Esetleg leírhattad volna, Awender, hogy a történetet Karinthy Frigyes
írta. Az õ eredetijében nem Kotter szerepel, hanem viharketrec,
Wetterkotten, és a végén kialakuló szó elemei is más sorrendben
vannak: Hottentotterstottertrottelmutterattentäter-
lattengitterwetterkottenbeutelratte.
Láng Attila D., író (http://lattilad.org)
>Húsevõ denevér – útmutató a spam elleni védekezéshez a The Batban
A munka nem az én dolgom. A munka tisztesség és becsület dolga. (Hofi)
A segítségedet kérjük: http://lattilad.org/segits.php
|
> Ha viszont a ténylegesen használt szavakat vesszük,
akkor a magyar
> "elõzésben" van. Legalábbis még német mércével is ritka az
alábbi,
> létezõ, valós életbõl adatolható szó mérete:
> |szivattyúnélkülihiganygõzegyenirányító-gyártás|.
eddigi ismeretem szerint a szó eleje külön szavakbó áll,
azaz "szivattyú nélküli ", utána pedig a 7 szótag miatt kell
egy kötõjel, tehát higanygõz-egyenirányító lenne a folytatás,
a gyártás szót megint külön írnám.
Persze, ez csak az én meglátásom.
Istvan
|
Kedves Pál!
hix.nyelv #967, >:
> Ha ezt a francia kulugyminisztermondta volna, legyintettek
> volna ra, igy azonnal hasraestek.
Miért, a francia külügyminiszter nem tud inni? Vagy õ olcsó,
háromcsillagos szállodában szokott megszállni? Emlékeztetlek a
definíciódra: "Peldaul egyutt iszik a celszemellyel es raveszi
valamire, egyutt lumpolnak, vagy akar luxusszallokban toltik az idot".
Én némi összeesküvés-elméletekre kihegyezett világlátást érzek
soraidból. Nos, ennél az attitûdnél mi sem áll távolabb tõlem, így
sajnos, nem nagyon értem továbbra sem a feladatmeghatározást.
> Tudom, hogy usa-ban marketingnek, meg reklamnak nevezik,
ha ismert vagy hires szemelyisegeket kernek fel valamilyen
ugy kepviseletere - erre keresem a magyar megfelelojet.
A |marketing| piacfelmérést, piacelemzést jelent, ill. az ehhez
kapcsolódó értékesítési folyamatot; kevésbé olyat, mint ami a
példáidban szerepelt. A |reklám| pedig a tömegtájékoztatáshoz kötõdik.
A reklám tágabb értelmû megfelelõje a |promóció|, de ennek a szónak
sincs elõjele: vannak olyan promóciós eszkeözök, amelyek tetszehetnek
nekünk, vannak olyanok, amelyek nem, és vannak olyanok, amelyek még
belsõ állasfoglalásra sem késztetnek.
|