1. |
Befecskendezo Koszonet (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Logan felszereltseg (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
3. |
fek + ford (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
4. |
Neszmely HiX6 (mind) |
61 sor |
(cikkei) |
5. |
Gyujtotrafo es sporolas (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
6. |
Melegben nem indul - megoldas (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
7. |
Fekezes (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
8. |
re: Gyijtotrafok meg egyszer (mind) |
64 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Befecskendezo Koszonet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Koszonom a "paros" befecskendezovel kapcsolatos
*ertetlenkedesemre* adott valaszokat.
Megint okosodtam egy kicsit! :)
Hostya
|
+ - | Re: Logan felszereltseg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Milyen rendes a Renault Hungaria ugyfelszolgalata... :)
Es ami valszeg a leendo 5000 EUR (1,3 MFt-os) autobol
hianyozni fog a Romanoknal (nalunk nem lesz)
Vezetőoldali légzsák
Indításgátló
Hátsóablak-fűtés
Piccolo dísztárcsa (kis dísztárcsa a kerékagyon)
Kesztyűtartó ajtóval
Fordulatszámmérő
Bekapcsolt fényszórókra figyelmeztető hangjelzés
djtiszy
|
+ - | fek + ford (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
>Ujabb sofor, aki nincs tisztaban az autojaval :(((( Miert nem
>probalja ki
>mindenki, legalabb korulbelul, mit tud az autoja? Hogyan mertek igy
>forgalomban reszt venni :((( Legalabb elmeleti szinten tudd: a fek
>ilyen
>merteku terhelesevel a fekhatas lassan eltunik, megcsinalod 4-5x, a
>6. fekezesnel mar valoszinuleg nem allsz meg, vagy 2x akkora
>tavolsagon.
Magyarul minel tobbet fekezek annal kevesbe fog a fek ? :-o
En azt hittem hogy ez amiatt van hogy felmelegszenek a betetek, de ha
lehulnek akkor ismet rendesen fog a fek.
Ezek szerint egy "sima utcai" autonal minden erosebb fekezes utan
erdemes megnezetni a fekeket ? :-o
Esetleg erezni ezt normal fekezesnel is, vagy csak 130 folotti
fekezesnel jon elo ?
Mas: Most hallottam, hogy a fordokat mas ford kulcsaval is be lehet
zarni (kiprobaltuk, es egy kollega focusat a ka kulcsa siman zarja).
Van ebben vmi logika, vagy ez csak "bug" ?
A'kos
--
Ákos Szalay
|
+ - | Neszmely HiX6 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Sziasztok autosok.
Most vasarnap megyunk es megnezzuk a helyszint
egypar kepet keszitve. Azt mint info gyanant a
http://amajorka.srv.hu n lesz majd lathato.
Kozeleg a tali ideje.
A talkozo idopontjai, szeptember ket
hetvegejere korlatozodik. Ami nincs a kempingnek
lefoglalasa.
Szeptember 11-12. és szept. 25-26.
Akit erdekel a talalkozo az jelezze az idopontot,
hogy mely idoben foglaljuk le a szallasokat.
Avival a ket het mulva vasarnap megyunk
terepszemlet tartani. A borkombinat helyett inkabb
egy kis magan borpincet keresunk. Nem kostolonk,
hanem iszunk :-) !
Ki mikor tud jonni ?
Jelentkezni a talira maganban is tegyetek meg
legyetekszivesek !
Szeptember 11-12
1, Aleox ( mindket hetvege jo neki )
2, Avi + Kornel
3, Adam + 1 talan ) akoch egy napra
4, Teeby egy napra ( mindket hetvege jo neki )
5, Frigyes + egy no" :-)
szept. 25-26.
1, Aleox
2, Teeby
3, Robert Kozma + oldalborda + 3 gyermek ( egy
napra )
4, Frigyes + a neje
5, Soma + 2 fo
Udv: Frigyes
Ui Egy kis aktivitast kerek, mert le kell
targyalni az idopontot !!
Udv: Frigyes
A - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
M: 06-20-9446107
S 120 L
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
http://frigyes.fw.hu http://amajorka.srv.hu
|
+ - | Gyujtotrafo es sporolas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A 2 kvazi sorba kotott gyertyas esetben a szekunder tekercsnek egyebkent
>ketszer annyi menete van, mint az egyenkenti megoldasnak?
Mivel ket gyertya kozon kell atutni a feszultsegnek gondolom ennek
megfeleloen meretezik es valoszinuleg tobb menet van rajta.
>En mar csak egyet nem ertek (koltoi kerdes): hathengeres motornal minek
>kell parban szikraztatassal olcsojanosozni... Az igazan olcso autoknal,
Az autogyarak meglehetosen kis arressel dolgoznak, igy ha egy auton
tudnak plusz 50 dollart keresni akkor azt meg is teszik. A hulye vevok
95%-anak meg amugy is halvany fingja sincsen hogy hany gyujto trafo
van a kocsiban, es rohadtul nem is erdekli. Sokkal jobban orul ha
CD jatszot vagy elektromos ules allitot kap helyette.
Egy ismerosom dolgozott valamikor egy autogyarnak konzultanskent, azt
hiszem a Ford volt az, de nem mernek ra megeskudni. A megoldando
problema az volt, hogy hogyan lehet pontosan megbecsulni az akkumulator
toltottsegi allapotat. Nagyon leegyszerusitette volna es eleganssa
tette volna a megoldast ha beepitenek egy tolto aram erzekelot. Azonban
ennek a koltsege $5 (ot dollar) volt. Erre azt mondtak, hogy errol szo
sem lehet, ez tul sok. Igy inkabb beepitettek mindenfele bonyolult
algoritmusokat meg egyebeket, mert az nem kerult joforman semmibe.
Erdekes peldaja a sporolasnak a Toyota Camry V6 motorja. Talan a 90-es
evek vegeig 6 gyujto trafoval gyartottak. Aztan ugy dontottek hogy lejjebb
viszik az arat az autonak es koltseg csokkentesbe kezdtek. A koltseg
csokkentes persze semmi olyat nem erintett ami szem elott van. Viszont
a 6 trafobol 3 lett, a motor takaro muanyag diszito panel meretet a
felere csokkentettek, meg ki tudha meg milyen aprosagokon valtoztattak.
Udv,
Gigi
|
+ - | Melegben nem indul - megoldas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Szeretnem megkoszonni a sok segitseget es otletet a melegben nem indulo
Kadettal kapcsolatban.
(napsutesben, nagy melegben nem indult sosem)
A megoldas az onindito behuzomagnes erintkezo volt. A teljes behuzomagnes
csere ota (8500 Ft)
semmi gond a geppel.
Koszi !
A legjobbakat !
Istvan
###########################################
James Tickell and Carl Faulds have been
appointed as joint administrators to
Manage the affairs, business and property
of Goodmans Loudspeakers Ltd. (UK).
###########################################
|
+ - | Fekezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok, szia Csaba!
>merteku terhelesevel a fekhatas lassan eltunik, megcsinalod 4-5x, a 6.
>fekezesnel mar valoszinuleg nem allsz meg, vagy 2x akkora
>tavolsagon. A a fekfolyadekot nem csereled rendszeresen, akkor mar a
>3. se fog sikerulni. Aki jart mar hegyekben az autojaval es nem csak
>lotyogott, tudja mirol beszelek...
Nem akarok beleokoskodni a vilagert sem.
Csak szabadjon megjegyeznem, hogy vegyuk azert figyelembe, hogy nem mindenki
kozlekedik annyit az autojaval, mint kozulunk nehanyan. Nem is olyan
lendulettel teszik.
Persze nekik sem art tudniuk mire kepes a vas. De sokan egesz eletukben nem
fekeznek 130-rol 0-ra osszesen 3-szor.
A fekhatas csokkeneset pedig ereznie kell annak aki hasznalja az autojat.
Amint ilyet eszlel ajanlott vizsgalatnak alavetni a fekeket.
Mielott es miutan hegymenettel kerulok kapcsolatba szinten javasolt a
fekeket ellenorizni. Ugy a folyadekot, mint a szerkezeti elemeket. De ehhez,
es hogy ismerjuk a gepunk fek kepessegeit nem kell tobbszor utazorol allora
fekezni.
Es nem utolso sorban ezt nem itt a listan kellene hangoztatni, hanem az
oktatotermekben, es az oktatokocsikban.
Nem pedig azzal foglalkozni, hogy minel hamarabb, minel tobb turnust
lezavarni nagy haszonnal a konkurencia ala rakva.
Teeby
U.i.: ha nem a temaba vag, akkor termeszetesen nem arra reflektal, de ennek
kapcsan merult fel bennem.
|
+ - | re: Gyijtotrafok meg egyszer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
Gigi irta:
> A lenyeg az, hogy a gyertyak a szekunder tekercs ELLENTETES VEGEIRE
> vannak kotve. A hagyomanyos trafoktol eltereon ennek a trfonak a
> szekunder tekercse teljesen fuggetlen a primer tekercstol es a
> testtol is.
Azt hiszem, valamit felre ertesz. Ezt nem vitattam egy pillanatig sem,
sot ugyanezt mondtam en is. Amit nem ertettem, az a szekunder tekercs
_test fuggosege_, de mar ertem, hogy mire gondoltal ezzel.
> A 6. gyertya a szekunder tekercs atellenes vegere van kotve. Igy ha
> az egyik gyertya zarlatos lesz, akkor ezaltal a szekunder tekercs
> egyik vege a testre kotodik. A tekercs masik vegen levo 6. gyertya
> pedig vigan szikrazik tovabb.
Ezzel az a problemam, hogy azt tapasztaltam, ilyen estben megall a masik
henger is.
Ha viszont a zarlatos gyertyarol lehuzom a pipat, akkor elindul a masik
henger.
> A hagyomanyos gyujto trafok szekunder tekercse (a nagyfesz tekercs)
> egyik vege a gyertyara megy, a masik vege meg egy kodenzatoron es a
> megszakiton at a testre.
Itt van, amire az elobb azt mondtam, most mar ertem. Ez igy nem igaz,
hibas az elgondolas.
> Ha ugy ertelmezed hogy a szekunder csak a gyertya es a primer 12
> voltra meno kozotti tekercs resz, akkor a szekunder egyik vege e
> gyartyara megy, a masik meg a 12-voltra, de a lenyegen ez nem
> valtoztat.
Pedig eppen ettol valik ennek a trafonak a szek. tekercse is test
fuggetlenne.
A szek. tekercs, csak a +12V, es a gyertya kozotti resz. A +12V , es a
megszakito kozotti resz a primer tekercs.( teljesen mas drot, es
tekercseles) Ha ellenallas merovel mered, akkor ugy latod mintha ez a
ketto egytlen tekercs lenne, de ez nem igaz. A primer 3-5 Ohm, mig a
szekunder 7-10 kOhm, ezert a kettot _sorba_ merve nem latszik kulonbseg.
Ami a lenyeg, hogy _mukodes kozben_ a szek. tekercs vege +12V-ot kap. Ha
zart a megszakito, a primer tekercsben aram folyik, onnan nem kaphat
testet, ha nyitott a megszakito, akkor meg ott nincs test. A kondenzator
parhuzamosan van kotve a megszakitoval, de ezen keresztul sem kaphat testet.
G. Laci irta:
> Szerintem nem lattad jol Gigi rajzat (vagy csak kotozkodsz ;-) ) Itt
> van megegyszer:
A rajz hibatlan volt, nekem nem keveredett ossze, mindezt vagy 10eve
tudom is.
A _test fuggoseget_ nem ertettem, mert egyik trafo szek. tekercse sem
testelodik sehol, csak a gyertya elektrodai kozotti iven keresztul.
> Ha az egyik gyertya zarlatos, akkor csak egy gyertya lesz az
> aramkorben...
Meg egy totalis _test_, az "egyik" gyertya helyett. Igy szerintem, a
tekercsben indukalodott feszultseg a testelt vegen keresztul fog
"elfolyni", mielott kepes lenne atutni a masik vegen levo gyertya
elektrodahezegat.
> Szoval nem a szokasos "autotrafo", ami (az elozo rajzhoz hasonloan)
> igy nez ki (a szekunder egy kivezetese a 12V-on van):
Ezt meg legalabb 30eve tudom :-P , de ebbol is az derul ki, hogy a szek.
tekercs nem kap testet (foldet).
Azt hittem van valami amirol nem tudok, de vegul is felreertes volt az
egesz. :-)
Udv, Triznyak
|
|