Bonzsur,
ismerve a magyar "keriteses-murvas" autokereskedok atlagmoraljat a
hasznaltauto-kinalat tupirozasaval, illetve a bunteto merteku regado-
sapot, erosen gondolkozom EU-s rendszamu (hobbi-) auto behozatalan-
hasznalatan.
Tudja valaki, mi ennek a konkret kriteruma/akadalya?
- kulfoldi bejelentett lakcim
- kinti rokoni fok
- itteni "szorozes"
Nem sajat nevre vennem, de meghatalmazassal (ld lejjebb).
A forumok (hvg, totalcar, fn) elegge egyfele mutatnak, ezert is mocorog
bennem a gondolat.
Idezet a fn.hu-rol (bocs, ekezetes)
"A hatályos hazai közlekedési jogszabályok szerint magyar
állampolgárnak és a tartósan, azaz 30 napnál hosszabb ideje
Magyarországon élő EU-polgár külföldinek is csak magyar rendszámú
kocsija lehet nálunk, sőt nem is vezethet külföldi rendszámú kocsit
(lásd a keretes írást). A külföldi cégvezetőkre, különösen az EU-
tagországokból érkezőkre kicsit rugalmasabb szabályok vonatkoznak,
mint a magánszemélyekre. Megengedik ugyanis, hogy egy uniós
tagállamban bejegyzett cég vagy szervezet vezetője, alkalmazottja az
otthon nyilvántartott autót Magyarországon is használja, de a
használat jogszerűségét - és persze a kötelező felelősségbiztosítást -
igazolni kell. Vannak tehát kiskapuk, sőt az EU-n belül ezek egyre
szélesebbek. "
Nyilvanvaloak a kotottsegek (biztositas - ez gyakran olcsobb, ado -
nem annyira halalos, vizsga - ez talan a szuk keresztmetszet, mivel
kiutazast kivan. De en 2-3 havonta jarok "ki", ugyhogy ez sem gond)
Ha van infotok, megkoszonom. Talan masokati s erdekel.
udv,
djtiszy
|
HalihĂł!
Egy ideje olyat művel a Fabiam (100LE, 1.4 16V, három éves), hogy ha
hidegen indĂtom Ă©s picit gyorsabban nyomom le a gázpedált, akkor egy
fél másodpercig semmit nem csinál a kocsi, majd mint akit seggberugtak,
hirtelen rántással (mintha lelépnék a kuplungról) elindul. De ez
nagyjából fél-egy percig tart, fokozatosan megszűnik a jelenség, két
perc után már egyátalán nem csinál ilyet.
Nagyjából tél kezdete óta műveli ezt az autó, januárban cseréltek EGR
szelepet, ugyanis motorhibát jelzett a műszerfalon az ECU, a fenti
jelensĂ©get pedig egyszerűen a tĂ©lnek Ă©s a mĂnuszoknak tudtam be
(csillaggarázsban áll a kocsi :). De tavaszodik, és nem szűnik a baj.
Két dologra tudok gondolni... vagy nem cserélték ki az EGRszelepet
(csak kitisztogatták), a problémát ennek a hibája okozta; vagy az EGR
szeleptől függetlenül volt mégvalami probléma a motorral. Mire lehet
ezek alapján tippeni?
--
http://www.enaplo.hu - Iskolai Információs Rendszer
Auth Gábor -=- FreeBSD 5.4 -=- http://bsd.lap.hu
+36-70/9400-341 -=- ICQ: 49179141 -=- Skype: authgabor
|