1. |
Dacia Logan (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
2. |
pontositok (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
3. |
JOBBKORMANYOS (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
4. |
Jegveres (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
5. |
foocvagen... (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
6. |
Hummer-Humvee (mind) |
68 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Dacia Logan (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Mindenki
Mar regen nem irtam ide, idohiany miatt, de tovabbra is olvaslak
benneteket, kisebb nagyobb elteresekkel.
A Loganrol csak annyit szeretnek mondani hogy:
1. szukseges volt a helyi piacon egy uj modell bedobasa, mivel a
regebbiek (Solezna, Nova) ma eloregedtek konceptualisan, es a
piac kivanja az ujat. Penz meg van, foleg olcso modellekre. Meg
is lesz a sikere.
2. Ez volt az elso fobb lepes a Renault-Dacia osszeboronalasaban.
A vonalak hasonlitanak egy picit a Megane-ra. Megan/Logan
kombinacio, gyanus, meg a nevuk is hasonlit...Fantaziatlansag?
3. Hogy kulfoldon is fogjak arulni, az termeszetes, hiszen az
olcso munkaero eredmenyezte olcso ar minden piacon beszel. A
belfoldi piac amugy sem tudna felemeszteni a gyar teljes
kapacitasat. A minoseg az pedig egyre kozelebb all a Renulthoz.
4. Ha mar minosegrol beszelunk, varjuk meg hogy teljen el
legalabb egy ev a forgalomba helyezestol. Akkor mar elojonnek a
szeriahibak, a gyerekbetegsegek, tehat jobb kepet lehet
kesziteni a minosegrol. En speciel arra vagyok kivancsi hogy
fogja birni a roman utakat.
A Renault minosegrol: egy honapja es 3000 km-e nyuzunk egy
Renault Espace SW nevu csodagepet. 2.2-es dizel a draga, osszvissz
10e km van benne. Ezutan a rengeteg autozas utan elmondhatom hogy
silany minoseg, ami a belteret illeti. A jo 9 eves Seat-om belso
boritasai 175e km utan nem recsegnek ennyire, meg akkor se ha
razos uton jarok. A fogyi atlaga 9.4 ala nem akar menni,
pedig nyugis stilusban, babusgatva hajtok. (max 110 kinn).
Szoval... minoseg? Kezdem kerdojelezni hogy melyik minoseg
kozeledik melyikhez, a Daciae a Renaulthoz vagy forditva...
Udv,
Szabi
Seat Ibiza 1.4i '95
|
+ - | pontositok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Elottem az ujsag, tudok pontositani (angol betetekkel, bocs): "The diesel dilem
ma" az Union of Concerned Scientists (UCS) társaságtól, www.ucsusa.org cimen je
lent meg. A pontos adatok:
2002ben az amerikai uj autok atlagfogyasztasa 20 eves csucsot dontott, mig Euro
paban epp eldontottek, hogy a CO2 kibocsatast (ami kozvetlenul a fogyasztassal
fugg ossze) 140g/km ertekre kell csokkenteni. Ez 25%kal kevesebb, mint a95ben
ervenyes szabalyozas altal megengedett ertek.
Az amcsik allitasai ennek ellenere:
-a dizelautok korosodasaval es gyenge karbantartassal jobban tudnak fustolni, m
int az ujkori ertekeik. (due to deterioration with age and poor maintenance MAY
suffer from dramatically higher in-use emissions than certification values ind
icate.)
-minden gallon gazolaj eloallitasa 25%kal tobb petroleumot igenxel, ami a gyart
as soran keletkezo szenhidrogenek 17%os novekedeset okozza.
-az europai szennyezesi szabalyok gyengebben az ameriakiaknal, a kozegeszseget
felaldozzak a dizel autok fustcsokkento modszereinek koltsegei miatt. (EU poll
ution standards are weaker than US standard, reducing the pollution control cos
ts for diesel cars while sacrificing public health").
Imadom, amikor egy "tudos" tarsasag ilyeneket allit.
1.) Az autokat karban tartjak, a kornyezetvedelmi vizsgalatokon nem csuszhat at
nem megfelelo auto, vagyis a gyenge karbantartas, mint erv ugyancsak harmatos.
2.) A finomitoi legszennyezes kb 11%a a kozuti legszennyezesnek, vagyis ha a fi
nomitoi kibocsatas no, de a kozlekedesi csokken, akkor nagyjabol tizszer olyan
jol jarunk.
3.) Az EU4 szigorubb a legtobb amerikai allamban ervenyes szabalyozasnal, kivev
e az ott is ritka kaliforniaiakat. Az meg komplett baromsag, hogy "felaldozzak
a kozegeszseget", jollehet erdekes kerdes, hogy nemeto-ban pl miert nem kotelez
o a dizelekre valo NOx katalizator, vagy a reszecskeszuro.
Fogash
|
+ - | JOBBKORMANYOS (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Hervaszto lehet a tudat, hogy a Lancia a mai napig is gyart
>> jobbkormanyos autokat, mint ahogy az amcsikat leszamitva szinte
>> mindenki mas is...
>Csak ugy csipobol: Jaguar, Mazda, stb. Ezek hirtelen
>tonkrementek vagy tobbe nem termelnek belso piacra?
Most 4x is vegigolvastam a sajatomat, es szerintem azt irtam, hogy az USA-n
kivul mindenki gyart jobbkormanyos autokat. Ebbe en beleertem a Jaguart meg
a Mazdat is. Sot, itt Thaifoldoln eleg sok rohangal az utobbibol, de a
szemelyzeti igazgatonknak is van 2 jaguraja. Jobbkormanyosak... Vagy megint
en nem ertek valamit???
Fogash
|
+ - | Jegveres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Tamas:
>Es meg egy: az uj autok a kereskedoknel.... Ezek is mind igy jartak, de
>azokat valszeg serulesmentes autokent fogjuk majd atvenni egyszer......
Ejnye, ejnye... kenytelen vagyok kihallani az ironiat soraidbol...
A gyari technologiaval torteno, uj alkatreszek cserejevel megvalosulo
helyreallitas UJ AUTOT eredmenyez. Egyebkent meg nem ritka a vastagsagmeros
ugyfel. Az EB/torveny hatarertekein belul pedig egy jo lakatos siman
dolgozik, az inkabb a ganyolastol ved.
A jegvert kaszni klasszikus peldaja annak, hogy CSERE.
djtiszy
|
+ - | foocvagen... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Totalcar, bocs az ekezetekert...
A dízelmotoros áruszállító a brit VW Racing Cup versenyeken áll rajthoz. A
Racing Caddy nem az első versenycélokra átépített VW árúszállító, két éve a
régi Caddyt alakította át a Volkswagen UK, a márka angliai importőre Caddy
TDI Racer néven. Az új Caddyn alapuló versenyautó azonban - a Superchips és
a Volkswagen UK közreműködésének köszönhetően - talán még jobban sikerült
mint elődje. A korábbi TDI Racerben az 1,9 literes dízelmotor 200 lóerőig
jutott a tuningmesterek kezei alatt, az új kétliteres TDI motort viszont -
pusztán a vezérlőelektronika átprogramozásával - 230 lóerőig sikerült
izmosítani. Ráadásul a csúcsteljesítmény 3700-as fordulatszámnál
jelentkezik, azaz a száguldáshoz szét sem kell pörgetni a dízelmotort. A
legnagyobb nyomaték is alaposan megnőtt, az eredeti 320 helyett 470 Nm áll a
sofőr rendelkezésére. Sajnos a menetteljesítményekről egyelőre keveset
tudunk, de biztosan nem rosszak, ha egy botcsinálta versenyző - a helyi VW
képviselet igazgatója - az első versenyén a 12. helyre jutott vele a VW
kupában, az akár 300 lóerős turbós benzinmotorokkal felszerelt személyautók
közt.
Fogash
|
+ - | Hummer-Humvee (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Fogash irta:
>>>
nem jutunk dulore Humvee/Hummer ugyben.
Szerintem eloszor volt a katonai HMV, ezt ejtette a
szleng Humvee (hamvii) neven, aztan Schwarzenegger
kerese utan lett utcai auto is Hummer neven (...) most
meg (2002/3-ban) megjelent a Hummer H2 (...) Tud
valaki konkretabbat?
>>>
Udv Fogash!
Majdnem pontos!
HMMWV az eredeti elnevezes, ami a High Mobility
Multi-purpose Wheeled Vehicle (nagy mozgekonysagu,
tobb celu, kerekes jarmu) roviditese. Ezt
kiejtve-leirva jon ki a Humvee. A Hummer nev
eredeterol mar nem vagyok ilyen hatarozott, de valami
filmes kapcsolat nekem is remlik. Mivel '92 ota
kaphato, az I. Obol-haboru adta ismertseget sem zarnam
ki (a Schwarzeneggeres verzio mellett).
A eredeti, katonai verziot 85-ben kezdtek gyartani,
azota 150.000+ db keszult el belole. Eleinte 6.2-es es
6.5-os szivodizellel, majd kesobb csak 6.5-os
turbossal. Egy darabig keszult 5.7-es benzines is; de
aztan gondolom belattak, hogy az osszes lerohanhato +
barati arab orszag olaja sem lenne eleg megetetni
ezeket a szornyeket:))
A katonai verzio V8-asaban 195 paci lakik, es 583
Nm... A regebbi 6.2-es motornak 8 masodperc kellett az
50km/h-hoz, nehez felepitmeny nelkul.
Felepitmenybol pedig aztan van valasztek boven; tobb
mint 15 fajtat raknak az aluminium kasztnira (vagy
'kasznira'? mar nem remlik mi lett ennek a falme-nek a
vege:)) ). A mezei, platos M1097-es valtozat
_onsulya_ nem egesz 2700 kg, de me'g 2 tonnat ra lehet
pakolni. A max. sebessege 112km/h, de felmegy a 40%-os
emelkedon is - akar teljes terhelessel. Igaz be is
rant 21 litert siman, a gyari adatok szerint is.
Aztan, hogy ezt orszaguton, hatszellel jott-e ki, azt
nem tudom:)
Van benne egy sereg muszaki csemege, amik luxus
terepjarokban sincsenek okvetlen, nem veletlen
kerul a legalapabb civil verzio is majd' 110.000$-ba.
Sot, egy leharcolt, katonai fapadost sem nagyon adnak
oda 25ezer alatt. Na jo, az imiage-t sem adjak
gratis:)
A Hummer is tudja muszakilag ugyanazt mint a HMMWV;
csak van benne me'g normalis ules, emberi muszerfal,
karpitozas, 6 lemezes CD, stb., stb.
A H2-es mar egy egesz mas tortenet. Szerintem tulzas
nelkul allithato, hogy apucihoz kepest a kicsike egy
'plaza-cica terepjaro' lett. Valamelyik mezei General
Motors SUV muszaki alapjaira rahuztak egy a dizajnban
regire hasonlito kasztnit, aztan hadd szoljon! Ezt
legalabb az is meg tudja fizetni (pont a felebe
kerul), akinek a H1-es csillagaszati araert mar nem
eri meg a varosban terepjarozni...
Nos, elso felindulasbol ennyi...:)
Udv,
Peter
=====
Ne igyál, amikor vezetsz! Még nekimész valaminek és kilöttyen a pia! :)
|
|