1. |
va:Gumi (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Mindenki hulye, (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
3. |
Podmaniczky utca (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
4. |
omega (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
5. |
re: auto jovoje (mind) |
112 sor |
(cikkei) |
6. |
Auto jovoje (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
7. |
godor (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
8. |
Ocska aksi kellene (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
|
+ - | va:Gumi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Az en teli gumim tobb mint 10 eves!
5 eves GoodYear teli gumik kozul az egyik meg hasznalhato 4-5
mm-es profilmelyseggel ereszteni kezdett. Hetente lement 2-rol
1.7-re. A gumis rogton tudta, hogy mi a gond, de a kedvemert meg
is mutatta. Felnyomta 3 atmoszferara es lefujta az oldalat valami
lottyel. Korbe egy tucat helyen gyongyozott es gyonyoruen
lehetett latni vagy egy millio hajszalrepedest. 4 gumibol 3-nal
ez volt a helyzet.
Riadtan vettem uj gumikat.
Az a 10 eves gumi, vagy muszaki kuriozum, vagy idozitett bomba,
ami mar nagyon hangosan ketyeg.
--
Meszaros Geza
|
+ - | Re: Mindenki hulye, (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
En bevallom, hogy hulyere rohogom magamat, ahogy egyhelyben
koroztok ezzel az erzekel, mer, gyorsulas, lassulas stb temaval.
Mindenki tudja, hogy mirol beszel a masik, csak rossz
kifejezeseket hasznaltok allandoan.
Van egy biszbasz, aminek mukodese a tehetetlensegi erore epul.
Van egy masik, ami egy zart ter levego nyomasanak hirtelen
valtozasara valaszol. Meg van harmadik, meg negyedik...
Nem mernek ezek semmit. Merni az ember szokott.
Valamilyen fizikai jelensegeg hatasara valaszolnak egy masik
fizikai jelenseggel.
A mukodesukrol keves szo esett. A definiciokon viszon jot
veszekedtek. Ez az elmeleti szakemberek zsakutcaja ;-)))))
--
Meszaros Geza
|
+ - | Podmaniczky utca (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Vegig egysavos
Hol igen, hol nem.
> A perzekutorok idonkent beallnak a fak moge, es onnan kiugralva
> szedik a zsozsot. Bar most a hidegben nem lattam oket.
Csupa hobucka, meg jeg a kocsik kozott. Majd ha elolvad es nem
esnek seggre ugralas kozben, akkor megint ott lesznek.
--
Meszaros Geza
|
+ - | omega (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
*Auto vasarlas elott vagyok , opel omega B 2,0 benzines.
A B Omega eleg kellemes darab. orrmotor, hatsokerekhajtas, hatalmas
terkinalat. 2.0 motor kicsit gyengecske, de ha csak normalisan akarsz
autozni, ahhoz eleg. Ha "hajtos" vagy, akkor nem. :) Strapabiro szerkezet,
ha nem kimondottan gyilkoltak, akkor erdemes belevagni. A 150ekm-t futott
peldanyok belseje meg ujnak hat, SEMMI nyoma elhasznalodasnak. Ha kicsit
kopottasnak tunik, akkor ennel is tobb a kilometer. Haromfele felszereltsegi
szinttel jar: GL, CD, CDX. A kozepso CD felszereltseg mar ketzonas digit
klimat, motoros ulesallitast, gyari CD-valtot+hifit is tartalmaz a szokasos
(kpizar, 4xelablak, szervo, stb) extrakon felul. A CDX a "mi szem szaj
ingere" kategoria, ott tempomat, ulesfutes, kiporgesgatlo erositik a
felszerelest.
Az auto ettol fuggetlenul rohamleptekben vesziti el erteket, tehat nem tul
jo befektetes. ha csak az autozas resze erdekel, OK, de eladni csak toredek
aron fogod. Raadasul rengeteget hoztak be az orszagba, igy valasztek (szin,
evjarat, felszereltseg, stb) boven akad, SEMMIKEPP NE vedd meg az elsot!!!
Nezz meg, probalj ki legalabb 2 masikat, hogy legyen osszehasonlitasi
alapod.
Udv
Fogash
|
+ - | re: auto jovoje (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Az eddigi reakciok kozul Attilae a legreszletesebb, par dolgora reagalok
belole.
>Forradalmi ujdonsag van/lesz az elektronika terhoditasa a vezerlesben. Meg
>jelentek/fognak jelenni a 'by-wire' tipusu vezerlesek fekre, kormanyra. De
ez
>mintha mar a repulogepiparban mukodne...
Magad is irod, ez mar egy letezo technologia, csak meg az autoba nem ert
oda. Mellesleg mi az elonye? A repulonel celszeru volt kifejleszteni, hiszen
a minel kisebb onsuly letfontossagu, a komplett hidraulikus vezerles teljes
sulyanal pedig nagysagrenddel konnyebb a drotos megoldas. Viszont egy
B747-es torzse 70m hosszu, vagyis a pilotatol ilyen messze is van mozgatni
valo.
Szemelyautoban a vezetotol <1meterre van a kerek, amit kormanyozni kell. A
legtavolabbi fek a pedaltol 3meterre van. Valoban erdemes egy 3 meteres
femcsovet szamitogepre cserelni? Mennyivel lesz ez uzembiztosabb? Es
DRAGABB??? A sebessegfuggo szervokormanyt mar feltalaltak regen, ennek
karakterisztikaja remekul igazodik a vezetesdinamikai szuksegletekhez. A fek
blokkolasgatlojat, sot a komplex menetellenorzo rendszert (ESP) mar reg
hasznaljak, ennel tobbet akkor sem fog tudni, ha "by wire" lesz. Akkor minek
a drot?
A kormanynal egyetlen elonyt lehet emliteni: eltunik a kormanyoszlop, igy a
vezeto frontalis utkozes eseten meg egy kicsit nagyobb biztonsagban lesz.
Meg ha tenyleg bejon, az _rengeteg_ munkahelyet teremt/tart fenn a
beszallitoi iparban...
>Esetleg a felfuggesztes teren johet meg valami egeszen uj: a
lengescsillapitas
>olajtol fuggetlenitese pl. valamifele magneses elven. Igy lehetne
valtoztatni az auto >karakterisztikajat elektronikusan.
Ez is letezik mar, rogton harom valtozat is van. Az egyiknel a
lengescsillapito furatainak merete valtozik, igy befolyasolva a femrugok es
a csillapitas karakterisztikajat. A masikban magnesezheto folyadek van, ami
magnesesseg hatasara a viszkozitasat valtoztatja, az eredmeny, mint fentebb.
A harmadik megoldas a legokosabb, ez a jarmu terhelesetol fuggetlenul tartja
a kocsi szabad magassagat es rugozasanak kivanatos kemenyseget/lagysagat.
Vesz eseten a masodperc tortresze alatt bekemenyit, amugy setahajo puhasagu
tud lenni, emberi beavatkozas nelkul. A 60as evek ota szeriaban kaphato, a
Citroen hidropneumatikus rendszererol van szo. A Nagy Nemet Autogyartok most
kezdik elhinni, hogy ebben lehet valami, igy a 100ezer euro feletti
arkategoriaban mar lehet is kapni. (A8, S600...) Akkor ez valodi ujdonsag?
>Mindenfele szenzorokkal lehet meg figyelni az esetleges balesetveszely
>lehetoseget es felkesziteni a benntlevoket, illetve az autot megprobalni
>biztonasagosan kiteriteni (kezdeti lepes latszik a Mercedesnel).
Magad is irod, hogy csekely 25millaert lehet olyan autot venni, ami tud
ilyesmit. Gondolatebresztonek: van egy olyan foldi jarmu, aminek az
uzemszeru sebessege mellett a fektavolsaga kb TIZSZERESE a vezeto altal
belatott utszakasznak. A jarmu husz-harminc eve szallit utasokat, eddig egy
balesete sem volt. TGV-nek, Shinkanzennek hivjak, mindegyik nagysebessegu
vonat. A TGV ervenyes sebessegi rekordja 515kmh, uzemszeruen 380kmh
sebesseggel kozlekedik. Ahol viszont csak 180nal beveheto kanyar van, ott
magatol lassit 180-ra, de nem 150re, hiaba szenilisebb a mozdonyvezeto.
A kozutakon a legtobb baleset forrasa a relativ vagy abszolut gyorshajtas.
Az utak mellett mindenfele infrastruktura huzodik, nem lehetne kiepiteni egy
rendszert, ami az autokat elore beallitott sebesseggel engedi/kenyszeriti
haladni az uton? A kovetesi tavolsagot siman tarthatna az auto maga, igy a
rafutasos balesetek is eltunnenek... A sebessegkorlatozo
bevezetese/kiepitese nem igenyelne bonyolultabb infrastrukturat, mint a
mobiltelefonia.+GPS. Auto adja a jelet: Autopalya nyomvonalan megyek,
visszajelben a szamitogep 130ra korlatozza a sebesseget. Ko:d, dugo,
baleset? Az adott szakaszon mindenki lassul 100ra, vagy meg lejjebb. Nem
olyan lehetetlen ugye? Egyaltalan: a vilagon szinte mindenutt max 130cal
lehet kozlekedni. Ahol nem, az vagy nemetorszag, vagy ut sincs... Megis
senki nem gyart olyan autot, aminek az uzemi vegsebessege csak 130kmh lenne.
Nem ereje megfeszitesevel, mint egy tuning-Trabantnak, hanem gazelvetellel,
mint egy 600as Mercinek a jelenlegi 250kmh.
>A motorok rovidtavon kapnak majd mindenfele jo kis szurorendszereket (ala
PSA
>eszecskeszuro). Hogy ez ne menjen a teljesitmeny rovasara a motorokbol ki
kell
>hzni ami meg bennuk van. Nem tudom mennyire lehet meg fejleszteni az Otto
es
>Diesel elvet, mennyire lehet novelni meg a hatasfokot. Itt forradalmi
valtozasra
A forradalmi valtozashoz ket dolog kell: 1.) eldobni az alternalo
dugattyuval energiat termelo belsoegesu szerkezetet, akar diesel, akar otto.
Az utobbi 30 evben a tisztan mechanikus karburatortol eljutottunk a full
elektronikusan vezerelt befecskendezeshez, katalizatorhoz, stb. Ettol
fuggetlenul egy 70es evekbeli 2literes Alfetta volt 130LE es evett 12
litert, egy mai 2literes Audi A4 FSI meg 150LE es eszik 8 litert. Az elobbi
motor gyartasi koltsege x egyseg, az utobbie 2,5x
Viszontegy 500 kobcentis allando fordulatu benzinmotor kepes elhajtani egy
generatort, amivel a villanymotort lehet hajtani. Mozdonyokban 40-50 eves a
technologia, csak a kozutra meg nem jutott ki. Pedig igy 100km-re lehet,
hogy eleg lenne 1 liter benzin is, a leheto legtisztabban elegetve (allando
fordulatra optimalva), de akkor nem lenne 300LE a kocsink...
Az Opelnek, a Fordnak VAN mukodokepes, uzemanyagcellas autoja (Zafira, ill.
Focus), ami tisztan hidrogennel uzemel, es vizet pufog ki. Honnet jon a
hidrogen? Elektromos arammal bontjuk a vizet. Honnet jon az elektromos aram?
Eromubol. Vizeromubol? Keves. Szeleromubol? Meg kevesebb. Arapaly-eromubol?
Szinte nincs is. Atomeromubol? Na ez mar jelentos hanyad!
Szenes/olajos/gazos hoeromubol? Ebbol jon a legtobb? Megujulo eroforrast
hasznal? Aaaaaa, dehogy. Tisztabb, mintha benzinnel autoznank? Ki tudja...
Szoval en ugy latom, hogy az embrisegnek az autot hasznalo resze a vesztebe
rohan, hiszen a gyartok szerint a "piac igenyei" szerinti autokat gyartanak,
vagyis eroset, gyorsat, es hogy ne legyen lelkiismeretfudalasunk, egy PICIT
kevesebbet fogyasztot, mint az elozo autonk volt. Mi meg orulunk neki, mint
majom a farkanak. :(((
Gyozzetek meg, hogy nincs igazam
Fogash
|
+ - | Auto jovoje (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello Mindenki!
Gyimesi Gabor wrote:
> Ihajja!
> Mas energia felhasznalasa (majd ha az olajlobbi megszunik, tehat nem lesz
> olaj).
Ezzel en egy kicsit kotozkodnek :-) Az egyeb energihordozok
felhasznalhatosagat nem az olajlobbi korlatozza. (Bar nyilvanvaloan nem
penzelik az ilyen jellegu kutatasokat.) A fo problem az, hogy "a
tudomany mai allasa szerint" egyedul az uzemanyag cella kepes olyan
teljesitmenyre, ami egy normalis auto uzemeltetesehez kell. Ezekkel
viszont az a baj, hogy platina elektrod kell bele, ami egyreszt nem
olcso (ez a kisebbik baj vele), masreszt a teljes platina keszletet
elfogyasztana nehany ev autogyartasa. Gozerovel folynak kutatasok a
platinaigeny csokkentesere illetve mas anyagu elektrodok
kifejlesztesere, de egyelore meg nincs gyakorlatban hasznalhato eredmeny.
Ha lesz, akkor tobb okbol is be fogjak vezetni, _legalabbis szerintem_.
Egyreszt, az auto ipar is eleg nagy falat, megvan a maga ereje annak is.
Masreszt, a jelenleg olaj _feldolgozasbol_ elo (nem is akarhogy elo)
cegek nem fognak ettol tonkremenni, mert at fognak allni az uj uzemanyag
(hidrogen) termelesere, forgalmazasara, amibol hasonlo merteku profitot
fognak szerezni. Harmadreszt, az olaj _termelo_ orszagoknak mar most
sincs igazan komoly sulya a vilagpolitikaban, ha meg megszunik az
olajbol szarmazo beveteluk, akkor meg ekkora sem lesz.
wrote:
> Sot: ahogy azt valaki mondta volt: a legjobb lenne egy hegyes tort a
> vezeto fele forditva a kormanyra szerelni es meggondolna mindenki,
> hogy mennyivel menjen...
Ez nagyon tetszik :-) :-)
Jo autokazast mindenkinek!
F
|
+ - | godor (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
At 02:31 2003. 01. 17. +0100, you wrote:
>a fovarosi kezelesu foutakon. A szemetseg most jon:
>szerinte ezeket normal tempoju, figyelmes autozassal
>siman ki lehet kerulni, inkabb csak eso utan veszelyes a
>dolog, akkor ugyanis nem lehet megitelni a katyu melyseget.
na igen, de mivel orokke paras az ido igy nedvesek az utak igy folyamatosan
nem lehet felismerni. Igaza van napsutesben szaraz uton fel is lehet
ismerni, kar hogy ilyen tobb hete nem volt es jopar hetig meg nem is lesz..
tegnapi statisztikam 1 olajtekno es 2 felni, mindezt kulonbozo lyukak
okoztak.. a normalis temporol annyit hogy a soroksarin az 55 szerintem nem
olyan vészesen sok, de hogy mikor 2. alkalommal arra mentem és figyeltem se
láttam a gödröt csak tudtam hogy hol van, ezért nem mentem bele..
Ant
Ant
|
+ - | Ocska aksi kellene (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Volt egy rossz aksim, de otthagytam a boltban,
ahol az ujat vettem -- most viszont pont kellene
egy, mert vilagitanom kene, amig kipucolom a
pincemet.
Nincs valakinel utban egy kidobnivalo rossz aksi,
amiben meg azert annyi elet maradt, hogy nemi
toltogetessel egy izzot el birjon hajtani?
Koszi szepen!
Sz.
(Kelenfold)
|
|