Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2305
Copyright (C) HIX
2004-09-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: tali (mind)  42 sor     (cikkei)
2 Parizs+Loire (mind)  53 sor     (cikkei)
3 Re: francia buntetes (mind)  22 sor     (cikkei)
4 (tipus)hibak gyujtemenyebe (mind)  20 sor     (cikkei)
5 buntetesek Europa-szerte (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - Re: tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 2304-ban irta :

>Most kifejezetten ez ügyben irok Nektek. Kituno listatarsunk egy jol
>megerdemelt pillanataban felvetette, hogy a talin az eddigi
>paprikaskrumpli, serpenyos burgonya, bogracsos juicy-spicy food with
>potatoes helyett az iden vegre nem baromfivirsli lesz hanem -
>HALASZLEEEEE!

Neeeeee!

>Mivel persze mindenki ezt sem szereti, alternativ javaslat az  utana
>eendo turos teszta, vagy szalonnasutes vagy mi. Halat meg mindent
>szerzunk, ha nem lesz tul nagy tiltakozas.

Reszemrol ovast nyujtok be...
Amennyiben a tobbseg ragaszkodik a halhoz, arcomat befogtam es majd a
sarokban elmajszolok egy zsirosdeszkat, vagy jofajta kolbit,
termeszetesen harapva... :)

>Bolond Modroczky nem jon.

Na es Penti (a Patrol-os)?

>Szoval aki nem ert egyet a halaszlevel (egyebkent mar Frigyessel
>elkezdtunk vitatkozni hogy tiszai vagy dunai legyen) az gyorsan irjon
>a listara vagy maszekba es akkor valami mast eszunk.

Ismerve Frigyest, a kov. otlete a pacal lenne, ennel meg a halaszle is
emberibb etek :))))

>Ja, Molnar Doki nem jossz? Be fog pushadni a Mazdaba az olaj ha
>mindig csak Biharban jarkalsz...

Marcsak azert is jo lenne, mert esetleg ki tudna piszkalni a nepek
gegejebe akadt halszalkakat...
Apropo: Tibor nagy nyulspecialista, mit szolnatok egy nyulpaprikashoz?



Udvozlettel: Attila (Mr.Grey)
-----------------------------
mailto:wardog.kukac.freemail.hu
+ - Parizs+Loire (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Olvastam itt az elmenybeszamolokat, es gondoltam en is leirok egy-ket
dolgot.

En meg julius kozepen indultam neki Parizs fele az utnak, egy P307-essel
1.6-os, benzines. Az osztrakokrol, nemetekrol tenyleg sok szo esett itt,
azokrol nem is ejtek, csak annyit, hogy erdemes hallgatni a stau hireket a
radioban (az egyik adon 15percenkent mondtak be, es abbol kiderult hogy a
10km-es sorok a kozepkategoriaba esnek arrafele szombaton, nyaron).
Saarbrucken mellett talaltam egy jo kempinget.
A francia autopalyak hihetetlenul uresek a dragasag miatt, foleg Nemeto
utan. Parizsig sima volt az ut, a korgyuru remalom, hiszen ha a szelso
savban mesz, akkor egyfolytaban nezni kell a jobbrol jovoket - jobb kez
szabaly. Okosak, de ott ezt akkor nem mondtam :)
Parizsban ket hetet toltottem, es a metrot nagyon javaslom, a Carte Orange
(1hetes berlet, de hetfotol vasarnapig szigoruan) ket zonara (metrot lefedi)
16EUR.
A kocsi kint allt egy darabig az utcan (jo kornyek relative), amikoris
elloptak mind2 rendszamomat. No, nagy idegeskedes, gendarmerie-hez
rohangalas (ahol csak franciaul beszeltek), nem volt kellemes. Adtak egy
feljelentest, ami Fro-ban ervenyes volt, de sehol mashol, igy a hazaut
legalabb izgalmasabb lett. :)
Parizs utan leautokaztunk a Loire menti kastelyokat megnezni, a legkisebb
uton sincs meg egy kavics se, nemhogy katyu. Mintha tegnap aszfaltoztak
volna oket. A kastelyok gyonyoruek, de meregdragak a belepok, akarcsak
Parizsban. Viszont minden 100m-en korforgalom, es jobbkezes utcak. Ajanlom
szallaskent a Gites-ket.
Hazafele szerettem volna Parizst elkerulni, ezert bo 200km-en keresztul
fouton mentem, alig tobb mint 50km/h-s atlagot teljesitve. Utana szivesen
fizettem az autopalyadijat :)
Nemetorszagba delutan 4-5 korul ertem, es mar csak egy ket oras sort kellett
kiallnom Saarbruckennel, mellesleg legalabb 10 elforrt vizu, nemet markaju
autot lattam "pihenni" a sor mellett. Aztan elkapott egy hihetetlen zivatar,
valaki elottem 5-6-al megijedt, es a belso savban szinte allora fekezett
150-rol, a mogotte levo meg beleszaladt, es feltolta a szalagkorlatra. Mivel
mind2 auto javareszt epsegben meguszta, igy nem alltam meg. Hazafele vegul
nem aludtam meg, mert sokkal jobban lehetett jonni ejjel.
A fogyim nekem sem ment kb.8 fole meg akkor sem, amikor klimaval nyomtam
150-180 kozott a nemeteknel (ez meglepett, de pozitiv ertelemben :)
Rendszamrol erdekes dolgok:
- itthon az okmanyirodaban nem szabadott azt a szot kiejteni, hogy
"elloptak", mert akkor rendorsegi akcio indul, ami tobb honapos procedura, a
kulcsszo az "elveszodott", ekkor azonnal kaphatok ujat 10kHUF elleneben
- zoldkartyat, es a hozza tartozo matricat csak a helyileg illetekes KF
allithat ki, nem okmanyiroda, nem autoszalon, hiaba vizsgazott ott a kocsi
Nyugodtan kerdezzetek, ha vmi konkretabban erdekel.

Par hetre ra voltam del Franciaorszagban is, de egy Toyotaval, az ottani
elmenyeket is majd leirom, hatha vki epp oda akar menni :)

Sziasztok,
Paci
+ - Re: francia buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 13 September 2004 13:21, ar146 wrote:
> na meg egy iteracio es mar talan el is tudom mondani, mit akartam :)

:-)

> Ugy ertettem, hogy a francia rendszer nem all meg a par 10-100 EUR-
> os buntetesnel, olyan esetben, ha gyorshajtasz, es emiatt valaki eletet
> veszti, tobb szazezer EUR is lehet a buntetes. Gondolom ennek

Hat igen, de persze kerdes hogy ez a gyorshajtasnak szol-e vagy pedig az 
emberolesnek.

> valamilyen alternativaja is van, nem hinnem, hogy az atlag francia
> ekkora bankbetettel futkarozik. Valahol a neten lattam egy erdekes

Bortonoket is szoktak osztogatni ilyenkor, de nem tudom hogy a penz mellett 
vagy helyett. (Ami pedig a bankbetetet illeti, ha a bankban nincs is 
ennyi, eppen a napokban futott egy tema az atlagos francia vagyonarol es 
az bizony pontosan 100e korul jar.)

-- 
Udv, Sandor
+ - (tipus)hibak gyujtemenyebe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

hogy ne mindenki csak fenyezze az autojat: az Octaviamban (1.6 AEE) a 60
ezres szerviz utan par kilometerrel a gyujtas egy hengerben doglodni
kezdett, aminek a vege egy elosztofedel, elosztofej es 4 gyertyakabel
csereje lett. A szerviz egy fillert nem akart belole allni (2001.decemberi
az auto), ennek egyelore nem tettem pontot a vegere. Eleg erdekes a dolog,
az elosztofedel ugy nezett ki, mint a negyutemu wareszomban 9 ev es kb. 150
ezer km utan, es hiaba probalkoztak a keresemre a regi kabelekkel is, csak
az uj cuccokkal ment normalisan az auto. Ez volt a kilometerora-kabel
szakadas utan a masodik rendkivuli hibaja az autonak, de mig azt egy fel
ora alatt, hazilag meg tudtuk csinalni, addig emiatt pipa vagyok.

Termeszetesen - mivel a 60 ezres szerviz elott kozvetlenul 10 ezer km-es
turan voltam eszakon, es az auto teljesen hibatlanul ment - bennem is
motoszkal a kisordog, hogy a szervizben tortent valami nem igazan korrekt
dolog, de ezzel kapcsolatban nem tudok mit tenni.

udv,
Akos
+ - buntetesek Europa-szerte (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Csaba irta:
: Erdekes, hogy vannak orszagok, ahol a buntetes merteke fugg az
: egyen fizetesetol. Elso korben ravagtam, hogy marhasag, masodikban,
: hogy nem is, aztan azota se tudtam eldonteni, hogy ez most
: diszkriminacio, vagy sem, kb. fele-fele vannak a kartyak leosztva...

Finnorszag ilyen. A buntetes merteke "x napi jovedelem". Ilyet egyebkent a
nemet jog is ismer ("Tagessatz"), de kis kihagasoknal nem alkalmazzak,
mert itt fix tarifa van (nem kell a tilosban parkolasi birsag kiszabasahoz
megkerdezni az adohivatalt, hogy mennyi a delikvens jovedelme). Ha
viszont 2 ezrelek veralkohollal tomegkarambolt okozol az autopalyan, akkor
>0 esellyel bukod a havi brutto fizetesedet (30 Tagessaetze) az egyeb
buntetesek mellett (jogsi elvetel, buntetopont).

Valamikor volt hir, hogy a Nokia fonoke fizetett 35000 eurot
gyorshajtasert Finnorszagban. ;-) Egyebkent ez szerintem nem
diszkriminacio, adot sem ugy fizetsz, hogy evi x euro, hanem ugy, hogy y%.
A szazalek alapvetoen mindenkinek egyforman fa'j. Ez lenne a buntetes
lenyege, nem az allamkassza konszolidalasa.


Udv,
marky

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS