatalmas lilaskek csikkal a nyakan jelent meg.
Oka: tegnap autobalesetet szenvedett. Ebednel beszelgetes kozben kiderultek
a reszletek:
"Ha Suzukiban lettem volna, nem elem tul"
"Miert, milyen autoval voltal?"
"Egy 94es Honda Civiccel" <- itt majdnem felrohogtem...
"Es hogy tortent?"
"Athajtottam egy piroson es egy Astra nekem jott" <-itt kezdtem nem
sajnalni...
"Marcius ota volt ket totalkaros balesetem meg egy rendorsegi ugyem. Nem hoz
szerencset ez az auto" <-itt egyoldaluan felbe szakitottam a beszelgetest,
mielott elkezdtem volna csunyakat mondani a kozlekedesi alkalmassagarol es
hasonlokrol...
Ja, ivott is, mert egy bulibol ment hazafele...Most en vagyok rosszindulatu?
Fogash
|
+ - | Fw: your letter to HIX (help: help@hix.hu) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Fogash ugyanebben a temaban:
>: Kulfoldon sincs. Az "autopalya kezdete" c. tabla automatikusan a lakott
>: terulet veget is jeloli.
>
>Voltal mar a vilag osszes orszagaban, hogy ilyen kategorikus kijelentesre
>vallalkozol? :-)) Pragaban lakott teruleten belul autout biztosan van,
>talan autopalya is, de ezt nem tudom biztosra.
Igen, Marco Polo az alnevem :) Gondolkozzunk! Az autopalya egy olyan
terulet, amire csak meghatarozott helyeken lehet fel es lehajtani, senkinek
nem nyilik ra a kertkapuja, nincs szintbeli keresztezodese, vasuti atjaroja.
A felhajton elhelyezett "Autopalya kezdete" tabla a lakott terulet veget is
jelenti, ha felhajtottal, akkor az autopalyara es nem a lakott teruletre
ervenyes szabalyok szerint kell autoznod. Amugy az altalam latott nagyobb
"falvak" kozul csak Budapest ilyen bena, hogy nincs a
varoson beluli gyorsforgalmi uthalozata. Kiveve az egy szem ferihegyi
gyorsforgalmit, aminek az elejen viszont ugye ott figyel a Bpest vege
tabla... :) Szoval szabalyilag az sem lakott teruleten van.
*******************
>Ugy hogy a 17eves Skoda emisszios erteke szinte megegyezett a
>jelenleg forgalomban levo katalizatoros autok emisszios ertekevel.
Frigyes mester, minden joindulatom mellett is... :) Elottem az Alfa friss
zold kartyaja, uresjaraton CO 0,^8%, CH 0 (nulla) ppm. Egy jol beallitott,
nem kopott Skodri (120as) emlekeim szerint valamivel 1% alatti CO-t tud
produkalni, de 7-900ppm HC mellett. Ha ugy vesszuk, ez tenyleg majdnem
mindegy, hogy egymillio reszecskeben ezer HC van, vagy egy sem, hiszen ha
lenne egy millio nalam, szivesen adnek egy ezrest. De ha ures a zsebed, az
az ezres igen sok penznek szamit :)
********************
Ma reggel voltam a VW markaszervizben, kikapcsoltatni az utasoldali lufikat
(elso, oldal). Kb 30 perc alatt megvolt az egesz, de 3450Ft-ot
(haromezernegyszazotven!) szamlaztak erte. :( Egy kikapcsolo kapcsolo
beepitese (slusszkulccsal mukodtetheto) nagy szeriaban mennyibe fajna, egy
ezresbe? Es akkor szabadon kapcsolgathatnam, most viszont minden felnott,
aki mellem ul, vedtelen azert, mert az esetek 5-10%-aban Pindur ott virit az
elso ulesen...
*****************
>Kozkivanatra (Fogash legalabbis kerte :-))
Veszelyes, mert a vegen azt hiszem, en vagyok a KOZ... :)
Amugy fo vonalaiban egyetertek azzal, amit a formakrol irtal. DE AZ ALFA NEM
ROZSDASODIK!!! :-)
Nekem egyebkent nem faj a formai fejlodes sem, tehat jo strategianak tunik a
Mercedes vonal abbol a szempontbol, hogy az egymas melle rakott
elodok-utodok evolucios folyamat eredmenyei. Az mar nagyobb gaz, hogy egy
aktualis C220ast nem birok megkulonboztetni egy S500tol...
A Citroenre egyszeruen nem eleg erett a vilag. Mostanaban csodalkozom, mikor
latok egy XM-et megbontva, vagy olvasok Joe leirasaibol, hogy tiz evvel
ezelott szeriaban milyen megoldasokat epitettek be ezekbe az autokba.
Elvakult alfas vagyok, de elismerem, hogy az Alfa a relativ hagyomanyos
mechanikat fejleszti/alkalmazza magas fokon (kiveve motorok). Futomuben,
kormanyzasban fekekben elvileg nincs semmi kulonos, csak nagyon jol
megtervezett, nagyon jol mukodo gepeszet az eredmeny. A Citrom viszont egy
gyenge atlagos benzin (vagy egy hagyomanyos, de eleg csiszolt diesel) motor
kore epit olyan autot, amihez a szerelok 70%a hozza sem tud szolni. Teljesen
uj megoldasok a felfuggesztesekre, a rugozas/lengescsillapitasra, a
kormanyzasra, stb. Sajnos az embereknek ez nem nagyon kell. Mi kell? Ahogy
Attila is irta: elol egy bazi emblema, egy atlagdoboz kaszni, ket vicces
hatsolampa, meg bele faek egyszeru german teknika... :(((
*****************
Van 2 srac az index Alfa topicon, az elegge elmelyedt a turbokban. Az egyik
Turbolada (TL) nickkel megy (vajon miert?), a masik meg Lanciakat tekerget
folyamatosan. Ja: MOST SZOMBATON NEMZETKOZI ALFA ROMEO TALALKOZO SOPRONBAN,
Bprol indulas reggel 8kor a Kongresszusi kozponttol.
****************
>hogy szombat delutan
>a Fuzesabonyiak, mind a nyolcan az automat helyszinltek
Huu, b.meg ez gaaz. Reszvetem. A leirasban nem emlited, ezert feltetelezem,
hogy ver nem folyt. Legalabb ez vigasztaljon!
Fogash
|
+ - | Re: kaland (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
wrote:
> fogash:
>>EZENNEL LOBBIT INDITOK AZ 5 EVENKENTI KOTELEZO KRESZ
>>ES GYAKORLATI UJRAVIZSGAZTATAS BEVEZETESE ERDEKEBEN!
> Az otlet nem rossz, de szvsz kis hazankban ez csak a korrupciot novelne.:-(
nalunk pl. ceges autot csak ceges jogsival lehet vezetni, azt meg minden
evben meg kell ujitani egy tavoktatasos kepzesen.
homer
|
+ - | Re: takarek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Gyanus volt a cucc szamomra is, ezert is kerdeztem ra...
es koszonom mindenkinek a valaszt.
A kovetkezo naiv kerdeseim lennenek meg:
-a fogyasztovedelemnek nem kellene hivatalbol eljarnia?
-hogyan jelenhetett meg a reklamja a magyar autoklub ujsagaban?
> > Errol mit tudtok?:
> > http://www.kerflex.hu/takarek.html
> > tenyleg hasznalhato/paraszt vakitas...???
> Egyertelmuen az utobbi. A legnagyobbak kozul! Ezt a szarsagot mar kb 10
> eve is lattam, akkor persze meg valaki mas gyartotta, es nem magnes
> szinesfem kombinacio volt, hanem "keramia magneses monopolus",[..]
udv
opaque
|
+ - | Termes... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok
Mar egy ideje bongeszem a listat, de eddig nem irtam, most viszont van egy
level amit nem tudok szo nelkul hagyni.
>A hetvegi termesbol 6 a Szentendrei uton kozlekedo nasznepbol volt
>(beleertve az ifju arat is)
Ezen akadtam fonn eloszor. Milyen termes? Emberekrol beszelsz, akik mar nem
elnek es jobb sorsot erdemeltek volna...
> Anelkul, hogy itelkeznek, nekem ugy tunik, az
>ok az volt, hogy valaki meg akarta mutatni, hogy sok penzert vett draga
>autojaval vezetoi tudast es isteni gondviselest is vasarolt. Hat nem.
Helyes, ne itelkezz. Ismerted oket? Ha igen akkor nem irnal le ilyeneket, ha
nem akkor honnan tudod? En ismertem, a Merci vezetojet es a 16 eves fiat is.
Hidd el nekem, hogy nem akart o semmit es senkinek megmutatni, nem volt ra
szuksege. Nem, mert a kornyezeteben, szakmajaban elismert ember volt, nem
volt szuksege ilyen figyelemfelkeltesre. Szamomra is erthetetlen ami
tortent, de biztos hogy nem ezek az okok allnak mogotte.
>(Aki esetleg nem hallotta volna, a nasznepbol valaki a Mercievel elvitt ket
>fiatalt "autokazni", es 200 koruli sebessegnel elveszette a kocsi felett az
>uralmat, es legazolta a szembol szabalyosan kozlekedo Toyota terepjarot,
>amiben az ifju par es baratok ultek (azert ez is micsoda pech...) .
>Eredmeny: az ijfu ferj es a merci hatul ulo utasa megmaradt, a tobbiek
nem).
Hogy pontosan mi tortent, azt szerintem senki nem tudja, a 200-at honnan
veszed? Bulvarlapokban irhattak ilyet, de az igazat senki nem tudja, a
sebesseget 110-120 korulire becsultek ami ugyan igy is szabalytalan, de
messze nem 200. Felreertes ne essek, en is tudom hogy o volt a hibas, de
ezt a sorsot senki sem erdemli meg, Es ami a legjobban zavar, es amiert ezt
levelet is irom, hogy hianyzik a leveledbol a szomorusag, reszvet, kegyelet
az aldozatok es hozzatartozoik irant.
>Itt a rendorseg reszerol sajnos legfeljebb az segitett volna, ha mar regen
>elveszik a jogsijat meg a kocsijat.
Gratulalok, brillians vegkovetkeztetes, no comment :-(
Sajnalom hogy elso hozzaszolasom ilyen szomoru apropobol szuletett, es nem
akarlak megbantani, nehany dologgal egyetertenek en is azok kozul amiket
irtal, de nem igy, nem ilyen stilusban.
Sziasztok
Gyula
Civic 1.6 VTi
GSX-R 750
|
+ - | Yff beszel zoldsegeket :-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Yff,
hol a csodaban van Magyarorszagon (vagy mashol) 5 perces
periodusideju lampa?
"Az pedig mar magaban is 3-4
lampanyi ido, ami 15-20 perc."
A masik meg, hogy Csaba eddig is a nagyotmondasairol
es csusztatasirol volt hires a listan, de most aztan
feltette az i-re a pontot :-)))
"Na neeeee..... Faguriga legyek, ha elhiszem, hogy
egy Suzi radver a lampatol indulva."
Miert is ne? A 16 szelepes 1.3-as SWIFT-ek azt hiszem
85 LE-sek, es hozza kb 850 kg a tomeguk.
Az 1.6-os meg 93 LE, és 900 kg.
Miert ne gyorsulhatnanak le (1-esben) egy 10x LE-s,
de 1 tonnanal nehezebb autot? Csak mert szar Suzukik?
Ember....
|
+ - | A nyomatek kedveert (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia HA!
A nyomatek kedveert megismetelnem Koloszar Attila
allaspontjat:
>De mindig merlegelem a szituaciot, mielott szabalyt
>sertenek, es ha megbuntetnek, hat ha nem is
>mosolyogva, de karomkodas nelkul fizetek.
>Es soha nem szabalytalankodok ugy, hogy mast akadalyozzak
>vagy veszelyhelyzetet teremtsek.
Lehet terjeszteni.
--
Piece:
nme1
>>Know your enemy<<
|
+ - | Re:autopalya (#1860) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> > 36. paragrafus 2. pontja viszont azt irja:
> >"A belso savon a folyamatos elozest vegzo, folyamatosan halado
> >szemelygepkocsi akkor nem akadalyozza a mogotte haladok
> >forgalmat, ha az utra engedelyezett legnagyobb sebesseggel
> >halad." ( szoszerinti idezet!!)
>
> Hol olvastad ? Legy oly szives es ird meg a pontos forrast. Minek
En ugy emlekszem, valaha a jogszabaly _magyarazataban_ olvastam a fentit.
Volt egy kis zold KRESZ-konyvecske, abban voltak ilyen magyarazatok is.
Ed
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #1860 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szijjasztok!
> >> Tobbsegeben bebizonyosodik, hogy a 10-15 km/h kulonbseg, nem
> >> folyamatos sebessegu forgalomban nem jelent semmifele elonyt.
> >> Sem idobeni sem egyeb elonyt.
Nem. Csak kb 2 - 3 oraval hamarabb hazaerek Sepsiszentgyorgyre, Gyorbol. :) Es
hat erre igazan mondhato, hogy nem folyamatos sebessegu forgalom. Keves autopal
ya (Ennyiben ki is merul a folyamatos sebessegu forgalom), hatar, hegyek, stb..
.
Mert, ha nagyobb sebességgel megyek, kevesebbszer allok meg. Meg kevesebb ideig
. Nem tudom miert, de ugy jon... Talan a tempo belemepul.. :)
Üdv,
Fulop Istvan
http://www.palffy.hu/vajk ICQ UIN: 33449010
|
+ - | Re:Autocsere Vectra A -> Marea (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Erdekelne, hogy van-e esetleg a listan valakinek hasonlo (bar nem hiszem,
>mert ezek eleg ritkak)
>vagy van-e valakinek valamilyen tapasztalata esetleg.
Sziasztok!
Nekem van egy Maream, de benzines. A tapasztalataim a
leheto legjobbak. Az enyem most 4 eves es 2 eve miota
az enyem, semmi gond nem volt vele. A szerelo javasolta,
hogy a vezermuszijat csereljuk le mert a regebbi szeriaknal a feszito
gorgo elkoptatta a szij szelet es fordultak mar elo szakadasok emiatt.
Azt kicsereltettem es az uj gorgo mar nem okozhat ilyet, de lehet, hogy
a tied mar eleve ilyen.
Amugy rettenetesen kényelmes es szinte tapad az uthoz.
Biztosan meg leszel elegedve vele.
llaci
|
+ - | szabalysertesek.... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Fogash:
"Es a fokozott rendori ellenorzes vajon hol van?"
> Felado :
> Vicc, amit muvelnek.... azt mondja a TV, hogy fokozottat
> vegeznek, de csak a sulyos szabalysertoket buntetik meg, a
> tobbieket csak figyelmeztetik. No nem ertem. Tehat allamilag,
> rendorsegileg tamogatjak a szabalysertest. Mintegy biztatnak,
> szabalytalankodj egy kicsit, az meg nem baj.
Eloszor az elso reszehez, amit meg Fogash irt. Szerintem nem sokat er a
fokozott ellenorzes. Egyreszt a magyar rendorseg egy csod, megallitanak tok
foloslegesen, ellenorzik a forgalmit, megbuntethetnek az izzokeszletert. De
ha van nalad eleg penz, akkor barmit el lehet intezni, gyorshajtas stb.
Akkor meg minek az egesz ellenorzesdi? Semmi ertelme. Az lenne a megoldas,
hogy mi megvaltozunk, megvaltozik a kozlekedesi kultura. Szerintem ezt nem
lehet csak ellenorzessel megoldani.
Es akkor ahhoz is, ami Attila irt. Teljesen jo elkepzeles az, hogy a kis
szabalysertoknek mondjuk azt, hogy ejnye-bejnye, es csak a komoly dolgokat
buntessuk. Mondok ra ket peldat.
Pragaban megfordultam egy keresztezodesben, ahol a rendorok szerint nem
szabadott volna. Kanyarodni lehet, fordulni nem (kozel tavol egy auto sem
volt, nem veszelyeztettem senkit sem). Megallitott egy rendor, aki mint
kiderult csak azert allt ott, hogy beszedje a penzt. Elmondta a helyzetet.
Nekem majd leesett az allam, amikor kozolte, hogy meg fog buntetni.
Kozolte, hogy 1000 es 200 korona kozott buntethet, az o belatasa szerint.
Vegul kiegyeztunk egy 200 koronas buntetesben, igyekeztem jo fiu lenni,
elismerni a dolgot, bar teljesen hihetetlennek tartottam, hogy egy ilyenert
megbuntet a rendor, ahelyett, hogy inkabb figyelembe vette volna, hogy
kulfoldi vagyok es elmagyarazta volna, hogy bizony Pragaban nem feltetlenul
jelzik a keresztezodes kozvetlen kozeleben, hogy nem szabad megfordulni,
hanem (mint utolag kifigyeltem) lehet, hogy csak 200 meterrel elobb, amikor
meg nincs is a fejedben, hogy meg akarsz fordulni, igy amikor kiderul, hogy
jobb lenne megfordulni, akkor mar el is felejtettet az egeszet. Na mindegy,
kifizettem a buntetest es utana a helyszint elhagyva az osszes letezo
zarovonalon atmentem, minden keresztezodesben megfordultam bosszubol. Kapja
be az a hulye rendor.
Es a masik tortenet. Helsinkiben tortent, hogy (felig szandekosan) bementem
egy mindket iranybol behajtani tilosba. Pechemre a kijaratnal pont ott volt
egy rendor :-) Villogas, megallas. En mindent elismeres, jofiu leves,
elnezest keres. Rendor megszondaztat ( szombat este volt ), majd elenged. En
megkoszonom es utana sokkal jobban figyeles es eszreveves, hogy a repternel
eddig olyan helyen szoktam parkolni, ahova bizony tilos a behajtas, tobbet
oda be nem allas.
Most akkor dontsuk el, hogy melyik esetben voltam hasznara a tarsadalomnak,
mi a rendorseg ajanlott strategiaja. Az, amikor utana bosszubol ( es
gyerekesen ) athagom a szabalyokat, vagy az, amikor meghalalva a jo
cselekedetet jobban figyelek a kozlekedesben???
Gondolom, nem ketseges a valasz. Es ne mondja nekem senki, hogy az emberek
nagy tobbsege ilyen, mert ilyen. Meghalaljuk a bizalmat es bizony
szabalykovetok vagyunk, a nagy tobbseg igenyli a szabalyokat es be is
szeretne tartani. Csak egy kisebbseg van, aki 120-szal szeret menni lakott
teruleten a nagy tobbseg szabalykoveto es eliteli a masik csoportot.
Osszefoglalva, igenis van jogosultsaga annak a strategianak, hogy a kis
szabalyserteseket ne vegyuk figyelembe vagy legalabb is eloszor
ejnye-bejnyezzunk, csak figyelmeztessunk, vegul is ha nem tortenik belole
baj, akkor miert ne lenne eleg, ha a rendor csak figyelmeztetne.
Persze nem mindegy, hogy hogyan, de ez mar egy masik tortenet.
raki
|
+ - | Citroen Evasion gepkonyv (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A napokban vettem egy Citroen Evasiont, de sajnos csak francia nyelvu hasznalat
i utasitasom van hozza.
Azok segitseget kernem akik rendelkeznek magyar nyelvuvel es azt kolcson tudnak
adni egy masolas erejeig.
Ha jol emlekszem valamilyen konyvkiado vagy esetleg konyvesbolt (talan Marothy)
keszit ilyen konyveket, de nem tudom, hogy Oket hol lehet megtalalni. Ha esetl
eg ezt is meg tudnatok mondani annak is nagyon orulnek.
A Citroen Hungarinal erdekes modon szinten csak francia nyelvu van.
Segitsegeteket elore is koszonom!
Udv!
Csillag Tibor
|
+ - | re: Kocsi hang+kipuff (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Azert mondom, hogy a tuning kipufogo parasztvakitas.
>Udv,
>vd
Ebben tokeletesen egyetertunk, de nem ertetted meg azt hogy mirol irtam: nem
arrol van itt szo, hogy tuningoljuk egy pocskoszoru kipufogo rendszeret
aztan akkor majd olyan hangja lesz mint az M5-nek. Amit ott csinalnak az nem
errol szol. Odamegy mondjuk 100 darab M5 tulaj, valamilyen modszerrel
mindegyikuknel megvizsgaljak azt, hogy mi az a frekvencia tartomany, amit
kellemesnek talalnak, es ahhoz igazitjak a sajat kocsijuk kipfogo
rendszeret. Nem 'tuningrol' van itt szo, hanem 'hangolasrol'. Persze nyilvan
ez is csak amolyan baromsag, amire minden hulye amerikait ra lehet venni :))
(Nekem pl. eszembe se jutna valtoztatni valamit is a traktorkalyham hangjan,
es bar a turbo futyulese az tetszik lehuzott ablaknal, menet kozben
szivesebben hallgatom a Beatles-t, Illest, Bee Gees-t vagy Koncz Zsuzsat)
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | gaz, kipufcso (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Gazos Trabirol meg csak hallotam, de gazos Wartburgot mar lattam is! (menni)
Szoval, csak az olajozast kell megoldani a ketutem jellegenel fogva. De
egyebkent tok jol mukodnek gazzal is. (az mas kerdes, hogy nem hivatalos az
ugy, mert igy meg lehet sporolni az adminisztracio koltseget) :-)
A kipufogokrol nekem is megvan a velemenyem.
Amikor kis 1.2 Corsakra, meg Suzira felteszik azt a kajhacsovet, ami az 580
LE Scaniara kell, akkor nagyokat mosolygok magamban. Szegeny mocinak eleg a
maga baja, es meg raakasztanak +20kilot egy-egy ilyen badogdobozzal!
Na en az ilyeneket szoktam lampanal legyorsulni, viszont en szep csendben
teszem mindezt, mint egy villanyauto. Nem is kell porgetni indulaskor, csak
megpockolni a gazt a szokotnal jobban. A tukorban meg latom erolkodni a kis
meno csavokat.
Ennel mar csak a Ladasok szoktak jobban elszalni cso ugyileg. Szulofalumban
nemelyik meg versenyezni is szokott velem. Szepen hagyom megelozni magam,
persze o mar hataron van, majd mikor besorolt kinezek es elhuzok mellette.
Ilyenkor szokot az okostojasnak az arcara fagyni a mosoly. Pedig alig fel
eve nekem is Ladam volt maganban, de nem akartam ratenni a szeszgyar
kemenyt! Ennek ellenere (vagy eppen ezert, kitudja?) eleg jol ment a szeria
Ladakhoz kepest.
Ha mindenki egyenive szeretne varazsolni az autojat, akkor miert teszi ra a
szomszedhoz hasonlo acelcsovet es rak bele tuc-tuc szerkezetet, amit a
gyujtasra kot, nehogy lemaradjon a "zenei" fordulatokrol?
Szerintem sokkal szebb es egyenibb is, ha mondjuk egy szep festmeny van a
motohazteton, vagy egyeb karosszeria elemen! Ezzel az egyeniseg garantalt,
mert kevesen festetik fel ugyanazt, nem zavar senkit, es meg talan jobban
meg is neznek a jarokelok egy szep motivumot. De ezen kivul szamos dolog van
meg, amivel valaki kitunhetne a 'szurkesegbol' ha akar, de miert pont egybol
a kipufcsovet cserelik le egy kaliberrel nagyobbra azt enyhen szolva nem
ertem. 26 evesen mar oreg lennek? :-)
Na mindegy. Mas!
Lattatok mar az X3-as BMW-t!? A napokban sikerult megneznem a kepeit.
Belulrol eleg jol sikerult, nagyon hasonlit a Z4 belsejere, csak tobb mutyur
van benne. De kivulrol nekem nem az igazi. Nem csunya eppen, de az elejenek
nincs meg a harmoniaja szerintem. Azert elfogadnam, de egy kicsit meg
szoknon kell a formajat.
A napokban felfigyeltem, hogy valaki rendszeresen kitapossa a fuvemet a
kocsibejaromon. Egyszeruen csak ott fordul meg, de ugy hogy kozben lehajt a
betonrol. Ilyen szarazsagban pedig ennyi is eleg, hogy kipusztuljon es igy
eleg csunya lesz. Tegnap este azonban pont rajtakaptam az illetot, egy
nocike volt TDI Poloval. A baratnojet szallitgatja haza minden este a
szomszedba. Egyebkent kicsivel odebb lenne hely tolatas nelkul is
megfordulni! Na en szovatettem az esetet, mire felhajtott a garazsszomszedom
kapujaba, ott is ugy, hogy majdnem elvitte a tujakat. (es meg neki allt
feljebb, mert szolni mertem) Ha meg egyszer eszreveszem, kifogom karozni a
beton szelet! En ugysem hajtok le rola, o pedig ha ugy viszi haza az uranak
a kocsit, hogy meghuzza az oldalat, majd megtanul vezetni (es masok
ertekeire vigyazni) Ezt neki is felvazoltam, igy meg azt sem mondhatja,
hogy nem figyelmeztettem. Pedig utalok bunkozni, de ugy latszik idonkent
muszaly!
Azt hiszem befejezem a morgast! :-)
Jo utat!
jockey
|
+ - | va:autopalyas jogszabalyok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Fogash irta...
>>Az "autopalya kezdete" c. tabla automatikusan a lakott terulet
>>veget is jeloli.
Fogalmazzunk helyesen, mert a mondat nem jo.
Az "autopalya kezdete" c. tabla utan tuti, hogy nem lakott
teruleten haladunk.
Viszont a lakott terulet veget csak es kizarolag a "lakott
terulet vege" tabla jeloli.
Marky irja...
>Pragaban lakott teruleten belul autout biztosan van, talan
>autopalya is
Nem inkabb csak a nyomvonaluk halad lakott telepulesen keresztul
? Es kozben megmaradnak "autopalyanak", illetve "autoutnak". A
magyar KRESZ-ben a "lakott terulet" lefoglalt kifejezes es
kizarolag az utat kategorizalja.
>A nemet Kresz 18. paragrafusanak (5) pontja:
>"Autopalyan lakott teruleten belul szabad 50 km/h-nal gyorsabban
>kozlekedni.
A magyar KRESZ szerint ezt sajnos nem tudom ertelmezni. Itthon
nincs autopalya lakott teruleten. Marky irj legyszives errol vagy
bovebben, vagy fogalmazd at, vagy szivd vissza.
Tobb valasztasod nincs. :-)
--
Meszaros Geza
|
+ - | Re: Takarek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Frigyes irta:
>En tudok infoval rendelkezni, miszerint van ez a
>Takarek nevu magneses bizbasz a Skodamban :-)
>emlitett hatekonysagara. Most mar leirhatom, hogy
>jo !
Hmmm. Te vagy az elso ember akirol valaha hallottam hogy
egy magnescsoda mukodik neki...
>Betetel utan a leirtak alapjan be kell allitatni a
>motort. Ugyanis ekkor fejti ki pozitiv hatasfokat.
Szerintem itt van a kutya elasva. A beszereles utan beallitottad a motort.
Valoszinuleg ez okozta a pozitiv hatast, es nem a keszulek. Esetleg nem
vegeztel a beszerelessel egyidejuleg mas javitasokat is?
>Nekem 800 as fordulaton Lamda 1 - es erteken a HC
>es CH ertek jelentosen csokkent. Ugy hogy a 17
>eves Skoda emisszios erteke szinte megegyezett a
>jelenleg forgalomban levo katalizatoros autok
>emisszios ertekevel. Fogyasztasom a regi orszaguti
Na most kivancsi lennek hogy ugyanakkor, ugyanott lemerted-e
az autot Takarek nelkul, majd a Takarek beszerelese utan is?
Illetve hogy a meres igazan hiheto legyen ki- es be- kellett
volna szerelni ket vagy harom alkalommal, es tobbszor elvegezni a
merest.
>7,5L/ 100 km rol lecsokkent 6,5L / 100 Km re. Ez
>az ertek 90Km / o sebessegre volnatkozik.
Hat ize, en egyszeruen nem hiszem el hogy ennek a ketyerenek a
hatasara csokkent le a fogyasztasod. Szerintem egyszeruen a
beszerelessel egyidoben elvegzett motor beallitas okozta az
altalad eszlelt pozitiv hatast.
Nekem az a fo bajom hogy egy atlagos muszaki vegzettseggel rendelkezo
ember azonnal rajon hogy a keszulek mukodesi leirasa egy altudomanyos
halandzsa, hangzatos szavak puffogtatasa valos fizikai/kemiai hatter
nelkul. Marpedig ha maga a gyarto sem tudja hogy hogyan mukodik a
szerkezet akkor hogy a turoba fejlesztette ki?
De tegyuk fel hogy valoban kepes valamilyen magia folytan durranogazt
fejleszteni a keszulek. A helyzet az, hogy az uzemanyag szivattyu altal
szallitott benzin jo resze nem a motorba kerul, hanem visszafolyik a
tankba a visszafolyo csovon keresztul. Na most kerdem en, mi lesz a
tankban a durranogazzal? Addig gyulik, amig felrobban?
G.
__________________________________
Do you Yahoo!?
SBC Yahoo! DSL - Now only $29.95 per month!
http://sbc.yahoo.com
|
+ - | tali meg egyebek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
"A Lada a hiedelem szerint egy volgai vitorlas neve volt, az auto
emblemajan
>lathato stilizalt vitorla is utal erre"
Akkor a Ladat a Roverrol koppintottak volna, ha sikerul! De a Rover
emblema vitorlasa szebbre sikerult (es messzebbre is jutott az
eredetije). :-) (annak idejen a viking hajokat hivtak rovernek, azaz
"koborlo"-nak.)
"Tehat allamilag, rendorsegileg tamogatjak a szabalysertest" tegnap
jartam Bernecen es visszafele vagy 10 rendor egymas hegyen-hatan, es
valogatas nelkul allitgattak meg az autosokat. Na ez most a szolgalat
vagy a vedelem? En nagyon ruhellem az onkenyt, amit egy gyakorlatilag
ellenorzes es fellebezhetoseg mellett "ezek" folytatnak. Ezek
"folytatolagosan elkovetett botranyokozok"!
Mas. Tegnap kaptam egy ujabb felszolitast nyilatkozattetelre, hogy ki
vezette a kocsit xx idoben. Egy trafi-gyanus esetre emlkeszem, a
Mogyorodi uton egy Opel Vivarora (na ez nem szemetseg, amikor direkt
alcazzak a rendorautot, mintha valami maffiara vadasznanank
titkosszolgalati modszerekkel?), az oram szerint kb. 80-nal mentem. Na
mit csinaljak? Szerintem ez mar jogsibevonas lenne. Van valakinek
otlete? Hangsulyozom, aki ismeri a Mogyorodi ut tesco melletti
szakaszat, tudja, hogy sem gyalogosatkelo nincs, sem bonyolult
keresztezodes, raadasul 2x2 savos, tehat siman belteruleti foutnak
lehetne nyilvanitani, amin 70 is lehetne a megengedett.
"Az Astra ripityomra tort a 4 ajto es a teto maradt epen,
minden mas osszetort rajta. Az A4-en egy dionyi horpadas volt a gepteton
es leesett a rendszama." Nekem a Vectrat torte ossze egy Focus hatulrol
ugy, hogy a csomagtartot nem lehetett kinyitni. Szerintem a kocsik eleje
mindig jobban meg van erositve, mint a hatulja.
Feri leirasa a keramia magneses monopolusrol isteni! ;-)
Na es a tema: arra gondoltunk egy paran, hogy az eddigi talalkozok jo
hangulatara emlekezve es szem elott tartva, szerveznenk egy uj
talalkozot valamikor julius kozepen-vegen. Tudjuk, hogy sokaknak a
szabadsag miatt nem lesz jo az idopont, de ettol meg az oszi talira majd
eljohatnek. Ha mar csak paran is osszejovunk, akkor is jol ereznenk
magunkat. Ket helyszin vetodott fel: Bakonybel vadaszhaz es Kemence,
Vilati udulo. Az elobbi Micutomi szerint inkabb csendes elmelkedesre es
elvonulasra lenne alkalmas, a masodik furdovel, hegyekkel, szorakozassal
boritott hetvegere adna lehetoseget. Elozetesen irjatok mar meg, hogy
kinek lenne alkalmas pl. julius 26-27.?
avi
Mobil: (06-30) 93-43-594
|
+ - | autopalya szabalyok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> > Triznyak irta: : "A belso savon a folyamatos elozest vegzo,
> > folyamatosan halado : szemelygepkocsi akkor nem akadalyozza a
> > mogotte haladok forgalmat, ha az : utra engedelyezett legnagyobb
> > sebesseggel halad." ( szoszerinti : idezet!!) : Hogy ez igaz, vagy
> > nem igaz azt nem tudom, de leirva ez van.
> Ez mind szep, de benne van az *elozes* szo. Az eredeti sztori
> emlekeim szerint az volt, hogy sehol a kornyeken egy auto, es valaki
> 130-cal halad a belso savban. Na ez szabalytalan, mert az emlitett
> paragrafus csak elozesre vonatkozik. Nem elozve csak lakott teruleten
> belul lehet a belso savban folyamatosan haladni (a mogottes forgalom
> akadalyozasa nelkul). Udv, marky
-------------
Az eredeti valaszban az is szerepelt hogy nem csamboroghat a belsosavban
egymagaban.
A max. sebesseges feltartas szinte mellekesen volt emlitve, de "jo
ujsagiro" modjara erre csapott le a lista, kiemelve azt az eredeti
kornyezetebol, ezzel mas ertelmezest adva a szovegnek :-(
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: szabalysertesek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Vicc, amit muvelnek.... azt mondja a TV, hogy fokozottat vegeznek, de
> csak a sulyos szabalysertoket buntetik meg, a tobbieket csak
> figyelmeztetik. No nem ertem. Tehat allamilag, rendorsegileg
> tamogatjak a szabalysertest. Mintegy biztatnak, szabalytalankodj egy
> kicsit, az meg nem baj............... Tehat ott es akkor engedelyezi
> a szabalysertest.
---------------
Nem nem!! Rosszul ertelmezed! A kisebb szabalysertest elkovetoket
FIGYELMEZTETIK. A figyelmeztetes a buntetes legenyhebb formaja!!
Tehat szo sincs tamogatasrol!
Magam reszerol tamogatom a velem szembeni alkalmazasat :-) :-D
Udv, Triznyak
|
+ - | turbositas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> En nyaron turbo-t fogok szerelni a jarganyra, ott nem lesz
> megrendelve semmi alkatresz, hazilag kell megcsinalni. En is kivancsi
> leszek mikent fog sikerulni es milyen lesz a motor teljesitmenye igy
> Valakinek vannak tapasztalatai ezzel kapcsolatban? Esetleg
> tippek, otletek? Foleg az erdekelne, hogy mekkora szukitest kell
> letrehozni a turbonal (ertsd: ahol a kipufogogaz bearamlik a
> turbo-ba)..................... Gyu
----------------
Mar csak azt kellene elarulni hogy mit is akarsz turbositani!!!!!!!!!!!
:-( :-\
Szerintem egszerubb ha rogton turbos autot veszel ha arra vagysz.
Lenyegesen olcsobb
mint atalakitani,( beepiteni) es mukodni is fog! Biztosan tudod, hogy
mibe akarsz belevagni??? :-\
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: takarek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> a "jelen levo" autoszerelok nalam sokkal jobban tudjak, mit szolna az
> injektor, vagy a diesel adagolo ahhoz, ha az uzemanyagban lenne nemi
> hidrogen gaz. Ha jol emlekszem, nem lehet az injektoros autokat
> atallitani gazra, es nem veletlenul.
----------------
Dieselnel kis mennyiseg nem okozna gondot, igaz hasznot sem, mert
sohasem jutna be a hegerbe. Az adagolobol, leven konnyebb mint a
gazolaj, a visszafolyocsovon rogton tavozna a tankba, onnan meg a
szabadba. Valoszinuleg az injektoros (benzines) motornal is ez tortenne,
csak nem jutna ki a szabadba a legkozelebbi tankolasig.
A befecskendezos motorokat is lehet "gazositani" csak joval bonyolultabb
es dragabb mint karburatoros eseteben. (a gaz nem a
befecskendezoszelepeken keresztul jut a motorba)
Udv, Triznyak
|
+ - | HMM-386 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kinek van itt a vonalban HMM-386 rendszamu Peugeotja?
Ott parkoltam melletted a soroksari Auchanban csutortokon fel kilenc
fele. Mikor meglattam a Hix Auto matricat, egy darabig vartam, hatha
elobukkan valaki, de nem jott senki, ugyhogy eljottem.
Ki voltal?
--
Windisch Gergely - - ICQ:16688379
"Miert piros az ordog szeme? Mert az ordog sohasem alszik!"
|
+ - | Biztonsagi ov nagyon hatul van... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>A smileybol gondolom, hogy ezt poennak szantad, de ez valoban a haromajtos
autok sajatja. A SAAB kupenal is hatra kell nyulni, pedig nem a rossz
>ergonomiajarol hires. Amit _eleve_ 2 v. 3 ajtosnak terveztek (pl. Trabant,
Porsche, kispolak, stb.), az mas teszta, de amibol letezik 4/5 ajtos verzio,
az altalaban ilyen.
Azert egyet ne felejtsunk el. A 3 ajtos kocsikban az ajtok relative
hosszabbak. Mondhatnank ugy is, hatreb kerul a B oszlop. Amin is a 3 pontos
biztonsagi ov egyik pontja talalhato.
Es kulonben is, mi a jo abban, hogy a biztonsagi ov B oszlopon talalhato
pontja teszem azt terben a vallad elott van.
Ugyanis veszfekezesnel az ovfeszito gyorsan reagal, ha radsimul az ov. Ha
nem, akkor eloszor belezuhansz az ovbe, aztan hat a feszito, aztan a
hirtelen lassulastol izze porra is torhet a vallad. Ezert tartom sulyos
hulyesegnek indokolatlanul es irrealisan hatradonteni az ulest. Plane az
ovpont moge, ala. Foleg ha mondjuk nem is billensz utkozeskor, hanem csuszol
a testhelyzetbol adodoan. Mert akkor meg aztan szepen beleakad a fejed, es
szetvalasztja a csigolyaidat. Vegulis megusztad, csak eletedben nem fogsz
tobbet mozogni soha. Infuzion kapod majd a lecsot, nehany mozgathato
izomcsoportod csak a szemeid kornyeken lesznek.
Amugy tenyleg igaz, hogy utkozesnel legjobb ha elengedjuk a kormanyt? Mert
allitolag az elfordulo kerekek ugy osszecsavarjak a kezeket a kormany altal,
hogy azok szepen eltoredeznek. Es minderre meg ra is dolhetunk, hogy az
elvezetet fokozzuk.
Ja es egyebkent kinek baj, az hogy hatul van, es miert lenne nehezen
elerheto? Tudtommal az ovet mindig akkor kell bekapcsolni mikor beulunk a
kocsiba, a motor elinditasa elott. Akkor aztan meg rohadtul van ido es
lehetoseg is, hogy szepen hatranyuljunk, meg ha messze is van.
De, aki mar vezetett Fiat Seicentot, az tudja, hogy vannak ennel rosszabb
dolgok is. Mint pl. az elobb emlitett autoban a gazpedal es a fekpedal
helyzete. 41-es labam van, de ha a gazra leptem at, akkor beleleptem a fekbe
is. Ugyanez visszafele. Amikor nyomtam a tengelykapcsolot es fekeztem, akkor
meg a sajat labamat tapostam. A muszerfal irrataloan, de enyhen szogben
elforditva. A kocsit nem lehet testtel egyenesen elore, egyenesen
szabalyosan ulve vezetni. 3 nap utan fajt a labam, a hatam, a nyakam. Es
minden kanyarban feltem, hogy kiesek az ulesbol. A Suzuki 2x akkora
biztonsagerzetet nyújt.
Teeby
|
+ - | Warsawa ablakok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sokcsokit!
Egy ismerosomnek van egy Warsawa elso szelvedoje es hatso ablaka. Azt
kerdezte tolem, hol talalhat olyan helyet, ahol ezeket ertekelik. En
nem tudtam hirtelen mit mondani nekik, ezert Titeket kerdezlek, hatha
van valami 5letetek. Ha igen, lszi ne tartsatok magatokban.
eik
scsllat
|
+ - | A csodamagnes :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Betetel utan a leirtak alapjan be kell allitatni a
> motort. Ugyanis ekkor fejti ki pozitiv hatasfokat.
Beallitani lehet magnes nelkul is...
> Nekem 800 as fordulaton Lamda 1 - es erteken a HC
> es CH ertek jelentosen csokkent. Ugy hogy a 17
Es amikor kivetted a magnest, visszament a regi ertekre? Ez lenne
a minimalis ellenorzes, amit meg kene tenni, mielott csodat
kialtunk...
|
+ - | Seat Leon 1.6 Stella Spirit valto???? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi !
Mennyire kell nehezen jarni egy seat valtojanak? Azt mondjak olyan VW-esen
nehezkesen? 1 neha csak dupla kuplung, 2-es olyan mint ha nem venne be, de
megis bent van, 3-as neha nem megy be csak 2.ik probalkozasra(elsore csak
felig megy, meg erovel sem lehet berakni, masodikra bemegy...) Ja 870 km van
benne...
Seatosok? Nektek is ilyen? Vagy csak nekem fura a nissan utan???
Summer
|
+ - | re: kutkorkep! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Jockey irta:
>kellene egy olyan lista, ami tartalmazna a problemas
>kutakat, ha van valakinek valami hasonlo, vagy pedig
>letrehoznank egyet, akkor megelozhetok lennenek az
>ilyen esetek!
Sziasztok!
Nem csak errol szol, de temaba vago az Index.hu
`Benzinkutas trukkok` nevu topikja (ekezet nelkul
irando!).
Elkerulendo kutakrol es piszkos kis trukkrol szol,
amivel a figylmetlen autos zsebebol plussz ezreseket
buvolnek ki - ha hagyjak/hagyjuk...
Mar tobb mint 4000 hozzaszolas volt, erdemes
beleolvasgatni!
Udv,
Peter
=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia!
__________________________________
Do you Yahoo!?
SBC Yahoo! DSL - Now only $29.95 per month!
http://sbc.yahoo.com
|
|