Sziasztok
Kompresszio meressel lenne egy kerdesem. A szervizkonyv (FIAT Uno
turbo)igy adja meg : kompresszio : 8.7:1 , merheto kompresszio 11 bar.
Nem biztos hogy pontosan ugyanezek a szamok, de nagyon kozel vannak, a
lenyeg hogy az arany es a nyomas merteke kozott nagy az elteres. Ez
hogy lehetseges? Gaztorvenyek : Ha 1 bar nyomasu levego terfogatat
8.7-szeresre csokkentjuk , akkor a nyomas 8.7 bar kell legyen.
Javitsatok ki ha tevedek.
Udv,rufusz
|
Hibasan irtam.
Valamelyik kerekcsapagy jobbra szol.
Ugy gondolna az ember, hogy akkor valamelyik bal oldali lesz.
4 szerelo ugy "hallja", hogy jobb hatso.
Kerdes:
Ismer valaki olyan trukkot, hogy lehetne azt megallapitani? (elso csapagy: 45e,
hatso:23e + munkadij 15e), inkabb nem lottoznek
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: nodomaintransfer28.com)
|
Ahoj!
> úgy érzem, eleget tudok, hogy ma odaállítsak egy szerelőhöz,
> és hozzáértőnek tettessem magam:)
Látom a vigyort a végén, de azt tanácsolom, hogy ne tedd. A szerelők nem
kedvelik az ilyet, kilóméterről felismerik az ál szakértőt.
Üdv, Triznyak
|
Ahoj!
> Logikusan azt gondolna az ember, hogy valemelyik bal oldali lesz az.
Nem feltétlenül. A hang attól függ, hogy az adott csapágynak melyik
golyósora a sérült.
Ha a belső sor adja a hangot, akkor az azonos irányú kanyarban, ha a
külső, akkor az ellenkező irányú kanyarban szól.
> ha felelelve megvan perditve motorral,
Felemelve nem feltétlenül ad hangot, mivel olyankor nem a kerék tartja
az autót, hanem az autó a kereket, így a terhelés a csapágy másik
oldalára kerül, ahol esetleg nincs kopás/sérülés.
Üdv, Triznyak
|
> 3. Ha mar igy atvertek, a kopott motorral nem
> torodnek. Olcso es
> vastag (min. 20W-s) olajat raknek bele es mennek.
: Ez mit jelent? Ez vmi szakkifejezes?
: Erdekelne ez a megoldas, ha ertenem, mi az a 20W-os
: olaj.
O, lehet, h kepzavarban vagyok vagy en, vagy Frigyes. Teljesen igaza
van, ami a Botond olajat (olaj?! muhaha :) illeti, olyat en se raknek
semmilyen autoba. De azt nem hiszem, hogy csak a MOL gyart 20W-s
olajat. Errol a vekony-vastag temarol annyit kell tudnod, hogy az
olajakra ra van irva ilyen, hogy 0W..., 5W..., 10W..., 15W..., 20W... (a
duplave utan szokott lenni egy masik szam, azzal ne torodj most).
A 0W a legvekonyabb, olyat a legmodernebb, legszorosabb illesztesu
motorokkal rendelkezo autokba szokas rakni. A szocialista
(pontatlanabb, nagyobb hezagu illesztesek) kocsik idejeben a 15W volt
a norma. Mivel a motorod kopott, egy vekony (0W, 5W) olaj csak
rontana a helyzeten, es sajnos vannak olyan idiota szervizesek, akik
regi konstrukcioju/kopott motorba ilyet toltenek, mert azt hiszik ez az
uj "vivmany" majd jo lesz ezekbe is... de nem. Szoval, szerintem minel
vastagabb, es viszonylag markas olajat toltess bele (...es lehetoseg
szerint te magad vedd meg az olajat, es a sajat szemeddel gyozodj
meg rola, ahogy a mukso AZT tolti bele, es nem mast). Ha Frigyes nem
teved, es tenyleg csak MOL Botond-ban van 20W-s, akkor 15W-set
vennek jobb hijan. De abbol semmikepp sem MOL-t, hanem mondjuk
Castrolt.
Reszletfizetes elengedese: ertheto, h nem akarsz talalkozni a fickoval,
sot gyanitom, hogy el is zarkozna a dolgotol, mondvan "felesleges". Ha
biztosra akarsz menni, akkor egy diktafonnal rogzitett
telefonbeszelgetesben ki kene mondatnod vele, hogy elengedni. Igy,
ha esetleg kesobb le akarna tagadni, es "megis szuksege lenne" arra a
110ezerre, te nyugodtan alhatsz.
Ami meg a motorcseret illeti, en nem is gondolkodnek rajta, amig a regi
megy. Majd ha kikonyokol a dugattyu a hengerfal ablakan, akkor...
(persze a javitas szoba johet, ahogy Triznyak kifejtette)
Z.
|