1. |
Thanks! (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
2. |
DJGPP / socket-ek (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: 3D (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: C forditas (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
5. |
C fordito + 3D + videomem + teglalap (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: negyzet (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: Veletlenszam_gen (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
8. |
Statikus adatszerkezet C-ben. (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
9. |
Ezredmasodperc alatti idomeres? (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
10. |
Hangkartya AD konverter gyanant (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Thanks! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi All Coders!
Koszonom minden coder-nek a veletlenszam generalashoz
nyujtott segitseget, es informaciot !
Thanks information about random gen for all coders!
Regards to Forest
|
+ - | DJGPP / socket-ek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
Tudja valaki, hogy lehet DJGPP-ben UDP es IPX kommunikaciot csinalni?
A Linux-ban hasznalhato socket-es dolgok mennek?
(magamba is, ha lehet...)
Koszi
Zotyo'
|
+ - | Re: 3D (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A news kliensem szerint ) azt
irta, hogy:
> Probalkazok mostanaban 3d-vel, a kovetkezo a problemam:
> odaig OK, hogy bizonyos kepletekkel kiszamitom egy poligon
> 3 pontjat (x1,y1,z1 ==> x1,y1 a kepernyon ,x2,y2,z2 ...stb),
> ezeket egy fillezett haromszog-rajzoloval osszekotom, igy
> viszont a takaras ugyebar nem a legtokeleteseb... Valami
> 5let? THX!
Pl. z szerint rendezed valahogy a poligonokat (ez nem biztos, hogy
mukodik), vagy vegigmesz a kep minden (x,y) pontjan, megnezed, hogy
abban az (x,y) pontban mely poligonoknak van pontja, kiszamolod ezeknek
a pontoknak a z koordinatajat, aztan a legkozelebb levot rajzolod ki. Es
mondjuk eleg lassu...
Bye,NAR
|
+ - | Re: C forditas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
On Wed, 21 Mar 2001 10:33:19 CET, HIX CODER irta:
>Felado : [Hungary]
>Temakor: C forditas ( 12 sor )
>
>Elnezest, hogy egy ilyen primitiv kerdessel fordulok hozzatok, de most
>szuksegem lenne egy kis segitsegre. Borland C 3.1 -essel, hogyon kel
>forrasnyelvu filet LIB-be forditani, s utana milyen modon hivatkozzak ra,
>hogy a programom hasznalni tudja a benne deklaralt valtozokat es
>fuggvenyeket.
Fordits OBJ-ot, es TLIB-el keszits .LIB-et.\
A header fileokban kell hivatkozast definialni,
tehat a libhez legyen egy .H
--
koka. icq#98705990
|
+ - | C fordito + 3D + videomem + teglalap (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
hi coderz!
>Kerlek titeket, dobjon meg mar valaaki egy olyan
>cimmel, amirol egy igyenis *jo* C-fordititot lehet
>letolteni.
Borland C++ 3.1 compilert talalsz a kov. cimen:
http://www.wolf3dmansion.com/files/bc31.zip
>3d [...] viszont a takaras ugyebar nem a
>legtokeleteseb...Valami 5let? THX!
nezd meg a Agardi G.: Gyakorlati asm haladoknak c.
konyvet, abban van minden. de en is leirom a lenyeget,
ui. en is most 3d-vel foglalkozok:
a fo hogy (a mar lekepezett x,y koordinatakbol)
meghatarozzuk a vektorok iranyat. harom pontra van
szuksegunk: legyenek pl. (0,0);(0,10);(10;10), ill.
(10,10);(0;10);(0;0). kiszamitjuk a 2-2 vektort, ugy hogy
a koordinatakat kivonjuk egymasbol: (0,10)-(0,0)=(0,10),
(10,10)-(0,10)=(10,0), (0,10)-(10,10)=(-10,0),
(0,0)-(0,10)=(0,-10). most a 2-2 vektor ellentetes
koordinatait osszeszorozzuk: 1. vektor: (0*0),(10*10)=0,100
2. vektor: (-10*-10),(0*0)=100,0. es ha a vektorban ez a
masodik szorzat nagyobb, akkor lathato az oldal, ha kisebb
akkor meg nem.
>Hogy tudom Pascalban megnezni, hogy a kepernyo egy
>megadott poziciojan milyen karakter van?
1szeru. a videomemoria a $B800:0 cimen kezdodik, szavakbol
all, az also bajt a karakter, a felso bajt a szin.
ja es a felbontas 80x25. kenyelmesen igy kezelheted:
type TCharOnScreen: record
Character: Char;
Attribute: Byte;
end;
var TextScreen: array[0..24, 0..79] of TCharOnScreen
absolute $B800:0;
tehat a (60,7) koordinataju karakter:
GotIt := TextScreen[6, 59].Character;
ugye milyen jo? =) assemblyben is lehetne, de minek
bonyolitsuk tul? (a valasz: azert hogy gyorsabb legyen =)
>Hello,
>van egy negyzet (s,d oldalakkal), es egy kisebb
>negyzet(a,b oldalak). A feladat az, hogy meg kell keresni,
>hany darab kis negyzet fer bele, hogyan fer bele a
>legtobb. Adjatok otletet, kosz.
nem tanultal se matekot, se programozast?
1. biztos teglalapot akartal irni =)
2. n=(s div a)*(d div b) a keplet
thSoft (http://www.extra.hu/thsoft/)
|
+ - | Re: negyzet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haj!
> Felado : [Hungary]
> Temakor: negyzet ( 6 sor )
> Idopont: Tue Mar 20 22:23:16 CET 2001 CODER #1123
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> van egy negyzet (s,d oldalakkal), es egy kisebb negyzet(a,b
> oldalak). A feladat az, hogy meg kell keresni, hany darab kis
> negyzet fer bele, hogyan fer bele a legtobb. Adjatok otletet, kosz.
En a 8 kiralyno problemahoz latom hasonlonak.
Udv!
Sipi
|
+ - | Re: Veletlenszam_gen (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasz!
> Felado : [Hungary]
> Temakor: Re: Veletlenszam_gen ( 30 sor )
> Idopont: Tue Mar 20 10:13:18 CET 2001 CODER #1123
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Ha tipikus 5-6os lotto, akkor ugye sok szambol kell keveset kivalasztani.
> (ez fontos) ilyenkor egyszeruen csinalhatod azt:
> 1. generalsz egy veletlen szamot,
> 2. megnezed, hogy volt-e mar, ha igen, akkor 1.
> 3. egyebkent elteszed
> es ezt annyiszor, ahany szam kell. (nem tipikus FOR ciklus... )
Ez nem lottohuzas!
Lotto eseten a kihuzott szamot kiemelik a tobbi kozul es kovetkezoleg mar
eggyel kevesebbol huznak.
Udv!
Sipi
|
+ - | Statikus adatszerkezet C-ben. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
A kovetkezo probleman gondolkodtam:
Egy C programban ez szerepel:
static const char *azonositok[] = {"elso", "masodik", "harmadik"};
Ennek hatasara tulakdonkeppen ez kerul bele a program
inicializalt adatszegmensebe:
"elso\0masodik\0harmadik" Azaz a karaktersorozatok egymas utan
folytonosan, es lesz egy azonositok nevu 3 elemu pointerekbol allo
tomb, ami az elobbi folyamatosan tarolt karaktersorozat
megfelelo helyeire mutat.
Igy a kovetkezo sor:
printf (azonositok[1]);
A "masodik" szoveget irja ki, persze idezojelek nelkul.
A kerdesem az, hogyan lehet ezt megcsinalni karaktersorozat
helyett int-ek sorozataval ?
Valami hasonlot szeretnek, de ez nem mukodik:
static const int *szamok[] = {{1,2,3},{4,5},{6,7,8,9,10,11}};
Arra lenne szuksegem, hogy int-ek nem egyenlo hosszusagu
sorozatai legyenek egymas utan folytonosan tarolva,
es legyen egy pointertombom, ami ennek a sorozatnak megfelelo
helyeire mutat.
Es a lenyeg: mindezt ugy szeretnem eloallitai hogy programkod
ne kelljen hozza, csak deklaraciok, azaz forditasi idoben menjen.
Ha valakinek van hasznalhato otlete, elore is koszonom:
- Tamas -
|
+ - | Ezredmasodperc alatti idomeres? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Lista!
Talan valaki tud segiteni. (Bocsanat, ha korabban ilyen kerdes mar
napvilagot latott, teljesen uj tag vagyok.)
A lenyeg, hogy PC-n, Win (98/2k) alatt, Borland C++ Builder
Professional kiadassal (Visual Component Library kereteben keszul
a program) szeretnek idot merni, ami elvileg egyszeru, van is ra
fuggveny. A gond az, hogy en ezredmasodpercnel pontosabbat
szeretnek -- annak ellenere, hogy a beepitett ora ms pontossagu!
Van erre valakinek otlete?
Elvadult vagyam onnan nyert olajat a tuzre, hogy RedHat Linux 7.0
alatt a ping a korabbi verziok msec-a helyett usec-ben irja ki a
pattogtatas idejet, es igy felkeltette kivancsisagom, milyen
alapon jelent ki ms-nal pontosabb idoket? Linearis
interpolacioval? A kernel tud valami trukkot? Es foleg: Win alatt
lehetseges ugyanez?
Barmilyen otletet koszonettel veszek: akar informaciot, hol
lehetne utananezni, akar konkret valaszokat, esetleg kis
peldaprogramot is.
Salom-Eirene-Pax, Udv: Tommyca
|
+ - | Hangkartya AD konverter gyanant (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Lista!
Talan valaki tud segiteni. (Bocsanat, ha korabban ilyen kerdes mar
napvilagot latott, teljesen uj tag vagyok.)
A lenyeg, hogy AD konverter helyett hangkartyaval kell dolgoznom,
es ehhez szukseg van arra, hogy PC-n, Win (98/2k) alatt, Borland
C++ Builder Professional kiadassal (Visual Component Library
kereteben keszul a program) irni es olvasni tudjam a hangkartya
kimenetet ill. bemenetet. E teren nincsenek tapasztalataim, nem
tudom, hogyan kell, ill. hogyan erdemes ezt tenni.
Barmilyen otletet koszonettel veszek: akar informaciot, hol
lehetne utananezni, akar konkret valaszokat, esetleg kis
peldaprogramot is.
Azt sem tudom, mennyire fontos a hangkartya tipusa. A program
celallomasu verziojaban minimum SoundBlaster kompatibilis kartyat
feltetelzhetunk.
Salom-Eirene-Pax, Udv: Tommyca
|
|