1. |
Porsche 944 (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
2. |
kotelezo biztositas - nem ertem II. (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
3. |
mobil (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
4. |
Ov, Skoda motor (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
5. |
Hankook (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
6. |
Mazda (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
7. |
Lokharito; RViktor; Spray; Corvette (mind) |
75 sor |
(cikkei) |
8. |
rejtelyesen nyitva levo zar (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
9. |
elkalandozott figyelem, va'kmero:, rally, biztonsag, ve (mind) |
80 sor |
(cikkei) |
10. |
Tukorbol tolatas, rallyHAT(?) (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: vonat6+zoldkartya eset (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
12. |
Re: Padkara hajtas. Volt Baleset + 6 es Re: holanc (mind) |
27 sor |
(cikkei) |
13. |
Re: Airbrush,Celica,M0,Atiratas (mind) |
52 sor |
(cikkei) |
14. |
Honda Talalkozo elmenybeszamolo (mind) |
96 sor |
(cikkei) |
15. |
USA-sok segitsetek! (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
16. |
Re: miert dragabb (mind) |
39 sor |
(cikkei) |
17. |
Re: va:Biztonsagi ov (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
18. |
re: astra motorok (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
19. |
Bardi auto (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
20. |
RE: Tiszabecs (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
21. |
RE: mobil az autoban (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
22. |
re: kipufogomeres (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
23. |
re :kotelezo bizt -nem ertem (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
24. |
Re: VW kerestetik nemetorszagban (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
25. |
Krisztiannak es Peternek (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
26. |
Re: Porsche 944 (mind) |
103 sor |
(cikkei) |
27. |
Omega (mind) |
44 sor |
(cikkei) |
28. |
Mogyorodi ut es kornyeke (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
29. |
AW: *** HIX AUTO *** #879 (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
30. |
eldo trabi alkatreszek (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
31. |
re: miert dragabb, chip tuning (mind) |
109 sor |
(cikkei) |
32. |
Autoeladas (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
33. |
Re: Baleset + 6 (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
34. |
KIA 4 x 4 (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
35. |
Fabia (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
36. |
Rendszamal vagy anelkul (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
37. |
Motor Up (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
38. |
Uj auto + Kisebb morgasok... (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
39. |
Hutoviz (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Porsche 944 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Zoli!
Nezegettem a mai ujasagot es egybol te jutottal az eszembe, amikor
meglattam egy elado 944-est az egyik autokereskedonel. Gondoltam
erdekelhet.
Szoval a lenyeg:
Porsche 944 Turbo '88-as es ~1,2 millio Ft
A kereskedes cime:
Seat Zsille Kft
Kaposvar, Zaranyi utca 8.
Tel.: 82/415-741
Az allapotarol nem tudok semmit, de szerintem kerdezd meg oket. Lehet,
hogy valamelyik nap kiugrom es megnezem. :)
Ment maganba is.
Udv
Domi
|
+ - | kotelezo biztositas - nem ertem II. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszonom a valaszokat !
Zomeben ugyanazt irtatok.
Ha egyebb biztositasaim kevesebbet teritenek, mint az "ellenfel"
kotelezo biztositasa tenne, akkor a Biztositok Szovetsege
kipoltolja a kulonbseget (ha jol ertem).
Volt egy-ket valasz, aminek gazdai meg melyebben jarnak
a sotet erdoben mint en :-))))))))))))
Most visszaolvasva az idezett mondatot - tok ertelmesnek tunik.
Azert, en - mint egyszeru Garay teri gyerek - jobban szeretem a
szabalyok ertelmezeset mint magukat a szabalyokat :-)
Meg egyszer koszonom a valaszokat !
--
Meszaros Geza
|
+ - | mobil (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szerbusztok.
Hat nekem van ugyan hangtarcsazasom, de a Motorolaban max
15-ot lehet elhelyezni. Ez viszont eleg szukosnek szamit
ha telefonalni kell. De az igaz, hogy nagyon aktaktiv amikor
otszor-hatszor elmondod ugyanazt a nevet mire a zajtol
felismeri helyesen a mobil. :)) Igaz nem kell keresni azokat
a szamokat.
Nem sokat szoktam telefonalni, de szerintem nagyon megosztja
a figyelmet. Igy meg head szettel is csak lassabban hajtok
akkor. Extrame esetben meg is allok. De ez magan velemeny.
Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
T:+36-30-9544-480
|
+ - | Ov, Skoda motor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Koszonom mindenkinek aki vette a faradtsagot es
reagalt oves levelemre. 2 olyan dolgot olvastam
ami miatt az ovet hasznalok (akar ket sarokra is)
taboraba tartozo lettem.
Az egyik: a hatrahagyottak kerdese, azokat leszamitva
akik szivesen latnanak holtan :-), a csaladot, ismerosoket
lesujtana a hir, foleg ha ovvel meguszhato lett volna a dolog.
A masik: tobben ravilagitottatok, hogy nem maganugy, hiszen
a balesetet okozo szamara sulyosabb buntetest von maga utan
ha a masik fel meghal. Mondjuk ez kicsit furcsa, de a jog
mar csak ilyen. Ilyet viszont nem szeretnek senkinek okozni.
Irtak tobben, vegyek automata ovet. Ezt en is beepithetem,
vagy csak minositett szakember? Muszakin mit szolnak hozza?
Skoda motor: szeretett 120-asom motorja az utolsokat rugja
:-((. Az lenne a kerdesem egy motor beszerzese mennyire
megterhelo manapsag? Vannak bontottra ajanlataim, de felek, hogy
kidobott penz lenne. Vagy esetleg uj hengerfej?
Jelenseg: reggel harom hengerrel, darabosan ebredezik,
alacsony fordulaton rangat, alajarat egyenetlen, vizet eszi,
termosztattal idonkent felforr, kiegy. tartalyben buborekok.
Szerelo szerint hengerfej. Az sem kizart, hogy repedt.
Szoval erre kellene vmi segitse, tanacs, otlet.
Friczy? Az 5-os valtot mar meg se merem kerdezni :-)
Koszi elore is: Arpi
-- > Suse Linux 6.2 NsMail < --
|
+ - | Hankook (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Valaki tud marasztalo vagy dicsero vagy
akarmilyen velemenyt mondani a HANKOOK
autogumikrol?
Kosz
Zozi
|
+ - | Mazda (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Úgy néz ki, lecserélném a Scorpio-t egy Mazda 626-ra.
Az illetô autó 1990-es évjárat és 1.8-as 12 szelepes motor van benne.
Létezik ilyen egyáltalán vagy csak a forgalmiban lehet 1.8 a biztosítás
miatt?
Van valakinek tapasztalata ilyesmi autóval?
A válaszok magánba (is) jöhetnek, valszeg nem érdekli az egész listát
a téma...:)))
Köszi
Ropi
|
+ - | Lokharito; RViktor; Spray; Corvette (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hy Mindenkibe!
_______________________Lokharito_______________________
Vucsics Krisztian irja:
>Tud-e valaki lokharito-javitot?
En egyet tudok Budapest, XX. ker. Magyar u. es Martirok utja keresz
tezodes. Ok muanyagosok.
Nos, amikor ledaraltam az Asconam elejet, akkor vittem el hozzjuk egy
szatyiban az also spoileremet. :o) Ok is igy neztek. :o)
Kerdeztek, hogy mit csinaljanak belole: viragnak cserepet, vagy a
gyereknek bo:gre't. :o)
Mondtam, hogy szeretnem viszontlatni az Ascona spoilert. Most a hahotazast
nem idezem be. :o)
Mondtak, hogy megprobaljak a deffibrillalast, de nem igernek sokat.
Amikor visszamentem orommel lattam vissza az eredeti format. :o)
>Na meg valami: Bardi Auto telefonszama kellene
Nos ime:
00/06-1-303-09-30
vagy:
00/06-1-303-09-20
Budapest, Orczy ut 46.
________________________RViktor__________________________
>>>>>
tekinthetok meg (mondjuk a neten) az aktualis buntetesi tarifak?
Leginkabb az "eros sargan valo atcsuszas ne'mi gyorshajtassal
megspekelve" te'tel erdekelne ...
>>>>>
Ejj Viktor! :o) Kesesben volt az asszony? :o)))
A tobbieknek: Viktorral sokaig egy idoben jartunk egy utvonalon.
Minden reggel ket vagon alkotta HIXAUTO vonat. :o)
_________________________Spray___________________________
irja:
>>>>>
alkatreszeket szinminta gyanant, es ez alapjan
kikeverik a festeket, spray -be toltik, en
pedig otthon nyugodt korulmenyek kozott le
>>>>>
Fentiekben irt lokharitos esetemnel, amikor visszakaptam az elso spoileremet
eldontottem, hogy en fujom le.
Nos a XX. ker.-ben a Nagykorosi ut szervizutjan (a Hatar ut felol indulva a
Nagybani z.piac fele haladva) mar majdnem a XX. es a XIX. ker.-et osszekoto
feluljaronal (XX. ker. Nagy Sandor Jozsef u., XIX. ker. Hunyadi u.) van egy
festekbolt, ahol kevernek szint is minta alapjan. Huhh ertheto?
Odavittem egy darabot a spoilerbol es par ora alatt kikevertek nekem egy
1000 v. (nem emlexem) 1500 milis flakkonba a javitoszint.
Szerintem jo lett! A fenyezes meg plane. :o)
_________________________Corvette________________________
Istenkem! Gyerekek!
Nem tudom latta-e valaki, kedden hazafele kullogtam a Lagymanyosi felol az
Arpad hid fele a Hungarian. A Nepliget elott a tomegben egyszer csak egy
mely, oblos hangra lettem figyelmes. Felkaptam a fejem es vakito feny
kapraztatott el. :o) Egy 50-es - 60-as evek beli Corvette tunt ki a
kocsisorbol!
Anyukam!!!!
Ez valami gyonyor! Persze tuzpiros, ha jol tudom ezt hivjak targa tetosnek,
kromozott cuccokkal. Texas-i rendszam, ket fiatal srac, (ha jol lattam).
Akkora az a pupos eleje, mint az elso szelvedotol egeszen a seggeig!
Djonjoru volt!
Aztan bepofatlankodott az en soromba, majd meg egyet balra es elduborgott
az Ulloire balra. :o( Meg csak nem is csodalhattam tovabb. :o(
Az volt az AUTO!
Na mara befogom a szam, a kormanyok legyenek velunk, meg az olaj alacsony
vilagpiaci ara, Udv!
. .
--------o0O---p---O0o--------
Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:
|
+ - | rejtelyesen nyitva levo zar (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Mar vagy 6-8x elofordult, hogy reggel a 120-as Skodri jobb
elso ajtajat nyitva talalom. (nem kitarva, hanem ugy, mintha
csak becsaptak volna es nem zarjak kulcsra.) Ja, utcan parkol
szegeny, nem mindig elegge vedett helyen.
En -tudomasom szerint- mindig bezarom, vagy belulrol lenyomva
a pockot, vagy kivulrol kulccsal. Ennyire hulye nem lehetek,
hogy ilyen sokszor elfelejtsem aztan megis ugy emlekezzek,
hogy bezartam.
Nem lehet hogy ezen gyakorolnak a tolvajpalantak?
Jart mar igy valaki?
udv: VAti
|
+ - | elkalandozott figyelem, va'kmero:, rally, biztonsag, ve (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!!
> ...kb. 130-as temponal (autopalya, 130 a megengedett)
> sikerult nemaz utra figyelnem ... ... ... ...
> *** Tanulsagok:
> - 130-nal nem buzeraljuk a telefont
> - ha megis, akkor kozben az utat figyeljuk, nem a display-t
Hat igen... A kihangosito nagyon jo bejovo hivasnal, a
kimenonel is, de tarcsazaskor rosszabb, mintha kezbol
csinalnad...
> Meg mielott nagy kiokositasok indulnanak, elmondom, hogy a
> telefonom kihangositoban volt es nem telefonalassal kapcsolatban
> terelodott el a figyelmem ...
Hanem...? (Biztos, hogy azt akkor kellett...?)
> ...fenykoromban egy komplett HVG-t kiolvastam Bp-tol
> Mosonmagyarovarig a sztradan, viszont az a kormanyon volt...
Ne haragudj, de ez ijesztobb, mint a fenti telefonos sztori...
Ugyes o:rangyalod lehet...
> Az "elkalandozott figyelem" nevu jelenseg mar ontotta a
> baleseteket - joval a mobil telefon megjelenese elott is.
Pl. cigarettahamu, terkep (ujsag...?), kolasuveg, rogzitetlen
"elindulo" csomag stb...
> a Kerepesin a Rona utcai(ex Lumumba) keresztezodes...
> Itt van egy direkt jobbra fodulo sav is....valaki szembol kizelit
> es csak nem all meg....nem tudok elfordulni jobbra,mert
> szemben all velem az egy orru. ...atszoltam neki hogy (uvoltve
> persze) mit csinal szembe forgalomba megy ra a Kerepesire.
> ... Az Ors vezer ter fele tovabb ment szembe forgalomba es
> jobbra fordult a Feher utra.Az izzatsag hideg veritekke
> valtozott a hatamon.
Ismeritek a viccet az etnikum lova'rol, amelyik nekimegy a
falnak..? "Ne'm va'k a'z, csa'k va'kmero:..." :-)))
Komolyra forditva: remiszto, tenyleg. Az a legrosszabb parositas,
amikor a hulyeseg magabiztossaggal tarsul... Plane, ha
meg tulsagosan emancipalt ontudattal is...
> bukocso ... lattam 170-el felborult Peugeot 205-ot ket
> farol lecsapodva fejreallva es a vezeto es a navigator
> megis sertetlenul szallt ki belole. Kivancsi lennek, melyik
> szeria auto tudna ilyet produkalni legzsak ide vagy oda.
> Raadasul a cso+ov szerintem toredeke a legzsakoknak.
Ez nem ilyen egyszeru: ehhez kellett me'g a megfelelo
formaju kagyloules is, megfelelo tamasztassal es
merevseggel, es kelloen eros rogzitessel. Valamint
bukosisak, es hozza fejtamla, ami megfogja a fejet a
bukoval...
> Az USA-ban a legerosebb Civic 92-95 kozt a Civic Si volt ...
> Ugy tudom komplett konyvek foglalkoznak ilyesmivel odakint
> u.i: uuuuutalom hogy ott minden van! Illetve hogy itt nincs:(
:-)) A fold legutokepesebb hadsereget szervezte'k, hogy erre
vigyazzon... Ezt teszi a NATO is... (OT vege...)
> a swift-el sose megyek 140-nel az astraval meg 170-nel
> gyorsabban (ugyanis ennyit birnak:)
Szerintem a swiftnek 140-ne'l, az astranak 170-ne'l mar nincsenek
tartalekai (vagy nem elegendo) sem passziv, sem aktiv biztonsag
szempontjabol... :-((( En nem menne'k annyival veluk...
(Csak egy szempont: Kiprobalta valaki, hogy egy swift mondjuk
harom szemellyel, 140-rol mekkora tavolsag alatt all meg...?
Es mas tipusok...?)
> Szerintem nem a suzukisok veszelyesek, hanem altalaban
> azok, akik hirtelen kerulnek az eddiginel sokszor jobb auto
> volanja moge (peldaul trabant->suzuki, vagy barmi hasonlo),
> es nem ismertek meg ki az autot, vagy megreszegiti oket az
> elozonel sokkal tobbet tudo auto.
De nem ijeszti meg oket elegge, es eleg hamar... raebresztve
oket arra, hogy egy jo (jobb) autoval is esznel kell(ene) lenni...
Ennek egyik kovetkezmenye, hogy gyakran olyankor is kijonnek
elozni, amikor a masik kenytelen nagyot lassitani emiatt...
Udv
Andras
Audi 90 - '86
|
+ - | Tukorbol tolatas, rallyHAT(?) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Nemregiben irtam par szot a tukorbol valo tolatasrol, es hogy
irigylem azokat, akik tudnak igy manoverezni.
Nos, az altalam nem igazan kedvelt csaladi autonk most kapott
egy hatalmas piros pontot! Nem, nem verfoltra gondolok a Suzuki
lokharitojan, hanem a tukreit dicserem! :-)
Szoval az ugy tortent, hogy oszolni a Suzukival mentunk, es
mivel jelenleg en vagyok az egyeduli potencialis pilota a
csaladban, ertelemszeruen volt alkalmam sokfele helyzetben
vezetni a vasat. Ezek kozott ugyebar neha a tolatas is
szerepelt, raadasul epp a proba/tanulas miatt igyekeztem is
minel tobbszor ilyen szituba keveredni :-)))
Es pozitiv meglepeteskent hatott ram, hogy tenyleg egesz jol el
tudtam manoverezgetni a tukorbol is, persze gyakran
ellenoriztem szabad szemmel is, amit csinalok :-)
Most mar csak az lenne a feladat, hogy a Trabira talaljak olyan
tukrot, ami hasonlo jo tulajdonsagokkal bir, es fel is tudom
szerelni valahogy, nameg persze a gatyamat se rantjak le rolam
ha ki kell fizetni (par eve egy mezei Suzuki tukrot 18000-ert
vettunk Bp-en!)...
Es ha mar itt vagyok. A jovore (tavaszra vagy oszre)
vonatkozoan lenne egy HAT javaslatom! Valahol a hegyekben
(mondjuk a Dunantulon, hogy VD is reszt vehessen ;-)))), ahol
jo szerpentines, de kis forgalmu ut van, szep nagy parkoloval
ellatva, osszejohetnenk egy szombati napon, aztan kineznenk egy
tuti utszakaszt, ahol rallyzhatnank. Persze a kanyarokban
biztositva, mert ugye elso a biztonsag, senkinek sem erdeke
osszetorni magat illetve masokat.
Mit szoltok?
Udv:
___/ Soma \___/ OE4+HE114 \___
Normál levelek:
Csatolt file-ok:
|
+ - | Re: vonat6+zoldkartya eset (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok Autosok!
Szerettem volna elmenni a mozdonyHAT-ra, de sajnos nem tudtam.
Irasaitokat olvasva meg inkabb sajnalom, hogy nem lehettem ott.
Ugye lesz meg ilyen alkalom valamikor?
Zoldkartya? Szinten irasaitokat olvasgatva kipattant az isteni
szikra csekely agyacskambol, es gyorsan elovettem a forgalmit.
Megvizualtam a zoldkartyamat, es meglepve lattam rajta a
datumot: 2000.07.28. Kicsit durva, nem?
Asszem ez surgos beavatkozast igenyel :-(
Annal is inkabb, hogy vasarnap Bp-re keszulok Trabi talalkozora
(okt. 1-en 9 oratol az Auchan parkoloban :-)), aztan ugyebar
jobb (alu)felni mint megin enni :-)))
Udv:
___/ Soma \___/ OE4+HE114 \___
Normál levelek:
Csatolt file-ok:
|
+ - | Re: Padkara hajtas. Volt Baleset + 6 es Re: holanc (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
> *** Tanulsagok:
...
> - ha a padkara hajtottunk, akkor ekkora sebessegnel nem kiserletezunk
> lassitassal+egyenesben tartassal, mert ugysem jon ossze
Akkor mit kell/lehet tenni ?
En ugy tudom, hogy ilyenkor egyenesben kell tarttani a kocsit es
lelassitani,
majd mar lepesben haladva ovatosan visszamenni az utra. Persze, csak ha
sikerul annyira lelassulni, mikozben a kocsi egyenesen halad.
Mas javaslat ?
> Kotelezo lesz a holanc jelenlete az autoban.
Szerintem az keves. Hiba rakom bele, a felesegem sohase
fogja tudni feltenni.
Ehhez meg az is kellene, hogy adott esetben a radiokban,
minden hiradas alkalmaval elmondanak, es az adott utakon
tablaval is jelolnek, hogy a holanc hasznalata kotelezo.
A tabla kirakasa nehany oraba is belekerulhet, ezert
kellene a radiokkal is bemondatni. Az ilyen hireket a kereskedelmi
radiok is orommel bemondjak.
Persze az en velemenyemre nem kivancsiak a torvenyalkotok.
Udv. Tibi
|
+ - | Re: Airbrush,Celica,M0,Atiratas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Airbrush tema:
>Nem tud valaki veletlenul olyan helyet Mo-on, ahol vallaljak
>tetszoleges kep kasznira torteno felfesteset?
>Legyszi cc.-zetek a valaszt, mert nem vagyok listatag. Koszi.
Bence Zoltan Airbrush festo: 06-30-9709-161. Az egyik legjobb itthon.
A csepeli Poli Car-nak dolgozik, akik a Magyar Autoklub autoit is festik, de ez
a magantelefonja. Igy talan olcsobb. Ha keresed hivatkozz a Hondaklubra. Megpr
obalok kepet kuldeni a "szetszakadt motorhazteto" keprol ami a hetvegi becsi Ho
nda talalkozon nagy sikert aratott es az o munkaja.
____________________________________________
Celica tema:
>Meg kell jegyeznem, szebbet tenyleg keveset kapni, az uj Celica nagyon >szep..
.:-))
Hmm. Inkabb ugy mondanam hogy kezdem megkedvelni.
SzVSz az new edge design ebben az autoban nyert ertelmet. (bocs Mr Fo
rd)
De ha alkalmunk lenne egy zart palyan hasonlitani a ket autot, rajohetnenk a sp
ort- es az utcai versenyauto mibenletere.
_______________________________________________
M0-as tema:
>Van bizony... Termeszetesen az emberek a hibasak...
>De egy kicsit az ut is...mert ha mar majdnem ugy nez ki (mert
>2x2-es, es eleg szeles), mint egy autopalya, es emiatt a sok
Szerintem kurva keskeny az M0. Legalabbis a savjai. Ket teherauto egymas mellet
t szinte nemfer el!!! Ez a masodik legnagyobb hibaja!
>barom azt hiszi, autopalyan van (hiaba a 80-as tabla), akkor
>legalabb tenyleg egy elvalaszto korlat legyen, vegig...
Na ez az elso!
>Az utakat azokhoz a hulyekhez kellene tervezni, akik autoznak
>rajta...
Milyen igaz:) Es sajnos azokhoz a hulyekhez igazitjak a sebessegkorlatokat is,
amit mi is betartunk, h anem akarunk bajt.
De hogy megoldast javasoljak legalabb egy, de inkabb ket savot kene mellehuzni.
+ egy sav eseten meglenne az elvalaszto soveny helye, + ket sav pedig normalis
meretu savszelessegel megaldott 2X2savos ut is lehetne elvalasztoval= autopaly
a = 120 = lehet dongetni es nem fordulnak meg a torokok:) (se)
___________________________________________
Atiratas tema:
Itt a szomszedos BMW szalonban 2000Ft elleneben atiratak ket kollegam autojat i
s. Mashol nincs ilyen? Erdemes elgondolkodni rajta.
Udv mindenkinek!
VTI
aki utantoltott patronoktol tonkrement nyomtatokat javit:)
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Honda Talalkozo elmenybeszamolo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Es megint en:)!
Elore szolok, hogy hosszu lesz!
Bocsanatot kerek, hogy nem szoltam idoben az esetleges erdeklodoknek, de egy ki
csit "elusztam". Legkozelebb elobb szolok megigerem. Szoval:
A hetvegen sikeresen lezajlott az idei 4. es egyben az utolso Honda talalkozo.
A penteki talalka utan
(Gyor, Raba Stadion parkolo) - ahol egyetlen BMW-s (!!!) klubtagunk is megjelen
t - a mar 20 autobol allo konvoj elment szallast foglalni Gyorujbaratra, majd
a katasztrofalis gyulyasparti utan (avas pogacsaval) nyugovora tert, hogy masna
p reggel 7-kor mar
indulhasson Becsbe az MSC CRX in Wien nemzetkozi talalkozojara. A felduzzadt cs
apat (>30 auto)
kissebb tumultust okozott az amugy sem ures autopalyan es a hataratkelon. A hat
aron valo varakozas
kozben orommel nyugtazhattuk, hogy vegre van Accord Type R is a csapatban a "me
gszokott" NSX-ek
mellett. Az izomAccord kapta a feladatot, hogy visszafogott tempoban a terkeppe
l felfegyverkezve celba
vezessen minket. A visszafogott tempot nem tudtuk 180 folott tartani (es nem is
igazan akartuk), igy
elnokunk emlekezo tehetsegere hagyatkozva viszonylag siman megerkeztunk. A felv
ezeto csak
utannunk 2 oraval. A nezoi belepo (150ATS/kopf) klubpenzbol valo leszurkolasa u
tan behajtottunk a parkoloba, ahol kb 70 auto varta, hogy megszemleljuk. Osszes
en 10 autora mondhatnam, hogy kulfoldi es igenyes megoldasokat talaltam rajta,
de azok tenyleg szepek voltak. Megcsodalhattuk a kipuffogo es Hifi
hangnyomas(ero?)merest es mazsolazhattunk a kiallitok mutyurkei kozt. A sorsato
r sem a visszafogott
arairol hiresult el, de igazabol semmi sem volt elerheto aru. Miutan ezt megunt
uk rajottunk, hogy biza van mit tanulniuk a szomszedoknak programkinaltbol es s
zervezesbol tolunk (a'la Hungaroring).
Emigyen korabban elhagyva a terepet Egy hatarszeli etteremben bekkeltuk ki az i
dot mig mindenki
odaer. En nem, mert utkozben elfogyott a benzinem egy kut kozeleben es tankolta
m 5 litert, majd az
etterem utan elindulva ujbol elfogyott a nafta. Klubtarsam vontatokotel altali
segitsege altal jutottam el egy kuthoz, ahol ujabb 7 litert
vettem magamhoz, hogy Shell kut vadaszatra induljak. (kevesebb uzemanyag-kevese
bb suly!). Este a
Raba/Rado szigeten vacsoraztunk egy Pubban, majd automat megtankolva a hon ahit
ott marketing-benzinnel, melynek hatsat nem erzekeltem, kezem koze kaparintott
am egy 2lityis fullos
Accordot, hogy hazavigyem a pityokaskedvu urak felesegeit. Asszony az urakat ho
zta az en autommal.
Az Accord eleg meggyozo volt, kiemelkedo gordulesi komforttal es paratlanul agi
lis kanyarveteli
tulajdonsagokkal, melyek egy jottanyit sem csokkentettek a hihetetlenul nagyaut
os komforterzeten.
Masnap reggeli utan a Raba-Ring fele vettuk utunkat, ahol az OMV rally utvonala
n autozhattunk idore,
majd a teljes ovalpalyan (ket dontott kanyar es ket egyenes) kiserhetett uvegha
ng, majd gyorsulasi
verseny kereteben zarult a program. A rally futamot mar szitalo kodben kezdtuk
kb 20 autoval es ez igy
maradt vegig. A Ringen felfedeztunk egy ujabb Type R Accordot minek csatlakozas
aval az itthoni
allomany 20%-a autozott velunk!!! Ezutobbi Accordot egy 50es ur dirigalta az el
so korben szepen, a
masodik korben pedig versenytempoban. Elobb csak gumihangokat hallottunk, majd
feltunt ket kereken
az IzomAccord es betort a 3 egymast koveto sika'n egyuttesbe az idealis iveket
hasznalva, szinte vegig
ket kerekkel elemelkedve 1-2centit az aszfalttol, vegig uvolto gumikkal. A celv
onalba erkezve mar vadul
csovalta a farat es mivel a pilota mindenkepp meg akarta allitani, hogy majd le
terhessen a palyarol egy
kezifekes 360+90 fokos piruettet mutatott be enyhe BridgeStone-kek kodben amit
az immaron teljesen
aszfalthoz tapadt 4db 17es kerek produkalt. Az eredmeny lenyugozo 2:05 lett. Eg
y 2,2es vtec Prelude es
egy NSX altal nyujtott 2:14-es eredmeny utan futottam egy 2:18as idot, melyre n
em talaltam igazi
kihivot a listan, noha az Integraktol, VTi-ktol es a 318is-tol is vartam vmit.
Emigyen viszonoztam a benzinhianyomon es gatlotekergetesen elcelodo fricskakat.
Raadasul a tempokoromben egy kamerast is vittem magammal, igy megvan az egesz!
Az ovalversenyt
(melegito kor, repulorajtos mert kor, kiallas) kihagytam mert 170 felett mar ne
m mertem az ovalokat megkozeliteni. (Mukodik az eletosztonom:)
De egy 1,4es siman ment 2kilot az ovalversenyen. A gyorsulasi verseny
elott beszedbe elegyedtem a palyarekorder urral, aki 16 eves koraban anyosulese
n kezdett a rally irant
erdeklodni. Keszseggel adtam neki jelentkezesi lapot es megbeszeltuk, hogy ossz
ehozunk egy teli
vezetestechnikai tanfolyamot a klubbnak, mert az uveghang kicsit keves a konnyu
es gyors autok kezelesenel. Ezek utan, a gyorsulast nem kivarva hazaindultunk,
mert mar rendesen osszefagytunk.
Osszesegeben hatalmas elmeny volt! Fokent a masodik nap, amit persze kicsit bea
rnyekolt a homerseklet es a kisse csuszos palya.
Mindenkinek hasonloan pozitiv autoselmenyeket kivanva:
VTI
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | USA-sok segitsetek! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Az USA-ban a legerosebb Civic 92-95 kozt a Civic Si volt kupe kasznival es SOHC
vtec motorral. Erdekelne, hogy milyen motorokra swapoltak odakint. Integra mot
orrol tudok, de vajon raktak-e B16A? (itthoni VTi motor, DOHC vtec)motorokat es
ha igen hogyan es melyikeket. Vagy: raktak-e komolyabb DOHC vtec hengerfejeket
ezekre a motorokra? Nagyon szivesen vennek minden ilyen infot. Ugy tudom kompl
ett konyvek foglalkoznak ilyesmivel odakint es szivesen beruhaznek ilyenekre is
, de mindenkepp hasznalhato infot szeretnek nyerni (pl melyik konyv eleg reszle
tes, jol hasznalhato,stb).
Tudom: erdeklodjek honlapokon, de keves internetidom van es az angolom szinte c
sak kivannivalot hagy maga utan.
Elore is koszi!
VTI
u.i: uuuuutalom hogy ott minden van! Illetve hogy itt nincs:(
____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer http://egon.gyaloglo.hu
|
+ - | Re: miert dragabb (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> =======================================================
> Felado : [International]
> Temakor: tores oka, miert dragabb ( 40 sor )
> Idopont: Mon Sep 25 07:03:57 EDT 2000 AUTO #878
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Valaki kerdezet, hogy mert dragabbak a peres gumik, pedig nem dragabb az
> eloallitasuk. Ez sajna igy van nem dragabb az eloallitasuk, de miutan
> extrasabbnak szamit tobb penzt el lehet kerni erte.
Ilyet is csak az mond, aki meg nem foglalkozott 5 percnel tobbet
peres gumikkal... En se foglalkoztam a kerdessel tul sokat,
de amit tudok, elmondom. Par honapja vettem 4 db Fulda Carat Extremo-t,
225/50ZR16-os meretben. Egy gumi teherbirasa valami 640kg, es valami 240km/h-ig
lehet hajtani. Mindezt 112,5mm-es profilmagassag mellett. Mar nem emlekszem
pontosan, de a gumin rajta van, hogy hany retegbol van, de valami 5-re vagy
6-ra emlekszem. Van kozte muanyaghalo, femhalo, meg meg valamilyen reteg.
Valamint a kulso kopenye se semmi... Ha bemelegszik, ugy ragad (megfogva kezzel
is) mint a jobb radirgumik. Es letekerve vele 20ekm-t, talan a profil 25%-a
kopott el. Es ez nem egy csucskategorias gumi, inkabb kozepesnek mondanam.
Mondjuk en maximalisan meg vagyok vele elegedve, az autot meg semmilyen
extrem helyzetben nem birtam a sodrabol kihozni.
Elotte 195/65R15 volt az auton, eg es fold a kulonbseg stabilitas teren,
igaz a rugozasi komfort is romlott kicsit. Meg a hosszanti valyuk sokkal
inkabb megvezetik a szeles gumit... :((
Amit en inkabb elkepzelhetonek tartok, az az, hogy a peres gumikbol
(kulonosen a nagyokbol) sokkal kevesebb fogy, egyszeruen mert kevesebb az auto
amire ramegy.
Es a fix koltsege (fejlesztes, kulonbozo gyartoformak, tesztek, stb...)
ugyanannyi egy ilyen sorozatnak is, a kisebb darabszambol adodik a nagyobb ar.
Egyebkent ha megfigyeltetek, a 15-os gumik ara ment szepen lefele... szerintem
azert mert egyre tobb autora ilyet tesznek szeriaban.
Udv,
Akos
|
+ - | Re: va:Biztonsagi ov (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> =======================================================
> Felado : [Hungary]
> Csak ovatosan.
> Itt ugyanis nem lassulasrol van szo, hanem gyorsulasrol.
> 2-vel blokkolva az ules megall alattad, a felsotested pedig
> gyorsulva, ostorozo mozgasba kezd. Fejed a 2 km/oras
> sebesseg tobbszorosere gyorsulva csapodik a szelvedobe.
Minden tiszteletem mgezae, de ez az allitas a fizikanak ellentmondani
latszik. A helyzet az, hogy amig egyenletesen mesz, a tested is 2-
vel megy, meg az auto is. 2-rol az auto leall 0-ra, a tested "menne
tovabb" 2-vel. Ezt az ov fogja meg. A fejed "megy tovabb" 2-vel.
En kiprobaltam, kb. 2-rol is, meg 10-rol is, padlo.
Auto azonnal megall, utas haborog. Az ov meg se feszult.
Bezzeg mikor 190-rol kellett gyakorlatilag megallnom (80-ra), akkor
volt lassulas, ovfeszules, anyazas, minden...
> 30-rol veszfekezve (meg az elejen 29-28-...25 kornyeken) sokkal
> kimeletesebben esel neki a szelvedonek. Nem olyan brutalis a
Egyebkent a dolog biztosan ulesbeallitas kerdese is, en szeretem eleg
rendesen hatradonteni az ulest. :)
Meg az jutott eszembe, hogy ha _aaakkorat_ bolint az auto 2-nel, akkor
valoszinuleg lengescsillapito-csere van kilatasban.
Udv,
Akos
|
+ - | re: astra motorok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>Tarvisional valami foldcsuszamlas volt). Aranyos kis
>hataratkelo amugy.
Hja. Mi (negy felnott(?), oreg 2104 Lada kombi 1300-ra felfurt motorral,
iszonyuan megpakolva, mert mi vittuk a turnusvaltas osszes anyagat)
eltevedtunk es Tarvisio utan rossz hataratkelon mentunk at a szlovenekhez,
es csak Krnjska Gora-nal dobbentunk ra a hibankra. Visszamentunk, de a
hatarorok roppant kedvesen kozoltek, hogy bejonni lehet, kimenni nem...:-(
(Bosszubol a hegy elotti pihenoben megalltunk es eljatszottuk a hataron
lezajlott esemenyeket - a sogornom meg felvette videora. "This_car can't go
up_to_wall"... meg ilyenek...:-)
Aztan a hegy bosszult... bar vegul a Lada jol vizsgazott, egyszer kellett
csak kiszallnunk setalni... meg lefele a fek nem volt teljesen a helyzet
magaslatan... de utolag mar kellemes emlek.
Udv:
pJ
|
+ - | Bardi auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
Bardi auto aruhaz: 1-314-3393
Bardi auto kozpont: 1-303-0930
Udv:
pJ
|
+ - | RE: Tiszabecs (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Jozsi is vezetett, bar ugy altalaban eleg komolytalannak
>tunt a tudasa...
>Meg ez az egesz moka...
Eddy the Eagle
Eric the Eel
...
Jozsi the Gnu...
Udv:
pJ
|
+ - | RE: mobil az autoban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello!
>En menet kozben nem fogadok hivast.
En meg egyszerubben oldom meg, a mobil a valltaskamban, a valltaska meg
mindig a csomagtartoban.
Mar regota kitalaltak a hangpostat, a fontos hivasokkal meg ugyis
megtalaljuk egymast.
Udv:
pJ
|
+ - | re: kipufogomeres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
No es akkor jon a rutin :)
Ezt mar a skodaval eljatszottam, mert annak szerintem olyan
magas volt mindene, hogy kitiltanak vele ;) (szar volt, na)
Szoval amikor meglattam egy ilyen merot, akkor azonnal
tovignyomtam a kuplungot, alapjaraton azert csak kevesebb jon ki
belole, mint 2-ben 60-nal :)
ADios
Lantos, Tibor
| http://www.lantos.net
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | re :kotelezo bizt -nem ertem (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
> > A szovetseg azonban csak olyan mertekig all helyt, amilyen
> > mertekben a karosult a karat a tarsadalombiztositas, vagy
> > a vagyon es felelossegbiztositas alapjan (Casco kivetelevel)
> > nem kovetelheti.
> Hogy a Devla nyalja meg a szemet a mondat irojanak.
En asszem ertem, inkabb peldan szemleltetem Szoval okoznak
neked pl. 100000 Ft kart. 20% az onreszed, a casco-ra (telleg,
nyelvmuvelok, ez miert nem kaszko? :) kicsenget a biztosito 80000-
et (ezt nem hiszem, inkabb kevesebbet :) Bar ez inkabb :(
Na a maradek 20000-et azt kovetelheted rajtuk.
Udv
Lantos, Tibor
| http://www.lantos.net
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | Re: VW kerestetik nemetorszagban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali
Tovabbra is a http://www.autoscout24.de/ -t tudom ajanlani. Ebben a
pillanatban 2039 VW Passat van evjarat 1998-1999 szukitessel.
Igy nem is listazza ki, tovabb kellene szukiteni. Ajanlom az Erweitert gomb
hasznalatat .
KI
> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Sziasztok,
>
> egy baratom szeretne nemetorszagban egy egyeves
> VW Passatot venni.
> Lattam a listan sok kulhoni magyart -- ha valaki tudna ajanlani
> elado kocsit vagy internet honlapot, ahol utana lehetne nezni
> hasznalt autoknak, az sokat segitene.
>
> Koszonettel,
>
> Anita es Attila
>
> --
> _____________________________
> Ritecz Attila
> FlexiTon - Java Application Development
> Budapest, 1117, Prielle Kornelia u. 4.
> +36 1 46-47-720
> _____________________________
>
>
>
|
+ - | Krisztiannak es Peternek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szerintem masnak is jol johet...
Nos Krisztian, velem egy oznek volt baja, es akadt a lokharitom utjaba. A
Net-en talaltam egy javitot, folhivtam, es szimpatikusnak tunt, de majd csak
jovo heten tudom elvinni a kocsit, igy tapasztalat nulla...
Tel: 06-203-463-687
Bp XIV. Posa Lajos u. 49.
Ny: 8.30-17.00
Bardi autoalkatresz
Tel:303-0930
Peter,
Ujpesten az Arpad uton, a feluljaro alatt van egy bolt, ahol szinre kevernek
festeket.
Sajnos telefonszamot nem tudok.
Ha valakinek van meg esetleg cime, tegye kozze...
Sziasztok
Metya
aki ha tud segit(pedig nem uttoro)
|
+ - | Re: Porsche 944 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
> Felado : Laszlo Csendes
> Temakor: villamosszek ( 8 sor )
>
> > Porsche 944, piros, 2. tulajdonos, 95 ezer km, klima, elektromos ules,
> Sokan Amerikaban (foleg Texasban) ez utobbit kihagynak :-)
Miert? Esetenkent onallositja magat, es szetlapitja az embert a muszerfalon,
vagy mi? :) El nem tudom kepzelni, hogy ezzel mi baja az amerikaiaknak. Azt
hittem, imadjak a tulzott luxust.
> Felado : [Hungary]
> Temakor: re.:Porsche 944 ( 12 sor )
>
> A srac azt kerdezte, hogy mennyi idos a gep, meg hogy, mi a baja.
> Zoli, ha meg aktualis, ird meg ezeket, akkor rakerdezek megint es tudok
> mondani pontos infokat. Ja, a szerviz Martonvasaron van.
Oke... hol van Martonvasar? :) Ennek a gepnek rengeteg baja van, mint az
kiderult a tortenetbol. De ha tud valami konkretat mondani, megkoszonom.
> Felado : [Germany]
> En biztos hogy nem vennek lehajtott sportkocsit, semmilyet se, Porschet se.
> Meg hat biztosan tisztaban vagy az arfekvesekkel... mennyiert volt
> ez az auto hirdetve? Mert igy saccra 1M-nal tobbet nem er.
Joval 1M folott volt hirdetve, ami a hirdetes alapjan korrektnek, a
megtekintes utan viszont irrealisnak tunt. A valos erteke ugy 5-600e forint
lehet. Lehajtottat en sem vennek, azert nem vettem meg ezt sem.
> Ez raadasul egy hihetetlen gyik auto. Egyik rokonunknak volt ilyenje,
> de a 626-os 2.0i GT Mazda (130-140 LE koruli ? ) legyorsulta mint a
> szel, ez tuti.
Ne haragudj, de ez nagy zoldseg. Nem tudom elkepzelni, hogy egy 140 loeros
626-os 8.5 masodperc alatt fent lenne szazon. Elsokerek-hajtassal meg
kiloni sem tudhat jobban.
Mellesleg sok "sportkocsinak", vagy realisabb esetben "sportkupenak"
nevezett - szohasznalatoddal elve: - gyik auto pont azon bukik meg,
hogy van benne egy borzaszto eros motor, a felfuggeszesei azonban
nem nonek fel a feladathoz. A Porsche 944 ebben a tekintetben szerintem
sokkal becsuletesebb, mert kituno valto-futomu-fek harmashoz kapcsol
egy *viszonylag* gyenge alapmotort, ami azert meg mindig eleg jol
megy. Plane, ha azt vesszuk, hogy 1981-es konstrukcio. Mellesleg van
250 LE-s Turbo, ha a 150/163/190/220 LE teljesitmenyfokozat nem eleg.
Az is lehet, hogy a rokonotoknak egy alap-924-ese volt. Azt a Porsche meg
a VW-konszern rendelesere tervezte, hogy ok majd Audi emblemaval gyartsak.
Erre vegul megsem kerult ra sor, hogy miert, azt nem tudom, de gondolom
nem volt ra penz. A Porsche ezt latva jutanyos aron visszavasarolta a
terveket, igy lett egy olcso sportkocsija. Sajat tervek ide vagy oda, az
olcsobb gyartas erdekeben sok Audi/VW alkatreszt is felhasznaltak a
tervezeskor, elvegre nem maguknak keszitettek. A legsulyosabb pofon a
ketliteres, Auditol szarmazo alapmotor volt, amit egyebkent egy rossz
szo sem erhet, mert abszolut a kor szinvonalan allt 125 loerejevel,
nagyon kedvezo fogyasztasaval, kulturalt teljesitmenyleadasaval. A
924-es a legtobb akkori konkurenset toronymagasan verte, barmely
tulajdonsagarol is legyen szo. Persze akinek a szemellenzoje a 911-es
feliratot viselte, az ezt nehezen volt kepes latni vagy tudomasul venni.
Menthetetlenul raragadt a "zoldseges-Porsche" gunynev, es 5 ev telt el,
amig a gyar igazi, vegytiszta Porschet faragott a 924-esbol. Am hiaba
valtoztattak a tipusjelzest 944-esre, formaltak at a karosszeriat,
terveztek bele valodi Porsche-motorokat, hangoltak at a futomuvet,
es alakitottak at a belso teret, igy sem sikerult minden 911-fanatikussal
elfogadtatni, bar gazdasagi oldalrol nezve sikeres lett mind a 924-es,
mind a 944-es szeria. A 944-es olcso, negyhengeres, de minosegi es
mindenekfelett: igazi sportkocsi.
> > megadott 220 km/h-s vegsebessege fole hajszolni? A butasag nem ismer
> > hatarokat. Ha mar hazudik az ember, esszel tegye.
>
> Ezek eszetlenul teszik, ebbol elnek. Hidd el, van masik pali aki beveszi...
Nem ebbol elnek, csak butak, mint a fold. Az oregnek volt egy masik autoja,
egy Wartburg. Slussz-passz. Azt mondja, nem kell neki a Porsche, mert nem
lehet vele kijarni a tora horgaszni. Na, ezen en csak oblosen rohogni
tudok. Ha igaz, akkor azert, ha nem, akkor meg azert. Tokmindegy.
> > palizni, de nem jon ossze. Egyelore nem lesz 944-esem, ugy latom... :)
>
> Nem tudom mennyit szansz, de szerintem Porschet venni 6-8M alatt nem erdemes,
> hacsak nem allandoan szogelni akarod.
Ez abszolut nem igaz. 2 millioert olyan 944-est veszel, amilyet nem
szegyellsz. 4 millioert pedig 928-ast es 911-est is kapsz, meghozza olyat,
amire a meregdraga fenntartasi koltsegeken egy vasat nem kell kolteni.
> Lehet hogy igazi Porsche, de hogy nem igazi sportauto az biztos. :)
> Inkabb a mar nem tulzottan alulmotorizalt csaladi auto kategoria...
Melyik csaladi autonak olyan fekje, futomuve, valtoja, mint a 944-esnek?
Gyanitom, egyiknek sem. Ha tetszik, ha nem, tudasat tekintve osszemerheto
egy azonos koru 911-essel is. Nem olyan a hangja, az enteriorje, a
designja, es nem olyan izgalmas a koncepcio sem, de mint sportkocsik,
abszolut versenyben vannak, ha azonos motorizaltsaggal allitjuk oket egymas
melle.
udv,
Zoli
. [ Nasfay Zoltan - www.relax.hu - www.kimwilde.com - www.saab900.ini.hu ] .
|
+ - | Omega (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Egy ismerősömnek eladó sorba került az Opel Omegája ezért írok Nektek,
hátha érdekel valakit.
Főbb adatai: -1989-es; grafit szürke (metál),
- 2000 ccm; 245.000 km,
- ABS,
- fedélzeti computer,
- tető ablak,
- elektromos külső tükrök,
- alufelni,
- szervokormány,
- állítható vezető oldali ülés,
- rádiós magnó,
- központi zár; riasztó,
- új akkumulátor (Bosch); új gumik (Pirelli)
Ára: 750.000 Ft alku nélkül. Az autó Pakson található.
Akinek felkeltette az érdeklődését az a 20/9267-410-es telefomszámon tud
érdeklődni.
Sziasztok
Tibor
|
+ - | Mogyorodi ut es kornyeke (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Gabornak:
En eleg surun jarok azon a kornyeken, mivel az Ors vezer teren lakom, a
Sugar mellett.
2 fele autot figyelhetsz nalam, feher Fiat Punto Van (ceges, egy nagy
tavkozlesi ceg kis leanyvallalata :) ), feher Opel Ascona, mindketton
matrica. :)
A ceges autoval kollega is szokott rohangalni, neki Dunakeszi a
fo csapasirany. :)
PeterX
|
+ - | AW: *** HIX AUTO *** #879 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
> Felado : [Hungary]
> Temakor: VW kerestetik nemetorszagban ( 19 sor )
> egy baratom szeretne nemetorszagban egy egyeves
> VW Passatot venni.
> Lattam a listan sok kulhoni magyart -- ha valaki tudna ajanlani
> elado kocsit vagy internet honlapot, ahol utana lehetne nezni
> hasznalt autoknak, az sokat segitene.
> Koszonettel,
> Anita es Attila
>
Keressetek a ´Jahreswagen´ -re, rengeteg hirdetest kiad
pl:
http://www.jahreswagen.de/jw/pLook.html
(parameterezheto a kereses tipusra, szinre, kornyekre, stb)
http://www.jahreswagen-server.de/
http://www.jahreswagen-t4.de/autoder.htm
udv
Ildiko
|
+ - | eldo trabi alkatreszek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok: Mivel Trabimat lecsereltem, nehany tartalak alkatreszemet
eladnam.
1. elktronikus gyujtashoz vezerlo elektronika:(11 ezer Ft-ert vettem ket
eve, es eladnam 5 ezer forintert. Ha elektronikus a gyujtasod, szerintem
megeri megvenni, mert ha valahol bedoglene a vezerlo elektronikad, akkor
azt csak cserevel tudod megjavitani, maskulonben johet az automento.
2. komplett szabadonfutó: 2000 Ft-ert
3.negy darab fekbetet: (ket kerek fekjet lehet vele felujitani) 2000FT
4.1db kuplung kinyomo csapagy 900Ft
5. alkatresz csomag: 2db ekszij, egy par fogas ek uleshez, 5db hengerfej
es 2 db kipufogokonyok tomites, 3 komplett szilenpersely, 1db akku
saru, 2db kipufogo tarto gumi, 1 db ajtoteleszkop gombcsuklo: ossz: 1500Ft
Az ot tetel kulon-kulon is elado.
Udv.: Szeltner Zoltan 4 665 633 127-es mellek
|
+ - | re: miert dragabb, chip tuning (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
>> motorokra is. Tehat tok ugyanazt a motort haromfele aron adja. Ha eroset
>> akarsz, akkor meg kell venned a magasabb teljesitmenyszintre optimalizalt
>> vezerlest.
>Most igy hirtelen a mobilok tajekarol ismert dolog : ha egy ilyen
>'gyenge' motorral eladott gepre ratoltik az erosbol a fw-t, akkor mi
>van? :) (T10 --> T18 :)
>Buheratorok mindig vannak. :)
Buheralni lehet, de nem egyszeru. Ahhoz, hogy a vezerlo programot meg
lehessen valtoztatni a komplett CPU-t (Central Porgram Unit:kozprnti
vezerlo, de hivhatjak masnak is, ez tipusfuggo) )ki kell cserelni, mert
ebben nem lehet chipet cserelni.
Sem a gyar, sem a szakszervizek (akiknek lehetosege van erre) nem ad el
olyan CPU-t, ami az adott motorhoz eredetileg nem valo. Csak valami simlis
modon lehet hozzajutni a magasabb teljesitmenyszintu vezerlohoz.
Atprogramozni ket dolog miatt is nehezkes. Az egyik, hogy ahhoz, hogy a CPU
hagyja magat programozni ket fekete hardver doboz kell, ami alkalmassa teszi
a PC-t a programozasra, mellesleg kell egy alkalmas sofware is a
programozashoz. Ezekhez hozzajutni nem nagyon lehet, de nyilvan mint mindent
fel lehet ezt is torni.
Az atprogramozas nagy problemaja, hogy nincs meg az adatbazis amit be kene
tolteni. Egy modern diesel motor (unit injector-ral, elektronikusan
szabalyzott) CPU kb. 1600 tablazattal dolgozik es ezek alapjan valasztja ki
a megfelelo kimeno ertekeket a bemeno ertekeknek megfeleloen. Ez azt
jelenti, hogy 1500-2000 parameterrel dolgozik. Egy ilyen adatbazis
feltoltese, hogy az megfelelo eredmenyt nyujtson, kb 2-4 evig tart nagyon
draga es nagyon kemeny fejlesztomunka mellett. (Ez az en munkam jelenleg).
Persze nem kell minden egyes adatot beallitani, mert egy resze szamithato es
egy resze automatikusan beall a tobbi hatasara, de meg igy is marad jopar
amire figyelni kell. Tehat hiaba tudna az ember atporgramozni a CPU-t, ha
nem tudja hogy hogyan. Ez mar nem olyan mint regen soros mechanikus
adagoloknal, hogy 3 csavart arreb tekergetve mar jo is. Nyilvan az
adatbazishoz hozzaferni szinte lehetetlen, hacsak valaki bentrol el nem
csorja, de erre rendkivul kicsi az esely, hogy egy kis zsebpenzert valaki is
megtenne ezt az allasa kockaztatasaval.
Van meg egy bokkeno, hogy ha sikerul is atprogramozni a vezerlest es
amegfelelo adathalmazt beletenni, akkor azonnal ugrott mindne alkatreszre a
garancia. De nem csak a motor alkatreszekre, hanem a teljes teherautora az
utolso csavarig. Az a trend, hogy ha beleganyolsz a vezerlesbe, akkor nem
tudjak tobbe garantalni a zavartalan mukodest. Meg olyan alkareszek eseteben
sem, ahol semmi jelentosege nincs a CPU beallitasainak. Szoval nem nagyon
eri meg.
A fent emlitett simlik mindenkeppen komoly penzekbe kerulnek a garancia
elveszteset jelentik es ezert az arert mar megkapja az erosebb valtozatot.
Egy nyugati vallalkozo es most mar szerintem egy magyar is olyan
teljesitmenyu teherautot vesz amire szuksege van. Ha 420 Le-re van szuksege,
akkor megveszi meg ha tobe is kerul, mert behozza az arat. Ha nioncs eleg
penze, akkor nem buheral, henem valaszt egy olcsobb tipust ugyanolyan
teljesitmennyel de esetleg kevesbe jo minoseggel.
Pont a fentiek miatt nagyon elitelem a chip tuningot. Nem lehet egy motort
csak chippel tuningolni plane nem ugy ahogy ezt Magyarorszagon teszik.
Termeszetesen egy jo minosegu hardver tuning utan optimalizalni kell a
vezerlest hiszen kulonben semmi ertelme a tuningnak. Pl. az ATC chip tuning
vezetoje senkinek nem enged beleszolast a chipek milyensegebe es egyedul
csinalja. Nalunk itt nagyon jo mernokok vannak sok ev tapasztalattal es nagy
tudassal es vilagmeretu elismertseggel, de egyik sem meri megtenni azt, hogy
egyedul csinaljon valamit, mert az szar lesz. Azert dolgozunk teamben, hogy
tobb szem tobbet lat alapon tenyleg jo munkat tudjunk kiadni a kezunkbol.
Ehhez kepest ez a csoka azt hiszi magarol hogy jol csinalja. Meg is latszik
az eredmenyein, mert szarok az altala keszitett chipek, tobbek kozt a mi
BMW-nk chipje.
Az ilyen tuningmesterek semmibe veszik a kornyezetvedelmi eloirasokat, a
motor teherbiro kepesseget , szar a kocsik fogyasztasa. Oket nem erdekli
hogy a jovo heten letorik a fotengely, mert o azt fogja mindani, hogy uram
egyreszt nem az en chipem miatt tortent masreszt, hogy egy tuning utan erre
szamitani lehet. Ez nem igaz, mert egy jo tuning utan nincs ilyen veszely.
Nem mondom, hogy nem hasznalodik jobban a motor, de alapvetoen ez elore
szamithato elhasznalodas.
En egyebkent most sokkal jobban erzem, hogy ez egy a gyartokkal
szemben, mert ok tobb millio markat olnek egy fejlesztesbe, ahol minden
lehetseges dolgot figyelembe vesznek es ehhez kepest jon valaki aki
beletrutyizik.
Mas kerdes, hogy a legtobb esetben a chip tuningolt kocsik hamar
tonkremennek, mert bar minden motorban van tartalek, es lehet hogy bizonyos
reszei birni is fogjak a tulterhelest, de lesz olyan resze a motornak,
hajtaslancnak, futomunek ami nem fogja birni es tonkremegy. Higyjetek el,
hogy amit egy motorbol ki lehet hozni az a gyartok kihozzak, illetve
beleolunk fejlesztokbol kiverik, mert ha nem tennek nem maradnanak
versenyben. Ha csak annyira akarjuk tuningolni a kocsit, hogy meg a szorasi
ertekeken belul maradva a maximumot nyujtsa, akkor meg egyszeruen nem
erdemes, mert egy csomo penz es 5 Le-ert nem erdemes, plane, hogy erezni
egyaltalan nem lehet.
Persze lehet tuningolni, de azt nem a vezerlessel kell kezdeni, hanem egy
komoly hardver fejlesztessel. Ha mar mindenrol ugy gondoljuk hogy eleg eros
egy tuninghoz(fek, futomu, olajnyomas, szelepek kipufogo rendszer stb.),
akkor el lehet kezdeni buzeralni az elektronikat, de nem eszetlenul.
Fejleszteni kell, mint a gyarak. Nem talalomra megvaltoztatok dolgokat,
hanem mindig csak egyet es figyelem a hatast es amikor mar jo akkor megyek a
masikra, majd vissz kell terni, mert a kulonbozo jellemzok hatassal vannak
egymasra. Ugye hogy nem olyan egyszeru. Tehat ha egy gyarto egy
fejlesztessel tobb 10 emebert biz meg es milliokat kolt ra, akor nem szabad
azt gondolni, hogy ez egy embernek is megy plane ugy hogy csak egy dolgot
modosit.
Tudom ez most egy kicsit nagykepuen es fellengzosen hallatszott, hogy csak
mi mernokok tudunk, ti meg hulyek vagytok. NEM, nem ezt akartam kihozni.
Csupan arra ravilagitani, hogy nem olyan egyszeru a dolog. Senkitol nem kell
sajnalni par plusz Le-t, de szar azt latni, mint atyam eseteben is, hogy
szarra adja ki a penzet.
Ha valaki tuningra adja a fejet, akkor elotte gondosan jarja korul a temat
es legalabb fel evig csak tervezzen, kerdezoskodjon es merje fel, hogy mik a
lehetosegek kerje ki szakember, sot tobb szakember velemenyet. En mar
tobbszor irtam, hogy szivesen segitek barkinek, ha tudok sot szivesen utana
nezek ha nem tudom. Ha van ra igeny, csinalok egy kis osszefolalot, hogy
milyen dolgokat kell csinalni, bizonyos melysegu tuninghoz.
Bocsi hosszu voltam,
udvicsek
Walter
|
+ - | Autoeladas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Halaleset miatt surgosen el kell adnom az automat.
Varatlanul ert, igy nem tudom mi a teendo, kell-e eredetiseg-
-vizsgalatot csinaltatnom (ha esetleg a vevo nem keri) szukseges-e az
atirashoz? Kit terhel a koltseg, mi a gyakorlat? Fele-fele?
Tudtok ajanlani megbizhato, jo aron dolgozo vizsgalo allomast?
(Zugloban lakom)
Az auto:
1991-es BX 1.4 TE (benzin+holland LPG szett)
110000 Km (nagyreszt ga'zzal)
Sotetzold-metall fenyezes.
Ket eve hasznalom, mindent rendbe raktam rajta, minosegi
alkatreszeket rakattam bele (a batyam egy Citroen bolt ugyvezetoje)
Jo olajakat hasznalok (Castrol GTX5 Lightec 10W40 felszint., TOTAL
Transmission BV hajtomuolaj, TOTAL LHM hidraulika)
Egy even belul volt cserelve: vizpumpa, fotengely szimmeringek,
ekszijak, hatso fektarcsak+fekbetetek elol, hatul (Lucas), kipuffogo
(gyari), kupling+kezifek bowdenek. Hidraulika-rendszer 1 eve kimosva
(Total Hydraurincage), LHM nem fogy.
Ara: 600000 Ft.
Udv.: Zsolt
Telefonszamom: 20-341-3373
|
+ - | Re: Baleset + 6 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv mindenkinek!!
AZ AUTO 0879-ban irta Vucsics Krisztian
>:
>Egyeb temaban -- pl padkarol feljovetel, fekezes-gazadas,
>ilyesmi -- termeszetesen orommel
>veszem a hozzaszolasokat, kiokositasokat. :-)
A legizgibb padkazasom, egy elvaltas miatt volt.
(Kispolszki, 3. 60 km/h -> 2. ezt nem szerette :-( )
Itt a mindenkor ajanlott modszert alkalmaztam, sebesseg tartasa, majd
az elso alakalmas helyen vissza az utra. (Meg az is belefert, hogy vissza-
dobjam 3-ba)
SzVSz fekezni abszolut nem szabad. (eltero tapadasi viszonyok, nagy
a valoszinusege, hogy megcsuszik a padkan levo kerek, es "elviszi"
az autot)
A visszajovetel a leheto legkisebb kormanymozdulattal, igy nem fog az auto
"lepattanni" a padkarol, es meg a felni is kerek marad.
>Nagy oromomre szolgalt, hogy az egyik utmenti csarda elott
>tesztelhettem, fognak-e a fekek. A sikeres tesztet massziv dudaszoval es
>nyelvmuvelessel unnepeltem, a mogottem jovo ezustszinu Golffal nagy
>egyetertesben. (Mint kesobb kiderult, a listas tarsasag gyulekezett az
>ut szelen, listatarsunk ezt eszlelve tokig a fekbe; fasza!)
Hmmm! Lehet, hogy a kovetesi tavolsag egy ici-picit kisebb volt a
kelletenel?? Egyebkent, amint beleleptem a fekbe, abban a pillanatban
letettem a kocsit az utpadkara, es a heves dudalas hatasara
"nyelvmuveltem egy kort".
* De gondolom Te is be voltal kotve, igy komoly bajunk nem lehetett volna.
:-))*
Mara, ennyi, udv: Peter
HixEditor 1.14b
***************************************************
Chmelik Péter
Tel +36-30-245-38-25 / ICQ 78130153
***************************************************
|
+ - | KIA 4 x 4 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udvozletem!
>/ Voltszerencsem szorakozni vele, erdon-mezon, nagyon
>/ fun ott 50-el menni, ahol egy szemelyautoval csak 25 mernel...
>
>Minel gyorsabban mesz, annal kevesbe raz! :o)
Ha csak nem kerulsz vele egy legorvenybe! :))
Teeby
--
/****************************************************\
:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége. [:
\****************************************************/
|
+ - | Fabia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Udv pJ!
Szerintem ronda...
Olyan, mintha nylonzacskoba vizet ontenenek es lotyogtetnek...
Van meg nehany hasonlo auto. Es felhivnam a figyelmet, hogy tobbnyire
nemetek gyartjak oket. Design rulez!
Teeby
--
/****************************************************\
:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége. [:
\****************************************************/
|
+ - | Rendszamal vagy anelkul (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
Tibi (Lantos) szerintem nem allhat az utcan a jarmu rendszammal sem. VAn
ra valami szabalyzta, hogy adott idotartamonkent helyet kell
valtoztatnia, tehat a kozterultbol nem foglalhat el helyet bizonyos
idonel tovabb, ami mittomen 4 het...
Ismerek olyat akit ilyenert megbirsagoltak.
Amugy jo lenne tisztaban lenni ezekkel, mert a hatosagok eleg rendesen
visszaelnek azzal, hogy mi nem ismerjuk a jogainkat es
kotelezttsegeinket.
Teeby
--
/****************************************************\
:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége. [:
\****************************************************/
|
+ - | Motor Up (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
Epp most neztem itthon a tv-t.
TV Shop - Motor Up nevu termeke.
Sot az uj termekuk: Prep Up.
Az urge szavait idezem, aki bemutatta a termeket:
"A surites soran sok sok korom es egestermek rakodik le a motorban. Ami
olajcserekor nem teljesen uritheto a motorbol. Ezert az olajcsere elott
ontsunk Prep Up-ot a karterbe. Ami kitisztitja az egesterbol a
lerakodott szennyezodest. Igy tisztitja a motort, ami sokkal hoszabb
elettartamu lesz."
Comment:
Hogyan kerul fel az egesterbe akkora mennyisegben, hogy tisztan tartsa,
miert a karterbe kell onteni, ha az egesteret akarjuk tisztitani? Ha
kimossuk a szennyezodest a feluletekrol, vajon nem fog megnovekedett
kopas jelentkezni? Ha az olajban is megtalalhato szennyezodeseket oldja,
akkor vajon nem teszi tonkre az olajat? Mi van ha oldja akkor is, amikor
mar nem kell. Mi van ha benne marad a motorban es az uj olajat is
tonkreteszi. Es meg felmerulhetne szamos kerdes.
A poen, hogy ezt az emberek meg is veszik. Kepesek kidobni erte 6.000
Ft-ot. Siralmas es szomoru, hogy nappal televizioban ilyeneket
leadhatnak. Vegre egy szakerto megmagyarazhatna, hogy mekkora
parasztvakitas ez. Rohogtem a musoron, de sajnalom azokat akiket
behuznak vele a csobe.
Teeby
--
/****************************************************\
:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége. [:
\****************************************************/
|
+ - | Uj auto + Kisebb morgasok... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> Szerintem nem a suzukisok veszelyesek, hanem altalaban
:> azok, akik hirtelen kerulnek az eddiginel sokszor jobb auto
:> volanja moge (peldaul trabant->suzuki, vagy barmi hasonlo)
Akkor nekem mostanaban nagyon kell vigyaznom, mert a mult
vasarnapi Omega eladas ota egy Trabant 0.6i kombi :-) kolcson
tulajdonosa vagyok. Most vezettem meg csak eloszor eletemben
Trabit, de megertem a Trabisokat, hogy milyen feeling-je van
a dolognak ! A motor vegulis nem gyenge a kasznihoz, a valtot
hamar megszoktam (4 probalkozasbol kisakkoztam a sebessegek
helyet...), fura, hogy az index nem jon vissza, ha meg en veszem
vissza neha dudalok es az utcasarkon meg csak bamulnak, hogy
az orult miert dudal kanyar utan ?!
Van borbevonatu kormanyom !!! A tulaj rakott ra valami egeszen
jo fogasu valodi borbevonatot, egesz jo. A fek is fog, de azert
valahogy 60 km/h felett nincs meg az a nyugodt Omega erzesem...
Minden zorog, csattog, kicsit fustol is neha, de szuperjoooo !!!
Ha a benzincsapot nem felejtem el kinyitni, akkor hosszabb tavra
is erdemes elindulni, de a tankolasnal egy kicsit elbizonytalanodtam:
Ott hadonasszak a meleg motor felett a toltopisztollyal ??? Kesz
eletveszely !!! Azutan tankoltam 16 litert es tele lett (volt benne
elotte ~8 liter). Az Omeganal addig megittam egy uditot, mire
a 75 literes tank megtelt... :-)
Nagyon sportosan ultetett rugozasa van a Trabinak...
Ramentem egy kavicsra, es majdnem kiesett a fogtomesem :-)
Fura meg, hogy eroteljes fekezeskor neha le akar allogatni, ezert
meg kell osztani a fek/gazfroccs modot a folyamatos uzemhez.
Visszaterve az eredeti feltevesre: ezek szerint 2 honap mulva
az automata Leon-ban potencialis veszelyforras lehetek majd a
kozlekedesre nezve... :-)
> ----------------------------------------------------
:> Kotelezo lesz a holanc jelenlete az autoban.
Nalam mindig van holanc... de miert kotelezo Magyarorszagon ?
Esetleg nem kell akkor az utakat letakaritani a kozterulet
fenntartoknak es igy az autosok "atvallaljak" a terhet ?
Egyre melegebbek a nyarak, gondolom mas is eszrevette mar.
Akkor hamarosan kotelezo lesz a klimaberendezes az autokba ?
Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
|
+ - | Hutoviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
lenne egy surgos kerdesem:
mi tortenik, ha valaki elfeledkezik a MIN/MAX jelzesrol
es a hutovizet mindig csordultig tolti a kiegyenlito
tartalyba? Hova tavozik a felesleges le? Fel vannak
a hutok vagy a kiegyenlito tartaly szerelve szeleppel,
ahol expanzio eseten tavozhat a felesleg?
Koszi:
Csaba
|
|