1. |
re: Valasz: re: Valasz: re: Valasz: re: re: re: sobanal (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Kerekek (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
3. |
Skoda Felicia (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: gumimeret (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
5. |
latni es latszani (mind) |
100 sor |
(cikkei) |
6. |
Legalis onvedelmi eszkoz az autoban (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
7. |
gumimeret... (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: Valasz: re: Valasz: re: Valasz: re: re: re: sobanal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Vagyis rajtad azt a ket percet soha nem fogja behozni a fentiek szerint.
Megyek a Becsi uton elszoktam menni a jobb szelso savban, es akar a
kanyarodobol, is felmegyek az Arpad-hidra. Itt bukik 1 autot, de ahogy
lehet megyek is le a Hungariarol. Ha pont valtas van az pech, mert akkor
ele megy vagy 20-30 auto. Ha nincs valtas 0, En tunok is el a Hungariarol
egybol, ami a M3 -ast jelenti a hid miatt. Aztan Mexikoi uton vegig, BNV,
Kobanya. Megtehetnem, hogy Hungaria, Kobanyai ut, de csak a dugot
novolnem. Ha a M3 utan megy, akkor semmi hatranyt nem okozom.
Ha mar a hidig sem latok el, akkor elmegyek balra, es ott a mellekutcakon
elmegyek a Szentendreire, es ugy megyek fel az Arpad-hidra.
Tehat elso esetben ha miattam nem megy at, akkor "sokat" bukik, de ez
a ritkabb. Masodikban viszont visszakaphatja. Osszesegeben 0 -ra
johet ki, En viszont sokat nyerek. De ugyanezt irhatnam a Belvarosban is.
En inkabb kerulom a foutakat, inkabb mellekutcazok. Csak azt nehezebb
belatni, hogy azaltal, hogy En nem jarok fouton - kivetel a kenyszer -
mennyit nyer, azt sokkal 1xubb, hogy elem pofatlankodott. A
pofatlankodasrol meg annyit, hogy meg sem kell eroltetnem magam a
savvaltasnal, mert a tobbseg, akkor kezdi el keresni a kocsikulcsot, amikor
zold lesz, tehat az adott lampavaltason ugyanannyi kocsi ment at. Pont
emiatt jott ki az az adat, hogy szinte semmi veszteseg nincs az ugyeskedok
miatt.
|
+ - | Re: Kerekek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Soma,
> Ennek tükrében mi a véleményed arról az ítéletro"l,
> ami a bicajosokat küldené zúzdába?
Totalis elmebajnak tartom.
> Csak egy a lényeg. Ne akarja rám ero"ltetni a saját életmódját.
Pontosan ez a lenyeg. Nem a kerekparossal, hivovel, vegetarianussal,
stb.-vel van baj, hanem ezen csoportok egy kis reszevel, akik
vilagot akarnak megvaltani.
Nem is ertem miert auto a kerekpar ellen vonalakon rendezodnek
egyesek, miert nem onzo egoista barom vs. normalis ember vonalon?
> hányan kötnek bele
En hulyet kapok attol, amikor egy embernek az a legfobb ismerve, hogy
mennyit es milyen sikeresen dug. Ez meg is latszik a valaszaimon.
Legjobb kezu autoszerelobol hirtelen 'hulye kocsog' lesz nagyon
sok ember szamara, ha kiderul rola, hogy az. Abszolut nem ertem.
Autoszerelohoz azert megyek, hogy megcsinalja a kocsimat. Hogy utana
kivel, hogyan szorakozik, az nem erdekel.
Gyula
|
+ - | Skoda Felicia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Skoda Feliciáról lennék kíváncsi tapasztalatokra, mire kell figyelni
használt vásárlásánál, milyen hibái lehetnek, stb.
Konkrétan az 1.3-as érdekelne.
Üdv.: Józsi
Ha lehet magánba válaszoljatok, mert nem vagyok a listán.
|
+ - | Re: gumimeret (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Biro Ferenc:
>>>
Okoz az valami gondot a gepkocsi futomuben, esetleg a sebesseg mero
pontossagaban, ha a 195/65/R15 nyari gumi helyett 195/55/R15
meretu teli gumit rakok fel?
Valasz: igen.
Ez a gumi nem erre az autora valo.
djtiszy
|
+ - | latni es latszani (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok Autosok,
>Endre irta:
>: Miota Magyaroroszag is az EU-hoz tartozik eletbelepett az az eloiras,
>: hogy nem lehet kerekpart kereskedelmi forgalomba hozni (elol-hatul)
>: macskaszemek nelkul. Mivel lampazni NAPPAL nem kell, ezert a lampa nem
>: lehet kotelezo alkatresze a kerekparnak,
>
>Ez biztos?
A jogszabalyokat pontosan sajnos nem tudom (nyilvan utana lehetne
nezni) ez az info a boltokbol szarmazik. :-(
Az szurt szemet, hogy viszonylag draga, elsosorban sportolasra
alkalmas kerekparokra is felszerelnek olyan hihetetlen gagyi
macskaszemeket, melyek nyilvanvaloan nem sokaig fognak rajtuk
maradni (kizarolag a szabalyok miatt kell rajtuk lenni az eladas
pillanataban).
1994 elott Mo-n nappal nem kellett a tompitott, megis kotelezo
>alkatresze volt a kocsiknak.
Termeszetesen igazad van! A kulonbseg csak annyi, hogy a kerekpar
eseteben nem muszaj a vason lenni a lampanak. Teheti az illeto
magara is, es ez szerintem sokkal praktikusabb es "latvanyosabb" is.
(Azokra a dolgogra is gondolva, hogy ha otthagyom a kerekpart
valahol, akkor nagy esellyel lelopjak a lampat, ha rajtahagyom a
bicajon, stb.)
A nemet jogszabaly sajnos eloirja, hogy 6V-os
>dinamoval lehet csak (es kotelezo) vilagitast csinalni, kiveve 11kg alatti
>versenykerekparokat (es nem olyan reg ota 13kg alatti MTB-okat), igy
>evekig jogellenesen bicajoztam az elemes lampaimmal (illetve meg ma is,
>mert a hatso lampat villogora allitom, ami tovabbra is tilos)...
Ez talan egy tipikus esete annak, amikor a jogszabalynak kovetnie
kellene a gyakorlatot es technika fejlodeset.
En az elemes lampat reszesitem mindenkeppen elonyben tobb okbol is.
Egyreszt azert, mert tenyleg nem lassitja a biciklit, sokkal nagyobb
a fenyereje es a villogassal sokkal figyelemfelkeltobb tud lenni.
Masreszt, es ami talan a legfontosabb, hogy vilagit akkor is, amikor
megall a kerekpar (piros lampa, keresztezodes, stb.).
>: De szerintem egyebkent a fenyvisszavero cuccok nem elegek, rendes nagy
>: fenyereju es lehetoleg villogo lampa kell/kellene minden kerekparra vagy
>: a rajtaulore.
>
>Autoskent engem pl. zavar a villogo elso feny (de lehet, hogy csak azert,
>mert nagyfenyereju LED-ekkel csinaljak es a lampa fenye tobbnyire inkabb
>felfele mint lefele mutat, hogy "lassak oket"), de a villogo hatso fenyt
>szeretem, mert azonnal tudom, hogy kerekparos es nem motoros vagy
>fe'lla'mpa's auto.
Biztosan megoszlanak a velemenyek arrol, hogy kit zavar a villogo
LED-es lampa es kit nem. En a villogos fajta mellett voksolnek, mert
szerintem sokkal figyelemfelkeltobb, es hat ez a cel.
Az autok vilagitasaval szemben a kerekparvilagitasoknak sokkal
inkabb a lathatova tetel a szerepe, mintsem az, hogy megvilagitsa a
kerekparos elott az utat. Vannak ilyenek is, ezek sokkal inkabb
zseblampara emlekeztetnek, mint kerekparlampara es mindennapos
varosi hasznalatra kicsit tulzasnak erzem. Szoval en villogni szoktam.
Finnorszagban lattam a feher ejszakak idejen hajnalban
>az orszaguti kerekparosokon "kukasmellenyt", es neha itt is latok ilyen
>citromszinu ruhas kerekparosokat. Ez szurkuletben nekem autoskent boven
>eleg, bar kerekparoskent tovabbra is bekapcsolom a lampat.
Az osszel nalunk (Magyarorszag) is volt egy vita "felsobb szinten",
hogy kotelezove tegyek-e a kukasmelleny viseleset a kerekparosoknak,
de aztan ugy dontottek, hogy nem. Es pont azert, mert aszondtak,
hogy a kerekparos kozlekedes nepszerusitese teren nem tenne tul jot
az ugynek. En megertem.
>
>Sajnos a kerekparosoknak van egy olyan retege, akik a "dinamot nehez
>tekerni es kulonben sem jarok este" mottoval veszelyeztetik onmagukat.
>Nekik hiaba magyarazom, hogy autoskent masfel meterrel balrabb es
>melyebben ulok, mint ok, es ezert a szembeforgalom tompitottja jobban
>vakit. Plane, ha esik az eso, mert az ablaktorlo ugyebar nem torli a
>teljes szelvedofeluletet, igy amig a vezetooldali A-oszlop 5cm-t takar,
>esoben hozzajon masik 5cm is, stb. "Neveles" celjabol mar beultettem oket
>a kocsimba, hogy figyeljek a kerekparosokat. Reakcio: "tenyleg alig
>lathatok, de dinamoval tekerni akkor is nehez, es kulonben sem bicajozom
>este".
Tokeletesen igazad van ismet, csak annyira szeretnem mar kerni, hogy
hagyjuk a hulyeket (meg a "felhulyeket" is). Es ne a hulyek miatt
hozzunk iteletet masokrol is.
Tokeletesen egyetertunk abban, hogy a devians modon kozlekedo
kerekparosokat es azokat akik nem tartjak be a szabalyokat es hulyen
viselkednek egyikunk sem szereti. A kerekpart mindennapi kozlekedesi
eszkozkent hasznalok szeretik oket a legkevesbe, mert szornyen
rontjak a kerekparos kozlekedes tarsadalmi megiteltseget. De nem
csak a deviansok vannak!!! Sot, tulajdonkeppen viszonylag kevesen
vannak ahhoz kepest amilyen fogvicsorgatas kitort itt a listan. Az
autosokat sem az ultetett-sotetuveges-kettesgolffal kozlekedo(?)
borostasnyakuak alapjan iteljuk meg.
Szoval reszemrol a kerekparok minel jobb kivilagitasa erdekeben
tennek lepeseket (es remelem ezzel vegre nem fogok haragot vonni
magamra).
Udv: Koronczi Endre
|
+ - | Legalis onvedelmi eszkoz az autoban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
En az autoban _legalis_ onvedelmi eszkozkent egy MAGLITE elemlampat hordok
( majd' 1 kilo onsuly, utesallo acel burkolat, csuszasmentesitett markolat).
Csak azert, hogy szukseg eseten megvilagosithassam a dolgokat :-))
Ja, es remekul vilagit...
Udv, Bazsi
|
+ - | gumimeret... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi,
> > Okoz az valami gondot a gepkocsi futomuben, esetleg a sebesseg mero
> > pontossagaban,
> > ha a 195/65/R15 nyari gumi helyett 195/55/R15 meretu teli gumit
rakok fel?
>Persze hogy okoz. Viszonylag alapveto matematikai eszkozokkel ki is lehet
>szamolni a sebessegmero csalasat. Es a menettulajdonsagokon is valtoztat.
>De miert mas meretu gumit raksz fel, mint ami oda valo?
>Szabolcs
Csak annyi az oka, hogy most vettem a jelenlegi automra egy uj teligumi
keszletet, es a tavasszal venni fogok egy olyan autot aminek a
gumimerete mas. Erdekelt, hogy megtarthato-e a vadiuj teligumi garnitura
az uj auto szamara.
Koszönom a valaszokat.
Biro Ferenc
|
|