Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1209
Copyright (C) HIX
2001-08-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Polo (mind)  25 sor     (cikkei)
2 automata (mind)  55 sor     (cikkei)
3 Trabant motorhaz kifosztasa (mind)  12 sor     (cikkei)
4 utielmeny beszamolo 2. (mind)  48 sor     (cikkei)
5 Mondeo ujra (mind)  10 sor     (cikkei)
6 Ecclestone (Eccleston?) (mind)  29 sor     (cikkei)
7 Hungaroring (mind)  29 sor     (cikkei)
8 Aldo Berta Levente 2001.08.24. (mind)  60 sor     (cikkei)
9 Quark (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Re: Trabant(Two strokes are enough!!!) (mind)  128 sor     (cikkei)
11 Re: Re: Re: Trabant forgalombol kivonasa (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Re: Aldo fotok... (mind)  39 sor     (cikkei)
13 Nyaralas 1.resz (mind)  189 sor     (cikkei)
14 Re: re:autoutlevel (mind)  25 sor     (cikkei)
15 Ford Fiesta '86 Tolatolampa kapcsolo (mind)  43 sor     (cikkei)
16 RE: Atrozsdasodas (mind)  38 sor     (cikkei)
17 Re: pozso sebvalto, Aldo temetes (mind)  20 sor     (cikkei)
18 generator (mind)  9 sor     (cikkei)
19 Re: automata & almaim autoja (mind)  33 sor     (cikkei)
20 Re. Bosszusag (mind)  41 sor     (cikkei)
21 Mindenfele (mind)  69 sor     (cikkei)
22 Re: Pozso valto (mind)  9 sor     (cikkei)
23 OFFtopic: Monaco (mind)  8 sor     (cikkei)
24 HIX MOKA-bol (mind)  2 sor     (cikkei)
25 OFF?: Horvatorszagi utibeszamolo utani kereszttuz (mind)  113 sor     (cikkei)
26 Rozsdasodik az alvazszam (mind)  15 sor     (cikkei)
27 Re: *** HIX AUTO *** #1208 (mind)  25 sor     (cikkei)
28 Re: pozso sebvalto (mind)  23 sor     (cikkei)
29 Re: autoutlevel (mind)  21 sor     (cikkei)
30 injector fuvoka (mind)  20 sor     (cikkei)
31 sebvalto mozog (mind)  20 sor     (cikkei)
32 trabi lopkodas (mind)  26 sor     (cikkei)
33 EEE (mind)  10 sor     (cikkei)
34 Repulonap O"cse'nyben (mind)  19 sor     (cikkei)
35 autoutevel + "Svajc" (mind)  16 sor     (cikkei)
36 autoutlevel (mind)  11 sor     (cikkei)
37 re: automat D-ben (mind)  7 sor     (cikkei)
38 re: elromlott a BMW? (mind)  6 sor     (cikkei)
39 autocsere (mind)  31 sor     (cikkei)
40 napi $28 Camaro (mind)  34 sor     (cikkei)
41 re: atrozsdasodas (mind)  42 sor     (cikkei)
42 Punto +re: kereknyikorgas (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Polo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Pl. gazadasnal csorogtek a szelepek. Szelephezag ellenorzes,
>gyujtasallitas. Ezutan motorfeknel kezdett durrogni a kipufogo. Erre
>rotort es megszakitot cserelt. A durrogas majdnem megszunt, de
>helyette hideg motorral joval hosszabb ideig kell inditozni, es amig
>be nem melegszik, zakatolva jar a motor (mintha 3 henger menne). A
>gyertyakat szaraz koromreteg fedi be teljesen, ezert az a gyanum hogy
>a CO feltekeresevel gyogyitotta a kipuff durrogast :(

Aaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!
A szelepek NEM CSOROGNEK GAZADASKOR!!! A tul nagy elogyujtas (vagy a
beallitott elogyujtashoz kepest) alacsony oktanszamu benzin miatt kis
fordulaton nagy terhelesnel kopogasos eges jon letre, vagyis a
hengertoltetet nem a szikra, hanem ongyulladas gyujtja meg.
Ha az elogyujtast nagyon visszaveszi (utogyujtast allit), nem fog csorogni,
hanem a kipufogoba durrog, ill. leallitaskor meg rug parat.
Szaraz koromreteg, de milyen hasznalat utan? 5perc varosi bumlizas utan nem
is varhatsz mast! Es mennyi idosek a gyertyak? Es a gyujtokabelek? Es a
pipak? Es a vakuumos + ropsulyos elogyujtas-szabalyzo mukodik?
Tisztan a hibak alapjan tenyleg raferne az autora egy rendes atfesules,
mert valoszinuleg mar minden el van rajta allitva (talan nem jarok messze
az igazsagtol, ha teged is meggyanusitlak egy kis "tekergetessel"). De a
motorbeallitas mar reges-regen nem arrol szol, hogy egy csavarhuzo+eros
hit+onbizalom eleg lenne hozza...

AR 155 2.0TS16V Super
+ - automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Ugy tudom, hogy ilyenkor meg kell allni, amikor nem az eloremeneti
>>fokozatok kozott kapcsolgatsz.
>Igen, ezt ertem hogy ez a szabaly, de erdekelne hogy miert?

A hidrodinamikus tengelykapcsolo egy adott nagysagu szlip elviselesere
tervezodott. Minel nagyobb a szlip, annal nagyobb olajnyomasok keletkeznek
a tengelykapcsoloban, ami egy adott szint felett karos is lehet. Amugy is
ket labad van, nem? Egyikkel allora fekezed (vagy tetszes szerint satu
kerekekkel csuszo auto), a masik meg lehet a gazon, igy egybol indulhatsz.
Ez tisztan lustasag, hogy hatra meno autoban elore kapcsolni, nem?

>Ha a mechanikus valtobol indulok ki, ott semmi gond az ellenkezo iranyu
>gurulassal, mert a kuplung finom folengedesevel lelassul az auto majd
>elindul ellenkezo iranyba. Foleg a hatra gurulas - elore kapcsolasra
ertem.
Ja, csak a szuksegesnel jobban igenybe veszed a szinkrongyuruket es 100ekm
felett majd a sima egyesnel is reccsen, vagy elore gurulaskor sem tudod
visszarakni egybe. :(

>Az automata viszont egy nagyot rant indulaskor.
A jo automata nem rant. A rosszabbak igen. Az automata valtoban bolygomuvek
vannak. A bolygomu kulonbozo alkatreszeit megfekezve kulonbozo attetelek
jonnek ki belole. Az uresbol sebessegbe rakas ha durva valtomukodessel
tortenik, akkor az 1. attetelnek megfelelo fek durvan fogja meg a
bolygomuvet, a 0nyomatekbol hirtelen ugrik fel a kuszast jelento x
nyomatekig. Valtaskor az egyik fek fokozatosan old, a masik fokozatosan
fekez, azaz "csusztatott kuplungnak" megfelelo fokozatossaggal valtozik az
attetel. Ezert bir ki nagy motorokat is.

>Itt is vannak kerdeseim. Ha nincs a motor es a kerekek kozott 0 erot
atvivo
>kuplung, akkor hogy tudja betenni sebessegbe es kivenni onnan, hiszen a
>motort a sebessegvaltas idejere nem allitom le?
Lasd feljebb.

>Es mi zar ossze egy ido utan? Ugy tudom az automatak slippel mukodnek,
>tehat a motor fordulatszama nem kerul at teljesen a kerekekre.
A hidrodin. tengelykapcsolo ket oldalat fogja ossze, altalaban v.milyen
elektromagneses modszerrel, tehat a reteszeles nem alakzaro, hanem erozaro
kotessel jon letre.

>A Mazda eseteben N-bol csak gombbal lehet foltenni R-be.
Nehogy veletlenul elore mozgo autonal bevalts hatramenetbe.

>Viszont visszafele siman megy gomb nelkul, es N-bol is tovabb megy siman
>D-be. Ezek szerint R-bol ket mozdulattal _gomb nelkul_ at lehet tenni
D-be, >amikor meg javaban szaguld az auto hatrafele. Vizont ezt nem szabad.
Ebbol >en azt latom, hogy a gomb hasznalat kenyszere nem fugg ossze a
szabad - >nem szabad helyzetekkel
A mai europai automatakban 1.) nyomni kell a feket, hogy P vagy N allasbol
kimozditsd. A gomb az R es az 1. fokozat kapcsolasahoz kell. Okosabbak meg
a kocsi mozgasat is figyelik, es amig a kocsi hatra mozog, egyszeruen nem
hajtjak vegre a kar utasitasait.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Trabant motorhaz kifosztasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Zsuzsa bosszusaga az ocsemek Trabantjaval is elofordult.
A haz elott parkolo autobol kiszivtak a benzint. A szomszedja
Trabijabol a zarhato tanksapka miatt az egesz tankot kiszedtek,
benzinnel egyutt.
Nos, az ocsem egy mikrokapcsolot kotott be a kurtre.
Lam, egyik ejjel, megszolal a Trabi kurtje. De el is hallgatott,
mert fenyek gyultak a lakotelepen, es valaki kiorditott:
- Ne dudalj, mert lemegyek, es betakarlak!

Peter.
+ - utielmeny beszamolo 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Kalman

Udvozollek, mint Zalait. Azt a velemenyem, hogy Zalaban tobb a hulye vezeto,
mint az orszagos atlag, azt fenntartom. Az elmult hetekben sikerult
abszolvalnom egy hosszabb autozast Szolnok, Bacs-Kiskun, Fejer, Somogy,
Baranya, Zala, Vas, Veszprem, Tolna es Csongrad megyeinkben. Zalan kivul
sehol sem volt olyan erzesem 80-nal, hogy veszelyesen gyorsan hajtok, mert a
hegyteto utan varhat egy hirtelen kanyar, ami persze nincs kitablazva, vagy
valaki eledfordul egy kis foldutrol, mert nem latja, hogy jossz. Persze
senki sem tartja be a megengedett sebesseget, faluban csak egyfajta
"minimalis" sebesseg letezik az itt elok kozott, ez olyan 70-80 kozott
lehet. Az is igaz, hogy ez erosen kozelit a maximalis sebesseghez is.
Ugyanitt volt leginkabb jellemzo, hogy a kocsisorokat ugy eloztek, hogy alig
fertek vissza, igy a hatrabb levok mindegyike kenytelen volt lassitani. Az,
hogy a zalaiak tobb sikerrel palyaznak kozmure, az igaz, elvegre fideszes
valasztokorzetnek szamit a videk. Persze az is kerdeses, hogy miert kell a
turistaszezonban egyszerre bontani az osszes letezo utat, de hat ez biztos
magas az en intelligenciamnak.

>Lehet, hogy nem hulye, csak idos. Idos korban a helyzetfelismeres nem ugy
mukod
ik.

Akkor szepen adja vissza a jogositvanyt, es jarjon busszal. Miert mindenki
vigyazzon ra??? Ne kelljen mar ugy vezetnem, hogy fel szemmel nezem az utat,
az utasok meg negy iranyba tavcsovel kemlelve probaljak kifurkeszni a tobbi
autos szandekait, felkeszulve mindenre.

De pelda az Alfoldre, volt szukebb hazamra. Mindenki biciklivel jar, meg a
75 eves nagyapam is, aki nem tud jarni, de biciklivel meg elteker. Teljesen
megszokott dolog az uton egymas mellett harom biciklis, elfoglalva a fel
savot. . Vilagitast azt biztos tiltja a torveny, es kotelezoen irja elo,
hogy hajtani csak az ut kozepe fele lehet. Kanyarodashoz nem kell
korbenezni, egyszeruen balra kell rantani a kormanyt, es eles szogben az ut
jobb oldalarol fordulni. Minel tobb fekcsikorgas hallatszik, annal jobban
sikerult a mutatvany.
Regebben fordult elo, hogy mentem a faluban, egyszer csak elottem kb 20
meterrel az egyik utcabol elobukkant egy anyuka, a biciklin a kb 2 eves
gyereke, es mindenfele korultekintes vagy lassitas nelkul atzugott az uton a
szembe levo utcaba. Ha ket masodperccel korabban erek oda, akkor o es a
gyereke most halott...

Amugy altalanosan is elmondhato, hogy jelentosen romlott a magyar
kozlekedesi moral. Sokkal tobb a hulye, aki folotte all minden szabalynak,
es masokat veszelyezterve kozlekedik.

udv: yerico Pecsrol
Samara 1.3
+ - Mondeo ujra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 8/24/2001 +0000, you wrote:
>Ant,
>Melyik fajta diesel-el mentel? Az uj 2.0-as DuraTech-es motorral?
>Szerintem meg inkabb iszonyat porgos volt, nagyon gyorsan
>felporgott a pirosig. :) Minden fokozatban. :) Mint egy benzines, csak

Heyy nem mondtam hogyu diesellel mentem. Az autok benzinnel mukodnek..
Szoval a 2 literes benzines volt.. :))

Ant
+ - Ecclestone (Eccleston?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nme1 irta:

„Mi a T. Lista velemenye arrol, hogy Ecclestone urnak nagy 
kituntetest adomanyoztunk azert, mert hideg feju 
uzletemberkent csupa olyat tesz, ami elsosorban neki jo, 
illetve alairtunk velée egy ujabb szerzodes-hosszabbitast, 
(talan 2011-ig) holott egyes hirek szerint 2008-tol az 
autogyarak kiszallnak a For_mu_la 1-bol es onallo verseny-
sorozatot inditanak?”

Szerintem megköszönhetjük ennek a hideg fejű üzletembernek, 
hogy áthozta a Forma 1-et hozzánk a vasfüggöny mögötti 
ellenséges kommunista COCOM-listás országba és 15 éve itt 
van a verseny és egy darabig itt is marad. Szerintem ez 
elsősorban nekünk jó, őneki nem ettől függ sem az élete, 
sem az egzisztenciája. Akár sorsolást is tarthatna a 
jelentkezők között. Hogy örül Ausztria is, mint majom a 
farkának, hogy megint van Osztrák Nagydíj. Pedig volt 
mondjuk egy Lauda – az ő idejében még volt osztrák futam – 
meg egy  Gerhard Berger, akinek sokáig a Hungaroring volt a 
hazai pályája.

Az egyes híreket én még nem hallottam, bennem van ezzel 
kapcsolatban egy-két kétely, de ha bejön, akkor is még 7 
évig benne vannak, nem? Magyarország nem bukik szerintem 
sokat Eccleston-on.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Hungaroring (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv mindenkinek!

nme1 irta:
>Mi a T. Lista velemenye arrol, hogy Ecclestone urnak
>nagy kituntetest adomanyoztunk azert, mert hideg feju uzletemberkent
csupa olya
>t tesz, ami elsosorban neki jo,
>illetve alairtunk velée egy ujabb szerzodes-hosszabbitast,
>(talan 2011-ig) holott egyes hirek szerint 2008-tol az
>autogyarak kiszallnak a For_mu_la 1-bol es onallo verseny-
>sorozatot inditanak?

Hosszas tortenelem tanulmanyaim alatt melyen belemivodott tezisse valt,
hogy a mindenkori magyar "uralkodo osztaly" evszazadok ota nem tudja,
mikor eppen hol kell (uram bocsa) . Viszont tobb felelos
donteshozonk idorol-idorol ugy erzi, hogy valahol marpedig muszaj e
cselekedetet folytatni, es ilyenkor valogatas nelkul elfogadjak az elso
rendelkezesre bocsatott hatsot. Most sincs ez maskepp. Es meg buszken
hirdetik is, hogy nemzetkozi viszonylatban "egyedulallo" szerzodest
kotottek. Abba nem gondolnak bele, (vagy szandekosan figyelmen kivul
hagyjak), amire te is utalsz, es amirol szerintem minden f1 erdeklodo
hallott mar valamilyen szinten, hogy a vezeto autogyarak dobbantani
akarnak a Bernie-fele utazocirkuszbol, es meg csak halvany gyanu sem
gyul bennuk, hogy talan a tobbi palya mukodtetoinek van annyi esze, hogy
kivarjak ennek a jateknak a veget. Egy ilyen lepes mogott allhat az,
hogy a donteshozok sotetek, mint az ejszaka, vagy anyagilag erdekelte
tette oket Bernie. 

Bluebird
+ - Aldo Berta Levente 2001.08.24. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Lista es CC-k!
Most beszeltem Aldo Berta Levente anyjaval.
Tegnap megtortent a boncolas. Szakertok szerint a halal
2001.08.19-en tortent.
Hetfon, valoszinuleg elviszik hamvasztasra. Aldo anyja
jelenlegi informacioja alapan a temetes varhato idopontja
szeptember 5. EZ MEG NEM BIZTOS!!!
Termeszetesen ha tobbet tudok, azonnal jelzem.

Mas!
Major Frigyessel tobbszori telefonas alapjan az alabbiakat
tudom elmondani:
A             HIX
            @auto
felirat zold fenyo alapon a betuk szekfubol kirakva, kb
12-15.000 Ft korul van, es akkora, hogy a Ford Escort hatso
ulesere is alig fer be.
Frigyes erdeklodott, hogy valamilyen szinten meg tudom-e
elolegezni az arat?
Nos mint egy foiskolas, es egy harmadikos gimnazista leany
apja (+pedagogus feleseg) tanev kezdes elott  ez kisse
problemas.
Major Frigyessel egyeztetve, egy otlet, felteve, ha az ar
alapjan meg mindig a viragbol kirakott HIX felirat az
elkepzeles,( esetleg lehetne szalagra a szoveg!!) a
_javaslatom_:

Nevemre, cimemre:
Dunai Zsolt
2400 Dunaujvaros
Matyas kiraly ut 1.4.3.

lehetne rozsaszinu csekken elozetesen hozzajarulni a
koszoruhoz.
Ha az otlet megfelel, akkor az osszeg rendeltetese rovatban
-a csekk hatlapjan- OLVASHATOAN a felado e-mail cimet kerem
kozolni.
Igy azon a napon a listara visszakozlom az egyenenkenti
hozzajarulast, es az osszesen osszeget.

Miutan a temetes varhatoan egy szerdai napon lesz, ezert a
rendelest elotte hetfon reggel kell leadni, elotte pentekig
beerkezo osszegek hasznalhatoak fel.


Frigyes! Az igert HIX matrica talan meg uton van?!
A mobil telefonon MINDEN NAP 07-21 ora kozott el, minden
elkepzelest, javaslatot varok.

Meg egyszer tolmacsolom a teljesen osszetort szulok
koszonetet az egyutterzesert.
Minden SMS-t megkaptam,
kerek mindenkit figyelje a listat, igyekszem ennek a nagyon
szomoru feladatnak eleget tenni.

Levente 29-en lenne 42 eves.

--
 Üdv
 Dunai Zsolt 30-255-0925
+ - Quark (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



 Gabor irta
>>>
Awender,
Az a cim amirol irsz ) miert nem fogad
leveleket?


==> Mert egy nagy TURO.


Bocs, magas labda volt. :)

djtiszy
+ - Re: Trabant(Two strokes are enough!!!) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1208-ban irta :
>Az lenne a szep, ha mindenkinek lenne
>annyi penze, hogy vegyen egy suzukit a regi szar
>ketutemuje vagy a 100 eves kikopott Zsiguli, Skoda
>es diesel (igen a 'kornyezetkimelo' dieselmotor).
>(A jo allapotuak kivetelek!!)
>Akkor sokkal tisztabb lenne a levego.

Alljon csak meg a menet! Hol is szokott szmogriado lenni? 

Gondolkodjunk mar egy keveset, hogy vajon tenylegesen hany 
szazalekban felelosek a ketutemuek a levegoszennyezesert? Es 
hogy ennyiert megeri-e az a sok herce-hurca? Tudom, elfogult 
vagyok, de akkor is!
Persze, a kisemberrel a legkonnyebb kibanni... :-(

>Es mindenki jobban is erezne magat mert nem mindenki
>szeret Trabival jarni.

Ez igaz, sokan csak kenyszerusegbol jarnak Trabival, mert nincs 
masra lehetoseguk. De akik szeretik, ez az eletuk, azokkal mi 
lesz? 

>De a Trabi ettol meg megbizhato, barhova elmegy,
>olcso mert csak keverek kell neki.

Lasd az epp aktualis esetet: MyChroLesLie hutofolyadekja. 
Ennyibol egy teljes general meg komoly kasznimunka is futja a 
Trabira...

>Bar egyre ritkabb es dragabb a jo minosegu gyari alkatresz,
>meg mindig olcson szerelheto.

Na igen, a gyari cucc... meg az utangyartott... tudnek 
meselni...

>Van aki azonban szereti. Miert? Csak! A ketelkedok nezzenek
>meg kepeket valahol Trabi talakozokrol. Es igen: KET UTEM ELEG!

Esetleg menjenek is el egy talira. De aki eleve elutasitja 
oket, vagy csak egyszeruen nem tudja aterezni azt a feelinget, 
annak ugy is mindegy. Nem kell mindenkinek szeretni, de egy 
egeszseges toleranciat mindenkeppen elvarunk!

>(Jobbak mint akar az Alfak :-))))

Na azert nem kene meg igy smiley-val sem szitani a tuzet...
Mindennek megvan a maga varazsa. A ketutemnek ez, az Alfanak 
az, masoknak meg amaz. Kit melyik varazs fog meg legjobban, 
aszerint dont.


>Es mondanam hogy tegye fel a kezet az,  aki Trabit
>vezetett eloszor jogsi nelkul a szomszed utcaig,
>(apuet, nagypapiet) esetleg az elso sajat autoja
>az volt.

Akkor en kussban maradok, mert az elso auto az
eletemben Wartburg volt :-)))

>De nem mondom mert holnap fel oraig jonne
>modemen keresztul a HIXauto.:-)))

Mondd inkabb azt, hogy tegye fel a kezet, aki mar vezetett 
valaha Trabit! Es ket oran at fog jonni az Auto! :-)))

>Vagy kozuluk tobben nincsenek itt mert nincs penzuk
>netre, szamitogepre.
>Sz'al sokan azzal kezdtek ismerkedni az autoval.
>Valahol azt is el kell kezdeni.Az ideje lassan 
>lejar. De ne szoljuk le!

Mutassanak az illetekesek egy olyan autot, amivel
a mai ifjusag elkezdheti az ismerkedest a motorizacioval,
az autozassal.
Ami olcso, olcson fenntarthato, hazilag vagy akar az
ut szelen is szerelheto, halas, igenytelen, barhova
elmegy, satobbi.
Es nem utolsosorban ennyire szeretheto!

>Uj szabalyozasrol:
>Amig lehet zoldkartyat, muszakit venni, addig nekem 
>pofazhatnak a kornyezetvedelemrol.
>Szep, szep de igy semmi ertelme. IMHO CSAK penzrol
>van szo! Tejelj tobbet es tobbszor.
>Itt semmit nem azert csinalnak hogy Te jobban
>elj, vagy jobban erezd magad.

Korrupcio mindig is volt es mindig is lesz. 2005 utan is.


>Ja az uzemanyag.
>Valami lehet abban hogy a kutaknal szar a keverek,
>mert szamold ki:
>1 Veszel kevereket a kutnal   xxxFt
>2 veszel benzint, olajat, bekevered   xxx+sok Ft
>Ingyen nem adnak semmit tehat valamit kisporolnak belole.
>Es a ketutemuek pedig jol besulnek a kenes hianya miatt.

Ha nem sulnek be, akkor is eszbonto a kulonbseg a kutas nyal 
meg a sajat keveres kozt. Meg akkor is, ha a legolcsobb olajat 
hasznalja az ember. 

>UI: Ha lenne sok penzem draga autora, akkor is
>tartanek otthon Trabit mert az buli!

Lehet hogy hulye kerdes, de most milyen autod van? Ha az amire 
gondolok, akkor Teged is varunk szeretettel a listan! Ha nem, 
akkor is.

>UI2: TOLJAD NEKI KOVARY BARNA es  rohadek SZENTIVANYI SZABI 
>!!!  :-)))

A mondat elso felevel egyetertek. Az ominozus Automaniaban (ami 
szerintem is egy rakas, csak veletlenul neztem meg) is 
szerepelt. Meg meg se allapodott a Trabi a tetejen, mar ott 
volt a kozonseg, es egy pillanat alatt talpra allitottak, hogy 
mehessen tovabb. Mivel az auto tul keves ahhoz, hogy esellyel 
indulhasson, legalabb elvezi az autozast, es a kozonsegnek is a 
kedveben jar. Szeretik az emberek, ez a lenyeg.

A Szabit meg nem tudom hogy kicsoda es mi a bune hogy igy kell 
rola nyilatkozni.


Udv: Soma
+ - Re: Re: Re: Trabant forgalombol kivonasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1208-ban irta :
>Mindezek ellenere ugy velem, a levegoszennyezes ellen 
>teljeskoruen kell kuzdeni es ebbe beletartozik a
>ketutemuek okozta szennyezodes visszaszoritasa_is.
>
>Udv:
>pJ
>
>Amit kedvenc miniszteriumunk azzal akar elosegiteni,
>hogy a ketutemueknek 2500 Ft lesz a zoldkartya, a
>szabalyozot katalizatoros kocsiknak meg 6000 Ft. Ezt
>azert mar megiscsak felhaboritonak tartom. Udv, Bela

??? Ez biztos???
Kicsit magam ellen beszelek, de valami hatalmas nagy farok volt 
aki ezeket az osszegeket megallapitotta! Hiszen pont a 
kornyezetbaratabb kocsiknak kellene alacsonyabb dijakat szabni! 
Allitom hogy nem normalisak...

Udv: Soma
+ - Re: Aldo fotok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A AUTO 1208-ban irta Antal Attila >:
>:> Zsolt elvallalta, hogy ott helyben Dunaujvarosban 
>:> elkeszitteti a lista koszorujat. Gondolom csak az
>:> fog hozzajarulni a koszoruhoz aki elkiseri Aldo
>:> listatarsunkat az utolso utjara :-(
>
>Nem !!!  Szeretnek resztvenni, mivel meg idopont azonban nincs,
>ezert nem tudom garantalni, hogy el tudok menni, hiszen eleg 
sokszor
>tanitok masodallaskent a munkam mellett, de ha nem sikerulne,
>mindenkeppen szeretnek legalabb hozzajarulni a koszoruhoz !

Egyetertek! Foleg azoknak kellene hozzajarulniuk ily modon a 
bucsuhoz, akik szemelyesen nem tudnak reszt venni a temetesen.
Hogy ne legyen penzugyi vita, azt talaltuk ki Fricivel, hogy 
fix, mondjuk 500 forintot utaljunk erre a szamlara.
Ha nem jon ossze annyi, amennyibe a koszoru kerul, akkor ott a 
helyszinen osszedobjuk a szukseges osszeget. Ha pedig tobb 
gyulik ossze, a maradekot a csaladnak adjuk, vagy viragokat 
veszunk rajta.


Es van itt valami, ami nem hagy nyugodni. Az 1201-es Autoban 
ezt irta Levi:

| Udv szomoru Attila!
| 
| >A vegso elkereseredes stadiumaban vagyok, segitsetek!
| 
| Eletesely telefonszolgalat, hivd oket, jo szoval 
| megvigasztalnak. :-)))

Mindezt a halala elott par nappal! Nem tudom, hogy veletlen-e, 
vagy jelzeserteku volt...


Udv: Soma
+ - Nyaralas 1.resz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok, Frigyes , Gabor.
    Mivel kerdeztetek, hogy miert nem a listara, meg masok is 
beirtak 
    a nyaralasukat, hat alljon itt az enyem is.
    A Caddilac muzeumos kepeim kisse benak lettek, vagy en vagyok 
    pancser, vagy a fenykepezogepem; de azert valamit alkotni 
fogok, 
    es jelzem ha kesz van.
    Udv mindenkinek:

    KZG
    Kiss Zoltan


    
*****************************************************************
    **************************************************

    A buszos-bicajos tura egy szombat hajnali 5 orai 
talalkozassal 
    kezdodott a Hosok 
    teren, monvan, hogy 6-kor indulunk.
    Sajnos lett fel 8,mire berakodtak a soforok a kb 40 bicajt az 
    utanfutoba, de sebaj, elindultunk.
    De csak Erdig, mert ott meg beszalltak nehanyan, tobbek kozt 
a 
    foszervezok, mivel itteni lakosok.
    A 45 ferohelyes bicajtarto is elegge megtelt a 49. bringa 
utan.Az 
    egesz napos buszozast kovetoen
    a nemetorszagi Schillingfurtstben volt a tranzitszallas egy 
    nagyszeru kis kempingben.Reggel tovabb 
    indultunk, es meg egy buszos nap utan megerkeztunk a Parizs 
    melletti Versailles kempingjebe.
    Sajnos nem tudtuk elerni a Tour de France befutojat a csiga 
80-as 
    tempo miatt.
    Masnap kovetkezett Parizs, bevetettuk magunkat a vilagvarosba 
    egesz napra.Elsonek megneztuk
    az Eiffel-tornyot;nyitasra erkeztunk a penztarhoz, meg nem 
volt 
    semmi sor.Rogton fellifteztunk a  
    legfelso emeletre.Csodas kilatas nyilt az egesz varosra, bar 
a 
    reggeli kod meg nem szallt fel mindenhol.
    Erdekesseg volt meg az osszes vilagvaros Parizstol valo 
    tavolsaganak kijelzese az egyes orszagok
     zaszlojaival egyutt, illetve Gustave Eiffel korhuen 
berendezett, 
    panoptikumszeru irodaja.
    Miutan vegeztunk legfelul,lelifteztunk a masodik, majd az 
elso 
    emeletre.Itt rengeteg ajandekbolt volt,
    meg etterem, bankautomata, sot meg posta is akadt.Minden 
feltetel 
    adva volt, hogy a kedves 
    turista kolthesse a penzet. Keso delelott, mikor leertunk a 
    torony labahoz,
    a penztarnal tobb szaz kesonkelo allt mar sorba.Rengeteg 
erdekes 
    adat elhangzott a buszban elotte,
     kb 300 meter magas a torony; mikor festik, csak a festek kb 
50 
    tonna;es ha jol emlexem az 1889-es
    vilagkiallitasra epult, majd utana sokaig gondolkodtak, hogy 
le 
    kene bontani...
    Utana elindultunk a vilaghiru Champs-Elysees sugarut vegen 
allo 
    (meretben kozepso) Diadalivhez.
    Ezen az epitmenyen Napoleon osszes csatajanak helyszine fel 
van 
    tuntetve, koztuk felleltuk a Raab nevet is,
    mely Gyort jeloli.Itt egyebkent 12 sugarut fut ossze egy 
irdatlan 
    korforgalomba, es a sugarutak
     becsatlakozasai kozotti tombhazak oromzata teljesen 
egyforma.
    Kovetkezo allomasunk a Montmartre dombja volt.Ez a parizsiak 
    muveszi negyede, rengeteg hires ember
    lakott/lakik itt, sok a portrerajzolo, es nem utolsosorban 
itt 
    talalhato az arab jellegu Sacre Coeur
    templom.Miutan megneztuk kivul-belul, elbuszoztunk a 
Notre-Dame 
    templomhoz.A kis szigetre epult
    katedralis csodaszep uvegablakai utan utunkat a modern, 
uzleti 
    negyed fele vettuk.Itt talalhato a harom diadaliv
    kozul a legnagyobb,(a legkisebbet sajnos nem lattam, csak 
keprol, 
    egyebkent a harom teljesen egy vonalba esik
    es ezt hivjak diadalutnak) ami egy irodahaz, tovabba a  
kornyeke 
    is hasonlo uvegpalotakkal van korulveve.
    Az egyes megallok kozott buszrol megneztuk meg az Invalidusok 
    kertjet, a Sorbonne-t, es a latin negyedet is.
    Itt ert veget a szervezett varosnezes, aki akart, 
visszamehetett 
    a kempingbe.Egyparan inkabb bent maradtunk.
    Elmetroztunk a Pompidu-kozponthoz, ami ugy nez ki kivulrol 
mintha 
    szines csohulladekokbol epult volna.
    Valojaban plaza funkciot tolt be.Atsetaltunk a Turilleriak 
    kertjen, majd megpihentunk a Louvre udvaran talalhato
    uvegpiramisok koruli medencek mellett.Ido hianyaban sajnos 
nem 
    tudtunk a muzeumba bemenni, de egy korabbi
    ittjartamkor megcsodalhattam a miloi Venuszt, a Mona 
    Lisa-t,Raffaello, Tiziano kepeit, tovabba rengeteg
    egyeb hires mualkotast.Ezek utan visszasetaltunk az Eiffel 
    toronyhoz,pontosabban az Alma-hidhoz.
    A hasonlo nevu alagut elejen megneztuk a szomoru veget ert 
Lady 
    Diana es Dodi Al-Fajed balesetenek
    emlekhelyet, a viragcsokrokat es a plakatokat.Az este 
    megkoronazasakeppen beultunk egy setahajora, amely
    vegigvitt a Szajna belvarosi teljes szakaszan.Innen lattuk 
tobbek 
    kozt a Mousse D"Orsay-t, amely egy
    palyaudvarbol atepitett muzeum.A hajokazas vegen pedig  
    hazautaztunk a kempingbe egy emeletes, HEV-szeru 
szerelvennyel.
    A kovetkezo napot a Versailles-i kastelybnan es a  kertben 
    kezdtuk.Bicajjal jutottunk el a fantasztikus 
    kerten keresztul a kastelyhoz.Hatalmas sor fogadott, de 
    szerencsere gyorsan haladtunk a penztar fele.
    Az uralkodok es mindenfele rendu kiszolgalo szemelyzet lako- 
es 
    haloszobain kivul a Tukorszobat es a 
    Csatak-termet neztuk meg.Ez utobbi termben vannak a 
    legjelentosebb napoleoni csatak lefestve(kb 40 festmeny,
    darabja kb 3x5meteres nagysagban)A foepulett mellett lattuk 
meg a 
    csuf emleku(egyebkent nagyon szep)
    Nagy-Trianon, es Kis-Trianon palotat.(Allitolag egy "56-os 
magyar 
    megkereste azt az asztalt, ahol a 
    bekekotest irtak ala, es belevagott egy baltat.Ugyhogy azota 
    igencsak figyelik a magyar turistakat).
    Maria Antoinette baratsagos kis tanyajat csak keprol sikerult 
    latni.A kastelykertbol  koradelutan
    hazabicajoztunk a kempingbe, becuccoltunk a buszba, majd 
    elindultunk Orleansba, ami az igazi
    kerekpartura kezdete volt.Itt aludtunk egy pici de tiszta  
    kempingben.
    Masnap megneztuk a fantasztikus katedralist, kivul-belul, 
Jeanne 
    D"Arc haza es egy rovid varosnezes utan
    elkerekeztunk Clery-St.-Andre nevu kis varosba.Itt is 
megneztuk a 
    katedralist(melyben XI Lajos is lakott
    egy darabig), majd Meung-s-Loire kovetkezett, melynek 
magankezben 
    levo varat csak kivulrol lattuk
    (tul keson erkeztunk).Itt raboskodott Francois Villon.A nap 
vegen 
    a szallasunk Beaugency-ben vart.
    A kovetkezo nap megneztuk a kozepkori 
varosmagot(Dunois-kastely, 
    Oratorony)majd tovabbindultunk
    Chambord fele, melynek szaztornyu kastelya egy hatalmas (kb 
    10-15km sugaru kor meretu)kastelyparkban terul
    el.A palota megnezese, es egy kis piheno utan 
tovabbkerekezve, a 
    nap vegen Blois elott egy csodaszep park-jellegu
    kempingben szalltunk meg.A kovetkezo reggel szokas szerint a 
    helyi varos kastelyat neztuk meg, egy pici
    es tele viragos foteren hagyva a bringakat.Blois varosat 
    elhagyva, kis kiterovel lattuk Les Montiles
    toronyromjat, majd kicsit kesobb megerkeztunk Chaumont 
    kastelyahoz, ami egy hegyorom tetejen van 
    kozvetlenul a Loire felett.A gyonyoru park utan (bemenni nem 
volt 
    ido) zaras elott megerkeztunk
    a Mini Kastelyparkba, ahol az osszes Loire menti jelentosebb 
    kastely, var, epulet makettjet
    csodalhattuk meg.Nagyszeru elmeny volt vegigjarni az 50-80 cm 
    nagysagu makettek melletti utat, melyek 
    kozott pici villanyvasutak is kozlekedtek.A teljesen elethu 
es 
    meretaranyos epuletek udvarait
    bonsai fak es korhuen oltoztetett kis 
emberfigurak(lovasok,damak 
    stb) is diszitettek.
    Este az egesz tura legnagyobb kempingjeben aludtunk 
Amboise-ban, 
    egy szigeten.Direkt jo volt a bicaj
    tusolni meg wc-re menni..
+ - Re: re:autoutlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hataron megcsinaltattam az autoutlevelet, de a vamos 
>azt mondta, ha iden utoljara utazom Mo-ra, le kell 
>adnom mert valtoznak a szabalyok.
>Talan eltorlik ezt a marhalevelet? Tud valaki 
>kozelebbi infot?

Ez eddig is igy volt, vagyis a targyev utolso 
kiutazasakor le kellett adni az autoutlevelet.
Tehat ez a kijelentes onmagaban nem utal
valtozasra.
Az autoutlevel legnagyobb burokratikus hatranya
eppen ez, hogy csak a kivaltas evenek dec.31-eig
ervenyes, es ez elott le kell adni, kulonben
elindul a vamolas. Egyszer mar koveteltek igy
rajtam autot, mivel ugy gondoltam, megyek meg
haza abban az evben, de ez elmaradt, az autoutlevel
pedig nalam maradt.
Hat mar igazan valtoztathatnanak a rendszeren,
pl fix ervenyessegi idotartamu (1 v. 2 ev) 
utlevel, nem ugy mint most.
Most ugyanis akar januarban, akar decemberben
valtod ki, csak a folyo ev vegeig ervenyes.
Gabor

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: biovegpc05.unifr.ch)
+ - Ford Fiesta '86 Tolatolampa kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok listatarsaim!

Regen irtam mar a listara, de addig is szorgalmasan olvasgattam.
A regebbi listatarsaim biztos emlekeztek ram, mert nekem volt a legkondis
7-es ladam.

De most uj korszak kezdodott es hozzam kerult egy '86-os Ford Fiesta sok sok
kilometerrel, es hibaval.

Az egyik hiba, az, hogy nem vilagit a tolatolampa, en a kapcsolora tippelek,
hogy az a ludas.

Most mar csak az a baj, hogy nem talalom sehol. En a valto kornyekere
tippelek, de ott nincsen, lehet, hogy
a valtokarnal van?

Es meg arra szeretnelek kerni titeket, hogy ha valamelyikotoknek van,
valamilyen leirasa az emlitett autorol, akkor
az ne kimeljen. Ha jol tevedek van ezekrol az autokrol valamilyen konyv is,
de annyit azert nem akarok ra kolteni.

Ezen kívul ingadozik az alapjarata is, annak mi lehet az oka? Erdekes, hogy
hidegen siman indul szivato nelkul is.


Ja, es pontosabban a kocsi tipusa Ford Fiesta 1.1 C 240ekm

Segitsegetek elore is koszonom!

Jo autozast kivanok Nektek!
Vigyazzatok magatokra!


Sziasztok!
Dj Encore

 Nagy András
 Deep Sound
 Rendezvényhangosítás, szervezés
 Honlap: www.extra.hu/deepsound

UI: Részvétem Aldo csaladjanak!
        Nyugodjon bekeben!
+ - RE: Atrozsdasodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia:
Engem erdekel. Ezzel a feszitovasos jatekkal kivancsiva tettel. De miert
olcso? Ha ezek az urak a meteres feszvassal nekialltak volna a Regatamnak,
akkor utana mindent latnak kivulrol is:)))De ez nem lett volna olcso
mulatsag nekem...
 
Na jo leirom. Iden nyaron volt alkalmam ketszer is muszakiztatni ket heten
belul. Itt kint az Opelt, otthon a Feliciat.
	A Kadett eseten kaptam egy levelet, hogy hamarosan lejar a muszakim,
elojegyzesbe vettek ekkor es ekkor, ha 
megfelel az idopont fizessem be a csekket es jelenjek meg. Az ablaknal egy
kislany kinyomtatja a munkalapot. Kb. 3 percet 
varok, mig a muhelybe sorra kerulok. Bent a vizsgabiztos leellenoriz
mindent, elmondja milyen allapotban van az auto, 
es mit kell rajta javitani(atrozsdasodas). Az ablaknal kapok egy ujabb
idopontot, a kovetkezo vizsga csak fele penz. 
Mindez osszesen kb. 20 perc. Az eredeti osszeg kb. 7000Ft, no meg a
kovetkezo kb. 3500Ft. Az auto rozsdas, elbukott ez igy 
van rendjen. (A javitas kb 15000Ft volt, de ez egy masik tortenet.)
	A Felicia eseten szinten vegig ott voltam a vizsgaztatas alatt, mert
erdekelt a dolog. Lattam meg 3 masik 
autot "atmenni" a vizsgan. Felicia jo egeszsegnek orvend, termeszetesen
megfelelt. Mindez 10:30- tol 14:00-ig tartott, 
majdnem 16000Ft-ert. A papirmunkara legalabb 1 orat kellett varni, velem
legalabb negy ember foglalkozott, a finn 
kettovel szemben. No akkor a masik "atment" autokrol... Volt, hogy negy
felnott komoly ember ugralt az egyik autonal a 
futomuteszten. Az autokat szinte a kosz meg a rozsda tartotta ossze. A 2
nyugati csoda auto mellett a 20 eves Wartburg volt 
a legjobb allapotban, az fustolt a legkevesbe, de mindharom auto "atment".
Szoval a tulajdonosoknak, lehet, hogy ez a modszer "oocsoo" volt, de egy
skandinav orszagban nem sokkal tobbert meg is 
javitjak az autot...

 
Koszi a tanacsot!
Bocs, hogy hosszu voltam: Tibsu
+ - Re: pozso sebvalto, Aldo temetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Szerintem a motortarto gumibakokkal lehet valami prucok, mert amikor 
nyomod a gazt (ga'zt), akkor a nyomatekiranyba igyekszik a motor-
sebvalto egyseg "megpordulni", amikor pedig leveszed a labad a gazrol, 
akkor megszunik ez a fordito hatas, es a motor-sebvalto egyseg 
visszaall a helyere. Ennek a jelensegnek a megfelelo lekezelesere 
vannak a gumis motortarto bakok, amelyekben ha a gumi eloregedik, 
elkopik, akkor nem csillapitja a mozgast, hanem igy jelentkezhet, mint 
Nalad is. A motor-sebvalto mozgasat a sebvalto rudazat atviszi a karra.
Nezesd meg a tartobakokat, ha kell csereltesd, nem tul nagy kiadas.


En nem talalkoztam szemelyesen Aldoval, de a listan "talakoztunk". 
Ugyan a temetesere nem hiszem, hogy el tudok menni, de ettol 
fuggetlenul termeszetesen a koszoru keszittetesebe beszallok, hogy az 
ott levo listatagok melton kepviselhessenek minket.
Akinek sikerul elmennie, az tolmacsolja oszinte reszvetunket a 
csaladtagok fele.

tafi
+ - generator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A feszultsegszabalyzo csak fentrol tud lefele szabalyozni.
> Feszultseget nem emel, tehat ha kisebb a feszultseg, akkor 
> nincs mit levagni a felso regiobol, tehat egyenesen -atengedi- 
> a generatos feszultseget.

A feszultsegszabalyzo maskepp mukodik. A gerjesztoaramot
szabalyozza a generator forgoreszeben, hogy epp 14 V 
legyen a kimenofeszultseg.
Udv: Po:li
+ - Re: automata & almaim autoja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 24 Aug 2001 00:56:17 +0000 (UTC), 
wrote:

>Tegnap megszereztem a realitasokban megkozelitheto almaim autojat,
>egy 7 eves Volvo 850-es formajaban. 2500-as, 20 szelepes, es automata.
Gratula!!! Nagyon szep auto, nekem is mindig tetszett - ez meg egy
igazi AUTO-formaju auto! Milyen szinu? Klima van? Boruleses vagy pluss
vagy szovetkarpit?

>Ebbol adodik egybol egy kerdesem, miszerint az automatan van egy L
>jelzesu allas, mirol fogalmam sincs mi lehet. Meg nem kapcsoltam
>oda. :)) A valto mellett van meg egy gomboc is amirol szinten nincs
>elkepzelesem, "shift overlock" felirattal. Van tippetek ?
Van. :-))) Az "L" allas a "LOW" roviditese, vagyis a valto csak a
legalacsonyabb fokozatot, az egyest hasznalja. Olyankor kellhet, ha
pl. nagyon meredek emelkedon megy felfele vagy mittudomen a
motorcsonakodat szede ki utanfutoval a vizpartrol... :-) A
gyakorlatban nekem meg sose kellett, de biztos van valos szitu, amikor
jo. A "shift overlock" szerintem ugyanaz, mint az "overdrive" vagyis
az utolso fokozatot mechanikusan athidalja, nincs a hidraulika miatti
csuszas, nincs veszteseg, gazdasagosabb a valto uzemelese -
gyakorlatilag mintha egy hagyomanyos valtoval a legmagasabb fokozatban
(otodikben) teljesen felengedett, kicsit sem csuszo kuplunggal
autoznal. Ha engedelyezve van, nalam csak akkor kapcsolja ezt a
zarhato, negyedik fokozatot; ha OFF allasban van, akkor csak
harmadikig kapcsol fel. Nemtom Volvoek hogycsinyajjak. ;-)))

>Esetleg nem tudtok valami manualt a net-en a fenti tipushoz ?
Keress ra. ;-))) vagy szokas szerint a forum.index.hu Volvos topic-ját
ajanlom, ott eleg sok szakerto Volvo tulaj gyult ossze, 850-esek meg
automata valtosok is. Igazan pontos tipusinformaciot toluk erdemes.
Udv: Zak

+ - Re. Bosszusag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Zsuzsa.

>Nem nagyon szoktam a listara irni,

Hat ezert en nagyon szomoru vagyok :-)

>Az allomasra kocsival jarok ki, a tipusa Trabant.
>Szeretem, gondozom, pedig mar 20 eves.
>Hazajovet beszallok, inditanek, de se kep se >hang.motorhazteto kinyit....
hoppa, hianyzik a tanksapka,
>Aztan latom nem csak a tanksapka lepett olajra, de az aksinak >is hult
helye! most sem volt csak kb. 4 liter benne.
>Mit tett erre a polgar, gondolta ha nincs benzin elviszem az >aksit, meg
>mint utobb felfedeztem elvitt par hasznalt gyertyat, a >tanksapkat, kb 1/2
>uveg
>2T olajat, es meg azt a rongyot is amivel a tanksapkat szoktam >levenni.

Pedig van megoldas azellen, hogy ne lehessen kinyitni a Trabant
gephaztetejet. Aki pedig ezt megcsinalta, annak magjahalast kivanok neki.
Tanksapkat lehet zarhatova tenni egy kis lakattal. Van a listan egy igazi
Trabantfun listatarsunk, espedig herr Soma aki megoldotta ezt a gephazteto
problemat. Az o 5 - lete neked is kivitelezheto lenne. Sot nagyon sok nagyon
hasznos dolgot keszitett a Trabijaba. O nagyonszivesen fog neked mindenben
segiteni, de vigyazz !!! :-)) Ne nagyon hagyd magad, hogy sokat matasson a
kotenyed alatt ;-))))))) Ugyanis Soma ezt a manovert nagyon szereti :-)

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
HiX autos matrica kaphato
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!

Szommer Akos irta:
> Ha valaki nem tudna, a viz kivalo szigetelo!
> Szennyezes hatasara lesz valamekkora vezetokepessege,
>  de soha nem akkora, hogy egy akkumulatort rovidrezarjon.

Szoval Szerinted le lehet huzni az ablakot? Ugy legyen! :)
Azert van sajat tapasztalat is, hogy a viz milyen kellemesen
vezeti az aramot. (igaz az valto volt) De viszont a Bakony
Muveknel volt szerencsem az atutesvizsgalo gep kornyeken
lebzselni es megdobbentem, hogy egy sima A4-es papirlaphoz
mekkora feszko kell, hogy ahuzzon a szikra. (A gepet a gyujtogyetya
keramia szigetelesenek ellenorzesere hasznaltak)

> Talan higanyra gondoltal? Abban meg nem sullyedsz el.:)
Azert ennyire talan meg nem rossz a helyzet a vilagban. :)))

Autoutlevel:
Hataron csak annyit mondjal, hogy majd kesobb elfaxolod nekik
azokat a papirokat, amire meg szukseguk van.

Desztillalt viz:
Ti honnan szereztek megfelelo mennyisegu desztillalt vizet? Gyujtitek
az esovizet, vagy otthon van leparlotok? :) Attol a falra tudok maszni,
amikor mindenki be akarja bizonyitani (elado, benzinkutas, stb) hogy
ott van nagy kannaban az ioncserelt viz, az ugyan az! Hat nem ugyan az.
Erdekes modon itt a nemeteknel lehet mindket fajtat kapni...

Szuzi fek:
Haaat szerintem az uj BOSCH fekkel szerelt Szuzinak sokkal szarabbak
a fekei mint a reginek. Nekem is ilyen van. Hosszabb ut, "nagy" sebesseg,
1-2 nagyobb fek es igencsak gyengul a fekhatas. Probaltam szerezni ra
nagyobb feket, de mindenhonnan elhajtottak, hogy ez biztonsagi berendezes
es nem nyulnak hozza. Nem tudtok egy muhelyt, ahol tennenek ra nagyobb
feket?

k_malac, Mondeo:
Ha nem lenne nemet resz, akkor ugye nem tudtam volna kiprobalni. Amikor
elhoztam  volt benne 5000 km, hazafele meg csak 210-et birt, visszafele az
addigi "sportos" vezetest meghalalva ora szerint 230-at ment. :) De a 200-at
minden erolkodes nelkul tudja tartani. (ehhez azert kellenek a nemet utak,
nemet autok, mert itt nem fog feltapadni az ember egy 40-el docogo IFA-ra,
es a legfontosabb, ki kell tapasztalni, hogy mikor kell utazni, mert nagyon
konnyen dugoba lehet kerulni. :( Ebben profik itt kint. Az A3-ason
este 9-10 koruli indulassal lehet optimalisat autozni Koln->Szfvar iaranyaba)
Es mindezt megpakolva, klimaval, kinlodas es egyeb zajok nelkul.
A prosijaban az van hogy nagyon ugyeltek arra, hogy a szelzaj nagy sebessegnel
se legyen hallhato. Es szerencsere ez nem csak szoveg, tenyleg igy van!

Amugy a nemetekrol annyit, hogy a Merci A osztallyal egy kategoriaban van
a SIXT-nel berles szempontbol. Vazzeg, ezek nem normalisak, az A-s merci
max. hamutarto lehet a Mondeoban... Tobbszor szova is tettem, mire egyszer
az egyik alkalmazott azt mondja O sem erti, mert az A140-el meg az autopalyara
is eletveszely felmenni, de hat az megis csak egy Merci. Ennyit a nemetekrol.
:)))
Majdnem elfelejtettem,  az A-s Merciben Magnetti-Marelli muszerek vannak. :)))

>Uristen, csak nem? En pedig a magyar autos sajtobol ugy
>tajekozodtam, hogy az uj Mondeo nem nyújt semmi kulonoset,
>nem egy nagy durranas, nem veletlenul olyan olcso... :)))

De bizony. :) Gondold el mennyire kinos lehetett ezt leirni, de hat ha jobb,
akkor jobb.
Aki nem hiszi jarjon utana! :)
Vagy vegyen karikas, csillagos,vbetus emblemat tobb millaert. :)))

Jo autozast
 Gabor
+ - Re: Pozso valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia vladx!

Az index.hu PSA-Citroën-Peugeot topikjaban is elofordulnak
405-tulajok, de asszem van tisztan Pozso-topik is. Sot, mintha
a pure Citroën-en is ott lenne nehany. Ha a HIXen nem kapsz valaszt, tedd fel o
tt is a kerdest.
2 link:
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9003694&uq=523
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9036305&uq=259
+ - OFFtopic: Monaco (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

> Szerintem EU legrendezetebb allama Monaco. 
Bocs, de Monaco nem EU-tagallam. Nem vagyok
teljesen tisztaban a statuszaval, ill. kozigazgatasi
viszonyaival (asszem onallo "nagyhercegseg"), de ha 
neadjisten _resze_ is az EUnak, akkor vmelyik tagallam
fennhatosaga ala kell tartoznia. Ilyenrol nem tudok.
+ - HIX MOKA-bol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tortfeher, alig hasznalt A4-es lapomat hasonlo parameterekkel
rendelkezo Audira cserelnem.....
+ - OFF?: Horvatorszagi utibeszamolo utani kereszttuz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Boccs, hogy már kicsit OFF-nak tűnô irománnyal fárasztalak titeket, de
majdnem tíz erôssen kritikus hangú magánlevelet kaptam a útibeszámolóm
után és úgy érzem talán legjob itt válaszolnom a megjegyzésekre és
majdhogynem vádakra. :((

Az emberek nagyrésze külföldön túristaként hajlamos szemellenzôsen
viselkedni és miután az apartmanjához legközlelebb esô strand, étterem
és ABC teljesen rendben van, tovább nem néz. (Természetesen tisztelet a
kivételnek)

Talán azért is írtam kissé kritikus hangnemben a beszámolót, mert éltem
ott és bármennyire is furcsának tűnik az elmúlt 10 év eseményei után,
YU-H állampolgárként még mindig kicsit hazámnak érzem Horvátországot,
Szlovéniát, Boszniát... is. Éppen emiatt nem csak felületesen nézek
körül, hanem a sétálóutcákról bemegyek a romos mellékutcákba is, nem
csak a szállodaalkalmazottakkal beszélgetek el, hanem a benzinkutasokkal

és zöldségesekkel is...

Ezek után pedig SZERINTEM - és valahol ez minden beszámoló lényege,
ugyanis nem reklámszöveget írok, hanem a benyomásaimat - Horvátország
még nagyon is el van maradva Európától, és annak ellenére, hogy sokan
hajlamosak pl. a szerb átlagembert maximálisan primitívnek képzelni, a
horvátot pedig szívélyes és európai szellemiségű embernek beállítani,
állítom, hogy távolról sincs ekkora különbség. A legfôbb különbség abban

van, hogy a lényegesen kisebb elszigeteltség miatt sokkal több pénz van
Ho.-ban.

Maga az ország gyönyörű. Igaz ez mind a tengerpartra, mind a hegyekre...

Viszont ez egy természeti adottság. Horvátországba nem a jó kiszolgálás
és kedvezô árak miatt megy alapvetôen sok ember, hanem a közelség, a
hatalmas és változatos tengerpart... miatt. Ez viszont nem az ország
érdeme, ez egy adottság, amihez még nagyon sokat kell hozzáadni.
Az persze nagyon szimpatikus volt, amikor a határon a kezünkbe adtak egy

magyarnyelvű túristatérképet és pici információs füzetecskét
(hozzáteszem, hogy a helyesírási hibák miatt néha a magyar szöveg
értelmezhetetlen volt, a horvátot kellett elolvasnom), hogy a határon
sokkal gyorsabban átjutsz, mint a magyar oldalon... De szerintem akkor
sem indokolja semmi a sokkal rendezettebb, tisztább... szomszédos
Szlovéniánál kb. 2x magasabb árakat.

Arra, hogy hogyan veszem a bátorságot, hogy egy baráti, sôt testvéri
népet leszóljak, igazából mit is mondjak? Mi az, hogy baráti nép? Ez egy

Mo.-n elterjedt - kissé fentrôl sugallt - képzet, amit nem biztos, hogy
a horvátok is így gondolnak. Mert az sem éppen baráti gesztus, hogy a
legfôbb nemzeti hôsük (aki az összes fôtéren helyet kapott, aki rajta
van egy bankjegyen, akirôl sört is neveztek el...) éppen Jelasics. Arról

ne is beszéljünk, hogy a 90-es évek elején, amikor kezdtek feltörni a
nacionalista erôk, a legtöbbet bömböltetett "népdal" refrénje kb. a
következô volt: "Hédervári felhúzta a magyar zászlókat... Kellj fel
Jelasics bán!"

Egy szóval sem állítottam, hogy Mo.-n nem érhetik atrocitások a
külföldieket, hogy minden rendben van és gôzöm sincs, hogy néz ki a
Rózsadombról, mert ritkán járok arra. A szemetes bp.-i aluljáró párját
nem a tengerparton kell keresni, hanem Zágrábban, ahol meg is található.

Horvátországot nem Mo.-hoz hasonlítottam - mert itt is lenne mit rendbe
rakni -, hanem Európához, olyan országokhoz, ahol 500 forint egy korsó
hazai sör és ahol 500 forint felett van üzletben egy 2 literes kóla.
Ilyen tekintetben pedig erôssen van mit kritizálni...

Engem pl. az is nagyon zavart, hogy Rijeka fôutcáján usztasa jelképekkel

teletűzdelt pólókat árultak. Ugyanúgy, mint ahogy annak sem örülnék, ha
a Váci utcán - vagy igazából az országban - nyilaskeresztes pólókat
árulnának.

Azt hiszem ezzel nagyjából el is mondtam mindent.

Mindezek ellenére nagyon jól éreztük magunkat, mert tényleg gyönyörű a
tenger és távlati terveim/álmai között a preferált helyek egyikén
szerepel egy isztriai kis házacska. Mint ahogy Mo.-t is szeretem pedig
biztos van sok szebb és rendezettebb hely. Azonban nem hiszem, hogy a
szeretet legfôbb jelentése, hogy nem vesszük figyelmbe a szeretetünk
tárgyának hibáit. Igenis észre kell venni, persze elfogadva azokat de
emellett próbálva felhívni rájuk a figyelmet és orvosolni ôket.
ÁMEN :)))

Üdvözlettel,
Gábor
HIX-745
AR 145

P.S.:
Számomra kicsit furcsa, hogy Mo.-n alig hallani bármit is Szlovéniáról,
pedig egy gyönyörű és rendezett ország, szép (bár sajnos piciny)
tengerparttal (Piran, Portoroz), alpokkal, barátságos és hangulatos
fôvárossal és kedvezô árakkal. Ljubljanától pl. mindössze 1-1.5 óra
alatt el lehet érni mind a sípályákat mind a tengerpartot. Lehet reggel
dönteni, mi legyen az aznapi program :)))
Pl. abban a felújított, a legtöbb szobában ingyen internetkapcsolattal
(!!!) felszerelt szállodában ahol meg szoktam szálni Ljubljanában, egy
szoba 2 személyre reggelivel 132 DEM.
Egy feleakkora lepusztult szobáért Zágrábban, egy kb. 30 éve nem
felújított szállodában (leginkább egy SZOT üdülôhöz hasonlítható), ahol
még parkoló sincs ugyanezért 145 DEM-et fizettem!

--

Gábor Nagy
sales engineer

Baum Computer&Graphics

tel.: +36 23 510 580
mobile: +36 30 267 02 66
fax: +36 23 510 581
+ - Rozsdasodik az alvazszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csao Mindenki !

Van egy 90-es Uno-m. Sehol nem rozsdasodik,csak
az alvazszamnal !!!! A rohadek...!!!!

Szerintetek mit tegyek???????Adjam el...
igen, de lehet, hogy megbukna az eredetvizsgan.
2 eve meg A minositest kapott !!!!!!!

Ugy hallottam, hogy a kozeljovoben maskeppen
kezelik a korrodalt alvazszamu autokat, mint a
lopott szerkezeteket.

Udv !
Csaba
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1208 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Nekem sajnos elegge lesujto velemenyem van Svajcrol. A nemet
>nyelvteruletrol legalabbis. Szurke, stilustalan, unalmas. Munkam
>folytan eleg gyakran vagyok kenytelen oda utazni.

Azert ezt igy kijelenteni eleg nagy mereszseg. Ha a berni arkados
ovaros stilustalan, akkor a kolni dom is. Es van meg egynehany
szep hely meg a nemet teruleten is.

Az mas kerdes, hogy szemely szerint orulok, hogy francia reszen
elek, meg akkor is ha tovabb tart az ut hazafele. Jobb erzes
amikor a vendeglos nem azt mondja, hogy Was? hanem Bonjour, Monsieur.

Laci




---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Re: pozso sebvalto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Szerintetek az normalis, hogy a 405-os pozsoban ha negyedikben vagyok es
>felvesszem a labam a gazrol akkor a sebvalto jol erezhetoen elmozdul (elore
>asszem) ha meg lenyomom a gazt akkor ugyanezt a masik iranyba csinalja.
>Olyan erzesem van mintha lotyogne benne valami ebben a sebessegfokozatban.
>Letezik ilyen? Vigyem el megnezetni hogy megelozzem a bajt vagy ne torodjek
>vele?

A ceges Laguna is csinalt ilyet, de ugy emlekszem minden sebessegfokozatban.
Lehet, hogy francia betegseg?

Laci




---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Re: autoutlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>En elmulasztottam a kijelentkezest Magyarorszagon, ezert Bonnba
>kellett utaznom a magyar kovetsegre. Le is vettek 70 DM-re. Aztan a
>hataron megcsinaltattam az autoutlevelet, de a vamos azt mondta, ha
>iden utoljara utazom Mo-ra, le kell adnom mert valtoznak a szabalyok.
>Talan eltorlik ezt a marhalevelet? Tud valaki kozelebbi infot?

Na majd szeptemberben megkerdezem. Mi szeretnenk meg decemberben is hazajonni.

Laci




---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - injector fuvoka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Arpi,

>Az elmelet szerint ugy egehetett el a injektor muanyag >resze, hogy
>beomlo szelep akkor nyitott amikor a masik hengerben >berobbant. Szepen
>vegig egett ahogy azt kell. :(((

Ezt ki mondta neked???
Legjobb tudomasom szerint a fuvokaban nincsen muanyag alkatresz. Elegni meg
max ugy tudott, hogy a szivoszelep nem zar rendesen (arra meg gondolni sem
merek hogy monjuk nem idoben zarna mert akkor ott nagy a baj). Olyantot sem
tudok elkepzelni hogy a masik henger robbanasa egette volna el mert az a
sajat fuvokajat enne meg. Tomondatban le kene ugrasztani a hengerfejet es
atnenzni a szelepeket a szelepvezetoket komplett. Lehet hogy fel kene
ujjitani a hengerfejet uj szelepek stb. Ezzel nem erdemes sporolni mert
kesobb nagyon sokba kerul. Nekem a hengerfej felujitas uj szelepekkel
megvolt kb 28e HUF bol.
Viszont ha el akarod adni csak szoljal tudok ra vevot :))))

Udv
Shake
+ - sebvalto mozog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Vlad,

irtad:
felvesszem a labam a gazrol akkor a sebvalto jol erezhetoen elmozdul (elore
asszem) ha meg lenyomom a gazt akkor ugyanezt a masik iranyba csinalja.
Olyan erzesem van mintha lotyogne benne valami ebben a sebessegfokozatban.
Letezik ilyen? Vigyem el megnezetni hogy megelozzem a bajt vagy ne torodjek
vele?

Mar sokszor talalkoztam ilyesmivel es altalaban nem sebvalto hiba. Ahogy
gyorsitasz a csavaro erok miatt a motor megbillen egy picit a tartokon ha
meg lassitasz (motorfek) akkor ugyan ez ellenkezo elojellel es ez a jelenseg
elmozditja a sebvaltorudazatot.Valamelyik tipusnal jobban valamelyiknel
kevesbe, ez nagyon fugg a rudazat koratol, megoldasatol. Amiota a golfban
kicsereltuk a megkopott rudazatot azota nekem is mozog a valtokar picit. Ha
nagyon mozdul elore hatra akkor max a motortarto bakokat kell megnezni nem
estek-e szejjel.

Udv
Shake
+ - trabi lopkodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sajnos a Trabikhoz egyre kevesebb alkatreszt kapni. Talakoztam mar olyannal
is, hogy az eccaka a fel motorteret elvittek (karburator aksi uzatank csovek
elsodob. A motorra mar nem volt idejuk)  Egy ertelmes megoldassal talakoztam
ami kisse ronda de celravezeto. Megerositett motorhazteto es bazinagy lakat
az elejere.
A Trabisok biztos tudnak jobb megoldast (engem is erdekelne, tovabb adom
baratomnak)

Mas topic

A konyezetvedelem verzi 2T re ragalva.
A 2utem tobb torodest igenyel (foleg a mechanikus gyujtasuak) Viszont ha
rendesen rendben tartjak es ellenorzik akkor semmivel sem  kornyezet
szennyezobb mint a 4takten  gepek, es ha bele gondoltok akkor nem terhelik a
kornyezetuket pl hasznalt fagyalloval (a glikol meg ugye mergezo mint
tudjuk) szanaszejjel locsolt faradtolajjal kilukadt es az utszelen
elhajitott hutovel elkopott vezermuszijjal szetment szelepekkel torott
vezermutengelyel himbaval. Es aki azt hiszi hogy ez vicc akkor szamolja csak
ki hogy a faradtolaj ill a kiomlott glikol mennyit szennyez hogy a tobbirol
ne is beszlejek.
Viszont ha mar kornyezet vedelem akkor ki kene tiltani az osszes
robbanomotort akkumulatort aszfaltot olajszarmazekot mindent sot leginkabb
az embert kene kitiltani es akkor tokeletes :))))

Udv
Shake
+ - EEE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A regi capa 3-as (1977-83) termeszetesen E21 tipuskodu es
nem E28, mint ahogy irtam."

-Raadasul az E21 '75-ben valtotta le a 02-es (E114) szeriat. (Bocs a
szorszalhasogatasert.)

Udv,

B.B.
(E28 520i)
+ - Repulonap O"cse'nyben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

figyelmetekbe ajanlom :

http://www.tolnainepujsag.hu/index.php3?action=13&fn=repulonap/repulonap.html

MEGYENAPI FOLKLORFESZTIVAL
REPULO-ES HADITECHNIKAI BEMUTATO
OCSENY, 2001. AUGUSZTUS 31 - SZEPTEMBER 1-2.

Sok minden kozt :
Besenyei Peter, murepulo vilagbajnok bemutatoja
Helikopter és crossauto gyorsulasi versenye

(Cseppet sem) Mellesleg :
Brilliance autocross Duna kupa OB II. elo, és idofutamok, donto


Udv : Attila
+ - autoutevel + "Svajc" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

üdv

az autoutlevelet postan is vissza lehet kuldeni a kiallito vamhivatalhoz. 
ugyanis ember legyen a talpan, aki meg tudja mondani, hogy mikor is lesz az 
utolso alkalom (tudom sokan szeretnek minel elobb...legalabbis a kekkel, 
aztan pirossal mar ki banja:-)

(((Svajc: valami olyat hallottam, hogy a "gazdagsag" 80%-a valami 20%-nal 
van, ergo rabszolgatartas. Mi visszakoltoztunk  a csaladdal a DDR-be, mert 
Europa legjobb helye ez, minden szempontbol...tudok tapasztalatot adni 
maganba, cimszavakban (pl. nem vagyok hajlando egy gyerekre 1000 markat 
fizetni egy honapra az ovodaert, ha van egyaltalan hely..., es a 2 markas 
liter tejukkel is menjenek a picsaba.). Svajc egy undorito hely, es sosem 
lattam az elterjedt gazdagsagot, a szurkeseget annal inkabb...)))

csaba
+ - autoutlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

members.tripod.de/szinyei/level1.gif
members.tripod.de/szinyei/level2.gif

alatt megtalalhato, amit a vamosok akarnak.
A postai visszakuldest mar probaltam, mukodott, ugyanazzal az 
autoval...tehat legalisnak tunik...

csaba

ha a level1.gif-t nem jeleniti meg, akkor probaljatok elmenteni, es 
valamivel megnyitni...
+ - re: automat D-ben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Dugoban idelalis eszkoz az automata, mert D-ben ugye kuszik, csak a fekrol
>kell le-le lepni.
>Csak ha sokaig allsz jaro motorral, akkor erdemes N-be rakni.

Vagy sotetedes utan, ha szorult eleg empatia a soforbe...

andi
+ - re: elromlott a BMW? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Elfelejtettem megirni, hogy az 1250 km alatt harom autot lattam behalni.
>>3.) E23 3-as BMW motorhazaban volt ket ember derekig

Na de derektol lefele vagy felfele? Lehet, hogy nem is volt rossz a kocsi....

andi
+ - autocsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Soma:
>Ebben sajna nem tudok segiteni, de irhatnal bovebben a
>kocsirol. Uj vagy hasznalt, ez utobbi esetben mennyi idos,
>mennyit futott, milyen allapotban van, meg ilyenek.
>
>A Moszkvicsnak mi lesz/lett a sorsa?

Miert, a Trabantban nincs automata? :-)
Majusban vettem, 85-os, 212000 km volt benne ora szerint. 2000-es motor,
benzines. Szep nagy, jo feros, olyan luxusauto erzesem van benne. Csondben
huz a motor, nem kell valtani, lagyan pakolgatja a fokozatokat. Olyan nekem
valo oreguras, nem ugral, de ha kell megy mint a golyo.
Jo a fek, szervo a kormany, elektromos az ablak, Pioneer a hifi. Poccre
indul, egyaltalan muszaki panaszom nemigen van. Allitolag eszegeti az
olajat, de en meg nem mentem vele annyit, hogy ez kiderulhetett volna. A
karosszeria meg megfelelo, latszik a kor rajta, itt-ott apro rozsdasodas
mar folutotte a fejet. Egyedul a fogyasztas a fajo pont, de orszaguton
80-90-es tempoval meg lehet uszni 8 liter korul. Adoja sok, mert az
1500-2000 kategoriaban van. Viszont egy Marutit majdnem dupla penzert
tudtam volna venni. A kulonbsegbol par evig vigan elautozgatok, es megse
egy Maruti gazpedaljat kell kinyomnom a padlolemezen. A Moszkvicsbol
eloszor ki akarom venni a riasztot, mert igy ketszer annyiert kellene
eladnom, azutan mehet. 11 ev alatt mentem vele 100000 km-t, es a vetelar
kulonbozet meg a raforditasok osszesen ugy 500000 korul lesznek. Keleti
autom soha tobbet nem lesz.

Udv.:


+ - napi $28 Camaro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hogy, milyen kolcsonzonel sikerult napi 28$-ert Camaro
> Cabriot foglalni? Nincs rajta biztositas?

Biztositast nem kell vennem, mert a kotelezo itt szemlyre szol, nem autora,
a CASCO-t pedig fedezik az amerikai hitelkartyak. Egyebkent a biztositas
napi $15 lett volna, nagyon sokba kerul. Sokat kellett utanakavarni, amig
sikerult olcson kabriot szerezni, egyik autos cegnel sem volt napi $40
alatt, vegul a www.priiceline.com -on egy forditott arveresen vettem meg
ilyen aron. Ez ugy mukodik, hogy en bemondok egy arat, ha valamelyik autos
cegnek ez megfelel, akkor ok rogton raterhelik a kartyamra, az uzlet
megkottetett. Elonye, hogy sokkal olcsobban lehet igy autot berelni,
szallodai szobat foglalni, vagy repulojegyet venni, de nem lehet lemondani
oket ha az utazas valami miatt elmarad. Kitapogatni sem lehet az arat, mert
csak hetente egyszer lehet probalkozni. Nekem szerencsem volt, osszejott az
"olcso" auto. Bar nem sokat fogunk autozni, eleg keves ut van a szigeten
(Kauai), az egesz kb. 50 km szeles.

Egyebkent meglepo modon Hawaii-on az egyik legolcsobb az autoberles az
amerikai allamok kozott. Nem tudom, hogy miert van ez, mert minden mas mag
nagyon draga ott a nagy tavolsag miatt.

> Azt, hogy a motor 3.8-as es csak 200 LE, meg ertem. De
> miert kerul 10 mp-be szazig felgyorsulni?
> Hany kilo az a
> gep??? Az Explorer is 4.0 es 204 LE, valamint 10 alatt van
> szazon. De az nem sok hijan ket tonna onsulyu.

Nem tudom mitol olyan lassu, megneztem, a sulya 1.6 tonna. Eleg hosszu, 4.9
meter.
Itt van rola egy kep:
http://carpoint.msn.com/vip/overview/Chevrolet/Camaro/new.asp?src=Home&pos=F
ind

Udv: Doneko
+ - re: atrozsdasodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>=======================================================
>Felado :  [International]
>Temakor: Atrozsdasodas ( 18 sor )
>Idopont: Wed Aug 22 08:23:49 CEST 2001 AUTO #1207
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>Udvozlet Mindenkinek!
>Egy kerdessel szeretnelek zavarni benneteket. Adott egy 88-as Opel Kadett
>amely meghalalva a gondoskodast hibamentesen teszi a dolgat a benne levo
>186e Km ellenere. Egy gondom van viszont vele: a rozsda. Korbe-korbe a
>sarvedok also pereme illetve a kuszoblemezek, valamint a taposolemez bizony
>mind atrozsdasodott, illetve javitva volt mar. Sajnos ezek a javitasok csak
>a muszaki megszerzesehez szukseges ganyolasok voltak. (Brutal ahogy a finn
>muszaki tortenik, a meteres feszitovassal tett rozsda proba tetszik a
>legjobban: atuti a lemezt vagy nem?) Szoval azt szeretnem megkerdezni
>toletek, hogy erdemes/megoldhato-e egy komolyabb komplett elemcseres javitas
>az emlitett tipus ismereteben, vagy nincs mit tenni marad a ganyolas.
>Visszaterve az itteni muszakira, szeretnem, ha az otthoni vizsgaztatas is
>olyan alapos, gordulekeny es olcso!!! lenne mint Finnorszagban. Reszleteket
>szivesen irok, ha erdekel valakit, de nem szeretnem feleslegesen borzolni a
>kedelyeket.
>Jo utat mindenkinek, es elore is koszonom:
>Tibsu!

Szia!

A Kadett sajnos ilyen de meg egy Kadett sem lehet tokeletes.
Nekunk volt egy 85-os de abban joval tobb km volt.
Semmi baj nem volt vele csak hat a sarvedoiv, a kuszob a hatso sarkatol
kezdve, hatso ajto(csomagtarto) also e'le.Ganyolni szerintem nem erdemes, viszi
 csak a  penzt
azonban csak arra az egy hetre lesz jo amikor a vizsga van.
Mi csereltunk kuszoboket vegig, sarvedoiveket elso sarvedolemezt, es kifoltozta
k a taposolemezeket.

Tehat az elemcsere megoldhato, annyira nem draga az anyag sem, csak a "mester" 
kormere kell nezni.
Sajnos ezen a teren rosszak a tapasztalataim.



Udv: Zoli
+ - Punto +re: kereknyikorgas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akinek van, legyszi ossza meg a tapasztalatait
az uj Puntorol. Most egy ilyenbe sikerult beleulni.
Eddig nagyreszt kellemes erzesekrol szamolhatok be,
de biztos vannak hibai.Foleg ezek erdekelnenek.

A kereknyikorgasrol:
Nekem is nyikorognak az elso gumik.
Lassu kanyarokban csinaljak, fenyes aszfalton.
Meg ha fekezek neha akkor is megnyikkan.
Nem nyomom jobban a feket, csak tartom,
aztan mikor jol lelassult, nyikkan egyet.Nem megallaskor hanem meg elotte.
En is a melegre es az aszfaltra fogom,
mert mivel garos autorol van szo, rogvest berontottam
a szervizbe.Ott megmertek a futomuvet, fejvakargatas
utan beallitottak a kerekosszetartast(azt hiszem).Egeszen pici volt az elteres.
A muszer most jo ertekeket mutat, barmilyen jellemzorol is legyen szo.
Guminyomas jo. Meg mindig csinalja.Van benne  2900 km, lathato
gumikopasnak meg nem szabad ennyi ido alatt jelentkezni.Nincs is.
Szerintetek is a sima aszfalt es a meleg lehet? Huvosebb idoben
a beallitas utan nem tapasztalok ilyesmit.


Udv: Zoli.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS