1. |
Re: Saxo (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
2. |
Cost effective computer training (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
3. |
Nissan Sentra (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
4. |
Egy eve tortent. ( off ) (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
5. |
Korforgalom kormanyfordulat... (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
6. |
ABS fekezes (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
7. |
Japan auto (mind) |
37 sor |
(cikkei) |
8. |
E: Astra G 3500 km-el. (mind) |
6 sor |
(cikkei) |
9. |
va: Re: forro motor inditas (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
10. |
va:: Ford Transit hutoviz problema (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Bosch generator (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: Saxo (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
most nem emlexem, van-e Saxoja a listan valakinek.
Mindenesetre: az egyik legmegbizhatobb francia auto,
statisztikak es ismerosok szerint is. A Peugeot 106-ost is
termeszetesen ide sorolom, ugyanazon a gyartosoron keszul
ui.
Nezesd meg a futomuvet, az eleg gyenguci (gombfejek,
lengokarok). A motor takarekos, de ha klimat akarsz,
felejtsd el az 1.1-est. Az is jo, de CSAK varosban,
egyebkent nagyon erotlen. Az 1.4-es motor 8szelepes, 75
loeros, es remek kis raketat csinal az autobol. Az 1.5-os
dizel (szivo) hosszutavu ehezomuvesz, batran vallalhato,
mint az 1.1-es benzines alternativaja. Nekem a futomu
kicsit billegosnek hatott, de felfoghatjuk kenyelmesnek.
Belseje eleg fekete, de ez mar tenyleg izles kerdese. Hatso
ules elfoglalasa 10 percnel hosszabb idore buntetes, bar
inkabb ugy kell felfogni, hogy a tamlat elore kell donteni
es akkor jo nagy a csomagter :-)
Ebben a kategoriaban esetleg tudom ajanlani a Twingot is,
mar az ujabb D motorral (96 utan). Teny, hogy ez sokkal
jobban tartja az arat.
Bar Saxoban a filing a VTS-nel van :-) 1.6 120LE. Kicsi
Bomba...
udv,
djtiszy
|
+ - | Cost effective computer training (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
--Boundary_(ID_SO+MWDkHvxI4YaC6HMbULQ)
Content-type: text/plain
Content-transfer-encoding: 7BIT
Check out ABC University's online computer training courseware.
Get access to certification classes for 1 year for as low as $125.00
per year.
Learn Word, Excel, Unix, Oracle, Java, or Networking for pennies a day.
Take Free classes
http://www.wbcnet.net/signon1.htm
Check out course catalog
http://www.wbcnet.net/dpec/webpromo/catalog/contents.htm
Visit ABC University:
http://www.abc2learn.net
--Boundary_(ID_SO+MWDkHvxI4YaC6HMbULQ)--
|
+ - | Nissan Sentra (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haliho!
Fent emlitett 1.6-os, 87-es amerikai gepcsodat nagyon ciki megvennni 250-ert? A
llitolag full felujitott, 5 litert fogyaszt, de a lokharitok bibisek. Szal epp
ocsoert keszultem kocsit venni, de mi a franc van akkor, ha mondjuk osszetori v
alami allat a visszapillantomat, vagy egyeb nem-motorikus nyug lesz vele? Honna
n a banatbol szerez az ember hozza alkatreszt? Bontos Bela szerint nagyon gaz i
lyet megvenni, pont mert nincs hozza semmi. Szerintetek erdemes kockaztatni? Ve
gul nem Pesten hasznalnam, kevesebb az eselyem ra, hogy szetganyoljak... Na jo
ez nem biztos.
Jo lenne, ha irnatok tobben velemenyt. Aztan szurok. Cimem:
.hu
Csa! G.
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 213.163.8.17)
|
+ - | Egy eve tortent. ( off ) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles
Sziasztok autosok.
Mivel keves a level ezen a listan egy kicsit visszatekintek egy evre
visszamenolegesen.
Egy evvel ezelott volt a Tusnadi HA - s talalkozo amikor megismerhettem az
Erdely - ben elo listatarsaimat, Fekete Zoltant, A - Gobet es Martonos
Robertet. Gobe :-) ! Fenyokivonatod a polcomon, amikor ranezek mindig te
jutsz az eszembe :-) Ladaddal mi van ? Fekete Zoli varlak Pesten jelentkezz.
Robi ha olvasod a HA - t valoszinu, hogy novemberben megyunk Kolozsvarra, ha
minden igaz. Kerlek benneteket, hogy a megvaltozott mobilszamotokat maganban
kuldjetek el legyszives. Nagyon koszonom ismet az idegenvezetest
reszetekrol, gyonyoru alpesi tajakon vezetett az utunk. Kulon koszonom Dr.
Foszto Denesnek, hogy egy kis kiterovel nezzem meg a szulofoldjet.
Autosok !!!!
Mikor lesz ismet HiX autos talalkozo ??? Nagyon hianyoztok. Eloben is jo
lenne latni benneteket es feltett autoitokat.
Udvozlettel: Frigyes
A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
Skoda 120 L
HiX matrica , elso ajto legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato..
|
+ - | Korforgalom kormanyfordulat... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Haho !
:> korforgalmakban: minimum 180 fokot kell a kormanyon
:> tekerni (+-720 fok a max.), de van 450 fokos kormanyallasu
:> korforgalom is (egy iparparkban, ahol a madar sem jar).
Huha, ilyen sokat kell tekerni a Corsa-ban ?
Jomagam pont Corsat nem vezettem, bar Opelt eleg sokfajtat..
(Omega, Rekord, Vectra, Astra)
Nalam egy korforgalom eseten a jellemzo a 45-60 fok, de az
enyhebbeknel akar csak 30 fok az elforditas szoge.
Van egy-ket nagyon bena korforgalom, ott 90 fok is elofordul.
Nalam egy derekszogu kanyar olyan 120 fokos elforditas.
Rendes esetben 180 fok koruli, vagy annal nagyobb szog
csak tolatasos beallasnal, vagy uton megfordulasnal tortenik.
Erzesre nekem nem is linearis a kerek/kormany elfordulas.
Kozepen kisebbet mozdul a kerek, kitekerve egyre nagyobbat
fordul adott kormanyfordulatra.
Lementem az autohoz pontosan ellenorizni, nehogy hulyeseget
irjak. Nalam a teljes elfordithatosag hatara a kormany
kozepallastol +/- 1.5 fordulat. Ez 360+180=540 fok.
Mar ha 360 fokot forditok, akkor az auto szinte helyben fordul,
a maradek 1/2 fordulat mar nem szamit olyan oriasit.
Szoval nekem egy 450 fokos korforgalom olyasmi lenne,
mintha egy felmosovodrot kellene megkerulni szorosan... :-)
Nem is gondoltam volna, hogy az autok kozott ekkora elteres
lehet a kormanyattetelben es technikaban.
Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
|
+ - | ABS fekezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Fogash irta:
:> En ha beulok egy idegen autoba, az elso, hogy meg
:> a parkoloban ovatosan rafekezek egyet, hogy legyen
:> pedalerzetem. Nehogy utkozben kelljen a kormanyt lefejelni,
:> vagy epp az elottem allonak nekimenni, mert mas fekhez
:> szoktam...
Maximalisan egyetertek. Nem reg kiprobaltam egy ismerosom uj PUG 307-eset. A pa
rkoloban lassan gurulva raleptem a fekre azzal az erovel, amit az Astranal megs
zoktam es ha nem vagyok bekotve, tuti lefejeltem volna a szelvedot. A negy tarc
safek kicsivel jobban fogott, mint az Opel fekjei. Jo, hogy nem a forgalomban k
ellett megtapasztalnom ezt a tenyt.
KZoli
|
+ - | Japan auto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
>> Nem tudom mennyi ido kell meg Mo.-n ahhoz, hogy
>> megertsek az emberek, hogy a japan alkatresz nem
>> feltetlenul draga! Ugyanugy van bontott, utangyartott
> Es ha azt is szamitasba veszem, hogy jopar alkatreszt
> a japan tipusokhoz is gyarthatnak mar Europaban.
> Akkor mitol is lnne olyan draga?
Azert ne essunk at a lo masik oldalara. Ugyanazon a
szinten, ahol a koreai eleve sz@r, az olasz rozsdas, a
nemet a minosegi, japan a fapados, draga de megbizhato -
ott mindez igaz. Altalanositani marhasag. Viszont eleve
megcafolni az egeszet is az... Mindennek van valahol
valosagalapja. Hany japan autora vettel mar alkatreszt? En
par dolgot akartam csak a Corollara (nem fapados, csak
eppen a kozponti zaron kivul semmi nincs benne :))),
kellett a motorszam, karosszeriaszam, de meg ez alapjan sem
tudtak 99-ben megmondani, hogy milyen kutyu kell oda. Sot,
meg a tipus azonositasaval is gondjaik voltak, eskudoztek
nekem, hogy 90-ben nem volt 77 kW-os 1.6 GLi. A 89-93
kozott gyartott Corollakra valami 18-fele volt ugyanabbol
az alkatreszbol, raktaron egy sem. Ha ok rendelik, draga,
utangyartottbol rizikos - melyiket rendeljem. Egy masik
alkatresz 1.6 Carinabol kerult bele, Corollasat nem
talaltak, de ez is jo, mig fekbetetek ha jol emlekszem 88-
as Startlet betetek, 1.6 Corolla az ATE katalogusban nem
volt. Olyat meg, hogy elektromos ablakemelo eleve
elfelejthettem, mert utangyartva nem letezik, univerzalis
szirszart meg nem akartam venni. Aztan kaptam ismerostol
ajanlatot, hogy 1 ev jotalassal eredetit szerez bele
36+36000+munka lett volna... Koszi, inkabb nem.
Tehat meg egyszer: a japcsi alkatresz nem kotelezoen draga.
Picit problemas idosebb autoknal, mert egy szeria keszulhet
akar 18 kulonbozo jeladoval.
Cs.
|
+ - | E: Astra G 3500 km-el. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Elado Opel Astra G Comfort 1,4-16V (90LE) 5 ajtos, metálzold, sok extraval
(ABS, klima, alufelni, futheto motoros tukor, kozponti zar, dupla legzsak,
el.ablak, RDS kormanykerekrol vezerelheto radio-magno, kodlampa ). Az auto 1
eves, szinte szalon allapotu, 3500 km-t futott, sérulesmentes. Iranyar: 3,5
MFt. ( Uj ara kb. 4,5 MFt.)
Erdeklodni: , vagy 06 20 9429-713
|
+ - | va: Re: forro motor inditas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
SzaboZE kerdi...
> Ritkabbat a gazpedallal hogyan?
A hogyanra volt mar valasz. Ugy, hogy inditas elott lassan
benyomod padloig a gazpedalt es ugy inditozol. Azt, hogy akkor mi
tortenik - leirtuk mar tobbszor. Kicsit hulyen erzem magamat,
mert csak ismetelni tudnam, amit az elmult heten irtam.
Probakeppen kerdezz ra karburatoros ismeroseidre (talan meg akad
olyan madar) es allitom, hogy jo resze nem hallott a modszerrol.
> Itt injektoros autorol volt szo!
Hagyd mar ezt az injektort. A technika csucsara fejlesztett
karburatorok utan mit gondolsz milyen injektorok es milyen
szamitogepek kovetkeztek ? Amirol en beszeltem, az egy 95-ben
gyartott, de a 80-as evek vegen fejlesztett kozponti
befecskendezesu auto, fakerekes szamitogeppel.
Szo - mi szo, az ugyanugy indul forro motorral, mint egy
karburatoros.
> Gyozott a technologia! :))
Nem a technologia, hanem a technika. Viszont minden fejlesztesnek
van egy pillanata, amikor a termek mar(!) eladhato. Ha gatyazol
es nem nyomod a piacra a portekadat, akkor meghaltal. Kozben
persze fejleszted tovabb.
--
Meszaros Geza
|
+ - | va:: Ford Transit hutoviz problema (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Menet kozben teljesen normalisan mutat a vizhofok jelzo de abban
>a pillanatban amikor leallitom a motort felforr a viz és a
>kiegyenlito tartaly on keresztul vagy 2lit. kifolyik a tulfolyo
>csovon.
Most szurt csak szemet a dolog.
Milyen tulfolyo csovon ?
Szereny tudomasom szerint zart hutorendszere van. A kiegyenlito
tartaly sapkajaban kell lennie egy biztonsagi szelepnek, ami x
nyomas felett nyit csak ki. A zart (tulnyomasos rendszer)
lenyege, hogy a viz forraspontja eltolodik akar 115 Celsius fokra
is. A hutoviz felmehet 100 fok fole es meg nem forr. Ezzel a
modszerrel tudtak a motor uzemi hofokat feljebb emelni.
Zoldalma irja...
>Hasonloval szorakoztatott a sajat autom (igaz, nem Ford es nem
>Transit :-) Mint kiderult, a kiegyenlitotartaly sapkajaban levo
>rugo oregedett el
Nagyon konnyen meglehet.
Ha szar a szelep es nyitva van, akkor nincs (vagy nem megfelelo)a
tulnyomas a hutorendszerben. Jot mutat a muszer, jo helyen is van
a vizhofok, csak sajnos 100 fokon forrni fog.
Miert nem forr menet kozben ? Mert lehet hogy a menetszel miatt
csak 99 fokos. Leallitaskor megszunik a keringetes es a forro
motor 99-rol megemeli 100-ra - oszt forr mint a barom.
Nehogy az legyen, hogy csak tessek-lassek van ratekerve a
sapka, mert a bugyinkba kotrunk :-)
--
Meszaros Geza
|
+ - | Re: Bosch generator (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Az nem jarhato ut, hogy a doglodot kiveszed?
>Most nem Bosch van benne, sajnos.
Mint lehetseges 8. szamu megfejtes:
Ha a szerviz raktaraban csak Bosch van, akkor egy szar Bosch kell
helyette. A szerelo kiveszi az ujat a raktarbol, leadja a regi
rosszat es az egeszet leszamlazza nekem, aki cegautot viszek a
szervizbe. (vagy egy garancialis kocsira rairja) Az enyemben nem
cserel semmit, en vagy eszreveszem es kinyomom a szemet, vagy
marad neki fusiban, egy ertekesitheto generatora.
Rossz Bosch + 30 rugo = vadi uj Bosch generator.
10-bol 1 cegautoval es a hozza tartozo fasz urvezetovel ezt el
lehet jatszani. Lehet, hogy meg jobb is az arany. :-(
--
Meszaros Geza
|
|