>
> Ne bántsd, IP cím alapján úgy saccolom, hogy Romániából ír! Arrafelé a
> magyar nyelv oktatása nem volt épp kiemelt feladat... Azért csak ki tudod
> hámozni, hogy mit akar, nem?
>
> Topy
>
> PS: Zolee, úgy saccolon, hogy nagyobbrészt hallás után tanultál meg
> magyarul. Tévedek?
>
Azert nem kellene lehordani az erdelyieket,nem? A hibak inkabb
mellegepelesre gyanitanak,minthogy valaki tenyleg igy irna.
|
>ha mar ugyis feldoptad az autosubladak temajat azt szeretnem kerdezni, hogy
mil
>yen tipust eri meg inkabb kesziteni. Szerinted freeair, zart v. hagyomanyosat
e
>ri meg szerkeszteni, ha tudsz mondj peldat mert eppen eleggeothonosan mozogok
c
Ez a hangszorotol is nagyon fugg. Megadjak a specifikacioban, hogy mire
ajanljak, olyan nem igazan van, hogy egy hangszoro lehet free-air, reflex es
zart dobozban is, majd en eldontom... A Thiele/Small parameterek hatarozzak
meg, hogy mire lehet hasznalni a hangszorot. Ezutan jon az, hogy te mit
szeretnel hallgatni, milyen hangerovel (tehat a hagyomanyos "bumm-bumm"
autohifit, vagy a nem annyira elfogadott szep hangzast). Az is szamit, hogy
mekkora autoba akarod rakni, meg aztan, maradjon meg a csomagtarto hagyomanyos
funkcioja, vagy sem...
>sak az emberne nemart ha meghalgatja masok velemenyet. Amugy mostmar meg is
van
>nak az eminence hangszorok, darabja 430$-ba kerult es ebbol negyet rendeltem
(s
>zetet:mej, kozep es tweeter). Remelem kielegitik a varakozasaomat az o
csekely
>500 wattos tejesitmenyukel, persze ez kulon-kulon.
Ezt most nem egeszen ertem, 4 hangszoro, mely, kozep es magas? 500W/db?
Ha jol latom, a bumm-bumm-on lesz itt a hangsuly.
Altalanos elvek:
- az elso szettet minel kozelebb erdemes elhelyezni a muszerfal elotti
kepzeletbeli szinapad vizszintes vonalahoz
- a magassugarzo legoptimalisabb helyet probalgatassal kell megkeresni, lehet
indulni az A oszlop tovetol...
- hatso hangszorok (kiveve mely) beszereleset kerulni kell, de lehetoseg
szerint legalabb kikapcsolhatora csinalni
- a tobbutas komponens szett (azonos oldali) hangszoroit lehetoseg szerint
minel kozelebb kell rakni egymashoz
- a vezetekeket megfelelo keresztmetszeture valasztani, es jo kontaktussal
szerelni
- a tap + agaba az akkutol minel rovidebb tavolsagban biztositekot kell
elhelyezni
- az erosito(k) megfelelo szellozeserol gondoskodni
- a melynyomo az esetek donto tobbsegeben a csomagtartoban tronol, ezert az
alulatereszto szurot a lehetosegekhez merten a leheto legalacsonyabb
frekvenciara kell allitani, hogy ne hatulrol jojjon a mely, termeszetesen ez
fugg attol is, hogy az elso szett hangjat milyen melyre lehet engedni
- a melynyomolada megfelelo falvastagsagu (min 19mm-es faforgacslap) anyagbol
es megfelelo tomitettseggel keszuljon (en tomitopasztaval mindig kinyomom az
eleket belulrol)
- a melynyomo membranja es a csomagtarto fala kozotti tavolsag ne legyen az
atmero egyharmadanal kevesebb (szerintem minimum 20cm)
- ha van reflexnyilas, akkor annak is kell hagyni helyet a levegozesre
Most vasarnap volt egy kis lehetosegem megnezni, hogyan is csinaljak a nagyok,
es milyenek a hangminoseg elbiralas reszletei:
A eppen aktualis tesztlemezhez van egy ujjnyi vastag dokumentacio, amiben az
elozenerol keszult felvetelrol le vannak reszletesen irva, hogy melyik
hangszer hol helyezkedett el pontosan a szinpadon es ezt kell a leheto
legjobban produkalni az autoban. Mernek torzitast, frekvenciamenetet is, de
talan a szubjektiv meghallgatas a legdontobb. Vizsgaljak meg a kullemet
otletesseget, szabvanyossagot, biztonsagot is.
Udv
Inhouse
|