1. |
Juszt se (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
2. |
Rally autozas (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
3. |
varso es a kozlekedes (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
4. |
Mennyi 1 km / devu langyos :) (mind) |
56 sor |
(cikkei) |
5. |
Suzuki-biztonsag (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
6. |
visitozo felesegek (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
7. |
Javitsunk dCi-t otthon!! (mind) |
51 sor |
(cikkei) |
8. |
Opel Corsa - segitsegkeres (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Juszt se (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hejho!
>Mint ha ez a pasi koszongetett volna egy idoben "kezicsokolom"-al.
>A neve juszt sem akar beugrai.
>Hiaba... a nevmemoriam mar nem a regi. :-)
>--
>Meszaros Geza
Azt hiszem kitalaltam ki volt az:
Gobbi Hilda!
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | Rally autozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
A sors kegyelmebol elado lett, 2 db Szaszvari Jozsef: Rallye Autozas
1980-2000 konyv. Aki szeretne 1 peldanyt, 600 Ft. + postakoltsegert
nagyon szivesen elkuldom. E-mail:
Ajanlom mindazoknak ezt a konyvet, akik vezetestechnikai tudasukat
szeretnek elmelyiteni, de nem kivannak versenyezni, de veszhelyzetek
eseten jol johet nehany hasznos tanacs kozuton is.
Udv: Peter
|
+ - | varso es a kozlekedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
At 02:32 2003. 03. 01. +0100, you wrote:
>Mas. Az elmult par napban Varsoban jartam, sajnos nem autoval,
>hanem repulovel, igy csak taxis tapasztalatom van. Carina, Leganza,
Orulj nki hogy nem sajat kocsival voltal.. en ugy ismertem emg varsot hogy
2 hetes kocsinak feszitovassal nyitottak az ajtajat hetvegen deli 12kor egy
bevasarlokozpontban a tomeg szeme lattara akiket latvanyosan nem erdekelt a
dolog... Persze meseltek hogy ez ritka dolog, azt ment ismeros, es neki is
megcsinaltak ugyanezt az elso nap az alfajan :)
De mindenesetre ajtot nyitni nem tudnak csak fesziteni :)
Az utak katasztrofak, nemegyszer repultek ki felfele a tarolorekeszekbol a
dolgok, szoval nem csoda ha ott zörög valamelyik auto :)
De gyorsabban vezetnek mint a legtöbb orszagban, tapasztalatom szerint a
60-as belso varosi max sebesseget meg a 70 eves nenike se tartja be, en is
mentem a forgalom tempojaval 140 körül a varosban ott.. De mire odaer az
ember megszokja mert a szlovakok is gyorsabban vezetnek szvsz mint a
magyarok, szovla ott mar tanultam a sebesseget, azt a hatartol varsoig azt
a ca. 400km-t mindig ugy tettem meg hogy kotelezoen duplaztam a
megengedettet, a rendor ezert meg nem szolt.. Ami zavarta oket a
megengedettet 3xozo osztrak-nemet autosok, ilyenkor egy egy polonez rendor
megindult utannuk majd fel km mulva letett a dologrol eselye se volt :) A
sima 2 savos utakon mindig van nagy leallosav, oda lehuzodnak az autosok
99%-a ha elozunk meg a szembe jövö is.. neha van 1-2 cseles/vicces kamionos
aki visszahuzza a kormanyt hogy csattanj vele frontalisan, de erre fel kell
keszulni, hamar megtanulhato a kivedese :) A gyalogost tenyleg mindig
atengedik, ezt eleg nehez megszokni.. mire megszokja az ember mar visszajon
bp-re.. Itt atengedek egy gyalogost dudalnak mutogatnak, a gyalogos nem
erti hogy miert alltam meg, tancsak nem majd megindulok mikor o a kocsi
elott van es meg akarom olni :))) De azert nem olyan rossz a magyar
kozlekedes, mert igaz a gyalogosnak ott kinn elsobbsege van mig itt nincs,
cserebe ott annyira se udvariasak a varosban az autostarsakkal a tobbi
autos mint itt... A varoson kivul mas a helyzet ott eleg normalisan
viselkedik mindenki, de bp/varso osszehasonlitaskor azt mondom hogy bp-en
sokkkal jobb erzes vezetni, sokkal tobb a kedves baratsagos udvarias vezeto
mint ott.. :)
Ant
|
+ - | Mennyi 1 km / devu langyos :) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
At 02:32 2003. 03. 01. +0100, you wrote:
>Lehet, hogy mar volt rola szo, de az ujszulottnek minden vicc uj.
>Szerintetek mi lenne az a legrealisztikusabb algoritmus amivel ki lehetne
>kalkulálni mennyibe kerül 1km-nyi autokazas? Az erdekel, hogy sajat autot
>erdemes-e ceges ugyekben hasznalni. Varom a javaslatokat!
Hat nezd, az auto hasznalodasat ugy tudod kiszamolni mikor mar cserelni
kellett ezt azt rajta.
Kulonben gumikopas, kotelezo szervizek dijai, es az auto plusz km-bol
fakado ertekcsokkenese.. nomeg a benzin.. Ezeket erdemes osszeadni.. kb
tudod menyi gond varhato az uatoval mibe kerul majd a dolog, ezeket adnam
ossze, de mondjuk 50e km-re kivetitve...
egyszer megcsinaltam meg a hondanal, ott az jött ki hogy az expo taxi
szerződéssel olcsóbban visz mint a saját kocsim :)) A mostani skoda
kisteherkocsinal meg nem szamoltam, most lesz nagy javitas mert szegeny a
veget jarja, azt majd beszamolok, de ugy tunik ez nem lesz draga :)
>Akinek van ilyen autoja, legyszi irja meg a tapasztalatait,
>ugyanis csere elott allok es mint alternativa, felmerult.
>Egy 2 evesre gondolta. Mivel nem autozok sokat, ezert jo
>megoldasnak bizonyul, de szeretnek tapasztalatokat rola,
>mielott megveszem.
Masodkezbol irok :)
Szoval en a mostani kocsimat ismerostol vettem meg o vett egy uj lanost :)
En is jartam vele kb 9e km volt benne tavaly ilyenkor, amikor 4 napra
visszakerte a dompert (igy hivom a skodat :) mert cipekednie kellett..
Szoval eletem elso autoja ami kockán kanyarodott.. :) lehet hogy nem ez a
legjobb szo ra, de egy auto ami szogletesen veszi a kanyart. kormany
elfordit, auto kesessel utannaugrik majd kicsit egyenes majd kcsit megint
ugrik oldalra.. felelmetes erzes ulni a vezetoulesben.. szegedre ugrottam
le vele, hazafele mar siettem igy neha 140-at is mentem vele, mikor valahol
ahova a koch gyar ki volt irva es egyenes ut van (valaki biztos ismeri,
asse tudom merre jartam de szeged es kecskemet kozott volt) kijott elem egy
nagyobb auto en beleleptem a fekbe.. :) Hat mit mondjak a kocsi segge
elozesbe kezdett.. annyira megijedtem mert ilyet eletemben nem lattam meg.
szerencsere sikerult megfogni, de onnantol megint 100-110 volt a max, mert
halálfélelmem volt :)
Kulonben ezen a tavon 11 liter alá ment a fogyija, ez egy 1.4-es (asszem
1.4es a legkisebb motor ?? :) igy talan a legtakarekosabb jelzovel nem
illetnem azt a modellt :)
mas baja kulonosebben nem volt addig az idopontig, ha jol emlexem eppen
azutan kaptam meg, hogy fofekhengert csereltek benne, es kicsereltek a fel
futomuvet mert 120-130 felett razott de ugy hogy az ember majdnem elhanyta
magat.. ebbol en mar semmit se tapasztaltam, csaj azt hogy kb 600-700 km
utan az elso futomubol csunya hang jott, de elvileg ezt is 1 heten belul a
szervizben orvosoltak...
Azota nem jartam vele, igy tobb elmenyem nincs, en megn em kerdeztem hogy
mi van a kocsival.. de tevezik az eladasat :)
Legjobb baratom apukajanak is van ilyen gepe, mar nem az elso, mert
sikerult elinteznie hogy uj kocsit adjanak mert az osszes ajto, meg a
csomagtartonal is rohadt az auto. A mostani is rendszeres szervizre szorul,
a rekordot az tartja hogy a kondenzviz a legkondibol az anyosules labterebe
folyt, igy nyaron kis bokaaztato kenyezteti az utasokat :)
Ant
|
+ - | Suzuki-biztonsag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Felado : [Hungary]
: (es meg egy csomo USA-ban ismert tipus, de
: _ egy _meret_kategoriaval_magasabban_levo_kocsik)
Hiaba hangsulyozod annyira, ez inkabb arra figyelmeztet, hogy meg
csak trefabol se vesd ossze a Suzuki csillagait az also-kozepkategorias
autok csillagaival. A nagyobb tomegu auto biztonsagosabb. Ha
egymassal utkoztetned oket, tudod mi lenne?
: Szentul hiszem, hogy varosi korulmenyek kozott
: egy ABS-es, legzsakos SUZUKI-ban kisebb esellyel serulok, mint egy
hasonlo
: arert beszerzett,
: nagyobb presztizsu, ujonan dragabb, de a koltseg korlatok miatt ezen
: biztonsagi
: felszerelesek nelkul megvett masik hasznalt autoban.
Szentul hiszed? Rosszul hiszed. Barmilyen autobiztonsagban jartas
szakember elmondja neked, hogy az emberek 90%-a tul nagy
jelentoseget tulajdonit a legzsaknak, es tul kicsit az auto tomegenek,
ami az ujauto-marketing hatasa. Amerikai vizsgalatok szerint - persze
ezt sem muszaj elhinni, de a lenyeget azert tukrozi - a vezetooldali
legzsak maximum +10% tulelesi esely a sofornek, a tobbi meg meg
ennyit sem er. A +10% elony meg sokszor kevesebb egy autokategorianyi
kulonbsegnel, foleg, ha nem a kisautokat nezed. Lesarkitva a dolgot,
konnyen belathato, hogy egy tizeves BMW 750-es es egy vadiuj Suzuki
Swift utkozesbiztonsaga kozott athidalhatatlan szakadek tatong, pedig a
ketto nagyjabol ugyannyiba kerul. Nem mondom persze, hogy mindenkinek
BMW 750-est kellene vennie, de ha tisztaban van a lehetosegekkel, akkor
nagyfoku felelotlenseg Suzukira bizni barkinek az eletet, ahelyett, hogy
venne egy (also-)kozepkategorias, egy-ket evvel idosebb autot. Egy regi
baratnomnek az apja csak nagyautot vesz. Korabban Renault 25-ost 500
ezer, par eve Peugeot 605-ost 1 milla korul, es inkabb szo nelkul fizeti
a
benzinszamlat meg a javittatast, de a lanyat nem ulteti bele egy 900
kilos
ujautoba. En azt hiszem szentul, hogy o csinalja jol.
Z.
|
+ - | visitozo felesegek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"Erdekes dolgok ezek az asszonyokkal. Nejem ki akar szallni egy-egy
meredekebb (marmint neki meredek) kanyarbevetel utan, sikit ha 130-nal
gyorsabban megyek autopalyan. Megis, legalabb ket esetet elmeselt, hogy
amikor egyedul vezetett hogyan mutatta meg...
Ezek a csajok cseleznek....... nalam is ez a helyzet. :-)))))) sot rosszabb,
en mar a rendoroktol is hallottam vissza dolgokat:-))
Dodo
|
+ - | Javitsunk dCi-t otthon!! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Apu irta:
>>>
Dci motorokhoz ertok segitseget varom az
alabbiakal kapcsolatban.
Van egy 2.5 eves 1.9 dCi R. Scenicem (52.000 km) aminek
a motorjaval az a gond, hogy elment belole az ero
(az a keves is ami volt).
...
Tehat otleteket varok, mi lehet az oka,
(eltomodott levegoszuro, katalizator, gazolajszuro, stb.),
hogy a gyari 100 lobol megdoglott vagy 20,
esetleg hogy mire szamithatok. Ha az esetleges
diagnozishoz bovebb info kell, azt maganba kuldom,
1) Axioma: a kalapacs mindent meggyogyit. :-)
2) Ha nem megy az auto, akkor a 100 (=105) LE-bol kb. IMO 50 ment
el, 20-at nem igy erzel meg.
3) Gondolom az altalad diagnosztizalt lehetseges hibaforrasokat mar
kizartad (katalizatort kiszedted, gazolajszurot viztelenitetted, stb.) :-) A
nagynyomasu befecskendezorendszer tomitetsege is konnyen
ellenorizheto kalapaccsal es kalapaccsal. A listan rengeteg ember
rendelkezik Clip celszamitogeppel, ami a Renault-k diagnoszitzalasahoz
kell (igaz, hogy beszerzesi ara sokmillio penz, de nekem is van 3-4
otthon, szivesen radugom az autodra) :-))
Oszinten: nem gondolod, hogy ez a problema a hazi javitgatas keretein
tullo? mit szolnal egy markaszervizhez? Szerinted draga? koklerek? De
esetleg van szerszamuk... ...csak nekik...
Vagy legalabb egy dizel-szervizhez? legalabb valaki szakihoz, nem? bar
a kis-szakik tudomanya sokszor megall az adagolonal... mert az meg
mechanikus.
Ne haragudj, de keresed IMHO nagyon abszurd. Persze nem akartalak
megbantani!
Pozitiv mondat a levelemben: vidd markaszervizbe, diagnosztizaljak.
udv,
djtiszy
|
+ - | Opel Corsa - segitsegkeres (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Autosok!
Hatha Ti tudtok segiteni, mert a szerelokon mar kifogott a problema:
Adott egy 1.4es Corsa, 6 eves, amelyik idorol-idore nem indul.
Az akku forgatja az oninditot, de a motor nem indul.
Nehany ora mulva viszont konnyeden indul, mintha mi se tortent volna
elotte. Es ezt parnaponta eljatsza. Mi lehet az oka ennek a jelensegnek?
Segitsegeteket elore is koszonom:
Gabor
|
|