>Laikus kerdes: mi tortenik, ha nem a megfelelo nyomatekkal van
>meghuzva eyg vagy tobb csavar a hengerfejben? Pro es kontra, vagyis ha
>tul van huzva illetve ha nincs meghuzva elegge?
Elso kozelitesben azert mert
ha nem huzod meg elegge akkor a hengerfej tomites nem fog
tomiteni rendesen, es/vagy hamar tonkremegy.
Ha tulhuzod akkor megszakadhatnak a menetek a csavarokon vagy a blokkban.
>Kapcsolodo kerdes: miert kell nyomatekkal meghuzni es miert nem
>egyforma nyomatekkal az osszes csavart? Vagy a nyomatek azonos, csak a
>meghuzasi sorrendre kell vigyazni?
Altalaban egyforma nyomatekkel kell meghuzni. Ha nem egyformak a csavarok
akkor a kisebb csavarokank kisebb nyomatek kell (kulonben tonkremehet a
menet).
A hengerfej torzul a meghuzas kozben, ezert altalaban kozeprol
kifele haladva kell meghuzni oket, tobb lepesben. Igy eloszor kozepen
behajlik, aztan kifele haladva szepen kiegyenesedik.
Ha a ket szelerol befele huznad akkor a ket szele eloszor lefele hajolna,
a kozepe meg felpuposodna. Mikor a kozepere ernel es meghuznad a kozepso
csavarokat akkor ahhoz hogy a pup eltunjon a ket szelenek kifele kellene
csusznia, de mivel a szelen mar le van huzva igy nem tud mozogni, igy
hat megmaradna a pup kozepen. Ez ahhoz vezetne hogy kozepen
kisebb lenne az osszenyomo ero, es nem tomitene a tomites rendesen.
Persze mikor pupozodasrol beszelek akkor csak szazad-tized
millimieterekre kell gondolni.
Olvastam egyszer egy erdekes cikket errol egyebkent. A meghuzasi
nyomatek kulonosen kritikus a vas blokk/alu fej eseten. Ilyenkor a
blokk es a fej eltero hotagulasi egyuthhatoja miatt homerseklet
valtozaskor igen nagy nyiro erok hatnak a tomites also es felso felulete
kozott (azaz a tomites felso es also feluletet ellenkezo iranyba
igyekeznek huzni a tagulasi erok). Ilyenkor a hengerfej tomites
valamennyire el is csuszhat a fejhez vagy blokkhoz kepest. Ezt a csuszast
megfelelo szinten kell tartani, ezert a meghuzasi nyomatek igencsak
kritikus.
Jobb helyeken specifikalni szoktak a hengerfej es/vagy blokk
feluleti erdesseget ennek az elcsuszasnak a megfelelo szinten tartasa
erdekeben. Ha tul erdes lenne akkor nem tudna elcsuszni a tomites, es
a tagulasi erok elobb utobb kinyirnak a tomitest. Ha tul sima, akkor
pedig tul konnyen elcsuszna, ami tomitetlenseghez vezethet.
Udv,
Gigi
|
Bonzsur, szia Gabor,
kar, hogy csak nehany nap elmaradassal olvastam leveled, hamarabb is
szorakoz6tam/sajnalkoz6tam volna rajta.
+TISZTELO, hogy velemenyemet Ford elnokevel, vagy a totalcar cikkjevel hozod
ossze, mert nekem nem lenne MERSZEM. Pusztan maganvelemeny, minthogy ez a
lista is CSAK abbol all ossze. Nincs tudomasom rola, hogy autogyartonal
dolgoznek, es azt sem, hogy a maganvelemenyemhez itt ennek mi koze lenne
(??).
Ennel a rettenetes es tenyeket nelkulozo bigyonal jobbakat is olvastam toled
mar. Bar semmi hozzaadott informaciot nem tudtam meg belole (melyiket
vezetted, stb), meg ez is elment volna a SZEMELYESKEDES nelkul. Sot, meg egy
jo kis vitaba is szalltam volna veled! De ne band, a kovetkezo BIZTOS JOBB
LESZ!
vidam listatarsi udvozlettel :-)
tiszy
Alfa Romeo 145 2.0
PS
Fenntartom regi rogeszmemet:
iszonyu, bar 1re kevesbe selejtes autokat gyartanak a koreaiak. Es ha igy
folytatjak, az Europaiak hamar bezar6jak a gyarkapukat. Az, hogy Genfben 4
ora alatt az Europaban forgalmazott OSSZES koreai femdobozban ultem, ebben a
2 dologban csak megerositeni tudott.
PS2
Szivesen elmagyaraznam Neked, hogy mi a MAGANvelemeny, es hogyan erdemes ra
reagalni. A legjobbat ugyanis a Renault-s soraidon nevettem. Milyen fonokok?
Meg miert pont Renault? Mert eppen az vette meg a Daciat? Nem ertem...
Annak, aki lemaradt volna rola, az ures sorokat torolve ujraillesztem a
szoveget (4PGDN):
>A tegnapi leveled mar nem tudom szo nelkul hagyni, kulonos tekintettel,
>hogy
>ez nem az elso eset, hogy becsmerled a koreai autokat.
>Ez mar csak azert sem ildomos, mert "veletlenul" epp egy masik autogyarnak
>dolgozol...
>Hallottad mar pl. a Ford elnoket azt mondai, hogy amit a GM csinal az sz@r?
>Kotve hiszem. Maximum a sarki Ford szerelo Pistat, hogy a masik sarkon
>dolgozo Opel szerelo Jozsi es eleve az Opel szar.
>(Erdekes modon Opel, Suzuki, VW emblemat lepisilo matricat sem latunk egy
>uj
>BMW, Jaguar vagy Volvo hatuljan, hanem leginkabb egy VW, Suzuki, vagy Opel
>feneken...)
>Szoval egy Dacia volanja moguli "vacak koreaiak" kijelentes
>megmosolyogtato.
>S a mosoly nem feltelenul a vidamsag, inkabb a szanalom jele.
>Ha rosszmaju lennek azt is hozzatehetnem, erdekes, hogy komoly 50 km
>levezetese utan tapasztalatokat tudsz megoszatni velunk varosi es
>autopalyan
>valo kozlekedesrol. 50 km szerintem arra nem eleg, hogy osszeszokj egy
>autoval.
>S az sem kevesbe erdekes, hogy zavar a motorzaj 180-nal egy olyan autoban
>ulve, mely vegsebessege 175 (ami egyebkent teljesen korrekt a 90LE es a
>buszmagassag alapjan).
>De ha mar itt tartunk, hogy latom en a Daewoo Kalos <-> Dacia Logan
>parbajt,
>nem egyszer idezve a Totalcarrol, mint altalaban korrektnek elfogadott
>forrasbol,
>Futomu, mely szerinted a Loganban csodas a Kalosban borzalom.
>Logan:
>"Nos, gyors kanyarodásra számos alkalmasabb autót ismerünk. Tán háromkerekű
>Piaggio Ape is megszorongatná egy szlalomversenyen. Hirtelen kanyarban
>akkorát billen, hogy eleinte fel-felsikkantottam, de aztán végül mindig az
>van, hogy kijövünk négy keréken, az út számunkra kijelölt oldalán. Tehát a
>futómű a maga száguldásképtelenségével együtt is pazar, ennek ilyennek kell
>lennie, el a kezekkel. Bírja a köves földutat is, amire még a strapabíróbb
>alvázvédelemmel is rákészültek."
>De persze hozzateszik, hogy kenyelmes. En pedig, hogy persze, azoknak akik
>szeretnek hajoban utazni. Mert mitol legyen stabil, amikor olyan magasan
>van
>mar a hasa is, hogy vaddisznonal kisebb allatot kihivas vele elgazolni.
>Kalos:
>"Műszakilag a futómű is hasonló, semmi érdekes, de az legalább jó (elöl
>MacPherson, hátul torziós rúd). Hiába másfél méter magas a Kalos, kevésbé
>imbolyog, mint egy Suzuki Swift, vagy egy előző generációs Peugeot 206-os."
>Tehat semmi egetvero kulonbseg a Dacia javara, ami varhato is, hiszen
>hasonlo felepitesu a futomuvuk. A Kalos is kimeletes a hazi- es
>vadallatokkal.
>Minoseg:
>Nagyon nagy joindulattal adjunk a Dacianak tiszta lapot, de akkor is a
>fulemben cseng: "Kutyabol nem lesz szalonna". De higgyuk el, hogy hozni
>tudjak a Renault minoseget. (Szemelyes tapasztalataim szerint ez sem
>megnyugato, de biztos csak en fogtam ki verszegeny darabok a Renaultokbol.
>Harmat.).
>A Daewoo-val komoly minosegi kifogasok nem voltak eddig sem - kiveve a
>romaniaban osszeszerelt peldanyokat cccccccc. De a Kalos Made in Korea. (A
>GM nem is vette at a romaniai gyarakat. Meghagyta a terepet a Renaultnak
>:-) ).
>Amugy altalaban minden olyan termekbol, amely bonyolultabb egy
>kecskesajtnal, szivesebben veszek olyat, amelyet koreai munkasok raktak
>ossze, mint olyat, melyet roman, torok (sot hamarosan orosz, irani...)
>munkasok. Sok bennem az eloitelet? Akkor fusson mindenki roman vagy torok
>(vagy esetleg orosz es irani)mikrosutot, TV-t, DVD jatszot, szamitogepet
>venni
>Design:
>A Kalos szerintem szep.
>A Logan olyan egyszeru, baltaval faragott forma. Ettol meg nem kell, hogy
>csunya legyen. Nem is az. Olyan kozombos. Kiveve hatulrol, mert szerintem
>azert az a fertaly kihivasokkal kuzd a szepseg teren. Mar gondolkodtam
>rajta, hogy miert nem dol el.
>A fentiek - s sok mas egyebb alapjan - nem allitom, hogy a Logan rossz. Azt
>sem, hogy a Kalos jo. Azt mondom, valoszinuleg egyikert sem adnek 2
>milliot.
>De azt mindekeppen allitom, hogy a Kalos semmivel sem roszabb, mint a
>Logan.
>Sot ha megis valasztani kellene, nem sokat gondolkodnek s nem a Logan szo
>szerepelne a szamlan.
>Persze Te lehet, hogy maskent latod es a Renaultnal ilyen merteku kabitas
>folyik sajat embereik iranyaba is. Ha igy van, azt uzenem a fonokeidnek,
>inkabb kezdjenek el komolyan gondolkodni, miert van, hogy Europaban - mig
>osszessegeben stangal az uj auto eladas - a koreai gyartok ket szamjegyu
>novekedest produkalnak.
>Mert ha csak akkor eszmelnek, mint az amerikaiak tettek a japanokkal majd
>ugyanezen koreaiakkal szemben, mar keso lesz.
>Udv,
>Gabor
>Opelaszma
>P.S.:
>Azert tetszett, hogy a tudatalattid valahogy megis kozbeszolt:
>"lecsereltem az automat egy Dacia Loganra" Szoval a Dacia Logan nem auto?
>:-))
|