1. |
Fekezes (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
2. |
7 szemelyes egyteruek (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
3. |
Szia Csaba! (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
4. |
re: fek + ford (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
5. |
Re: ford markaszerviz (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
6. |
fekezes (mind) |
66 sor |
(cikkei) |
7. |
fekfolyadek csere (mind) |
13 sor |
(cikkei) |
8. |
Re: szerviz (mind) |
48 sor |
(cikkei) |
9. |
golf, uj tema, fek (mind) |
46 sor |
(cikkei) |
10. |
Fektarcsa feluvegesedes (mind) |
11 sor |
(cikkei) |
11. |
Re: fekek (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
12. |
Otlet? (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Fekezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Gabor!
>>Nem pedig azzal foglalkozni, hogy minel hamarabb, minel tobb turnust
>>lezavarni nagy haszonnal a konkurencia ala rakva.
>
>Marketing, biznyisz, penzhajhaszat ... ismeros fogalmak ? :-)
Igen sajnos...
Mondom azert, hogy sajnos, mert masoknak (nekem szerencsere szemelyesen nem
es ezt lekopogom) ezek kapcsan ismeros fogalmak a: tragedia, gyasz, banat.
:-(
teeby
|
+ - | 7 szemelyes egyteruek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szia Gabor!
En a Hyundai Trajet egy peldanyaban utaztam.
2.7 V6 benzin, nagyon kulturalt hangja volt, az utasterben a zaj meg 140-nel
is alig eszreveheto.
Vezetni nem vezettem, de utaskent ereztem, amit mar tobben is irtak itt a
listan. Megpedig az automata valto kevesbe simulekony kapcsoplasat, ami a
keleti tipusokra jellemzo. Habar nem olyan drasztikus, mint mondjuk egy itt
elhangzott Mitsubishirol szolo velemenybol kovetkeztetni lehet.
A csomagter termeszetesen atlagos meretu, ha mind a 7 ules funkcional. HA
csak 5 ules, akkor viszont eleg tagas.
Az auto 5 ajtos. A hatso ket szelso ules eloredontheto, es csusztathato is
(nem a 2 leghatso).
Kulturalt anyagok, jo uttartas, a tulajdonos szerint megbizhato es takarekos
auto. Atlagfogyasztasa hosszu tavon 8-9 kozt, rovidtavon 10, varosban 12. Es
nem totyogos vezetesi stilusban.
Szervizkoltseget es hatteret nem tudok.
A tulaj egy Zafirat valtott le ezert az autoert. Amiben volt neki PS2
tamlara szerelt kepernyokkel.
Ezt a tipust szerintem nem erdemes kisebb motorral venni.
A motorpalettat nem ismerem, nekem tetszett az auto. Menj es probalj ki
egyet egy kereskedonel.
Sok sikert!
teeby
|
+ - | Szia Csaba! (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>A fent leirtak tekinteteben tehat ha kis lendulettel kozlekedek es
>keveset, akkor elmeletileg elso fek se kell az autora, neha pirosnal
>berantom a kezifeket, eleg az?
Kerdesedre valaszolva: NEM.
De mindegy, en a Te temad kapcsan masrol beszeltem, de Te az en temam
kapcsan megint valami masrol...
teeby
|
+ - | re: fek + ford (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Most hallottam, hogy a fordokat mas ford kulcsaval
> is be lehet zarni (kiprobaltuk, es egy kollega
> focusat a ka kulcsa siman zarja). Van ebben vmi
> logika, vagy ez csak "bug" ?
Amiota a nem "fureszes oldalu" kulcsot hasznalja a
Ford, ez igy mukodik.
Kb. 15 eve.
Ez a zar szerkezetebol adodik, bar a Ford ezt extrakent
emlegeti.
Udv, Triznyak
|
+ - | Re: ford markaszerviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
a Fordos panaszodat MINDENKEPPEN tudasd a Ford Motor
Hungariaval (irasban, akar tertivevennyel). Altalanos
esetben csak akkor fizethetsz tobbet az elore leegyeztetett
arnal, ha ahhoz beleegyezesedet adtad (telefonon, irasban).
A lecserelt alkatreszeket meg orizd meg.
Udv,
djtiszy
|
+ - | fekezes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Felado :
>Szerintem Akos megprobalja az agyam huzni es erosen provokal, de
>megprobalok ertelmes valaszt adni...
Komolyan kerdeztem, es kosz a valaszt.
>> En azt hittem hogy ez amiatt van hogy felmelegszenek a betetek, de
>> ha lehulnek akkor ismet rendesen fog a fek.
>Ez termeszetesen igy van, es te is tudod, hogy igy gondoltam. Mondjuk
>en is belekotottem volna, ha mas irja...
Igy OK, mar azt hittem hogy vmit nem tudtam.
Ezek szerint tovabbra is megengedett a satu a facan/kacsa/kisgyerek
elott :-)
>> Ezek szerint egy "sima utcai" autonal minden erosebb fekezes utan
>> erdemes megnezetni a fekeket ? :-o
>Elmeletileg akar igen is lehet a valaszom, foleg az also kategorias
>tapasztalataim szerint. Egy-egy felizzitas-lehules ciklus miatt a
>tarcsa ovalitasa atlepheti a megengedett hatart.
Nade egy 130-rol valo fekezestol ? Vagy akar kettotol (figyelembe
veve, hogy egy ilyen autonak legalabb fel perc kell a 130-ra
gyorsulashoz)
>> Esetleg erezni ezt normal fekezesnel is, vagy csak 130 folotti
>> fekezesnel jon elo ?
>Probalj ki egy jo kis szerpentint. De ne olyat, ahol Mariska neni
>naponta biciklizik...
Egy ideig Innsbruckban dolgoztam, es a hegyen laktunk :-)
>A Puntonkba mar ultek be a Baumax elott... Ugyanaz a szin, ugyanaz
>az auto...
Na ez mar durva, nyitni semmikepp nem szabadna :-o
>Kepzelheted, mit ereztunk, mikor a 2 50 eves nyanya az
>autonkban ult es nem ertettek, hogyan kerult az autoba a puss
>maci :)))
Es rajuk nem gondolsz ? :-) (ki kellett volna hivni a rendoroket es
bevitetni az "autotolvajokat" :-).
> Felado :
>Ha a felmelegedes nem tul nagy, akkor igy van, de egy hatar utan mar
>kezdenek maradando valtozasok is kialakulni...
Van arrol vmi adat, hogy mennyi a megengedett ?
egy-ket 130-rol allora fekezesnel nem gondolom hogy szabadna.
>Itt nem annyira a sebesseg a lenyeg... ahogy Csaba is mondta, ha pl.
>hosszu lejton lefele nem kapcsolsz megfeleloen alacsony fokozatba,
>es vegig fekezel, akkor ugyanugy jelentkezhet, pedig lassan mesz...
Ezt tudom, sot azt is hogy a hegyekben sok balesetet okoznak emiatt a
sikvidekrol jott autosok, ami meglepett, hogy 130-rol valo egy-ket
fekezesrol beszeltetek.
> Felado :
>A listan nem hiszem, hogy barkivel is elofordult, hogy az oktato ezt
>elmagyarazta volna nekunk ifjonckorunkban. Sajnos. Az oktatok mar
>annak is orulnek, ha a gepjarmu kezelesevel kapcsolatos alap dolgokat
>el tudjak magyarazni.
Az angol vizsgan kerik a veszfekezest (igaz csak 30 mph-rol), es a
vizsgabiztos figyeli, hogy mennyire tor ki a kocsi es hogy tudja
kezelni azt a vezeto.
A'kos
--
Ákos Szalay
|
+ - | fekfolyadek csere (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Csaba kerdezte:
: A listan ki csereli 2 evente a fekfolyadekot (kb. 1000 Ft-rol van szo
: ugye)?
Jelen. Mellesleg kedden betelt a Corsa szervizkonyve (9 eves, 177e km).
Allitolag legkozelebb kapok egy ujat.
Udv,
marky
|
+ - | Re: szerviz (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> Bevittem szerdán az autót azzal, hogy valami nyikorog a hátuljában,
keressék me
> g, csináljanak vele valamit. Jó, mondták, nagyjából 30.000Ft lesz, és
délután m
> ehetek érte. Délután telefonált a munkafelvevő, hogy mind a négy
féktárcsát és
> betétet cserélni kell, 120.000Ft lesz, de mehetek érte másnap. Másnap
mentem vo
> lna érte, telefonáltam, hogy mikor, azt mondták, hogy bármikor, és
170.000Ft le
> tt a vége.
Hali!
Egyebkent kellett cserelni a fekeket?
Szerintem a legfontosabb szabalyai az autoszerelesnek:
- teteles munkafelvetel (azaz a "Mester, nezze meg mivan, aztan csinalja
meg" nem jatszik)
- arajanlat, amelytol x%-kal csak kulon jovahagyassal lehet elterni
- lehetoseg szerint szemle a beavatkozas elott, ahol a szerelo megmutatja,
hogy mit kell cserelni/ mi a rossz
- olajat vinni
- lehetoseg szerint jelen lenni a szerelesnel
- teteles szamla
- kiszerelt alkatreszek bemutatasa (trukkosebbek elotte bejelolhetik az
eredeti alkatreszt pl. UV filctollal, hogy tenyleg azt szettek-e ki)
- teteles atvetel, minden egyes hibara
- fizetes a kijavitott hibakra, de legalabb is zaradek fuzese a
mukalapokhoz, amely hibat nem tudtak megcsinalni, vagy amely ott nem
probalhato ki azonnal (azaz nem a "hibatlanul atvettem" sort beixelni, hanem
rairni, hogy a hiba kijavitasa az atvetel soran nem allapithato meg (pl.
hidegen nem indul, de eppen nincs hideg)).
- a "nem tudjuk, de megprobalunk szamitogepet/motort/kasztnit cserelni"
jellegu felvetesekre a "probalkozni lehet, de fizetni csak azt fogom, amitol
megjavult" valaszt adni.
Ezek persze meg mindig nem nyujtanak 100% biztonsagot, es bizonyos maceraval
jarnak (el kell donteni, hogy mennyire eri meg, ha kozben tobbet keresel,
akkor nyilvan nem), es meg mindig lehet gengszterkedni, de ha ennyit
vegzalod a szereloket, akkor valszeg inkabb mast valasztanak palimadarnak.
Ja, es ha muszaki beallitotsagu vagy, akkor szervizkonyvet beszerezni, es a
szaki kezere csapni, ha eppen pajszerral keszul letorni az ajtofogantyut,
mert nem tudja, melyik patentot kell kipattintani a karpit levetelehez.
Szabolcs
|
+ - | golf, uj tema, fek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Kb. 20000 eurobol 1500-at siman engedtek es biztos vagyok benne,
> hogy meg mindig nyereseggel adjak el a kocsit.
Ez nem igaz. Vagyis igaz, hogy engedtek belole, de nem igaz, hogy
siman. A Golf5 sikertelensege az egyik oka, hogy a VW szenaja eleg
rosszul all...
----------------
folyik itt a duma valami gyertyakrol meg gyujtoizekrol... ezek
autoalkatreszek? az enyemben nincs semmi ilyesmi :))))))
------------------
> Az oktatok mar annak is orulnek, ha a gepjarmu kezelesevel
> kapcsolatos alap dolgokat el tudjak magyarazni.
Mikor a baratnom 98-ban vizsgazott, majd a guta utott meg, hogy alap
dolgokat nem tanultak, amiket reflexbol tudni kell, cserebe olyan
technikai melysegekbe sullyedtek, hogy parszor a gepeszmernok apam
se tudott neki egybol valaszolni, nem meg en. Persze a csaj sok
hasznat veszi, a Puntoban meg az izzot se tudja maga kicserelni, nem
meg a Graetz diodak transzformalo es tolto funkciojat vizsgalni, vagy a
hatso fekbetetet szetszedni, esetleg a szervohidraulika tomiteset
ellenorizni. Errol jut eszembe, aki ert hozza, csinalhatna egy gyors
egeszsegugyi iskolazast - mikor mit, hogyan... Tortent ugyanis, hogy
elottem ment egy potkocsis teherauto, ami elkezdett elozni egy
biciklist. Kozben azonban ot is elkezdte elozni egy sotet folias ezust
Peugeot. Kb. akkor voltak egymas mellett, mikor a teherauto felenel
volt a biciklis, ekkor a teherauto soforje visszakapta a kormanyt, a
teherauto "szele" (nem sze´le, szele) megporgette az oreg bacsit es
fejreallt, a potkocsi meg hosszaban atment a bacsin. A Peugeot nem is
vett semmit eszre, elhuzott, mi lealltunk, de nem volt segitseg. Viszont
ott jottem ra, hogy amugy se tudtam volna segiteni, ill. nem tudtam
volna mihez kapni. Jobb hijan hivtam a mentoszolgalatot, az viszont
olyan alkoholfelhoket lehelt ram, hogy tegnap egesz nap ebbol voltam
rosszul... szoval valaki irhatna par sort, hogyan mentsuk meg
autostarsunkat a bajban cimszo alatt...
----------------
Meg valamit akartam, de elfelejtettem :)
Cs.
|
+ - | Fektarcsa feluvegesedes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Igy van, viszont aki igy teszi az legyen tisztaban a dolgokkal, nekem is
>feluvegesedik fel evente a tarcsam, nem gyozom felszabalyoztatni, de
>a kovetkezo lepes egy feknyeregcsere es 2 belso hutesu tarcsa lesz a
Valaki legyen szives magyarazza el nekem hogy egy ontottvas darabon
mi tud feluvegesedni. Olyanrol hallottam hogy a fekpofa feluvegesedik,
mag a fektarcsa elvetemedik, meg a fekfolyadek felforr a hotol, de
nem ertem milyen anyag valtozas all be vas feluleten ami a
"feluvegesedest" okozza.
Udv,
Gigi
|
+ - | Re: fekek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Cs.,
> A fent leirtak tekinteteben tehat ha kis lendulettel kozlekedek es
> keveset, akkor elmeletileg elso fek se kell az autora, neha pirosnal
> berantom a kezifeket, eleg az?
Nem. Az kozlekedesben vannak kulonbozo szituaciok, es vannak kulonbozo
kepessegu autok. A vezeto feladata, hogy tudja, az autojaval milyen
szituaciokat *kell* elkerulnie. Nekunk egy osoreg Mazda 323 van, azzal
nem megyek fel a szerpentinre. Mert tudom, hogy ongyilkossag. Akinek
nincs elso fekje, az ne menjen ki forgalomba, hanem hajtsa vele
a cseplogepet.
Ja, es ez az AR146-ra is vonatkozik. Mert annak is megvannak a
korlatai. Peldaul ADAC statisztikakat nezve a megbizhatosaga (ujnak
is) eleg gyenge (kb. 10-szer akkora esellyel ragadsz az ut mellett,
mint a megbizhatobbakkal -- Toyota, stb.). Ennek megfeleloen en
nem indulnek el Alfaval -20 fokban, gyerekkel ejszaka hosszu utra.
De siman felmennek a szerpentinre vele. Kinek a pap, kinek a papne,
kinek a lanya. A tudas ahhoz kell, hogy az igenyeidnek es lehetosegeidnek
megfelelo kocsit valasszal ki. Nekem gyerek a hatam mogott ul, igy
elobb hany nyakon, minthogy a (nem tul jo utfekvesu Alfa viszonylatban)
kocsim hataraihoz elernek.
Gyula
|
+ - | Otlet? (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok,
Mar megint furcsat csinal a kocsi. Homero nem all olyan stabilan,
mint szokott. Nemi korrelacio van terheles es homerseklet kozott,
de iszonyu lassu. Azaz hegyre felmaszas (autopalya, 130) utan
jo 5 perccel megy fel egy picit a vizhomerseklet. Meg messze a
normalis hatarokon belul marad, de akkor is idegesit (multkor jo
egy evig csinalt valami hasonlot, vizkoves volt a radiator, csere).
Egy furcsa eszrevetel, egyszer csinalta: 130-as autopalya utan
lealltam araszolni (Hegyeshalom). Homerseklet picit felment, majd
jo 5 perc utan a mutato ugy csinalt, mintha belerugtak volna. Kb.
1 masodperc alatt felment normalis tartomany kozeperol a normalis
tartomany haromnegyedeig, majd rogton vissza. Kb. a maximalis
sebessegevel a mutatonak (csillapitva van rendesen a muszer).
Kozben a mellette levo benzin muszer meg sem rezzent (bar annak
joval nagyobb a csillapitasa). Mintha elrongyolt volna egy
nagyon meleg buborek a jelado elott.
Mi a turo lehet ez? Megint le vizkovesedtem? Mitol? Radiatort,
folyadekot mult nyaron csereltek. Kb. 100-as tempoig, vagy nem
kanikulaban semmi szokatlan nem latszik...
Otletek?
Gyula
|
|