Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2084
Copyright (C) HIX
2004-02-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
		
Ujra itt van!

Ahogy bizonyara eszrevettetek, a HIX 5 napra eltunt az eterbol.

Nem, nem ezzel unnepeltuk a HIX 14. szuletesnapjat, ami kulonben is csak
ket het mulva esedekes. ;-)

Nem is a virusinvazio miatt volt.

Az egesz oka a Yahoo hanyag nagykepusege.

A tortenelmi hatter, hogy a HIX.hu domain nameservereit a Yahoo
domains.yahoo.com szolgaltatasanal tartottam, mert regen az nagyon
jol mukodott.

Penteken meg kellett valtoztatnom egy gepcimet, ami egy minimalis 
valtoztatas, 10 perc alatt elnie kellene. Azonban amint beirtam,
a Yahoo kidobta az egesz hix.hu-t a rendszerbol.

Eloszor azt gondoltam, hogy majd masnap reggelre visszakerul. Utana
azt, hogy majd hetfore. Mindekozben folyamatosan kerestem, hogyan lehet
elerni az ugyfelszolgalatukat, de nem talaltam - egyebkent a mai napig
sem, es naluk a mai napig is fennall a hiba. Ugy latom, az az alapallasuk,
hogy mindig a felhasznalo a hibas, a Yahoo nem lehet hibas, es igy
felesleges barmilyen ugyfelszolgalati cimet megadniuk (pedig ez nem is
ingyenes szolgaltatas). Szomoru vagyok, hogy a Yahoo, ami az egyik
kedvenc cegem volt, idaig jutott.

Azota mar elvittem a nameserver szolgaltatast a Yahootol mashova,
igy ujra elunk.

Udv,
Jozsi. /HIX/
1 re: Mondeo (mind)  20 sor     (cikkei)
2 re: Re: Olaj (mind)  18 sor     (cikkei)
3 re: LE vs. kW (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Re:tanmese (mind)  74 sor     (cikkei)
5 Javitas es gerincek (mind)  110 sor     (cikkei)
6 re: ha (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - re: Mondeo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> -Virsli potkerek :-(

Ezerszer letargyaltuk, hogy nincs semmi baj a virsli potkerekkel. Csak
egy statisztika: 76000 km az Alfaval 0 defekt. 48000 km a Puntoval 1
defekt. 82000 km a Tipoval 1 defekt. 16000 km a Toyotaval 0 defekt.
Emiatt kar szomorkodnod...

>
>
>

Passau környékén éjkfélkor defekt, virsli pót fel, gurulás Budapestig. -A
fogyasztáson kívül semi nem szól mellette!!!

Mostani autóvásárlásnál a fenti élmény miatt kizáró ok volt a virslipót.

A virsli helyére általában befér a normál pót is, érdemes keresni egy
bontóban felnit + közepes állagú gumit a virsli helyett.

Tamás
+ - re: Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sandor irta:
>Igen, alighanem tenyleg az lesz hogy ahhoz hogy igazan hosszu eletu legyen
>az auto kene x kilometerenkent, viszont mivel az elettartam mindenkepp
>(akkor is ha x-nel nagyobb periodusu szerviz van) hosszabb mint ameddig a
>markaszervizbe viszik az autot (hiszen oda a fiatalokat viszik, a
>roncsokat mar reg nem), a technikai megfontolas ugrik es gyakorlatilag
>teljesen uzleti erdek dont:-(
Szoget utottel a fejembe mert ez forditva is igaz _lehet_. A technika lehet,
hogy
mar tudja reg a 30000-es periodust, vagy talan a hosszabbat is, de a cel
hogy
az uj autoval minel tobbet jarjak markaszervizbe. Ezert a rovidebb
szerviz intervallum.
Paranoia rulez :-((

Arpi
+ - re: LE vs. kW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

>A kW es LE kozott mennyi a valtoszam? Koszi.
Egy LE az 750W. Innen mar tudod :-))

Arpi
+ - Re:tanmese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> A vezermuszijaknak sajnos megvan az a rossz 
> tulajdonsaguk, hogy idonkent elszakadnak, .... A 
> szakadasnak tobb oka is lehet, vegyuk most csak azt 
> az esetet, amikor maga a szij megy tonkre valamiert 
> ido elott. Ilyenkor az elszakadas nagy 
> valoszinuseggel nem bekes alapjarati tofoges, hanem 
> gazadas, meginkabb hirtelen gazadas kozben fog 
> tortenni. Logikus lenne tehat az autosokat 
> figyelmeztetni arra, hogy ne adjanak (hirtelen) 
> gazt, mert ettol elszakadhat a vezermuszij, de ezt 
> megsem szokas, hiszen elvileg birnia kell a szijnak 
> ezt is. Ha megis elszakad, akkor az pech, es 
> valoszinuleg kevesen gondolnak ilyenkor arra, hogy 
> ha kevesbe nyomjak a gazt, meg ket hetet kibirt 
> volna...
------
Tulajdonkeppen ez egy laikus szamara logikusnak is
tunhet. Ezzel is az a baj, hogy elmeleti kovetkeztetes, 
a valosagban viszont nem igy tortenik. A szij ugyanis 
gyakorlatilag szinte mindig alapjaraton szakad el. A
bekesnek gondolhato alapjarat a szij szempontjabol a 
legrosszabb uzemallapot. Ilyenkor mukodik a motor a 
legegyenlotlenebbul, a "ritka" munkautemek hirtelen
gyorsulasokkal cibaljak a szijjat, a vezermutengely
(es adagolo a dieselnel) ilyenkor rangatja a 
legerossebben. Az elszakadas sem helyes kifejezes,
mert nagyon ritka a valoban elszakadt szij,tobbsegeben 
a fogak valnak le 8-10cm hosszan. Ebbol adodoan a 
hirtelen gazadasos elmelet nem jelent tobbet, mint 
alapjaraton egyetlen munkautem okozta terheles. A
figyelmeztetes elmaradasa  a "veszely" nemletenek
tudhato be, ellentetben a bikazas esetevel, ahol megis 
csak figyelmeztetnek.
Ez a "tanmese" csak annak bizonyitasara jo, hogy az 
elmeletileg kivalonak tuno dolgok a valosagban sokszor 
maskent mukodnek.
---

> Hasonlo a helyzet az elektronikaval is: ha valami 
> halni keszul benne, akkor az biztos nem fogja 
> szeretni a bikazast, kulonosen akkor nem, ha a 
> kabelt levetel kozben meg nehanyszor vissza is 
> erinti a delikvens, azaz egy pofon helyett egy 
> sorozat megy...........
------
Nocsak-nocsak. Ezek szerint csak elcsattan egy-ket
"pofon" a kabel levetelekor. És az elektonika sem 
kedveli a dolgot?
---
> ....De miutan az elektronikus alkatreszek 
> tonkremenetele nem olyan szemleletes, mint egy 
> szijszakadas, egy ilyen eset utan a tobbseg nyilvan 
> azt gondolna, hogy bikazas nelkul az elektronika meg
>  szaz evig elt volna...
-----
Gondolna?? Tudja. Senkisem kivan lehetetlent, 
megelegednek a realis 10-15 evvel.
---

> ......(Triznyak sem azert esett le az idomitott 
> lovarol, mert x amperrol beszelt [bar o ezt hiszi], 
> hanem azert, mert azt mondta, hogy az a 
> feszultsegkulonbsegtol fuggetlenul folyik.)
------
Az Teged ne zavarjon, hogy ilyet sosem mondtam.
Eredetileg arrol volt szo, hogy a 100mV 
feszulzsegkulonbsegnek a --vita szempontjabol-- nincs
jelentosege, ennel joval nagyobb a kulonbseg. ( ez be
is bizonyosodott)


Udv,  Triznyak
+ - Javitas es gerincek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> Azt, hogy "mozaik lelku" garantaltan sosem 
> irtam,....
------
Igazad van! Mimozalelkuek volt. Eltevesztettem.
---
> A 8 mOhmra valo atteres pedig azert tortent, mert 
> egyesek helybol kizartak, hogy 6mm^2 keresztmetszetu
>  bikakabel letezhet, vagy mukodhet; pedig ha 
> befaradnatok egy uzletbe (legutobb pl. a Metroban 
> lattam), es megneznetek a 90A feliratu kabelt, akkor
>  latnatok, hogy annak eppen ennyi a keresztmetszete.
> 
-----
Nem kell sehova sem menni. Nekem is van ilyen. (ill.
most mar csak volt.A fiamtol koboztam el)
Mindenesetre erdekes, hogy a tiedre 90, az enyemre
120, a par napja a Tescoban latottra pedig 150A van
irva, ugyanolyan atmeroju vezetekkel. (2,5meter hosszu)
90A-rel meg a kispolski sem indul el. En mar lattam
olyat is amit szivargyujtoba lehet dugni, es onnan
bikazni vele!!!!!! Legalabbis a leirasban ez allt.
Akkor ez is mukodni fog??
A valosagban nem csak az eppen nem forgat-ig merult
akkuk vannak, tehat a johiszemu vevo a csontra
merulttet is szeretne "bikazni". Raadasul a
tobbsegnek semmit sem mond a 90, 120, 150Amperes
felirat. Es akkor mi van a normalis meretu kabelekkel?
( ilyen van pl. az Auto  Klubbosoknak)
A dieselt is inditani kepes kabelen mekorra aram mehet?
---

> Na itt az ujabb pelda az inkorrektsegedre... 
> Kiveszel Marky irasabol ket sort, es a 
> kovetkezteteseivel, kiegeszito megjegyzeseivel mit 
> sem torodve jossz a lovaddal,
------
Nalad ez mar paranoid rogeszme! Megis mit szeretnel?
Januar 01-tol mindig az osszes szoveget idezzuk be?
Amig Te teszed ezt, az termeszetes, ha barki mas az
inkorrekt! Semminek sem valtozott meg az ertelme az
idezettel!! Mindezek utan inkorrektsegrol beszelned
tulmegy a pofatlansag hataran.
---
> Pedig eppen az derult ki, hogy a megkozelites 
> helyes, meg ha az elmeleti maximumra (ami veletlenul
>  sem ugyanaz, mint az altalad emlitett "letezes") 
> adott szamot korrigalta is Marky.
-------
Igen, a megkozelites az helyes, megha az eredmeny nem
is igaz. Persze a Te nezetedben ez elhanyagolhato
selejt. Csak az a gond az alap eredmennyel, hogy erre
alapoztad a heteken at tarto mocskolodasokkal teli
magyarazataidat. Miutan a modositott ertekkel
megallapitott aramerosseg mar belefer az altalam
mertbe, az szamodra nem jelent semmit, mert be kellene
ismerned a mellefogast. Sikerult magadat atminositeni a
gerinctelenek torzsebe.
---

> Reszemrol tehat nulla elismeres a gerinctelen 
> Triznyaknak, aki mindezt ugy probalja beallitani, 
> mintha a vegkovetkeztetes is valtozott volna, 
> tovabba egy tobbszor is reszletesen elmagyarazott 
> kerdesre - amelybol esetleg egy korabbi allitasanak 
> tarthatatlansaga derulhetne ki - nem kepes mar napok
>  ota semmit mondani.
------
Miutan neked ez a valtozas rendkivul kellemetlen, jobb
azt letagadni,folytatva ezzel az eddig bevaltnak velt
modszeredet, miszerint legjobb vedekezes a tamadas.

Nezzuk azt a bizonyos kerdest.Igazabol egy darabig el
sem hittem, hogy egy magat hozzaertonek tekinto
ilyet feltesz. Ha ezt mondjuk egy asztalos, vagy pek
kerdezi azt megertem, de igy...!
Tehat a kerdes:

> Nocsak, nocsak! Es mi van akkor, amikor inditasz, de
> az akku mar csak eppen hogy meg tudja forgatni a 
> startert? Ez pont az a szituacio, ami bikazas utan 
> all elo! Raadasul az akkuk eletenek vege fele ez 
> minden autoban szuksegszeruen elofordul!
------
Miutan koztudott, hogy a magyarnyelv ertelmezesevel
komoly problemaim vannak, ezen gondolkodtam egy
darabig, de nem ertettem tovabbra sem. H. Csaba tovabb
froclizta ezt, most mar a minden kerdesre valaszt ado
fo kerdeskent.
Vegul is kiderult, hogy a kerdes arra vonatkozik, miert
nem tortenik baja az elektronikanak sikertelen
inditozaskor. Vagyis az inditoban megszakado nagy aram
miert nem okoz indukcios csucsokat.
Valasz: (Ami mar tobbszor megjelent!)
Ha keletkezik is ilyen azt az akku elnyeli, mert az
inditani mar--eppen-- nem tudo akku ezt a feladatot 
ellatja.
Valamint az is megjelent, hogy az indito sorosmotor
leven a fesz.csucsokat sajat maga szuri, csak a
magneskapcsolon keletkezo iven keresztul juthat
valamennyi a halozatra. A generatorban pedig azon
egyszeru ok miatt nem indukalodik fesz. mivel ilyenkor
azon nem folyik aram, ellentetben a bikazas utani
allapottal.

Hogy ez vajon mikent oldja meg a  kerdeses vitat, arra
nem sikerult rajonnom.

Triznyak
+ - re: ha (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Korkerdes:
> Ki mit utal legjobban az utakon, atokkal vagy autosokkal kapcsolatban?

Imadom azokat, akik gondosan megvárják a keresztezodesben, amig tiz meteren
belul erek es akkor startolnak be elem. Aztan repesztenek negyvennel.
Mogottem meg az eg aljaig nem jon senki....

A masik nagy kedvencem, amikor majd szeteseik az autoja hogy megelozzon,
aztan 50 meter utan bekanyarodik jobbra. De meg jobb, ha megall a bolt elott
ugy, hogy jonnek szembe es nem tudom kikerulni...
Szeretettel: Péter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS