1. |
re: re: re: fair dolgok (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Ablakon kihajigalas (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
3. |
po (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: va:fair dolgok (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
5. |
Ez is AUTO :-) (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
6. |
re : poenok lehuzott ablaknal (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
7. |
keresre (mind) |
87 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: hirtelen gazadas VW (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
9. |
Re: benzin a motorolajban (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
10. |
vizes benzin (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
11. |
Nemet hasznaltautok a weben (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: re: re: fair dolgok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>Felado : [Non-Profit Organization]
>Temakor: Re: va:fair dolgok ( 13 sor )
>Idopont: Mon Feb 17 22:23:19 CET 2003 AUTO #1741
>>On Sun, 16 Feb 2003 wrote:
>> Minap a Szentendrei ut kozepso savjaban a kidobott csikkem jott
>> Nincs mese, en is olyan hulye vagyok mint a segg.
>kidobalod a csikket? nem csak hulye, de bunko is
Nekem is ez ugrott be. :) Micsoda egy tirpak paraszt dolog ablakon barmifele
szemetet kidobalni.
Udv,
awender
|
+ - | Re: Ablakon kihajigalas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
Csak az ablakon csikk-kihajigalasrol jut eszembe, egy ismerossel esett meg,
aki egy haverjaval kozlekedett a Koruton.
Amikor elhaladtak egy a kulso savban veszvillogoval forgalmat feltarto
paraszt mellett, akkor a srac utasablak le, kezepen elhelyezett dobozbol
tojas elo, es villogozos auto megdob.
No, ez az egyetlen kidobalos dolog, amit helyeselni tudok, bar a tojasgranat
meg jobb lenne :-)
Szabolcs
|
+ - | po (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
>Motoroztatok mar buko nelkul nyari esten?
Mirol lehet megismerni a vidam motorost?
/Szunyogos a fogsora/
----
>Kotelezo olvasmany mindenkinek!
>http://totalcar.hu/teszt/alfa156jts
>
>Fogash
Elolvasva :-))) Jutalom?
---
Ezt is kotelezo megnezni:
http://www.freeweb.hu/condrix/cow_mobile.jpg
Egy lehetseges ujrafelhasznalasi modja az eloregedett IFA parknak :-)
Udv joe
XM 2.1 TD
|
+ - | Re: va:fair dolgok (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Nincs mese, en is olyan hulye vagyok mint a segg.
> kidobalod a csikket? nem csak hulye, de bunko is
Nincs mese, kenytelen vagyok vallalni.
Elonyben vannak azok, akik neveltetesuknel fogva cselekednek
mindig helyesen es moralisan. Nalam ezek jo resze csak masok
altal megvilagitva, vagy sajat megtapasztalt hibaim es
hulyesegeim aran kristalyosodik ki.
Azert nem indultam a nullarol.
Papirzsebkendot, cigarettasdobozt, csipszes zacskot es pille
palackot nem dobaltam ki soha. Hamutartot is a kukaba szoktam
uriteni. Csikk se menetrendszeruen landol az utcan.
Ez, ott momentan igy jott ki, de szo se rola - valoban bunkosag.
- Ha tudtad, akkor miert csinaltad? - johet a kerdes.
Hummogok, pirul a fulem es nincs valasz...
--
Meszaros Geza
|
+ - | Ez is AUTO :-) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Hatareset, de talan belefer, bizom benne, hogy van otletetek :-)
Nagyon szeretnek a fiamnak megvenni es felujitani egy olyan pedalos
kisautot, ami gyerekkorom egyetlen elerheto ilyen tipusu jateka volt. Talan
vagyunk itt egyparan, akik me'g emlekszunk ra, a Moszkvics 403 Cabriolet
/remelem, nem csal a memoriam :-)/ az, amirol szo van.
Szoval nagyon orulnek barmilyen otletnek, hogy merre induljak a keresesben,
budapesti vagyok, de ha tudtok egy elado, felujitassal hasznalhatova teheto
peldanyt, akkor - na jo, kis tulzassal - az orszag teruleten
barhova elmennek erte.
Nem akarom elhinni, hogy remenytelen az ugy ...
Koszi,
Viktor
|
+ - | re : poenok lehuzott ablaknal (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Anno meg a skodaval tortent meg, hogy kenyelmesen autoztam a
Szentmihalyi uton kifele, kb 3cm-re lehuzott ablakkal. Szembol meg
jott egy ifa. Epp arra gondoltam, hogy vajon ezen a pici ablakresen
be tud e pottyanni valami. A kovetkezo pillanatban az orrom hegyen
landolt egy kavics.
Azert szerencsere megmaradtam :)
bye
TLantos
|
+ - | keresre (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Meg annyi, hogy bar sejtesem (-unk?) errol is van, Fogash leirhatna, mi az
ossz
>efugges a vegsebesseg, gyorsulas, nyomatek es teljesitmeny kozott (pl. egy
ugya
>nolyan auto+valto, mas-mas motorral). Ugyanez pl. hegymenetet hogyan
befolyasol
>ja? Miert nem megy vissza egyik auto a godolloi emelkedon 140>100-ra, a
masik m
>iert?
Merges vagyok, mert 5 bekezdes utan lefagytam, es most ujra kell kezdenem.
Emiatt lehet, hogy rovidebb lesz. Szoval:
Idealis motornal, vagyis ahol az idealis szivorendszernek koszonhetoen
megvalosul az idealis (=nulla ido alatt 100% friss hengertoltet) toltescsere
(ilyen persze a gyakorlatban nincs) a motor nyomateka fordulatszamtol
fuggetlenul konstans. Miert allando a nyomatek? Mert az idealis toltescsere
soran minden korulmenyek kozt ugyanannyi uzemanyag jut a hengerbe, ami
meggyujtva ugyanazt az egesi vegnyomast hozza letre, a nyomas pedig a
dugattyu es a hajtokar segitsegevel ugyanakkora nyomatekkal igyexik a
fotengelyt forgatni.
A teljesitmenye a nyomatek x szogsebesseg keplet alapjan a fordulatszammal
egyenesen aranyos. Ez diagramban abrazolva egy vizszintes nyomatek-vonalat,
es egy x szogben emelkedo egyenest, mint teljesitmeny"gorbet" jelent. A
valos motoroknal a kulonbozo vesztesegek ezt a gorbet befolyasoljak,
megpedig ugy, hogy elol-hatul legorbitik. Igy kialakul egy nyomateki
maximum, ahol pedig ez van, annal a fordulatnal erinti a valos
teljesitmeny-gorbe az idealis motor egyenes gorbejet. Sot, ennel a
fordulatszamnal van a fajlagos fogyasztas minimuma is (g/kWh)!
Haladas kozben nyomatekra van szukseg, hogy legyozzuk a menetellenallast.
Normal helyzetben ehhez nem kell minden nyomatek, csak egy resze (=felgaz).
Jon az emelkedo, jobban nyomjuk a gazt. Amig a nyomatek tud noni (hiszen a
nyomatekgorbe az adott fordulatszamokhoz tartozo max. nyomatekertek-pontok
osszessege), a sebesseg (es ezzel a motorfordulat) nem esik vissza. Ha a
max. nyomatek is keves a sebesseg tartasahoz, akkor az auto lassul, a
fordulatszam csokken. Alacsonyan leadott nyomateki csuccsal biro motornal
(pl dizel) a fordulatszam csokkenese a max. nyomatek novekedeset
eredmenyezi, vagyis a kisebb fordulatot biztonsaggal tartja a jarmu, azaz
felmaszik az emelkedore. "porgos" motornal, ahol a teljesitmeny inkabb a
nagy fordulatszambol, semmint a nagy nyomatekbol szarmazik, a fordulat
visszaesesevel nem jutunk magasabb nyomateku tartomanyba, a sebesseg
(fordulatszam) visszaesese nem all meg.
Ilyenkor visszakapcsolunk, ket dolog tortenik:
1.) a motor ujra a szamara kedvezobb, magas fordulatszamra kerul, ahol tobb
nyomateka van
2.) a megvaltozott (redukalt) attetel miatt az azonos behajto (=motor)
fordulatszam mellett a kihajto fordulatszam lecsokken, a nyomatek viszont
megno, hiszen a nyomatekvalto arrol szol, hogy a behajto teljesitmenybol az
attetel-variansoknak megfelelo nyomatek x szogsebesseg kombinaciokat allit
elo. Egyesben kis fordulat-nagy nyomatek, otodikben pedig 1:1, vagyis a
behajto nyomatek es fordulatszam jon ki a kihajtason.
Ami meg szamit, az a hasznalhato fordulatszam-tartomany. Minel "gyengebb" a
motorunk, annal nagyobb szukseg van a szeles fordulatszam-tartomanyra, vagy
a sok sebessegfokozatra.
Motorkerekpar-motorok nyomateka (1000ccm, 4utemu) valahol 70-100Nm kozt van.
Ahhoz, hogy ez kello vehemenciaval mozgassa a motort, nagyon rovid, es
egymashoz kozeli attetelek kellenek. Igy az 1. fokozat 0-100, a kettes
20-130, stb sebesseghatarok kozt jo. Ehhez viszont 2000-12000rpm uzemi
fordulatszam-tartomany tartozik. A masik veglet a kamion-motor, ahol a max.
nyomatek akar 2700-2900Nm is lehet, viszont ez csak 500-2000rpm kozott all
rendelkezesunkre. Az uresen 6tonnas nyergessel viszont megoldhato, hogy also
egyesben 2000ig kihuzatva ne az also masodikat kapcsoljuk (ami a
tehermozgatas miatt kb 1950re ejtene a fordulatot), hanem mondjuk a felso
harmadikat, epp csak elcsipve ezzel az 500as fordulatot. Igy a rendelkezesre
allo boduletes nyomatek akkorat teker a fotengelyen, ami az ures traktor
gyorsitasahoz boven elegendo.
A korszeru dizelek is valami ilyesmirol szolnak. Igaz ugyan, hogy 4500 fole
nem lehet porgetni oket, de a hosszabb valto-attetelek miatt az 1000rpm-nyi
motorfordulat-emelkedeshez sokkal nagyobb sebesseg-novekedes jarul, mint egy
benzinesnel, vagyis osszessegeben nyomatekbol majdnem ugyanolyan jol (vagy
akar jobban is) gyorsulnak, mint egy benzines.
A mindennapi kozlekedesben SZERINTEM (ebbol mar volt par flame itt, ezert
emeltem ki) a fordulatszamtol fuggetlenul nagy motornyomatek azert elonyos,
mert ezzel visszakapcsolas nelkul lehet megoldani sok helyzetet. Ez a
gyakorlott vezetonek szimplan kenyelmes (kis fordulat, kisebb zaj, kevesebb
mozgas, stb), az ugyetlennek meg egy nagy adag biztonsagi plusz, hiszen nem
szorul meg pl egy elozesben csak azert, mert mellevaltott/elfelejtett
visszakapcsolni.
Eleg? :)
Fogash
|
+ - | Re: hirtelen gazadas VW (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Tibi irta:
>Ezt ugy ertem, hogy a gazpedal hirtelen benyomasakor az auto csak lassan
>kezd gyorsitani, majd ahogy a pedalt fokozatosan visszaengedem, annak
>egy pontjan kez a gep huzni....
>Nem tudom, hogy ez minek tudhato be, vagy esetleg talalkozott-e mar
>valaki ilyen hibaval?
Jóanyám Ladája ilyen most. Spec. az esetében az az oka, hogy túl sok
benzint kap (túl dús a keverék), és hirtelen gázadásra inkább fullad
vagy nem akar gyorsulni, minthogy elindulna. Kisebb gázmozdulattal meg
megy. Szét kellene szednem a karbit, de se időm, se kedvem most hozzá.
Nálad is valami hasonlóra tippelek. Nem fogyaszt mostanában többet a gép
a megszokottnál?
Üdv!
--
HAÁSZ Attila
|
+ - | Re: benzin a motorolajban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Denes irta:
>Az 1800-as benzines (8 szelepes, injectoros) 1985-os II.-es VW Golf Gti -m
>motorolaja ket olajcsere kozott valami uton-modon benzintol szaporodik.
Tipp: kopott szelepszár-szimeringek.
Üdv!
--
HAÁSZ Attila
|
+ - | vizes benzin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali!
> tobb okossag is a viz "kikergetese" a benzinbol temaban
Tipp: gyujtsd fel a benzint, igy a viz elparolog... :-)
Udv! GERI
Ui: Bocs...
Ui2: Szolj ha bevalna a modszer...
|
+ - | Nemet hasznaltautok a weben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Egy ismerosom kert meg, hogy probaljak neki a weben
nemetorszagi hasznaltauto-kereskedessel foglalkozo
oldalakat talalni. Sajnos nem tudok nemetul, ezert nem igazan
tudom, hol lenne erdemes keresgelni. Tudnatok segiteni?
A masik kerdesem az, hogy valaki roviden fel tudna vazolni,
milyen teteleket kell megfizetni ma az autobehozatal utan, es
mi fog valtozni az EU-csatlakozas utan?
Ugy emlekszem, volt mar szo ezekrol a dolgokrol, de modemes
leven kicsit draga mulatsag lenne atolvasni az egesz archivumot,
es nagyon soka tartana.
Elore is kosz!
Soskuthy Gyorgy
R. Scenic 1.4
|
|