1. |
bravo 1.2-es alkatreszt keresek (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: magyar autopalyadijak (#1462) (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
3. |
Re: Dkadett vezmutengely (#1397) (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
4. |
Kadett valtoolaj (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
5. |
xenon?? (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: Xenon (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
7. |
Re: feneklemez (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
8. |
autopalya (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
9. |
xenon, 321 (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
10. |
veteran (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
11. |
xenon (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
12. |
M7 (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
13. |
autopalya (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
|
+ - | bravo 1.2-es alkatreszt keresek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
hi,
1.2-es bravo-hoz keresek gyertyapipat kabellel. a fiat szervizben
allitolag 26e-ert van komplett, olcsobban szeretnem meguszni. lenyeges
hogy 1.2-es, mert az 1.4-ese nem jo! esetleg tud valaki fiat autobontot
bp-en?
thx.
homer
|
+ - | Re: magyar autopalyadijak (#1462) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> 1) az M7-es me'g ingyenes?
Igen.
> 2) az M5-os regebben Lajosmizseig ingyenes volt, de egy tavalyi
> prospektuson mar az M0-stol fizeto. Ha igy van, mennyi a tarifa most
Hivatalosan igen. De nem hivatalosan el lehet menni Inarcsig, ahol az
OMV-kutnal lehet elhagyni a palyat. Kecskemet mindket iranyban hivatalosan
kikerulheto a palyan.
Ed
|
+ - | Re: Dkadett vezmutengely (#1397) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sor kerul ra, hogy kicsereltessem a par hete emlitett egyik-butyok-kopott
vezermutengelyt.
Fogash irta:
> Meretek: a hidrotoke mindig szelesebb, mint a butyok, raadasul excentrikus
> osszeallitasa miatt lassan forog es egyenletesen kopik. A himba (ha van)
> keskenyebb, mint a butyok, ezert a butykon levo nem teljes szelessegu kopas
> a himba nyoma. Mivel ez nem egyenletes, nem hezagolhato rendesen, ezert ad
> hangot.
Kicsit keskenyebb a kopas, mint a butyok, vagyis valla van.
Ennek tudataban milyen alkatreszekre lesz szukseg? A szerelo azt ajanlja,
csereljuk ki mind a 8 himbat. Plusz az ominozus szelep hidrotokejet. Csak
a hengerfej leszedesevel tudja cserelni a tengelyt, es a regi
hengerfejcsavarokat akarja visszarakni. Hagyjam? A motor 1.3s, tehat
nagyobb kompresszioju, ha ez szamit. Kell egy hengerfejtomites is persze,
szimmeringek a vezermutengely vegere a szerelo szerint nem.
Bonuszkerdes: akar azt is elkepzelhetonek tartom, hogy nincs
nyomatekkulcsa a hengerfejcsavarokhoz. Mi a teendo ez esetben (azon kivul,
hogy menjek mashova, de meg o" a legmegbizhatobb...)
Erdekes, hogy az alkatreszkereskedonel, amikor azt mondtam, bontott
tengelyt vennek, es csak a tobbit naluk, rogton 15% engedmenyt ajanlottak,
ha mindent ott veszek. Meg is gyoztek, de mekkora arressel dolgozhatnak,
ha igy is megeri nekik?
Ed
|
+ - | Kadett valtoolaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Szinte mar mindent kicsereltem az automon
mar csak a sebessegvalto olaj lenne hatra.
:-))))))
Hogy tudom leengedni az olajat, hol lehet
feltolteni es meddig kell feltolteni ? A hetvegen
voltam alatta, talaltam egy csavart a sebvalto oldalan,
de nem tudom ez-e az ... Cserelt mar olajat valaki
kozuletek ? Milyen tipusu olaj mehet bele ?
Elore is koszi mindent !!!
Istvan
Opel Kadett 1.8 GTE (5-ös váltó)
|
+ - | xenon?? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hallaj Kocsisok.
*a Xenon izzo elettartama meg
*kevesebb a hagyomanyosoknal /nem sokkal, jo a haladas, s folyamatosan megy
*tartalek meg ugyis van nalad
Hat nemtom Vili, szerintem ebbol flame lesz :-))
Tudtommal joval jobb elettartamu a hagyomanyosokenal, viszont ez a
"tartalek" erdekes lehet, egy altalanos juzer szvsz meg a rosszat
se tudja kivenni.
Megaztan az ara is n x 10.000Huf ahol n eleme a 4-9 intervallumnak. :-)
(sacc!)
A hagyomanyost meg be nem teszed a helyere...
Legalabbis en ilyesmiket olvastam, ha nem jo, majd kijavitjatok.
Udv
KZG
|
+ - | Re: Xenon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Feri kerdezte:
> Szerintetek mennyi egy Xenon ego elettartama?
Az elso intenziv mechanikus behatas bekovetkezesi ideje. (Tehat az elso
karambol, kulonben tuleli az autot)
3 hete voltam a Tungsramnal (GE) targyalni + gyarlatogatason, nagyon erdekes
volt. A D2R es D2S Xenon izzokat (egy fekete takarocsik kulonbozteti meg
csak oket) majdnem klinikai korulmenyek kozott gyartjak, profi gepesitessel,
vakuum alatti gaztoltessel, stb.
udv,
deejaytiszy
|
+ - | Re: feneklemez (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> > 4. Ekozben parhuzamos agon megepul a motor, a valto, ezeket kvazi
> > eloszerelik. Ez annyit tesz, hogy osszeepitik a motort a valtoval,
> > rajta a feltengelyekkel, kerekagyakkal, "golyalabakkal" (McPherson
> > rugostag, elsokerekhajtas). Ha van un. segedkeret (a kasznitol
> > gumibakokkal zajcsillapitas miatt elszigetelt kulon keret, ami a
> > motort-eroatvitelt hordozza), akkor arra remekul ra lehet csavarozni
> > ezeket.
>
> Na hat en ezt neveztem alvaznak. Ha nem ez a magyar szakkifejezes,
> elnezest... Franciaul chassis, azt tudom:)
A Chassis alvazat jelent, de a kepen a Mercedes ML sorozatu terepjaroja
latszik, ami NEM onhordo, hanem alvazas konstrukcio!
> Kepekben jobb lesz: alvaznak (meg feneklemeznek meg akarminek) neveztem
> az ami az itt lathato animalt kepen alul szerepel:
> http://www.mbusi.com/factory_assm_mar.html
> > erre van csavarozva minden (motor, futomuvek, stb). Az alvazasnal van
> > egy eros vaz, erre csavaroznak motort, futomuvet, es kulon leveheto
> > kasznit
>
> Szamomra az alvaz szo hasznalata nem jelentette azt hogy az adja a
> merevseget. Akkor viszont mi a chassis nem-alvaz-ertelmu megfeleloje,
> azonkivul hogy hasznaljuk magyarul is? Vagy nem is erre vonatokozott a
> "neeem"?
Pontosan.Akkor a tisztanlatasert:
Alvaz (chassis, Rahmen): adja a kocsi merevseget, lehet ra csavarozni
karosszeriat (body, Karosserie, Aufbau). Onhordonal akarhogy is nevezzek (az
usaban ez is lehet chassis, de helytelenul!), a karosszeria onmagaban merev.
Az onhordo kaszninal a kasznihoz csavarozzak a futomuvet, nem az alvazhoz. A
segedkeret (onhordo konstrukcional) gyakorlatilag a kaszni resze. Arra
szolgal, hogy a futomu rezgesei ne erjek el a teljes kasznit, viszont
egymashoz kepest fixek legyenek. Igy a keretre lehet masszivan csavarozni,
az meg gumibakkal rogzul a kasznihoz.
> A feluletkezelesbol kimaradt a "masztikolas" ami bizony nagyon
> fontos a jo tomitettseghez es raadasul ma meg nem is tudjak
> gepesiteni:))
Ha ez a tomitomasszas ragacsolas pl a sarvedo es a kaszni kozott, akkor arra
van robot, ill. az elemet megkenik, mielott felrakjak a helyere, igy az
anyagok kozott is van massza. A robot meg ugyanolyan kuka, mint a
szelvedoragaszto-felhordo.
Fogash
|
+ - | autopalya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
1) az M7-es me'g ingyenes?
Igen, a teljes felujitas utan akarjak bevonni a fizetesbe a matricas M1-M3
melle.
2) az M5-os regebben Lajosmizseig ingyenes volt, de egy tavalyi
prospektuson mar az M0-stol fizeto. Ha igy van, mennyi a tarifa most
(szemelygepkocsira)? Esetleg mar az M5-osre is jo a matrica vagy ne
almodjak?
M0-tol az elso kijaraton meg asszem le tudsz menni, (NEM BIZTOS! en mindig
vegigmegyek rajta). Fizetokapu eloszor 45km korul van (HUF 1820), utana a
vege (Kiskunfelegyhaza) elott 3km-rel (HUF 730). Ez az osszeg szgk, egyszeri
vegigmenesre ervenyes. Feher 5ajtos Opel Astra elore-hatra menet kozben
videoz (mindig!), foleg az elso kapu es Pest kozott.
3) az M1-esen, ha Becsbol jon az ember, hol a fizetokapu? A hatarnal?
Ugyanis a Rajka felol jovo 15-os uttal valo o:sszefe'su:le's utan 1-2
kilometerrel van (volt) egy nagy sa'pszedo" allomas. Esetleg
Becsbol jovet addig nem kell matrica? (Rajka fele jarok, ezert nem
tudom.)
M1-en a hataron kell matricat venni (1500Ft=9nap), az elso kijaratig ingyen
elmehetsz, ahonnet kotelezo a matrica, ott jol lathato TOLL/FIZETO feliratok
is vannak az utiranyjelzo tablakon. A dijszedo kapukat elbontottak, most
kamera van helyette ugyanott. Ez megnezi a rendszamot, es ha az
adatbazisaban nem szerepel a rendszama a "matricat vasarolt" rovatban, akkor
megy a level kb az eves matrica araval... (HUF 20k) Ugyanilyen van valahol
Bicske kornyeken is (ossz 2 ell. pont).
Trafi: Gyorig foleg a parkolok kijarataba all be egy kek Felicia, Gyor korul
feher Astra, Komarom Kisber kijaro utan a feluljaro mogott Astra, 73km-nel
a hidon Astra, Tatabanya Shell kut utani hidon szoktak allni, onnet Pestig
nemigen.
Fogash
CIMVALTOZAS ! ! !
A megszunt!
|
+ - | xenon, 321 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Szerintetek mennyi egy Xenon ego elettartama?
mivel nem izzoszal, elvileg orok. Gyakorlatilag semmi nem orok, de
tobbszorose a hagyomanyos izzokenak.
>Egy masik kerdes, az automata valton micsoda pontosan az 1, 2, 3 ? Hol kell
>ezeket a fokozatokat hasznalni ?
Ezt kivalasztva a valto nem kapcsol fel a max. fokozatig, csak pl. 3-nal az
1-2-3-at hasznalja, a 4 (esetleg5-ot) mar nem. Hasznalni akkor kell, ha
araszolsz valahol, es a valto mindig felkapcsol, aztan meg vissza, mert epp
a szabalyozasi hataron van. Elektronikus vezerlesu valtokon gyakorlatilag
felesleges.
Fogash
CIMVALTOZAS ! ! !
A megszunt!
|
+ - | veteran (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>hogy vannak-e specialis szabalyok a veteran autok hasznalatara (pl.:utirany
>engedely, stb.) vagy ua. mint a normal kocsikra.
a mai kresznek megfelelo ervenyes muszaki vizsgat kell tennie
(forgalomkepesseg muszaj), sulyadot ezekre (30 ev felett) altalaban nem kell
fizetni. Sok kedvezmenyt akkok kapsz meg vele, ha veteranvizsgaja van, azaz
nem csak a kaszni 450SLC (benne Brabus6.0V12), hanem meghatarozott %ig
eredeti cuccokbol all.
Fogash
CIMVALTOZAS ! ! !
A megszunt!
|
+ - | xenon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>Szerintetek mennyi egy Xenon ego elettartama?
>:)))) Ez nagyon fugg a hasznalattol, emiatt pontos erteket nem lehet ra
>mondani. Annyit tudok csak mondani, hogy a ki-be kapcsolgatas az izzok,
koztuk
>a Xenon izzok legnagyobb ellensege, illetve hogy a Xenon izzo elettartama
meg
>kevesebb a hagyomanyosoknal /nem sokkal, jo a haladas, s folyamatosan megy
a
>fejlesztes ez iranyban./
BIZTOS????????? A xenon egyaltalan NEM izzo, hanem ivkisules van benne, igy
a hagyomanyos (vagy akar halogen, szerintem ezzel keverted ossze, mert a
xenon is egy halogen gaz) izzokkal ellentetben nem tud elszakadni benne az
izzoszal.
>De sokkal erosebb a fenye a hagyomanyosnal, elettartama evekben merheto
ennek
>is, tartalek meg ugyis van nalad.
A vadi uj Toledoban az egyik tompitott izzo 24ekm-nel, a masik 38ekm-nel
adta meg magat. A kocsi most 10 honapos, es egy lampakapcsolassal ritkan
megy 100percnel kevesebbet. (napi 2 kapcsolas)
Fogash
CIMVALTOZAS ! ! !
A megszunt!
|
+ - | M7 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
szerintetek miert van lezarva a teljes M7-es Siofok es Zamardi kozott? Ez az uj
felautopalya, amit nagy sebbel-lobbal atadtak a valasztasok elott. Mi a
,
ha most a regi es az uj oldalt is le kellett zarni az epitesek miatt? Nem lett
volna egyszerubb addig nyitva hagyni a regit, amig az uj _valoban_ el nem
keszul? Nem igazan erdekel, ha egy politikai ero rengeteg penzt elkampanyol, de
ezzel a dontessel emberek tizezreit szopattak halalra most hetvegen (is) a saja
t
onos celjaik erdekeben.
udv,Akos
|
+ - | autopalya (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>1) az M7-es me'g ingyenes?
Igen, de gyakorlatilag vegig le van zarva a jobb palya, a bal palyan halad a
ketiranyu forgalom. Ezeken a szakaszokon 60-as tabla van. Aligatol Zamardiig
(szinen lezart jobb palya) szinte vegig 80-as tabla.
Udv,
Zotya
|
|