Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 697
Copyright (C) HIX
2000-03-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Taxis <-> pedagogus (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Honda Accord (mind)  11 sor     (cikkei)
3 re: benzinkutas kopek (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Re: Taxi (mind)  47 sor     (cikkei)
5 Re: Gaz, allatok, M3, Taxi (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Buntetes merteke (mind)  41 sor     (cikkei)
7 meg mindig taxi (mind)  46 sor     (cikkei)
8 Re: A benzin ara magas a minosege meg rossz ? (mind)  13 sor     (cikkei)
9 va: a Vento ujra itthon (mind)  15 sor     (cikkei)
10 va: Egy nagy kerdes (mind)  11 sor     (cikkei)
11 Re: Szilikon (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Re: Allatok (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Re: Egy nagy kerdes (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Re: Kihagasok penzbeli jutalmazasa (mind)  25 sor     (cikkei)
15 Honda Civic tapasztalatok (mind)  97 sor     (cikkei)
16 re: szlilkon es gumik kapcsolata (mind)  28 sor     (cikkei)
17 Kresz-teszt (mind)  3 sor     (cikkei)
18 re: gaz (mind)  35 sor     (cikkei)
19 Wartbi bonto (mind)  9 sor     (cikkei)
20 Vento olaj/viz (mind)  16 sor     (cikkei)
21 swift +1 kerdes (mind)  12 sor     (cikkei)
22 fotengely (mind)  26 sor     (cikkei)
23 re: japan diesel (mind)  13 sor     (cikkei)
24 tavolkelet (mind)  103 sor     (cikkei)
25 Megane (mind)  17 sor     (cikkei)
26 Re: Egy nagy kerdes (mind)  12 sor     (cikkei)
27 Re: Megane2 (mind)  16 sor     (cikkei)
28 100 Ft-os benzin (mind)  13 sor     (cikkei)
29 Gazauto Vaddisznonak (mind)  18 sor     (cikkei)
30 Amit a gazos autokrol tudni kell (tudok:)) (mind)  75 sor     (cikkei)
31 mgezank a freemailrol; Nyilatkozat; ARO; (mind)  43 sor     (cikkei)
32 71-es ut (mind)  20 sor     (cikkei)
33 Re: swift +1 kerdes*** HIX AUTO *** #694 (mind)  16 sor     (cikkei)
34 Re: taxisok (mind)  14 sor     (cikkei)
35 RE: Gaz (mind)  66 sor     (cikkei)
36 Szerviz, bejaratas... (mind)  29 sor     (cikkei)
37 Dunaujvaros - aprilis 16. (mind)  44 sor     (cikkei)
38 Sok csokit, emberek, (mind)  11 sor     (cikkei)
39 biztosito, ado (mind)  64 sor     (cikkei)
40 Audi ar (mind)  18 sor     (cikkei)
41 Auto kor (mind)  14 sor     (cikkei)
42 taxisok ... (mind)  7 sor     (cikkei)
43 Wento ujra megy (mind)  32 sor     (cikkei)
44 Re. Egy nagy kerdes = jarda-sztrada (mind)  24 sor     (cikkei)
45 Szuzi rejtett kapcsolo (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Taxis <-> pedagogus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kovacs Gyorgy
> akinek az apja taxis volt, de csak 5ezer forint zsebpenzt kapott havonta
> (16-19eves korig)

Biztos akkor annyit kerestek a pedagogusok.

Gacs Lajos

PS: Ebbol mindenki valogathat:  :-)  :-(
+ - Honda Accord (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Mostanaban terveznek autot venni, a tipus Honda Accord lenne.
Aki tud roluk valami infot, mit erdemes szemugyre venni, azt kerem irja 
meg. A kiszemelt peldany '88-as 2.0i.
Elroe is koszonok minden infot.
Kernek egy peldanyt maganba is, ha lehet, mert a cegnel betiltottak a 
HIX-eket.

Koszi
Nagy Tama's, Paks
+ - re: benzinkutas kopek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zoli, sziasztok autosok!

>Volt olyan kiserlet is, hogy gazolaj mintakat vittek el Stuttgartba a
Mercedes gyar laboratoriumaba. Ha jol tudom 9 kulonbozo kutbol vittek
mintat. Nem irtak ra, hogy melyik-melyikbol jott. A kutatok azt mondtak,
hogy jo minoseguek. A legjobb, ha jol emlexem a Mol-e lett. (??) Ez utobbi
teszt akkor volt, amikor nemely kocsi leallt rossz minosegu gazolaj miatt.
De akkor miert alltak le az uj kocsik???

A 'ha jol tudom', az itt nem igaz, ne haragudj :-)
Sem az nem all meg, hogy semmit nem talaltak, sem az, hogy a MOL lett a legjobb
:-)
Es ha jol emlekszem /:-)/  nem/nemcsak gazolajrol volt szo :-)
Ez az eset volt az, ahol kenszarmazek kerult az uzemanyagba, jonehany adagolot
tonkrevagva. Ezt a laboreredmenyek ki is mutattak, az uzemanyagtarsasagok
fizettek is. /Volt, aki alapbol, volt aki csak a vizsgalat hatasara :-)/  Azt,
hogy melyik tarsasag kezdemenyezte a vizsgalatot, és honnan szarmazott a benzin
,
itt hadd ne feszegessem, aki emlekszik, tudja, aki nem, az kitalalhatja :-)

Istvan
+ - Re: Taxi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> Azert nem kellene altalanositani a taxis dologgal.

Ebben igazad van.

> Az utcankban (Budapest,
> XVII.) ket taxis is lakik, es nem veti fel oket a penz (vagy ha igen, akkor
> azt baromi jol titkoljak).

........

> Azt hiszem, azt mondta, hogy havi 6-8000 km-t megy (de ebben nem vagyok
> egeszen biztos)!

Azert az is evente ~80.000 km!!!!! Ebbol a csaladdal elutazgat 20e-t, marad
60ezer.

Ennek legyen __csak__ a fele utaskilometer. Az 30e km/ev. Az elmult 1 evben
200Ft/km. Most tekintsunk el a dupla sebesseggel jaro megberhelt taxioraktol es
egyebektol.

Ez 6mFt /ev. Ehhez kepest otthon butykoli a kocsit mert "draga" a szerelo.
Tehet szervizkoltseg nuku. 1 km koltsege tokkal vonoval legyen 30 Ft (dizel
auto eseten ebbol 15Ft az uzemanyag!!!! tehat qrrrva rendes vagyok), ez a 60e
km-re 1.8m Ft.

Marad 4.2mFt /ev, azaz ~350e Ft /ho.
*****************************

Ha netalantan a szomszedod az az egyetlen taxis az orszagban, aki taxiora
alapjan elszamolja a beveteleit es leadozik utana, meg akkor is 150eFt/ho a
netto jovedelme. De mint tudjuk ez nem igy van, van az a jovedelem 250eFt/ho
is.

Ez persze nem jelent luxus eletvitelt, tehat nem csoda hogy nem feltuno.
Mindenesetre ahogy irtad van ket gyerek, asszony otthon, ezeket etetni ruhazni
kell, stb, szoval ugy elnek mintha 5 pedagogus vagy 3 mernok keresne a
csaladjukra.:-(((((( Na valami ilyesmirol van itten szo.

Es senki ne jojjon azzal a demagog dumaval, hogy menjen el a mernok is taxizni.
Mert egyszercsak mindenki elmegy taxizni es akkor az osszes taxis ehenpusztul,
mert egyaltalan nem lesz utas, csak taxis.....

Istvan
+ - Re: Gaz, allatok, M3, Taxi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

 wrote:

> A Taxis ugyhoz pedig annyit, hogy megkerdeztem ket kozeli ismerost akik taxiz
na
> k 2-3eve. Megdobbento szamokat hallottam, de ugy dontottem maradok az en igam
na
> l. Napi 8 oraban kb 100khuf marad nekik (az ismeroseimnek). heti het napban e
s
> 10-12 oraban mar lehet 200k is osszehozni (ez kb 4-5Kbol marad). Ven rokakent
 g
> ondolom tobbet is. Betegseg, nyaralas kizarva. szoval annyira nem kerek a tor
te
> net.

??? Naponta, hetente, havonta, evente (na jo ez csak vicc volt, de a tobbi komo
ly)?

Ez olyan heti osszegnek tunik nekem.

Istvan
+ - Buntetes merteke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>lennie. Hidd el egy Trabantos ugyanannyira fogja buntetesnek erezni azt a
2k
>forintot (ez alatt nem nagyon van birsag), mint Te a 10k-t. 
>Ha valaki meg tud venni egy draga autot is, az nehogymar nem tudja
kifizetni 
>a _jogos_birsagot.

nem ertem az osszefuggest a vagyoni helyzet es a kihagas kozott.
van valaki, aki elmagyarazza?
Ha van penze fizetni a 2xx forintos benzint, "nehogymar nem tudja kifizetni
a _jogos_birsagot".
Szerintem undorito ez a megkulonboztetes. 

5let: az ado 1%-a legyen felajanlhato a Trabisoknak, de csak kozuti kihagas
eseten vehetik igenybe.

Ha hulyeseget irtam, javitsatok ki, mindig elkepzelek egy szitut, abbol 
indulok ki. Most ez volt:

Roma tarsunk megy a 25 eves zsigaval 140-el, a kocsi olyan rozsdas,
hogy az ajtot mar 2 eve a a masik oldalrol zarja, a kocsi uvolt es fustol,
amerre megy, arra megy az eletveszely is.
A masik savban megy egy bizonyos listatarsunk az M5-el, szinten 
140-el. 
A rendor mindkettojuket megallitja, mutatja a celfotot, es irja a cedulat:
I.
- a buntetes 20000 Ft. Maga roma, 15000, 8 gyereke van 10000, latom
szar a kocsija, 5000, jo reg nem mosakodott es ruhazkodott, 2000,
sokat zabal a kocsija, draga a benzin - adjon egy ezrest es tunjon.
II.
- a buntetes 20000 Ft. Maganak luxuskocsija van, 30000, maganak
meg sem kottyanik, legyen 40000, je es Gucci oltonye van meg
krokodilbor aktataska - legyen 100 kilo es nem jelentem fel.

Utana ugyanez ittas vezetesnel, gazolasnal...

Ez mar mindennek a csucsa.

Uff. Cs.
+ - meg mindig taxi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem mindenkinek!

 irta:
"Ugyan evszamot nem irtal hozza, de nem lehetett regen. Mindenesetre egy
havi
35ezret kereso atlagember __nem__tud__ 5e Ft zsebpenzt adni a gyerekenek.

Tovabba:
Apuci hany forintot keresett _tenylegesen_ havonta es ebbol mennyit latott
az
adohivatal?????
Ugyanis a kerdes errol szolt eredetileg."

Kedves Istvan,
6 eve voltam 19. Ez most reg volt vagy nem?
Mielott megszolnal, az autoimat a sajat keresetembol vettem,nem zsebpenzbol.

Masreszrol meg szerintem nem azert keresnek az atlagemberek 35 ezret mert a
taxis esetleg 200-at.
Egyebkent nem tudom mennyi volt a keresete, talan eleg annyi hogy azota
kilepett es bizony
a piac miatt...es kimondottan szereny korulmenyek kozott el.
Ne keverjuk ossze az "atlag" taxisokat azokkal, akik a szallodak,repterek
elott allnak.Na AZOK
valoban eleg durvan csinaljak.De abba a korbe bejutni kivulrol lehetetlen.

Szoval ne altalanositsunk.Nem minden taxis keresi gennyesre magat,nem minden
taxis szemet, nem minden taxis bunko, es nem minden taxis
fia seggfej.

Valld be oszinten ha neked lehetoseged van ra hogy amennyit tudsz
letagadj/csalj a jovedelmedbol annak remenyeben hogy az altalad megkeresett
penz
kisseb hanyadat dugd az allambacsi zsebebe, te nem tenned meg?
En bizony megtennem,de sajnos nincs ra lehetosegem.
.Kb 5x adozol a megkeresett penzed utan...ne mondd hogy ez normalis.

Itt az allam kirabol minket.Ha kevesebbet adsz akkor maris te vagy a tolvaj?

Ja, szerintem a blokad nem azert volt hogy az atlagembereknek kevesebb
legyen a fizetese, hanem a benzinarnovekedes miatt.VAGYIS ok megprobaltak
valamit  kollektiven tenni, ugyanugy mint a MAV sztrajknal a vasutasok.Oket
is utalod?

Udv,
Kovacs Gyorgy
+ - Re: A benzin ara magas a minosege meg rossz ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> uzletpolitika, azaz a vizezes vagy nemvizezes. A Jet kutnal 2 honapja
> tankolt egy ismerosom akcios benzint, 5 Ft-tal olcsobb volt, de nagyon
> szidta magat utana, mert zorgott a kocsi es nem akart normalisan

A Jet-el (Bp. Mogyorodi u.) nekem is rossz tapasztalatom van, tobbet nem is
megyek oda...
En leginkabb a fogyasztason vettem eszre, ugy 100Km-el tobbet mentem egy tank
esso benzinnel, mint elotte a jet-essel, pedig nem is akcios volt.
Ja, es a Jet-nel a 98-ast 95-os aron akcional tok ugyanaz jott a 98-as kutbol,
mint a 95-osbol, szinre megegyezett (vagy ez normalis most mar? regen pirosas
volt a 98-as)...

jts
+ - va: a Vento ujra itthon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Barmily hihetetlen, _nem_ folyt el az olaj -
> helyette a hutoviz csordogalt a kocsi ala
Jol elvittel az erdobe. :-))


> Az utobbi napokban egy VW Poloval kapcsolatban 
> felmerult, hogy vannak sajnos elhallgatott gyengesegek 
> a legnevesebb gyartoknal is. Mondok jobbat: van olyan 
> nagyon patinas autogyar, amelynek a luxusmodellje
> igen komoly konstrukcios hibakkal kuszkodik-kuszkodott 

En, most, a *jol diagnosztizalt* Vento hiba utan nem mennek
bele egy ilyen temaba. :-))
--
Meszaros Geza
+ - va: Egy nagy kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mert peldul ha onkenyesen kirakom a colopoket,
> es jon egy barom az uj Audijaval, nekimegy a 
> colopnek, az lebontja a kocsijanak az oldalat, 
> akkor beperelhet-e engem?

Csinald vastag muanyag csobol. Zard le a veget. 
Fesd le elenk szinre. A visszatarto eron van a hangsuly. 
Ha megis lebontja, akkor nem esik baja a kocsinak. 
Teged sem erhet vad, hisz nem brutalis megoldast valasztottal.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Szilikon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,
En a gumialkatreszeket cipoapoloval kenem (az a nyomos, aminek a vegen
van
egy kisz szivacs). Az is jot tesz neki, meg fekete szine is lesz tole.
Bar
legutoljara a bogaron alkalmaztam 3 eve. A BMW-t meg elviszem kezi
mosoba,
es utana a gumi is jol nez ki. Addig meg nem tart nalam a gumi, hogy
karban
kene tartani.
Kossz,
Vaddiszno
+ - Re: Allatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
 irta:
Most reggel lemegyek a kocsihoz es mit latok: kiszurtak a jobb elso
kereket.
Kessel. Ki az aki ilyen g***lada?! ....Meg tudtam volna olni, siman.

En mar biztos ami biztos vettem egy baseball utot, amit ha megyek
valahova, behelyezek a csomagtartoba. Sajnos taskaba kell tenni, mert
csak ugy szabalyos. Ha valaki emberkedik, akkor jol fejbeverem. Meg
nem kerult ra sor, es nem is szivesen tennem, de ha meglatok valakit,
aki a kocsimnal babral, akkor azert elbeszelgetnek vele, hogy mit is
keres ott, es akkor jol jon a kezben az uto. Pisztolyt sajnos nem
adnak, pedig akkor nem kene az embernek a kezet meg a szajat koptatni.
En bevezetnem, hogy aki autolopot lo le, azt ne vonjak felelossegre.
Kb. 2 honap alatt vege lenne ennek a remalomnak ami itt (foleg Pesten)
folyik.
Udv,
Vaddiszno
+ - Re: Egy nagy kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok,
MyChroLesLie irta:
...bizonyos tavolsagokra vascolopoket betonozok le...

Szerintem tuti kell! Marmint engedely, meg tabla is! Kulonben biztosra
veszem, hogy beperelnek. Magyarorszagon a bunozoknek  meg akik
megszigik a szabalyokat, jogai vannak. Aki meg a tulajdonat es
biztonsagat akarja valahogy megvedeni ellenuk, arra azt mondjak, hogy
onbiraskodik es becsukjak. Mert arra sajnos meg nincs ertelmes
torveny. De ezt mondd azoknak, aki szerint itt minden jol van.
Csa,
Vaddiszno
+ - Re: Kihagasok penzbeli jutalmazasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves ZE, Zsozso, G., Autosok,
Ertem amit irsz. Azonban, ha az ember vesz egy draga autot, azzal
tisztaban van, hogy az alkatresz is dragabb lesz hozza. Azzal azonban
nem lehet tisztaban, hogy a szabalysertest is e szerint merlegelnek. A
Kreszben nem olvastam azt a szakaszt, ami kimondja, hogy 1000 cc alatt
ennyi, felette meg annyi, vagy valaki netan olvasta?

Ha valaki lassitas es megallas nelkul atmegy a Stop tablan akkor tok
mindegy milyen kocsival megy, ugyanakkora mertekben okozhat balesetet,
ugyanakkora mertekben veszelyezteti masok biztonsagat, tehat
ugyanannyira kell buntetni. Ha meg nincs penze a birsagra, akkor meg
nem a buntetes osszegenek elengedeset  vagy mersekleset kell kerni,
hanem nem kell szabalytalankodni, sot vezetni sem. Penz nelkul ui
benzint sem lehet venni. Tenyleg, azt sem ertem, hogy a benzin miert
nem kerul tobbe a nagy autokba tankolva, mint a kicsi es olcsokba?
Ilyen alapon ez is logikus lenne. Sot, aki tudja igazolni, hogy
munkanelkuli az egyaltalan ne fizessen birsagot (szabalytalankodjon
batran es jo sulyosakat), mert mibol tenne, nem? Es tankoljon is
ingyen, mert hat szegeny mibol tankolna, ha kajara sem telik.

Igazad van. Ez a jo megoldas. Akkor abbahagyom a dolgozast es egesz
nap szaguldozok, mert nem tudnak megbuntetni a benzin meg ingyen lesz.

Hajts,
Vaddiszno
+ - Honda Civic tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,
Fogash baratunk irasa fellelkesitett, hogy kozzetegyem egy Honda Civic
5 ajtos modellel torteno talalkozasomat. Baratom akart venni egy
Hondat, ezert bementunk a Honda szalonba. (Az eset kb 3-4 eve tortent
es arra a modellre vonatkozik.) Szoval beultem a bemutatoautoba es a
kovetkezoket tapasztaltam.
MIndenhol szurke. Egyszeru textil es muanyag burkolat mindenhol, ami
idovel nyekeregni kezd. Semmi dizajn, kaptafara keszult.
Szoval beultem, ajto becsuk, ules beallit. Kerdezni akartam valamit az
alkalmazottol, es osztonosen a 2 ules koze nyulva, le akartam huzni az
ablakot. Csakhogy a jobb elso ment le. De nem talaltam a b.e. el.
ablak kapcsolot. Mert az a b.e. ajto karfajaban kapott helyet. A ket
hatso ablake meg asszem a kozepkonzolon volt. Tehat, ha mind a 4
ablakot egyszerre akarjuk lehuzni, akkor ahhoz mar 2 ember kell
minimum, vagy a labunkat is igenybe kell venni, ami vezetes kozben
elegge kivitelezhetetlen. De ez csak vicc volt. (Marmint a 4 ablak
lehuzasi kiserlete egyszerre, a kapcsolok ott vannak, ahol mondtam.)
Szoval 3 helyen van 4 abl. em. kapcsolo, plusz a hatsoajtokban is van
2 db. Bar azt nem is neztem, lehet, hogy azt a hatso ules hattamlaja
ala raktak, mert ugy konnyebben elerheto. De tovabbmegyek. El.
tukorallitas kapcsolo kozepen. Igy a kapcsolo latja mindegyik tukrot
pont ugyanabbol a szogbol, magyarul egyforma ralatasa van a tukrokre,
hogy jol tudja iranyitani oket. Szamomra szokatlan helyen van. A
tetoablak kapcsolo a kormany bal oldalan, de ugy, hogy a kezunket be
kell gorcsolni a kormany ala, ami vezetes kozben veszelyes szitut
okozhat. Meg hat a tetoablak a fejunk folott van, hat hol is lehetne a
kapcsolo, mint alul. Szerintem, ha vezetes kozben valaki el akarja
huzni a tetoablakot, es mondjuk nem teljesen, akkor hogy meggyozodjon
rola, hogy mar a kivant nagysagura nyilt, felnez. Azonban sokkal
egyszerubb ha az ember keze mar ott van, mert a szem sokkal konnyebben
es gyorsabban talalja meg a helyet. Tehat szerintem a kapcsolonak
valahol a tetoablak kozeleben lenne a helye. Amugy ha megfigyelitek,
az ember ilyenkor osztonosen is felnez, hogy mukszik-e, halad-e,
vagyhogy bezart-e rendesen. Muszerfal: Fekszenek a mutatok
vizszintesen. Ha beinditod a motort, akkor a km ora marad vizszintes,
mig a fordszammero ferden all 800-nal. Ez kib*szott hulyen nez ki.
Azonkivul, ha 5. ben megyek, a mutatok osszevissza allnak. Nem akarom
megint a BMW-t felhozni, de ott pl. a mutatok 5. ben teljesen
egyszerre mozognak, azaz egyforma szogben allnak, ami rendkivul jol
nez ki, valamint az ember egybol tudja, hogy 5. ben van a verda.
Azonkivul a BMW tele van ilyen kis szossznetnyi aprosagokkal, amik
mind-mind a vezeto oromere vannak kitalalva, igazabol nem lenne
szukseg rajuk, mert mind csak plusz, azonban megvan az ertelme,
mindegyik hasznos es elvezetes es ha hozzaszoksz, akkor mar igenyled,
ha nincs meg hianyolod. A japan autokban egyetlenegy ilyennel sem
talalkoztam, szerintem ezek nem is hallottak meg ilyenekrol.
Kovetkezo: ablaktorlo kapcsolo. Ez egy fontos momentum, mert a
Honadaban tekeros van. Tehat mig a BMW-ben a jobb kezem mutatoujjaval
felfele iranyulo hirtelen mozgassal felfele tolom az ablaktorlo karjat
(1 mozdulat) addig Hondaeknal: leveszem a jobb kezem a kormanyrol,
megkeresem az 1 cm atmeroju ablaktorlokapcsolokart, megfogom legalabb
2 v. 3 ujjal es eltekerem. De merre is? Ez igy 4 mozdulat, de legalabb
3. Amikor gyorsan mesz es valaki telibe ont vizzel, akkor ezek a
(tized)masodpercek is nagyon sokat jelenthetnek.
Szoval ezek utan kozoltem a Hondassal, hogy en ezt az autot nem tudnam
vezetni, es kiszalltam. Nekem minden teljesen irracionalisnak tunik. A
fogyasztasa is.
A haverom, akivel mentem, kesobb megis vett egy Hondat. Valami 1.6 ESI
vagy mi a szosz, hasznaltan. Asszem 136LE. Mar egyszer irtam is, hogy
12 literben allt meg, mikor mentem vele.
Egyszer elvitte egy autovillamossagi szerelohoz, aki van vagy 150
kilo. Amikor kiszallt, bal kezevel megfogta a tetot kivulrol, hogy
segitse magat. Az 4 ujjanak a nyoma bennmaradt a tetoben 4 db 1 cm-es
suppedes formajaban. Hoppa, anyag mi? Csak nem _biliacel_-bol van? (1)
Meg: Ugyanez a gyerek kirakott a kertbe osszel egy torott Honda es egy
Audi motorhaztetot (Mert azert hamar rajott, hogy a Hondatol jobb lesz
minel elobb megszabadulni). Tavasszal megmutatta, ismetlem sajat
szememmel lattam, a Honda egy rozsda volt, mig az Audinak semmi baja.
_Biliacel!!!_ (2)
Meg ugyanott a fent emlitett szervizben megneztem egy Accordot, aminek
az ajtaja meg volt nyomodva. Le volt nyilva rola a lemez kivulrol,
ugyhogy belelattam. A Hondas buszken mondta, hogy oldalvedelem. Na,
gondoltam magamban, ha ez a ket mutatoujj vastagsagu cso az
oldalvedelem, akkor marhara vedve vagyok. Azonkivul elkezdtem az ajtot
nyomkodni 1 db mutatoujjam segitsegevel, es lass csodat, az ajtolemez
elkezdett hupogni. Be...-ki...-be...-ki. _Biliacel_ (3)
Egy masik ismerosom, aki autokkal foglalkozik, vett egyszer egy Honda
Accordot torotten. Az volt a szerelme. Bar probltam lebeszelni, nem
sikerult. O csak ugy hivta tukorlampas, gondolom tudjatok melyikrol
van szo. Szoval a teteje is kapott a kocsinak. Amikor huztak ki es
minden a helyerekerult, csiszolgattak, meg kalapaccsal egyengettek a
kocsit, ahogy kell, aztan egyszer csak arra lettek figyelmesek, hogy a
teto egyszer csak behuppan. Szoval egy kis lakatosmunka utan mar ugy
elvekonyodott, hogy nem birta a sajat sulyat. _biliacel_ (4) Nemazert
mondom, de a bogarhatum elejet (kezdo autos koromban) egyparszor
kalapaltak, aztan meg festettek is, amikhez mind csiszolasra is volt
szukseg. De azt meg mindig nem lehet ket tenyerrel sem benyomni.

Szoval most elso szusszbol ennyi Hondas tapasztalat jut eszembe (jo
nagyokat lelegzek, mi?:)). Szerencsere alig kellett vezetnem ilyet,
mert en nem birnam sokaig. Aki ilyen szar vekony anyagbol ennyire
irracionalis (ertsd: kezelhetetlen es vezethetetlen) kocsit tud
gyartani, arra nekem nincs szuksegem.

Bocs a terjedelemert.
Udv,
Vaddiszno
+ - re: szlilkon es gumik kapcsolata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Felado :  [Hungary]
>>A szilikonrol engem meg mindenki lebeszelt. A gumialkatreszeknek nem
>>tesz jot, mig ha a festekre cseppen, 
Hat a szilikonrol engem is mindenki lebeszelt, mert azt mondtak, hogy igy
is eleg nagy a mellem, igy semmmi szukseg a szlikonra. Hat ha meg a
festekre cseppen az meg nem baj, de ha a karpitra, na az baj  :-)))))).

>SZVSZ a guminak igenis jot tesz, feltetelezve a rendszeres
>apolast (sok eves tapasztalat).
Tenyleg jot tesz, mert sokkal jobban kifeszul a himbi limbin a gumi, ha
szilikont latok, na persze megfelelo csomagolasban:-)))

>Vannak, akik allergiasak a szilikonra.
Hat ez mar tenyleg izlesek es pofonok.

Bocsi, de ezt nem birtam ki. Lehet, hogy en az utobbi idoban allandoan erre
gondolok?
Na mindegy, tavasz van, ez van!


Udvicsek,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - Kresz-teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kérem a segítségéteket, hogy aki tud KRESZ-tesztkérdéseket tartalmazó
helyeket, azt írja meg nekem magánba. Köszönöm: Gabóca
Címem: 
+ - re: gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,Vaddiszno!

Legjobb tudomasom szerint:

>Gaz ugyben kerdeznem a kovetkezoket:
(...)
>- Mennyire babraljak meg a kocsi motorjat? Illetve a motorhoz
>csatlakoztatando felszerelesek hova kerulnek, es mit kell valtoztatni
>az eredeti felallason?
A csomagterbe kerul egy gaztartaly, nem magyobb, mint a benzintank.
+gazcsovek, kasztnifuras, tanksapka.
>- Hol es mennyiert lehet tankolni? Lattam egyik ismerosomet, aki
>maganban fejti at a palackbol a gazt, otthon a kertben. Ez allitolag
>tilos es veszelyes is. Meg nincs kertem, utcan meg ciki.
Az arakat nem tudom, de ismerosom is az elobbi modszert hasznalja
120-as Skodajaba. Az O elmondasa szerint egy PB-gazpalackkal (kb
1900Ft) tobb mint 200Km-t megy. Ha jol sejtem, ez koltsegben fele a
benzinenek.
Jol mondtad, a kezzel valo atfejtes tilos, es ha jol tudom, akkor a
rendor jol meg is buntet, ha kiszagolja (szo szerint), hogy haztartasi
gaz van az autoban.
>- Mennyivel esik a motor teljesitmenye (vagy tortenik-e egyaltalan
>valtozas)? Van-e olyen pl. hogy nehezebben indul hidegben, stb.
Ismet az O velemenyere alapozva: tobbet eszik gazbol, mint benzinbol,
gyengebb is lesz valamennyivel, de szerintem Te meg sem fogod erezni!
:)

MAS:

Vaddiszno, mondtad, hogy van egy tuning bogarad.
Kivancsisagbol kerdem, mennyiert vetted bele a motort ?

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - Wartbi bonto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

2 utemu Wartburg karburatort keresek. Tud valaki adni egy Wartburg-gal
foglalkozo bonto cimet? A multkor kaptam egy nevet, talan
Bonci? autobonto. Telefonszamot tudtok hozza?

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - Vento olaj/viz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Barmily hihetetlen, _nem_ folyt el az olaj -
> helyette a hutoviz csordogalt a kocsi ala.
> a hutoviznek is csak egy kis resze, a zorges nem
> jelentkezik, az auto mukodik

Ha tulmelegedik a motor, ongyulladasos lesz az eges. 
Az alapjarat felmegy, a motor egyenetlenul jar es kopog, 
es a gyujtas levetele utan nem akar leallni... Amikor 
elszakadt az ekszijam, legalabbis ez tortent. Szerencsere
nem lett baja a motornak. Bar az durvabb, ha egyaltalan
nincs viz, mert elfolyt, mintha van, csak nem kering.
Hogy mert is egett az olajnyomas lampa... Azt nem hiszem
azert, hogy annyira felforrosodott az olaj, hogy lecsokkent
nagyon a viszkozitasa. Nem valami tulmelegedesre 
figyelmezteto lampa egett? 
Udv: Po:li
+ - swift +1 kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

utasitas, hogy intitasnal tapossuk a kuplungot. Amikor atvettuk,
valahogy ugy osztonosen megkerdeztuk, es akkor azt mondtak,
hogy nem kell. Most akkor melyik igaz?

En taposom, az inditomotornak eleg melo megforgatni a motort, ha meg plusz a
sebvalto felet is meg kene....
Foleg akkor, ha hideg, suru a valtoolaj szerintem sokat jelenthet. Ja, es
mar fordult elo, hogy kulon jol jott, mert a baratnom sebessegben hagyta a
kocsit, en meg elfelejtettem kivenni, szoval ez mentett meg attol, hogy
megugorjon az auto - bele az arokba.

Peter
+ - fotengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Az olajnyomas kozpontositja a hajtokar es a blokk furataiban a
>>fotengelyt, tiszta folyadeksurlodast biztositva. Ha az olaj(nyomas)
>>elfogy, nincs, ami kozpontositson, a hajtokarcsap minden gyujtasnal
>>kap egy rettenetes femes utest, ugyanigy a nyugvo csapok is.
>
>  Ezt azert nem gondoltad komolyan! Talan nem hallottal az EHD
>keneselmeletrol??? A motor fotengelyeben _NINCS_ kozpontban a
>tengelycsap!!! Van excentricitasa, raadasul valtozik is utemenkent. Az
>olaj _NEM_ kozpontosit, hanem elvalasztja a ket femet egymastol...
>--
> Udv:
>     Levente

Es ha egy furatban egy hengeres targy palastjat a furat palastjatol korben
egyenletesen elvalasztasz, akkor az nem KOZPONTOSIT? Persze nem mm-ekrol
van szo, de csak akkor lesz folyadeksurlodas, ha korben elvalik, vagyis a
fotengely csapja egy lebegesszeru helyzetbe kerul a csapagycseszek altal
kepzett furatban. Senki egy betuvel nem mondta, hogy mindig tizezred mm
pontossaggal kozepen van. De mivel a subj. nem a  "fotengely dinamikus
helyzete az ido fuggvenyeben", hanem az "olajnyomas, mint jelenseg"  volt,
nem ragoztam tovabb. De nyugodtan lehet tovabb keresni a szalkat... ;)
Egyebkent fogalmam nincs, mit takar az EHD rovidites, annak ellenere, hogy
a jelenseg maga esetleg szamomra is ismert lehet. Megosztod velunk?

Fogash

+ - re: japan diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugyebar a tegnapi szamban olvashattuk, fogash baratunk iromanyat miszerint
>(...)
>Tehat.... fogash baratunk marad az Europainal, en meg maradok a Jappannal,
>igy aztan mindannyian orulhetunk.

Szeretem a nevem NAGY KEZDOBETUVEL olvasni, barmennyire is irod kicsivel a
sajatod. Amugy ket kiegeszites: 1. A Golf 1-3 variansai nekem sem
tetszenek. 
2. Ha nem japan akkor nemet? En az olaszokert rajongok, meg a Volvo 850/
S70-V70 sorozataert. Egyik sem nemet  :(

Fogash

+ - tavolkelet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A Honda az egyetlen japan gyarto, aki nem fogalkozik dieselekkel. Ami
>>rendesnek tunt (bar dieselben franciat illik venni :)
>
>Kedves Fogash!
>Ebben (is) van egy pici tevedes, ugyanis sokak meglepetesere a Honda
>gyartott(?) dizel motoros Accordokat az elmult 4 vagy 5 evben, ha jol
>emlekszem, akkor talan tavaly ota hianyzik ujra a modell listarol a
>dizle motoros Accord. AZ mas kerdes, hogy ezeket valoszinuleg nem
>importaltak a Honda kereskedok Magyarorszagra, ugyanugy, mint ahogy
>ezt a valaszt kaptam tavaly, amikor uj dizel Nissan szemelykocsi utan
>erdeklodtem. Persze azt is tudni lehetett, hogy a Hondak dizel
>motorja nem Honda fejlesztes, hanem valamelyik, a sajat konszernen
>beluli japan gyar (talan Mitsu?) termeke volt.

Van nehany feher folt a terkepemen... :) De nagy valoszinuseggel
kijelenthetem, hogy az a moci NEM Honda moci. Es mivel Europaszerte nemigen
propagaljak, nem hinnem, hogy nagyon buszke lenne ra a Honda. Vagy meg
erosen gyerekcipo?

>Sajnaloam, hogy egyebkent objektiv stilusod a keleti autokkal
>kapcsolatban mar masodszor valt at ilyen elfogult erzelemre. Biztos
>van ra valami okod.
Csak amit leirtam. Engem nem harapott meg egyik sem kiskoromban, nem volt
ilyen a tanarbacsinak, aki megbuktatott, csak ugy komplex rossz szemmel
nezek rajuk. Van persze kivetel, es ha figyelmesen olvastad az eddigieket,
lathatod, hogy vannak azert objektiv okok is, dehat izlesek es pofonok.

>Azert kivancsi lennek pl. arra, hogy a harom helyen gyartott Astrakat
>meg tudnad-e kulonboztetni akkor, ha elotte nem mondjak meg, hogy
>melyik hol keszult.
A lengyelt a magyartol jo esellyel igen. Mikor a hatodik "nehezseget"
hoztam elo a (ceges) kocsinal, akkor mondta a "tulaj", hogy nezzem el neki,
lengyel... :)

>Viszonylag sok autom volt mar eddig (hja, a kor elonye), tobb nemet
>mint japan, meg koreai is, de mint atlagos, szurke felhasznalo, nem
>igazan tudtam komoly kulonbsegeket felfedezni koztuk, illetve neha
>bizony a japan kocsiban jobban ereztem magam, mint elotte a
>kategoriatars nemetben, a kenyelmi berendezesek meglete illetve
Felre ne erts, a kettes Golf es a cseppKadett ugyanolyan kevesse tetszik
nekem, mint a keletiek tobbsege.

>kfinomult volta miatt. Ennek ellenere kedvelem es sokra tartom a
>nemet autogyartast, es megprobalok nem alkotni sommas velemenyt olyan
>tipusokrol, amelyeket nem ismerek behatobban. AZ, hogy
>Franciaorszagban rengeteg rossz elmenyem volt mint kulfoldinek, nem
>vonta maga utan, hogy a rosszul minositsem a nagyszeru francia
>autokat, legfeljebb nem veszek olyat.
Probalok maskepp fogalmazni: nekem az egyik (leg?) fajo a keletiekben a
szurkeseg. A franciak (Citroen, Peugeot) valahogy kilognak ez alol, a
Renault nalam nemigen jon be. Az elhasznaltabb R19eknek olyan Dacia-ize
van... :)

At 08:31 PM -0500 03/21/2000, HIX AUTO wrote:
>Bar ez a Giurgiaro-dolog nekem meleg. Biztos, hogy az egeszet o rajzolta?
Miert olyan meglepo ez? A Matiz formatervet meg "Fiat koraban" lattam
A Matiz tetszik is! Csak eppen azt nem latni rajta, hogy Daewoo. Nezd meg a
tobbit. (Lanos, Leganza, Nubira, stb) Groteszk...

>>At 08:31 PM -0500 03/21/2000, HIX AUTO wrote:
>>A Mercedes pl. 95-ig (talan kesobbig is) kizarolag a
>>Bosch fele soros adagolot hasznalta a diesel-motorjain, mondvan: a
>>disztributoros meg nem egy kiforrott konstrukcio...	:)      Bar ekkor mar
>>tuti ott figyelt a probapadon a gyujtocsoves (gy.k.: common rail)
motorjuk.
>Kerlek Fogash, ne ess az elvetett mertek hibajaba. Most egy vitan
>feluli, a legjobbak kozott emlitheto automarkat emlitesz ami a
>LEGDRAGABB kocsik koze tartozik. 
Nem az egesz autorol szoltam, csak a motorrol, mint onallo
gepeszeti/szerkezeti egysegrol. Ami a Hondakban vitan felul magas
szinvonalat kepvisel, csak a gyakorlati hasznalhatosaga alacsonyabb a mas
koncepcioban epult autoknal. 

>ertuk annyi penzt, hanem joval kevesebbet ("you got what you paid
>for"). Az ar pedig az egyik legfontosabb tenyezo, amkor valaki
>hasznalt vagy uj autot vasarol.
Csak az ertekvesztes. Veszel egy uj koreait, az ara perceken belul
melyrepulesbe kezd, mig a hateves nyugatiak kozel linearisan vesztik el az
ertekuket. Vagyis a vasarlas utan 1 evvel jo esellyel tobbet er a 7eves
Mondeo, mint az egy eves keleti.

>Dondolj bele: egy hateves, 100-150 ezret futott Audi 80, O. Vectra,
>F. Mondeo fog Neked elobb meghibasodni az orszaguton a kovetkezo egy
>evben, vagy pedig egy forro uj Hyundai Elantra, Daewoo Lanos vagy KIA
>Sephia? Mivel a piaci aruk most nagyjabol egyforma ezert teszem
>ezeket egymas melle. Kerlek valaszolj erre 
2.599.000,- Ford Escort 5 ajtos, ABS, legzsak, szervo, motoros ablak,
kp.zar. Arban kb ott van a felsoroltak kozott, de megis egy jol felszerelt
es multtal is rendelkezo kocsi. Bar en hulye vagyok, inkabb vennek egy 8
eves Scorpiot, Omegat, 164es Alfat. A 2liter kozterhei nem
megfizethetetlenek, a nyujtott kenyelem (elsosorban hely, mivel 1,90/110kg
vagyok, es szeretem vinni a hasonlo meretu rokonokat/baratokat is) viszont
nalam erosen latba esik.

>belekepzelni magad masok helyebe is. Eddig olyannak ismertunk meg,
>aki ezt konnyen megteszi.
Ezt boknak veszem, de a keletiek akkor SEM TETSZENEK!	;)))))

>Barati udvozlettel
>Barnabas
Hasonlokepp
Fogash

+ - Megane (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>nem járt le a 20000km. Jó hát persze azért a magyar utak
>átka hogy a futóműt igencsak után kellene állítani, meg a
>szarabb utakon a műszerfal egy kicsit zörög. De hát melyik
>autónál nem. A kényelmességéről szólva, bár lehet hogy
Ebbol azt kellett volna kiemelni, hogy csak 20ekm utan esedekes rajta a
szerviz. A muszerfal zorgesehez a futomunek semmi koze, maga a muszerfal
(ld. Dacia) olyan minosegu, ill. ugy van osszerakva, hogy rossz utakon
szetrazodik, zireg-zorog. 
Lehetne meg oka a gyenge kaszni, de a kaszni jo, hiszen ilyen-olyan legjobb
ertekeket szerzett kulonfele toresteszteken. Ellenpelda: a VW Bora, amit
most nyuzok (jan. 31-en vettem fel 1900km-rel, most 11000van benne...)
egyaltalan nem zorog.

Ettol fuggetlenul ha tetszik, legy vele sokaig boldog. (Ezt nem ironianak
szantam, felre ne ertsd!)
Fogash

+ - Re: Egy nagy kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

MyChroLesLie irta:
>Mert peldul ha onkenyesen kirakom a colopoket, es jon egy 
>barom az uj Audijaval, nekimegy a colopnek, az lebontja a 
>kocsijanak az oldalat, akkor beperelhet-e engem?
>Szoval van kerdes. Valami muszaly tennem, mert ez igy mar 
>eletveszelyes. 

Az en szemkozti szomszedom ugyanebbol az okbol kifolyolag
kidobasra itelt autogumikat asott le a foldbe, elere allitva. 
Nem tul esztetikus megoldas, de hatasos.

LP
+ - Re: Megane2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 24 Mar 2000 02:32:52 EST,   wrote:

>12000 km utan futomuvet igencsak utanallitani???
>Ti vagytok autogyilkosok vagy tenyleg ilyen gyenge
>a Renault futomu?

A budapesti szar utak az autogyilkosok... Arra nem lehet tervezni
autot, hogy 10+ centis, az eso vagy sar vagy az elotted halado miatt
gyakorlatilag lathatatlan katyuba belehajtasz 70-el mondjuk a
Szentendrei uton. Egyebkent csak a kozeli rokonsagban az elmult par
evben kellett mar hasonlo miatt allitani elso futomuvet a Skoda
120L-tol elkezdve a Brava 1.6-on at Astran, Passat kombin es Prelude
2.3 VTi-S -en is... 

Udv:  Zak

+ - 100 Ft-os benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >29-en annal inkabb! Most hallgatom a Slagerradiot,
> >jovo szerdan egy budapesti benzinkutnal 100,8 Ft
> >lesz a 95-os! Mi lesz ott? Olni fogjak egymast az emberek.
>
> Nem tudod, pontosan hol, melyik kutnal?

Szerdan reggel 3/4 6-tol 9-ig, a
Kerepesi ut 89. alatti Castrol kutnal.

Aki elmegy szamoljon majd be.

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Gazauto Vaddisznonak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval mar nem gondolkozom, inkabb nem kockaztatok, mert ha az M5-nel
>valami bekrepal, akkor nagyon sokba kerul a csere. Azonkivul
>agyonfurkaljak a kocsit, hogy a gazcsoveket elvezessek es azt nem
>birnam nezni.

M5-be gazt? Soha.
A gazuzemet csak azert talaltak ki, hogy olcsobban
lehessen autozni. Az M5-ot viszont nem ezert talaltak ki.
Ott nem lehet szempont a fogyasztas.

Ha olcson akarsz autozni, inkabb vegyel Trabantot :)

>Engem pl. nagyon idegesit, hogy a Trabantos ugyanazert a kozlekedesi
>kihagasert 500 Ft-ot fizet, amiert en 5000-t.

Foleg!
  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Amit a gazos autokrol tudni kell (tudok:)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista! :)

Idorol idore felmerul a gazos autok temaja, igy gondoltam most
osszefoglalom a temat, bar biztos hogy ez-az kimarad, de azt majd 
megkerdezitek.

Valaki aggalyainak adott hangot ama tekintetben, hogy majd ha
"elszaporodnak" a gazuzemu autok akkor felemelik a PB arat, hogy
kozelitsen a benzin arahoz. SZVSZ ezt azert nem tudjak megtenni,
mert egyreszt a gaz ara nem fugg az olaj vilagpiaci aratol (ergo
nem lehetne arra fogni az emelest) masreszt haztartasok es kisvallalkozasok
szazezrei hasznaljak FUTESRE, FOZESRE. Gondoljatok csak bele, mi lenne
abbol ha pl. egy liter gaz ara a mosatni 95 Ft helyett mondjuk 200
lenne. Brrrr.....Illetve ettol fuggetlenul meg tudjak tenni, de akkor
en sirni fogok.

Es akkor a gazos autok.
Az elv a kovetkezo: a PB gaz-levego keverek saccperkabe hasonlo 
kompresszioviszony mellett robban mint a benzin-levego keverek, ezert
hasznalhato uzemanyagkent. Az eges lefolyasa azonban lassabb, kevesbe
robbanasszeru mint a benzin eseteben, ebbol adodik egy minimalis
teljesitmeny-csokkenes amit ki lehet vedeni a bejuttatott gaz mennyisegenek
novelesevel, ez azonban jelentos tobbletfogyasztast (akar 30-50%)
eredmenyez.
A naftat nem kozvetlenul a motorba juttatjak be hanem a szivocsobe/torokba
ugy, hogy a folyekony halmazallapotu PB eloszor egy nyomascsokkenton
(un. reduktoron) keresztul gazza alakul, majd igy a levegovel keveredve
a motor beszivja. A motorhoz egyaltalan nem kell hozzanyulni, a szivocsobe
kell egy becsatlakozast csinalni ahol bejuttatjak a gazt. A gaz visszaegni
nem
tud, egyreszt a reduktor es a szivocso kozotti csoszakasz nem tartalmaz
ehhez eleg naftat, masreszt a motor beszivja, nem pedig kifujja. :))
(Persze biztosan meg lehet csinalni olyan lamer modon is, hogy visszaegjen.)
Gazszagot az autoban NEM SZABAD erezni, ha megis van akkor ott valami
nagyon el van kefelve (szivargas). En csak a kipufogonal szoktam erezni
akkor 
ha elotte nagyon meghajtottam az autot, de azt is csak azert mert ki van
belezve a katalizator. Ha az autoban eros gazszag erezheto, akkor bizony
fennall a robbanas veszelye, mivel zart terben megfelelo gaz-levego arany
robbanasveszelyes (mint tudjuk). Szoval kedves Vaddiszno ha gazszag van a 
kocsiban
akkor ne gyujts ra! (Meg autoban egyebkent se, mert balesteveszelyes, es 
beivodik
a karpitokba :))
Karburatoros autokrol nem tudok nyilatkozni, injektorosoknal ugy mukodik
a dolog hogy az ember benzinnel indit es egy kis gazfroccsel lehet
atkapcsolni
a gazuzemre. Ekkor egy rele lezarja az injektorokat és megallitja az AC-t.
Ezt az atkapcsolast menet kozben is meg lehet csinalni oda-vissza, tehat
megy
az ember gazzal, atkapcsolja a kapcsolot (altalaban a muszerfal ala
helyezik)
es megy tovabb benzinnel...az atkapcsolast eszre sem lehet venni.
Tankolni valoban otthon erdemes, mert ugy kb. 95 Ft/liter az ara, kuton 108 
Ft/liter
(Tatabanyan), bar ez meg mindig kevesebb mint a fele a benzin aranak. Jo 
beallitas
eseten gazbol a tobbletfogyasztas kb. 8-12%, tehat ha pl. az auto 10 liter 
benzint
eszik akkor gazbol kb. 11 liter kell neki. Azt hiszem, nem kerdes hogy
megeri-e.
Az auton minimalis barkacsolas szukseges, kell negy csavar amivel a tartaly 
rogziteset
intezik, meg nehany popszegecs amivel a csoveket felfogatjak. Ha jol meg van

csinalva,
akkor kivulrol SEMMI nem utal arra, hogy az auto gazuzemu, kiveve a
kotelezoen 
felragasztando LPG matricat.

Bocs ha hosszu (vagy egyesek szerint rovid) voltam, ha van kerdes, johet 
maganba..

Udv:
   Ropi
+ - mgezank a freemailrol; Nyilatkozat; ARO; (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haji!

Ugy le vagyok maradva, hogy nem gyozom behozni. :o( Na majd belehuzok.
Addig is, mivel mar nagyon rgen :o) volt ezt a mailt elkuldom, mert mar
igy is alig lehet, majd beazonosítani.

______________________mgezank a freemailrol________________
(Atya-gatya! Ez meg a #688-esre valo reakciom! Jo sokat olvastam. :o))
>>>>>
Apropo ! Doktor bacsi megnezte a HIX-AUTO-t es azt mondta,
hogy kutya baja. Jar keze-laba, ingerekre jol reagal. Kaki, pisi OK.
Hala a jo Istennek belterjesseget es szakbarbarsagot nem tapasztalt.
A legvirgoncabbnak itelte az alombol. En azt mondom - HURRA ! :-)
>>>>>
Hat Gezam! Latszik, hogy jon a tavasz. Te hulyebb vagy, mint egykor!
Mi lesz kettore?......
Egyszeruen hulyebbre rohogom magam neha a dumadon. :o)))
Kerlek igy tovabb, nagyon finom. :o)
Bocs T. All, hogy ilyen regi idezetem van, de ez nem maradt bennem.

_____________________Nyilatkozat_________________________
Lazybear:
>>>>>
(Gyiminek ajanlom figyelmebe a cikk vegen levo reklamot.)
>>>>>
Vettem, koszi! :o)

Es egy kerdes a vegere:
_________________________ARO_________________________
M461-eshez valaki szervizkonyv, leiras, barmi!
Internetes honlap a dologrol! Tenyleg akarmi! A kollegam mar eltuntette
az egyik fulem. :o)
Mondtam neki, hogy a Listan profik vannak, valaki biztos tud valamit.
(Remelem) :o)

A kormanyok legyenek velunk, udv

	     .    .
--------o0O---p---O0o--------
   Ai.: Peace :o) bye Gyimi
mailto:

U.i.: Ha megint up to date leszek, akkor irok. :o)
+ - 71-es ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Uj helyet talaltak a rendorok a Balaton eszaki partjan: Kaptalanfured
belteruleten trafipaxolnak, egy (szamukra...) nagyon jo helyen. Aki nem
tudja, hogy ott vannak, az belefut. Turkizzold Felicia, FGA-232. A masik
nevezetes jarmu a kornyeken: EHW-159, kek Favorit. Vigyazzatok, nem lehet
vegigmenni ugy a 71-en, hogy ne talalkozzal egy-ket merokocsival. A tipikus
helyek:

Fuzfo belterulet, 40 km/h-s szakasz, hazak koze bujva a Balaton feloli
oldalon.
Almadi, a varoskozponttol kifele mindket iranyban jellemzo.
Az emlitett kaptalanfuredi hely (ez mostanaban nagyon nepszeru).
Csopak, az allomasi atjaro magassagaban, az ut allomas feloli oldalan
szoktak allni.
Fureden mindenhol, leggyakrabban a benzinkutaknal.
Revfulopon a Keszthely feloli nyujtott hosszu ivben, ahol a vasut
kozvetlenul az ut mellett megy.
Badacsonyorson a tapolcai kiagazasnal.
Badacsony nyugati vegenel.

udv,Akos
+ - Re: swift +1 kerdes*** HIX AUTO *** #694 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Lantos Tibor
> E-mail :  [Non-Profit Organization]
> Temakor: swift +1 kerdes ( 18 sor )
> Idopont: Fri Mar 24 16:51:49 EST 2000 AUTO #694
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Csak eszembe jutott meg egy kerdes. Azt irja a hasznalati
> utasitas, hogy intitasnal tapossuk a kuplungot. Amikor atvettuk,
> valahogy ugy osztonosen megkerdeztuk, es akkor azt mondtak,
> hogy nem kell. Most akkor melyik igaz?

Nem kell, de jo. Kulonosen hidegben jo, amikor kinyomott kuplungnal nem kell
a bedermedt olajban allo valtot forgatnia az inditomotornak. Szvsz nyomd ki
mindig.

udv,Akos
+ - Re: taxisok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tovabba:
> Apuci hany forintot keresett _tenylegesen_ havonta es ebbol mennyit latott
az
> adohivatal?????
> Ugyanis a kerdes errol szolt eredetileg.

Sziasztok!

Jaj, jaj ember! Ismet itt a jo magyar mentalitas. Ha megdoglik a tehenem
dogoljon meg a szomszede is. Ilyenkor nem arra kellene gondolni hogy neki
miert megy jol, hanem hogy _neked_ miert megy rosszul... Ez ellen tudsz
tenni. Esetleg menj el taxizni. Tudod, messzirol jott embernek nagy az arca.

SzaboZE
+ - RE: Gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> - Ultem gazos taxikban, meg egy haverom kocsijaban is, amiben rohadt
 > gazsszag, azaz budos volt. Ez minden esetben velejaroja a
 > gazuzemusitesnek, vagy csak rosszul volt beszerelve?

Sem a csomagtartoban ahol a tartaly van, sem az utasterben nem lehet egy
ici-pici gazszag sem. A motorterben lehet egy pici gazszag miutan leallitod
az autot, mert a gazcso a leveszuro es a levegomennyisegmero koze
csatlakozik be (legalabbis nekem) es miutan leallt a motor a csoben maradt
anyag a legszuron keresztul kiszivaroghat. Ez abszolut veszelytelen, mert
nagyon kicsi a mennyisege, es csak akkor erezni ha palackrol tankolsz (abban
tobb a szagosito anyag).

 > - Mennyire babraljak meg a kocsi motorjat? Illetve a motorhoz
 > csatlakoztatando felszerelesek hova kerulnek, es mit kell valtoztatni
 > az eredeti felallason?

Az eredeti felallason semmi nem valtozik, a csomiba kerul a tartaly, a
motorterbe egy reduktor meg egy kis elektronika, meg persze a csovek. Egy
rele lekapcsolja a befecskendezest, egy masik meg "bekapcsolja" a reduktort
es megy a gaz. Az enyem egy olcsobb megoldas es az az elonye hogy annyira
egyszeru a mukodese hogy nagyon hibamentes.

 > - Hol es mennyiert lehet tankolni? Lattam egyik ismerosomet, aki
 > maganban fejti at a palackbol a gazt ...

Az atfejtes sem veszelyesebb mint az othoni benzintankolas, ha az ember
tudja a gaz fizikajat (robbanik es nehezebb a levegonel), de nem nagyon eri
meg mert kutnal most 100-115 Ft kozott van 1L, palackbol kb. 90 Ft.

 > - Mennyivel esik a motor teljesitmenye (vagy tortenik-e egyaltalan
 > valtozas)? Van-e olyen pl. hogy nehezebben indul hidegben, stb.

Teljesitmenyeses kb. 10 szazalek, tobbletfogyasztas kb. 15 szazalek, a
motornak no az elettartama, no az olajcsereperiodus, hidegben pont ugyanugy
indul mint benzinnel, mert benzinnel indul :), csak par perc utan erdemes
atkapcsolni (vagy kapcsolodik automatikusan).

 > - Akinek mar van, annak megerte-e?

Igen. A kovetkezo is gazos lesz, es tovabbra is a BMW-nel maradok (hat
henger a minimum). :)

 > Kozben felhivtam egy ismerosomet ... allitolag 300K ba
 > kerult berakatni, es utana 300K-ba kerult visszaalakittatni, a
 > szarrament alkatreszek cserejevel egyutt...

Ha 300-ert raktak be akkor vagy atvagtak, vagy nem lobbant vissza. A gaz
kiszerelese egyebkent kb. 10(tiz) ezer tipustol fuggetlenul, szerintem
csereltek neki mast is :(.

 > Ez a gyerek azt mondta, hogy ezt karuratoros autokhoz talaltak ki.

Az enyem 320i es ket eve teljesen franko gazzal. A kozelemben a kovetkezo
ellenpeldak vannak: BMW 520i, BMW 318i, BMW 323i, BMW 730i, Renault 19,
Toyota Celica (Cabrio!) ... es mindenki regota hasznalja es eszebe sem jut
kiszedetni.

 > Azonkivul agyonfurkaljak a kocsit, hogy a gazcsoveket
 > elvezessek es azt nem birnam nezni.

Igy van, ez a legnezebb resze a dolognak, de en is tuleltem. :)

   _______
 _/_______\_          BZS
 (OO=[|]=OO)    www:  http://www.extra.hu/deep
 []=======[]    mail: 
+ - Szerviz, bejaratas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


>A minap volt szervizben a kocsi, felirtam a km allast, mikor
>mentem a kocsiert, 2 egysegnyi benzin hianyzott, ami nekem
>kb. 90-100 km-re eleg, a km allas viszont +200 METER volt.
>(a kijelzovel volt gond es egesz ido alatt ki volt szedve a
>muszerfal :))) - 6 csavar, 2 perc munka)
Fujj!!!  Undorito...  Ezert sem viszem szervizbe a kocsit...   :-)

>Az ismeros szerelom ha jobb kocsit kap, azzal jar haza,
>az urugy, hogy otthon a garazsban nagyobb biztonsagban van :)
Aranyos... Igy az olomlaba nem kerul penzbe...

>Azt tanacsoltak, hogy az 1000 km bejaratas utan kicsit hajszoljuk
>meg, nehogy ellustuljon. Mennyire kell meghajszolni? 
Bocsi, de ezt kifejezetten dilettans tanacsnak tartom...
En a magam reszerol azt tartom, hogy az elso 1-2 eKm-t kifejezetten 
kimeloen,  8-10 eKm-ig pedig mersekelt terhelessel erdemes jaratni...
Azaz kerulni mind a nagy fordulatot kis terhelessel is, mind a kis 
fordulatszamot nagy terhelessel (magas seb. fokozatban)...
A motor teljesitmenyenek hatarat en csak 10e utan kozelitenem...
(Es speciel "HAJSZOLNI", nos, azt meg ezutan sem szivesen...)
Velemenyek...?

Udv

Andras
Audi 90 - '86
+ - Dunaujvaros - aprilis 16. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Vasarnap meglatogattam Leventet, a szalonnasutos szerviztalalkozo
leendo hazigazdajat.

Egyreszt a talalkozoval kapcsolatos dolgokrol beszelgettunk.
Ket lehetseges pontot talaltunk szalonnasutes szempontjabol. Az
egyik a muhely elott, ez egy reszben fedett udvar. A
masik a muhely mogotti fuves/kavicsos terulet. Ez talan
hangulatosabbnak tunik, viszont rossz pokrocot, vagy egyeb
uloalkalmatossagot hozzatok!

Ne feledkezzetek meg a taplalek jellegu alapanyagokrol sem!
Szalonnat, kenyeret, hagymat, innivalot mindenki maganak hozzon!
Szoba jott egy olyan lehetoseg is, hogy penzosszedobasos alapon
egy kozeli boltban venni egy rekesz uditot.
Ja, akinek van, a nyarsat se felejtse otthon!

Levente emlitette vala, hogy nem messze van egy kilometeres
zsakutca, amin vasarnap nincs forgalom. Megneztem, nem rossz.
Uzemek vannak mellette, de remelhetoleg a biztonsagi orok elnezik
nekunk az esetleges mutatvanyainkat.

Parkolasilag lehetnek problemak, foleg ha meg annal is tobben
jottok, mint ahanyan jelentkeztetek (eddig 25-en!). De majd ugy
rendezzuk a dolgokat, hogy elferjunk.


Masreszt szakmailag is eszmecsereztunk. Ennek kovetkezmenyei
tobbek kozt: ismet mukodo tolatolampa, szintjelzo problemak
megoldasa, valamint a Trabim muszerezettsegenek hamarosan
bekovetkezo fejlesztese (motorhomero, Ampermero).
Mindezekert (is) halaval tartozom Levinek!


Visszaterve a talalkozora: elkeszult a terkep, kuldom is
Leventenek moderalas celjabol, aztan ha OK, akkor szetpostazom
minden igenylonek, valamint a honlapra is felkerul.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Sok csokit, emberek, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

valakinek van tapasztalata utvonalengedellyel kapcsolatban? Mibe kerul, mik a
feltetelei (muszaki, rendszam, sajat tulajdon, stb.) melyik kapitanysagon kell
intezni?

Elore is koszi es s.cs.
L.

     _IVICZ Laszlo (24)             
   _| Hungary - Budakeszi   Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
 _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites
|     Ékezet jőhet
+ - biztosito, ado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Vaddiszno!

>Kedves Afonya, Autosok,
>Szerintem ez a meltanyossagboli fizetes egy kicsit santit. Az egy
>dolog, hogy kifizetik az elsot meg a masodikat, meg stb. de a
>24-diknel sem tunik fel nekik semmi?

Nem mintha barki barhol azt allitotta volna, hogy 24 esetben
fizettek meltanyossagi alapon. Egyik kedves listatarsunk mondott
EGY esetet, amikor egy 12 millios Audi ellopasa utan a biztositonak
nem kellett volna fizetnie, de megis megtettek. Erre Te felszoroztad
24-gyel, a 12 milliobol meg lett 26. Hogy miert? Hat igy jobban hangzik.
Egyebkent mar csak logikai alapon is nagyon nehezen feltetelezheto, hogy
mind a 24 esetben ugy loptak, hogy a biztositonak nem kellett volna
fizetni.

> Lehet hogy nincs is biztositasi dij, csak
>ugy fizetnek, mert jo a joviszony a kormannyal?

Sok minden lehet, de amig nincsen valami konkret adatod, addig ezt
is az "ujjszopas" esetenek kell minositenem. En mindenesetre jo nehagy
szolgaltatot ismerek, akik kezuket - labukat torik az allami
megrendelesekert es igen jol megelnek belole.

>En mar tudom, hogy a
>meltanyossagra mibol van penzuk. Egypar autost nem sorolnak at
>magasabb bonusz osztalyba es mar kesz is. Tehat ezt is mi fizettuk ki
>ugy, hogy talan eszre sem vettuk! Ha valaki volt mar a Hungarianal pl.
>kart felvetetni ismeros nelkul, akkor az sejti mirol beszelek, ugye?

Persze, ha meg a biztosito nem fizetne, akkor az allamnak kellene,
mely esetben azt irnad, hogy 20-szal tobb autost birsagolnak meg, ugyhogy
ez a "van sapka - nincs sapka" tipikus esete. Mindenesetre a biztosito
nyeresege van akkora, hogy ez miatt meg nem kell kulon intezkedeseket
tenni (az ugyfelekkel kapcsolatos banasmod attol meg kritikan aluli).

>26 millas Audi - Index hirfutar
Mondjuk tapasztalatom szerint az Index teljesen megbizhatatlan, en
jobban szeretem az irott sajtot, ahol 12 millio jelent meg, de ha volt
is kozte dragabb kocsi, az tuti, hogy nem az osszes volt az.

>40 Ft USA benzinar - szerintem 60-at irtam, es a boom elott ennyi volt

En 40-50-re emlekszem, de lusta vagyok ennek utana jarni. De a 60 Ft sem
ugy volt igaz, hogy "az USA-ban" hanem legfeljebb ugy, hogy "az USA bizonyos
deli allamaiban" ami messze nem ugyanaz.

>tudomanyos bizonyitas - Oroszi: Makrookonomia
:-)) Ha egy ilyen dolgot tudomanyosan bizonyitottak volna, akkor Oroszi
ur mar Nobel dijasnak mondhatna magat. Arrol nem is beszelve, hogy egy
ilyen adozasi dolgot nem is lehet "bebizonyitani," mert olyan moralis,
pszichologiai, tortenelmi, stb. tenyezok is nagy szerepet jatszanak
benne, amelyek nem modellezhetok es kivul esnek a kozgazdasagtan
targykoren. Szerintem amit Te mondasz az valami masrol szol, de azt
csak akkor tudnam eldonteni, ha idezned. Egyebkent a Samuelson akire
hivatkoztam tenyleg Nobel-dijas - termeszetesen idezhetem ha akarod,
de ezt inkabb maganban, nem igazan tartozik ide.

>Szidd ezeket de jo hangosan!
En Teged szidlak, mert amiket leirtal, fokent az onkenyes beszorzasokkal
es indokolatlan extrapolalasokkal, az a Te sajat velemenyed.
Mindenesetre koszonom a valaszt.

Udv: Afonya
+ - Audi ar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Vaddiszno:
Az alabbi hir a Magyar Hirlap on-line valtozatabol valo:

>Egyelore nincs meg a kormanyszovivo, Borokai Gabor
szolgalati Audi A6-os autoja- tajékoztatta lapunkat a BRFK sajtoosztalya.
A szombatra virradora eltunt auto a Hosok tere kornyékén,
a szovivo lakasanak kozelében parkolt. A lopast szombat reggel
8 ora 20 perckor jelentette Borokai Gabor a rendorségnek.
A Miniszterelnoki Hivatal (MEH) tulajdonaban levo, 10 millio
forint erteku, ket es fel eves, kek szinu Audi, Falcon gepjarmu-azonosito
informatikai rendszerrel van felszerelve. A rendszer a mozgo es az orszagot
elhagyni keszulo gepjarmuvek ellenorzesere alkalmas - mondta Horvath Pal,
a MEH kozbeszerzesi es gazdasagi foigazgatoja.>

Akkor most hany millio (mellesleg ha a kocsi ket es fel eves, akkor
meg az elozo kormany idejen vettek)?

Udv: Afonya
+ - Auto kor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Karoly!

> Nem tudom, nalad mitol van... Nekem egy 1500-as 20 eves(:((()
> Golf I-esem van...
No panic, more cukor:
  nekem egy 24 eves a Golfom.... :))))))))))))))
  es csak egy picit van megbolonditva: injector, teljes felfuras,
  205-os papucsok.... stb.

 Nagykekesi Arpad
 m:   +36/30-9544-480
 ICQ: 5035085
 WEB: http://nagykekesi.webjump.com
 Mail: mailto:
+ - taxisok ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tovabba:
>Apuci hany forintot keresett _tenylegesen_ havonta es 
>ebbol mennyit latott az
>adohivatal?????
>Ugyanis a kerdes errol szolt eredetileg.

Az APEH betort mar a listara is, adocsalok, vegetek ! :-)))
+ - Wento ujra megy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Zoli.

>Barmily hihetetlen, _nem_ folyt el az olaj -
>helyette a hutoviz csordogalt a kocsi ala. A szervizben megneztek az
>olajszintet, rendben volt,
>A hutofolyadek pedig egy lyukas vizcso miatt kezdett el folyni,
>de el nem tudom kepzelni, hogy tortenhetett ez epp' az olajnyomas-hiany
>jelzesekor, vagy ha nem veletlen, akkor mi az osszefugges.
Hala a magassagosnak, hogy csak ez volt a hiba oka. Viszont szvsz van
osszefugges a vizelfolyasbol adodoan az olajnyomas hiany jelzes
felvillanasara. Ugyanis a viz fokozatosan tavozik a blokkbol mikozben a
motorolaj felforrosodik es elveszti a viszkozitasat, azaz felfolyosodik
 felhigul ) es az olajszivattyu a felhigult viszkozitasat elveszto olajat
mar nem tudja megfeleloen a kenendo helyekre vinni az olajat. Ezert gyulladt
ki neked az ellenorzo lampa. Valszeg a vizpumpa is zoroghetet neked.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
KLOKKERHOLM karosszeriaelemek es javitoivek marc. 31. - eig 5% -os
kedvezmennyel kaphato.
+ - Re. Egy nagy kerdes = jarda-sztrada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok  , szia MCLL.

>az utcank sajnos meg nincs
>leaszfaltozva, igy minden kocsi, motor, bicikli, lo, kutya macska, stb
>(sooot meg a jarokelok is!) :-), szoval a gepkocsik rendszeresen fel
>kerekkel a jardan kozlekednek, es mar nem egyszer majdnem elcsaptak vagy a
>paromat, vagy a lanyaimat, akik szabalyosan leptek ki a kapun (mert ugye a
>motorosok is ezerrel szaguldoznak a jardan, mivel az sokkal simabb mint az
>uttest). E problema megoldasara arra gondoltam, hogy a jardaszegely melle
>(ami kb 1,5m szeles csupan, arok nincs, rogton az uttest jon) bizonyos
Sajnos nem verhetsz vascolopoket a jada melle, ugyanis ez mar kozterulet es
ez mar a helyi Polgarmesteri hivatal hataskorebe tartozna. Egy megoldas
lehetseges ezugyben. Befaradsz a hivatalba es elkerheted a te teruletedre
vonatkozo rendezesi tervet. Hogy azon az utszakaszon a kozeljovoben mi fog
megvalosulni. Ha jelez vizlevezeto arkot a jarda menten akkor minnel elobb
kivitelezni kell akar oneros megoldassal is. Ezzel csak a negykerekuek
szorulnak a sarba. Motorok viszont nem. De biztos erre is van megoldas. A
lista segitsegevel biztosan kitalaljuk :-))) De oly modon, hogy ne teged
terheljen a karokozas mibenlete.

 Udvozlettel: Frigyes
+ - Szuzi rejtett kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autostarsak,

szeretnek egy '94-es Szuziba beszerelni egy kapcsolot,
amivel kicsit megnehezithetnem az illetektelen szemelyeknek
az auto inditasat. Szerintetek hova tegyem?
Mit erdemes megszakitani? (gyujtas, AC, test)
Koszi elore is
 Gabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS