Szeva mindenki
Ha mar termosztat dolgokat targyalunk, akkor magyarazzatok el nekem is
miert tortenik az autommal a kovetkezo jelenseg (VW 1.4i ABD moci):
- indulas utan max 5 percre a vizhofok mutato beall a kozepso allasba es
ott is marad, mindegy mit csinalok
- nagy melegekben a varosban jarkalva nagyon rovid ido utan elkezd menni a
hutoventim, szinte 2-3 percenkent bekapcsol. Amikor a hutoventi megy, a
vizhofokmutato ugyanazt az allast mutatja, de lejjebb se megy.
Folyadek van eleg a hutoviz tartalyban, a kocsi nem fogyaszt tobbet
varosban mint amit eddig fogyasztott, olajat nem eszik, az olajban nincs
nyoma viznek es a vizben sem olajnak.
Hol lehet a hiba? Mit kene kicserelni?
A masik dolog: ma reggel egy kiados eso utan indult ugyan a motor poccre,
de aztan 10 vagy 20 masodperc utan elkezdett kohogni es majdnem leallt,
aztan visszaalt a normal allapotaba. Ezt a produkciot mindig csinalja,
akarhanyszor huzamosabb ideig esik az eso. Van valami otlet?
Udv,
Szabi
Seat Ibiza 1.4i
Renault Megane II Estate 1.9dci
|
Sziasztok!
Gyula irta:
: Az a baj, hogy a hibat foleg 130-as temponal tudom
: produkalni, akkor is jo 10-15 percig menni kell nagy
: melegben, stb. Menet kozben nem tudom meghallgatni,
: hogy megy-e a ventillator (az jo indikator lenne,
: mert fuggetlen a homeroje). Mire megallok, addigra
: meg a motor siman felmelegedhet annyit (tudom,
: satuzzak, ugorjak ki, hallgassam meg), hogy beindul a
: ventillator.
: B verzio, hogy berakatok egy 'igazi' homerot a kocsiba. : Kerdes ez mibe keru
l. Ranezesre nem trivialis, mert a
: termosztat lenyegeben a blokkban van, nehez kozel hozza
: berakni jeladot. Lehet a gyari jeladot hasznalni (meg
: egy voltmerot), kerdes mibe kerul (szerelessel). Meg
: nem akarok hulyet kapni egy allandoan izgo-mozgo
: mutatotol (ez egyeni izles kerdese persze).
Ha tenyleg a jeladod rakoncatlankodik, akkor szerintem
ezt latni kellene a motor alapjaratan (hideg motornal
magasabb alapjarati fordulatszam). Egyebkent barkacsolni
kell: a ventillator relejenek vezerlo kontaktusaira
voltmerot kotni, hogy lasd, hogy mikor huz meg, ill. a
jeladora voltmerot kotni. Utobbival lehet, hogy bajban
leszel, ha a motorelektronika konstans feszultseget ad
az NTC-re es az atfolyo aramot meri. Ekkor ertelemszeruen
egy ampermerot kell sorba kotni a jeladoval. Nem tul
valoszinu, de lehet a jelado kabele torott/kontakthibas
is. Tovabba mechanikai okokbol a muszert en nem a kabel
jelado feloli vegere kotnem, hanem a motorelektronikai
dobozban levo vegere (vizhatlan es nem annyira meleg).
Az egyszeru megoldas az, hogy fogsz egy multimetert,
ami homersekletet is tud merni es a merofejet rogzited
a vizcsohoz es egy tuzallo ronggyal korbeszigeteled.
(Ezeket persze nem tartos megoldasnak gondolom, hanem
csak a hibakereses idejere.)
Udv,
marky
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: lezerpc9.szfki.kfki.hu)
|