Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1754
Copyright (C) HIX
2003-03-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Juszt se (mind)  13 sor     (cikkei)
2 Rally autozas (mind)  11 sor     (cikkei)
3 varso es a kozlekedes (mind)  37 sor     (cikkei)
4 Mennyi 1 km / devu langyos :) (mind)  56 sor     (cikkei)
5 Suzuki-biztonsag (mind)  41 sor     (cikkei)
6 visitozo felesegek (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Javitsunk dCi-t otthon!! (mind)  51 sor     (cikkei)
8 Opel Corsa - segitsegkeres (mind)  11 sor     (cikkei)

+ - Juszt se (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejho!

>Mint ha ez a pasi koszongetett volna egy idoben "kezicsokolom"-al.
>A neve juszt sem akar beugrai.
>Hiaba... a nevmemoriam mar nem a regi. :-)
>--
>Meszaros Geza

Azt hiszem kitalaltam ki volt az:
Gobbi Hilda!

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Rally autozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A sors kegyelmebol elado lett, 2 db Szaszvari Jozsef: Rallye Autozas 
1980-2000 konyv. Aki szeretne 1 peldanyt, 600 Ft. + postakoltsegert 
nagyon szivesen elkuldom. E-mail: 

Ajanlom mindazoknak ezt a konyvet, akik vezetestechnikai tudasukat 
szeretnek elmelyiteni, de nem kivannak versenyezni, de veszhelyzetek 
eseten jol johet nehany hasznos tanacs kozuton is.

Udv: Peter
+ - varso es a kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 2003. 03. 01. +0100, you wrote:
>Mas. Az elmult par napban Varsoban jartam, sajnos nem autoval,
>hanem repulovel, igy csak taxis tapasztalatom van. Carina, Leganza,

Orulj nki hogy nem sajat kocsival voltal.. en ugy ismertem emg varsot hogy 
2 hetes kocsinak feszitovassal nyitottak az ajtajat hetvegen deli 12kor egy 
bevasarlokozpontban a tomeg szeme lattara akiket latvanyosan nem erdekelt a 
dolog...  Persze meseltek hogy ez ritka dolog, azt ment ismeros, es neki is 
megcsinaltak ugyanezt az elso nap az alfajan :)
De mindenesetre ajtot nyitni nem tudnak csak fesziteni :)
Az utak katasztrofak, nemegyszer repultek ki felfele a tarolorekeszekbol a 
dolgok, szoval nem csoda ha ott zörög valamelyik auto :)
De gyorsabban vezetnek mint a legtöbb orszagban, tapasztalatom szerint a 
60-as belso varosi max sebesseget meg a 70 eves nenike se tartja be, en is 
mentem a forgalom tempojaval 140 körül a varosban ott.. De mire odaer az 
ember megszokja mert a szlovakok is gyorsabban vezetnek szvsz mint a 
magyarok, szovla ott mar tanultam a sebesseget, azt a hatartol varsoig azt 
a ca. 400km-t mindig ugy tettem meg hogy kotelezoen duplaztam a 
megengedettet, a rendor ezert meg nem szolt.. Ami zavarta oket a 
megengedettet 3xozo osztrak-nemet autosok, ilyenkor egy egy polonez rendor 
megindult utannuk majd fel km mulva letett a dologrol eselye se volt :) A 
sima 2 savos utakon mindig van nagy leallosav, oda lehuzodnak az autosok 
99%-a ha elozunk meg a szembe jövö is.. neha van 1-2 cseles/vicces kamionos 
aki visszahuzza a kormanyt hogy csattanj vele frontalisan, de erre fel kell 
keszulni, hamar megtanulhato a kivedese :) A gyalogost tenyleg mindig 
atengedik, ezt eleg nehez megszokni.. mire megszokja az ember mar visszajon 
bp-re.. Itt atengedek egy gyalogost dudalnak mutogatnak, a gyalogos nem 
erti hogy miert alltam meg, tancsak nem majd megindulok mikor o a kocsi 
elott van es meg akarom olni :))) De azert nem olyan rossz a magyar 
kozlekedes, mert igaz a gyalogosnak ott kinn elsobbsege van mig itt nincs, 
cserebe ott annyira se udvariasak a varosban az autostarsakkal a tobbi 
autos mint itt... A varoson kivul mas a helyzet ott eleg normalisan 
viselkedik mindenki, de bp/varso osszehasonlitaskor azt mondom hogy bp-en 
sokkkal jobb erzes vezetni, sokkal tobb a kedves baratsagos udvarias vezeto 
mint ott.. :)

Ant
+ - Mennyi 1 km / devu langyos :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 2003. 03. 01. +0100, you wrote:
>Lehet, hogy mar volt rola szo, de az ujszulottnek minden vicc uj.
>Szerintetek mi lenne az a legrealisztikusabb algoritmus amivel ki lehetne
>kalkulálni mennyibe kerül 1km-nyi autokazas? Az erdekel, hogy sajat autot
>erdemes-e ceges ugyekben hasznalni. Varom a javaslatokat!

Hat nezd, az auto hasznalodasat ugy tudod kiszamolni mikor mar cserelni 
kellett ezt azt rajta.
Kulonben gumikopas, kotelezo szervizek dijai, es az auto plusz km-bol 
fakado ertekcsokkenese.. nomeg a benzin.. Ezeket erdemes osszeadni.. kb 
tudod menyi gond varhato az uatoval mibe kerul majd a dolog, ezeket adnam 
ossze, de mondjuk 50e km-re kivetitve...
egyszer megcsinaltam meg a hondanal, ott az jött ki hogy az expo taxi 
szerződéssel olcsóbban visz mint a saját kocsim :))  A mostani skoda 
kisteherkocsinal meg nem szamoltam, most lesz nagy javitas mert szegeny a 
veget jarja, azt majd beszamolok, de ugy tunik ez nem lesz draga :)

>Akinek van ilyen autoja, legyszi irja meg a tapasztalatait,
>ugyanis csere elott allok es mint alternativa, felmerult.
>Egy 2 evesre gondolta. Mivel nem autozok sokat, ezert jo
>megoldasnak bizonyul, de szeretnek tapasztalatokat rola,
>mielott megveszem.

Masodkezbol irok :)
Szoval en a mostani kocsimat ismerostol vettem meg o vett egy uj lanost :)
En is jartam vele kb 9e km volt benne tavaly ilyenkor, amikor 4 napra 
visszakerte a dompert (igy hivom a skodat :) mert cipekednie kellett..
Szoval eletem elso autoja ami kockán kanyarodott.. :) lehet hogy nem ez a 
legjobb szo ra, de egy auto ami szogletesen veszi a kanyart. kormany 
elfordit, auto kesessel utannaugrik majd kicsit egyenes majd kcsit megint 
ugrik oldalra.. felelmetes erzes ulni a vezetoulesben.. szegedre ugrottam 
le vele, hazafele mar siettem igy neha 140-at is mentem vele, mikor valahol 
ahova a koch gyar ki volt irva es egyenes ut van (valaki biztos ismeri, 
asse tudom merre jartam de szeged es kecskemet kozott volt) kijott elem egy 
nagyobb auto en beleleptem a fekbe.. :) Hat mit mondjak a kocsi segge 
elozesbe kezdett.. annyira megijedtem mert ilyet eletemben nem lattam meg. 
szerencsere sikerult megfogni, de onnantol megint 100-110 volt a max, mert 
halálfélelmem volt :)
Kulonben ezen a tavon 11 liter alá ment a fogyija, ez egy 1.4-es (asszem 
1.4es a legkisebb motor ?? :) igy talan a legtakarekosabb jelzovel nem 
illetnem azt a modellt :)
mas baja kulonosebben nem volt addig az idopontig, ha jol emlexem eppen 
azutan kaptam meg, hogy fofekhengert csereltek benne, es kicsereltek a fel 
futomuvet mert 120-130 felett razott de ugy hogy az ember majdnem elhanyta 
magat.. ebbol en mar semmit se tapasztaltam, csaj azt hogy kb 600-700 km 
utan az elso futomubol csunya hang jott, de elvileg ezt is 1 heten belul a 
szervizben orvosoltak...
Azota nem jartam vele, igy tobb elmenyem nincs, en megn em kerdeztem hogy 
mi van a kocsival.. de tevezik az eladasat :)
Legjobb baratom apukajanak is van ilyen gepe, mar nem az elso, mert 
sikerult elinteznie hogy uj kocsit adjanak mert az osszes ajto, meg a 
csomagtartonal is rohadt az auto. A mostani is rendszeres szervizre szorul, 
a rekordot az tartja hogy a kondenzviz a legkondibol az anyosules labterebe 
folyt, igy nyaron kis bokaaztato kenyezteti az utasokat :)

Ant
+ - Suzuki-biztonsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
: (es meg egy csomo USA-ban ismert tipus, de
: _ egy _meret_kategoriaval_magasabban_levo_kocsik)

Hiaba hangsulyozod annyira, ez inkabb arra figyelmeztet, hogy meg
csak trefabol se vesd ossze a Suzuki csillagait az also-kozepkategorias
autok csillagaival. A nagyobb tomegu auto biztonsagosabb. Ha
egymassal utkoztetned oket, tudod mi lenne?

: Szentul hiszem, hogy varosi korulmenyek kozott
: egy ABS-es, legzsakos SUZUKI-ban kisebb esellyel serulok, mint egy
hasonlo
: arert beszerzett,
: nagyobb presztizsu,  ujonan dragabb, de a koltseg korlatok miatt ezen
: biztonsagi
: felszerelesek nelkul megvett masik hasznalt autoban.

Szentul hiszed? Rosszul hiszed. Barmilyen autobiztonsagban jartas
szakember elmondja neked, hogy az emberek 90%-a tul nagy
jelentoseget tulajdonit a legzsaknak, es tul kicsit az auto tomegenek,
ami az ujauto-marketing hatasa. Amerikai vizsgalatok szerint - persze
ezt sem muszaj elhinni, de a lenyeget azert tukrozi - a vezetooldali
legzsak maximum +10% tulelesi esely a sofornek, a tobbi meg meg
ennyit sem er. A +10% elony meg sokszor kevesebb egy autokategorianyi
kulonbsegnel, foleg, ha nem a kisautokat nezed. Lesarkitva a dolgot,
konnyen belathato, hogy egy tizeves BMW 750-es es egy vadiuj Suzuki
Swift utkozesbiztonsaga kozott athidalhatatlan szakadek tatong, pedig a
ketto nagyjabol ugyannyiba kerul. Nem mondom persze, hogy mindenkinek
BMW 750-est kellene vennie, de ha tisztaban van a lehetosegekkel, akkor
nagyfoku felelotlenseg Suzukira bizni barkinek az eletet, ahelyett, hogy
venne egy (also-)kozepkategorias, egy-ket evvel idosebb autot. Egy regi
baratnomnek az apja csak nagyautot vesz. Korabban Renault 25-ost 500
ezer, par eve Peugeot 605-ost 1 milla korul, es inkabb szo nelkul fizeti
a
benzinszamlat meg a javittatast, de a lanyat nem ulteti bele egy 900
kilos
ujautoba. En azt hiszem szentul, hogy o csinalja jol.

Z.
+ - visitozo felesegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Erdekes dolgok ezek az asszonyokkal. Nejem ki akar szallni egy-egy
meredekebb (marmint neki meredek) kanyarbevetel utan, sikit ha 130-nal
gyorsabban megyek autopalyan. Megis, legalabb ket esetet elmeselt, hogy
amikor egyedul vezetett hogyan mutatta meg...

Ezek a csajok cseleznek....... nalam is ez a helyzet. :-)))))) sot rosszabb,
en mar a rendoroktol is hallottam vissza dolgokat:-))

Dodo
+ - Javitsunk dCi-t otthon!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Apu irta:

>>>
Dci motorokhoz ertok segitseget varom az 
alabbiakal kapcsolatban.
Van egy 2.5 eves 1.9 dCi R. Scenicem (52.000 km) aminek
 a motorjaval az a gond, hogy elment belole az ero 
(az a keves is ami volt). 
...
Tehat otleteket varok, mi lehet az oka, 
(eltomodott levegoszuro, katalizator, gazolajszuro, stb.), 
hogy a gyari 100 lobol megdoglott vagy 20, 
esetleg hogy mire szamithatok. Ha az esetleges 
diagnozishoz bovebb info kell, azt maganba kuldom, 



1) Axioma: a kalapacs mindent meggyogyit. :-)

2) Ha nem megy az auto, akkor a 100 (=105) LE-bol kb. IMO 50 ment 
el, 20-at nem igy erzel meg.

3) Gondolom az altalad diagnosztizalt lehetseges hibaforrasokat mar 
kizartad (katalizatort kiszedted, gazolajszurot viztelenitetted, stb.) :-) A 
nagynyomasu befecskendezorendszer tomitetsege is konnyen 
ellenorizheto kalapaccsal es kalapaccsal. A listan rengeteg ember 
rendelkezik Clip celszamitogeppel, ami a Renault-k diagnoszitzalasahoz 
kell (igaz, hogy beszerzesi ara sokmillio penz, de nekem is van 3-4 
otthon, szivesen radugom az autodra) :-))

Oszinten: nem gondolod, hogy ez a problema a hazi javitgatas keretein 
tullo? mit szolnal egy markaszervizhez? Szerinted draga? koklerek? De 
esetleg van szerszamuk... ...csak nekik...

Vagy legalabb egy dizel-szervizhez? legalabb valaki szakihoz, nem? bar 
a kis-szakik tudomanya sokszor megall az adagolonal... mert az meg 
mechanikus.



Ne haragudj, de keresed IMHO nagyon abszurd. Persze nem akartalak 
megbantani!

Pozitiv mondat a levelemben: vidd markaszervizbe, diagnosztizaljak. 

udv,

djtiszy
+ - Opel Corsa - segitsegkeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

Hatha Ti tudtok segiteni, mert a szerelokon mar kifogott a problema:

Adott egy 1.4es Corsa, 6 eves, amelyik idorol-idore nem indul.
Az akku forgatja az oninditot, de a motor nem indul.
Nehany ora mulva viszont konnyeden indul, mintha mi se tortent volna
elotte. Es ezt parnaponta eljatsza. Mi lehet az oka ennek a jelensegnek?

Segitsegeteket elore is koszonom:
Gabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS