1. |
Re: automata valto (mind) |
47 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: Re: automata valto (mind) |
54 sor |
(cikkei) |
3. |
Uzemanyag huto (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: automata valto (mind) |
25 sor |
(cikkei) |
5. |
re: osregi sulyado (mind) |
21 sor |
(cikkei) |
6. |
Re: automata valto (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
7. |
re: re: Re: automata valto (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
8. |
re: automata (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
9. |
re: teliguma melegben (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
10. |
Your Pharmacy yl (mind) |
1 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: Uj Swift vagy mas... (mind) |
42 sor |
(cikkei) |
12. |
elado felni (mind) |
17 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: automata valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok,
>Komplikaltabb: Dobd ki a valtot es tegyel bele manualisat egy bontobol.
Folteve, hogy hozzaferheto, bar az S70-esnek van manualis valtozata is.
De a pl. Merci es a BMW sok olyan szeriat gyart amelyet manualis
valtoval nem is forgalmaznak.
>Nem ertettem meg meg egyaltalan mire jo egy automata valto
Nagyon sok elonye van annak is, csak meg kell tanulni hasznalni. Nem
mondom, hogy konnyu, nekem tobb mint 20 evig csak manualis autot
vezettem, de Akoshoz hasonloan nem tudtam ellen allni egy olyannak, ami
strapabiro, jol felszerelt, es elegendoen nagy harom gyerekhez hosszu
utakra, mit ad isten automata. Fel ev utan azt mondtam, nem cserelnem
vissza manualisra. Ha raerzel az autora a gazpedallal ugyan ugy
szabalyozhatod, mintha manualis lenne, altalanos kozlekedesnel pedig nem
kell vacakolnod a kuplunggal es a valtoval. Egy biztos, dragabb, es
tobbet is fogyaszt, de csak akkor, ha nem vigyazol. De ez utobbi sem
feltetlenul kell, hogy igaz legyen, a Mercedes az uj A sorozatot olyan
automata valtoval szallitja, ahol az elektronika folyamatosan allitja az
attetet, tehat nem fix fokozatok vannak. Ket allasa van, a standard,
ahol a vezeto vezetesi stilusanak megfeleloen valt, mig a comfort, ahol
az adott sebesseghez keresi meg a legalacsonyabb fordulatot a gazdasagos
uzemeleshez. Meg nehany ev es az ilyen altalanos lesz mas automarkaknal is.
>Felreertettel, nem akarom hogy visszavaltson kisebb gazra, hanem hogy
>ha koveret nyomok neki akkor valtson vissza fuggetlenul attol, hogy
>elotte mennyire nyomtam neki.
Megteszi, ha elotte egy pillanatra teljesen vissza veszel a gazbol, majd
hirtelen tobb gazt adsz, mint elotte volt. Nem csak, vagy elsosorban nem
a gazpedal allasat figyeli az elektronika, hanem azt is, hogy milyen
gyorsan jatszol a gazpedallal. Az enyemnel erzekeli a terhelest is, ha
adott sebesseget tartva az ut el kezd emelkedni, akkor ha szukseget
latja, alacsonyabb fokozatba kapcsol. Mellesleg nem tudod szabalyozni a
fokozatokat kezzel? Nalam a muszerfalon van egy visszajelzo, D allasban
mind az ot fokozatot hasznalja, da a valto kar oldaliranyu mozgatasaval
be tudom allitani, hogy hany fokozatot hasznaljon. Ha barmilyen okbol
lentebb akarok menni, akkor balra tolva, (tolem el, ha jol sejtem a tied
is jobb kormanyos) szepen veszi vissza a fokozatokat, akar egyesig is
vissza mehetek. Jobbra huzva pedig emeli. Tehat hirtelen visszvaltasra
ket lehetoseg van, jatek a gazpedallal, es lentebb venni a fokzatot
manualisan. Az S70 nem egy oreg joszag, valahogy tudnod kellene
befolyasolni ha mast nem is, de azt, hogy hany fokozatot hasznaljon.
Udv: Laci
|
+ - | Re: Re: automata valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Nem ertettem meg meg egyaltalan mire jo egy automata valto
Nem olyan rossz dolog az. Kicsi motorok eseten (2 liter alatt) en sem
szeretem mert sokat levesz az amugy is gyenge motor kepessegeibol.
De egy dogosebb motororral (2,5 liter flett) szerintem egesz jo.
Forgalmi dugoban valo araszolasnal nagyon kenyelmes tud lenni.
>>Be kell allitani, vagy egyszeruen huzd szorosabbra es akkor
>>kisebb gazra is visszavalt.
>Felreertettel, nem akarom hogy visszavaltson kisebb gazra, hanem hogy
>ha koveret nyomok neki akkor valtson vissza fuggetlenul attol, hogy
>elotte mennyire nyomtam neki.
Nem ertettelek felre. Neha eleg furcsa dolgokat tud muvelni a rosszul
beallitott sebvalto bowden, ugyhogy nem art megnezni es beallitani.
>>2. Kick-down kapcsolo valoban mukodik? (vezetek szakadas, egyebek).
>Ez viszont jo otlet, hogy tudom ellenorizni hogy valoban mukodik-e ?
A sebessegvalto vezerlo modulbol ki kell hizni a csatlakozot, majd
a kick-down switch erintkezoin egy ohm-merovel ellenorizni hogy
kapcsol-e a gaz teljes lenyomasakor. Ehhez erdemes szervizkonyvet
es/vagy kapcsolasi rajzot beszerezni. Mindez a www.alldata.com-on
megtalalhato, igaz, fizetni kell erte, de szerintem megeri.
>>Nem hiszem hogy hazilag egyszeruen be lehetne barkacsolni.
>Ha vmilyen zsinorrol le lehet szedni a jeleket, akkor esetleg
>nekiallnek.
Hat, legrosszabb esetben a valtoban levo elektromagneses szelepekre meno
vezetekek allapotabol ki lehet kombinalni egy kis logikai
aramkor segitsegevel. Kerdes, hogy mennyi idod van ezzel jatszadozni.
>Felejtsd el oket, mert kapasbol ki fogjak cserelni az egesz valtot.
>Eddig terjed a szakertelmuk.
Igen, tapasztaltam :-(
>Kulonben az ABS egyik fo elonyet abban latom, hogy nehezebb kockasra
>fekezni a gumit, meg asszonypajtast is mentette mar meg parszor az
>arokparttol, persze az okorkodeshez nem art ha kikapcsolhato.
Hat, nem tudom. Biztos hogy ettol kopik kockasra a gumid?
Ha nincs ho/jeg, akkor en egy evben talan otszor fekezek akkorat
hogy az ABS belepjen. Ahhoz hogy a gumi kockasra kopjon sokkal
tobb veszfekezes kellene (ABS nelkul).
Kisebb, konnyu feneku autok egyebkent hajlamosak igy
koptatni a gumit, egyszeruen
abbol kifolyolag hogy konnyu a fenekuk es ezert hajlamos a kerek kicsit
fel-le ugralni (legalabbis nekem ezt modtak a gumisok).
A megoldas az hogy gyakran kell cserelgetni az
elso/hatso kerekekeket (annak idejen mikor kis kocsim volt en kb. 8-ezer
km-enkent csinaltam.
Udv,
Gigi
|
+ - | Uzemanyag huto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Vettem egy Mercedes E320-ast (124-es kaszni). Nezelodok a motor terben,
es azt veszem eszre hogy a legkodicionalo hideg csoaga egy kis hocserelon
at huti a motorba juto benzint. A szerviz konyv errol nemes egyszeruseggel
annyit mond hogy "fuel cooler".
Meg tudna nekem valaki mondani hogy mire jo ez?
Udv,
Gigi
U.i.: Kezdek rajonni miert kerul egy Mercedes ketszer annyiba mint
mas autok...
|
+ - | Re: automata valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Ha vmilyen zsinorrol le lehet szedni a jeleket, akkor esetleg
> nekiallnek.
Az a kerdes, hogy ez a valto hidromechanikus, vagy elektronikus
vezerlesu? Ha elektronikus, akkor valoszinuleg "kinyerheto" a szukseges
jel. A mechanikusnal ez remenytelen. ( legalabbis hazilagosan)
> nem akarom hogy visszavaltson kisebb gazra, hanem hogy ha koveret
> nyomok neki akkor valtson vissza fuggetlenul attol, hogy elotte
> mennyire nyomtam neki.
Ha mar ugy is szeretsz kezzel valtani, kapcsolj vissza kezzel, akkor
biztosan visszavalt.
> Szerintem az osszes kezzel kapcsolhato automata kiirja kezi
> uzemmodban (a legutobb egy volvo S60-ban lattam ilyet)
A variomatic (fokozatmentes automata) kivetelevel minden automata valto
kapcsolhato kezzel is.
> ..es a sebesseg akkora hogy a kerekek meg sem nyikkannak csak a kocsi
> meg en bolintunk egy hatalmasat.
Azert probald kerulni az ilyeneket, az a rogzito szerkezet nem annyira
drabalis, hogy sokaig birja ezt.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: osregi sulyado (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
A szabalyos eljaras szerint, az autot veglegesen ki kellett volna vonni
a forgalombol, majd 30 napon belul ezt bejelenteni az onkormanyzat
adoosztalyan. Miutan ezt valoszinuleg nem tetted meg, most ertek utol,
mert mara epitettek ki a szamitogepes nyilvantartast, ami kapcsolodik a
BM nyilvantartasahoz. Ha a BM adatbazisaban benne van az autod, akkor
automatikusan megkapja az erintett onkormanyzat az adataidat, es kivetik
az adot. Ma mar ezert nem kell be, vagy kijelenteni az autokat az
adoosztalyon. Minen evben a kozponti adatbazis alapjan vetik ki az adot.
Elso lepeskent menjel be az adoosztalyra, es mond el nekik az egeszet,
ok valoszinuleg tudjak a megoldast is. Azt nem allitom, hogy nem fognak
megbirsagolni, mivel vetettel az adoszabalyok ellen, de sok mulhat a
_joindulatukon_!!
A forgalombol kivonas dija 1750Ft, de sok onkormanyzat, foleg a
ketutemuek eseteben ettol is eltekint, vagyis dijmentes a _vegleges_
kivonas.
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: automata valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Meg a Citroen XM is tudja :-) De biztos vagyok benne, hogy mas autok
> is tudjak, nem nagy kulonlegesseg.
Nem tudom, hogy az XM mit ir ki, de az automatas autok tobbsege a
valtokar helyzetet jeleniti meg a muszerfalon. Gyanitom, hogy Akos azt
szeretne tudni, hogy adott pillanatban melyik fokozatban van a valto.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: re: Re: automata valto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Az automata valto eddig nekem sem volt a szivem csücske, de aztan minap mentem
egy hosszabbat baratom uj Octaviajaval, amiben 1.9 TDI motor, es 6 sebesseges D
SG valto van.
Csak szuperlativuszokban tudok beszelni rola, finom, csendes, jokor valt fel es
le, es szinte eszrevetlenul.
Es ami a legfontosabb, az egermoziban kiirja, hogy hanyadik sebessegfojókozatba
n vagy :-)
Koli
|
+ - | re: automata (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
Akos:
>Meg mindig valto.
>Ha eppenhogy gurulo autonal a valtot P allasba nyomom, akkor rongalok
>valamit azonkivul hogy lefejelem a kormanyt ?
>Mar nehanyszor rajtakaptam magam, hogy ezt teszem, ha sietek (azaz P
>mielott meg teljesen allna a kocsi).
Sajnos magyarazattal nem tudok szolgalni, de a (mu)szakik a lelkemre
kotottek, hogy alljak meg rendesen valtas elott. Neha en is R->D -nel
hatragurulas kozben huzom at, es meg gazt is adok. A rantas biztos nem
hasznal, csak a borsofozeleknek (annak se tulsagosan)
tiszy
|
+ - | re: teliguma melegben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
>>(M0->M3 Miskolc fele) NAGYON nehezen birja (az orra maszik kifele,
>
>2/b->m3 akart ez lenni ugye Tiszy? :) jo amugy az m3->2/b is ;) vagy a
>2/b<->2/a
Igen, a 2/B. csak en (is) 10 eve remenykedem, hogy NEMSOKARA M0-as lesz...
:-)
|
+ - | Your Pharmacy yl (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Want a cheap Perscriptions? http://www.ppeq.com/
|
+ - | Re: Uj Swift vagy mas... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hi,
>de foleg az olyan reszletek erdekelnenek, amikrol egy magamfajta "amator" nem
>biztos hogy tud, pl. hogy vegigjarjak-e tobb markakereskedest (uj auto eseten)
,
Szerintem érdemes. Eddig ketszer vettem uj autot, mindkétszer tobb helyrol is
kertem arat. Nem nagyon szeretek alkudozni, de arra a kerdesre, hogy:
-Mit tud ajanlani, hogy itt vegyek autot es ne mashol?
Mindig ajanlottak kedvezmenyt v. plusz extrat.
>(Mivel uj auto eseten jo lenne Casco is, megkerdeztem a kereskedot, hogy azt k
i
>intezi, ok, vagy en is intezhetem? Azt mondja, en is intezhetem, de ezt a bank
>nem szereti, meg nekik kulonben is eleg elonyos szerzodesuk van a ... Biztosit
>oval, ezert jobb ha rajuk hagyom.)
Az hogy a bank mit szeret meg mit nem, az az o dolga. Ettol meg te
nyugodtan valassz olyan biztositot ami neked szimpatikus. Az emlitett
elonyos szerzodes valszeg csak nekik elonyos, neked meg legfeljebb
mindegy. Ha eleve casco-s reszletfizetest valasztasz szamolj azzal
hogy azt a futamido vegeig fizetned kell.
>Persze, gondoltam, hogy nem 10 forint, de hogy 60 ezer?
Hát igen. A jarulekos koltsegekrol jol faggasd ki a kereskedot nehogy
a fizetesnel deruljon ki hogy pl. meg +regisztracios ado. Hozzateszem,
hogy ez ugyben nekem nincsenek rossz tapasztalataim.
Hasznaltautorol:
A hasznaltauto hitellel sztem csak ovatosan. Rosszabb feltetelekkel tudsz
hitelt felvenni es ugyanugy mindennel szamolnod kell mint az ujauto hitelnel
(ha nem tudod fizetni.. ha összetörik.. stb.) Azt kell meggondolni hogy mennyi
az a hitelosszeg amit biztonsaggal be tudsz vallalni es ha abba belefer egy uj
auto akkor en azt valasztanam.
A'kos irta:
>Szerintem a legjobb ar/ertek arany egy keveset futott 3 eves koruli
>autoe.
Ez igaz, de csak ha kp.-val fizetsz. A hitelkonstrukciok hasznalt autora
az ujhoz kepest nagyon kedvezotlenek.
Üdv:
Johnny
Xsara Break Hdi
|
+ - | elado felni (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
hatha valakinek pont itt van szuksege ilyesmire:
van 4db 7"x15"-os alufelnim, 5*120-as osztokorrel (pl. BMW, nehany
kisbusz), sokkullos, amit szeretnek eladni. Gumi ugyan van rajta, de mar elegge
gatyak, a kopasjelzot mondjuk meg egyik sem erte el. Egyik-masiknakf foleg a
hatuljarol elkezdett lejonni a bevonat, de szerintem nem veszes, meg
ujra is lehet szintereztetni.
18e-et gondoltam erte, vagy elcserelheto szinten 4db 5*112-es
alufelnire. Ha valakit erdekel, maganba tudok kuldeni kepet.
--
udv,
IVICZ Laszlo
az igazi cimem: LLAT .kukac. AUDIKLUB .pont. HU
|
|