1. |
Kerekcsere meg egyszer (mind) |
53 sor |
(cikkei) |
2. |
re:potkerek (mind) |
31 sor |
(cikkei) |
3. |
Fabia (mind) |
28 sor |
(cikkei) |
4. |
Re: Az autozas elvezete (mind) |
26 sor |
(cikkei) |
5. |
tehertaxi lista, adrenalinozas (mind) |
23 sor |
(cikkei) |
6. |
RE: *** HIX AUTO *** #1080 (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
7. |
adrenalin (mind) |
43 sor |
(cikkei) |
8. |
re potkerek helye (mind) |
14 sor |
(cikkei) |
9. |
AUDI TALALKOZO (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
10. |
legkondi (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
11. |
Regi auto bemutato a varosligetben (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Kerekcsere meg egyszer (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Hát akkor had álljon itt okulásul még egy kerékcserés történet:
Az autó egy Ford Scorpio, teljesértéku, felpumpált pótkerékkel.
A helyszín Izola (Szlovénia).
Mivel tavaly nyáron az utolsó pillanatban döntöttünk a barátnommel, hogy
mégis megyünk nyaralni, mégpedig Szlovéniába, csak Koperban sikerült
apartmant találnunk. Mivel azonban a szomszádos Izolában sokkal szebb
strandok vannak, oda jártunk át kocsival. Kb. 7-8 km.
Egyik este valamivel elobb battyogtunk fel a strandról, mert estére át
akartunk ruccanni Olaszországba, Triesztbe.
Odaérve örömmel vettem tudomásul, hogy a ball hátsó kerék öléggé lapos.
Gyakorlott szereloként kerékkulcs, emelo és pótkerék kiugrott a
csomagtartóból. Kerékanyák fellazultak, kocsi felemelkedett. A
csavarokat szépen kiszedtem és ekkor történt a meglepetés. A kerék egy
Istennek sem akart lejönni. Ütöttem minden rendelkezésre álló eszközzel
és közben nem egy szép gondolattal gazdagítottam a világot. A kocsi alá
nem mertem befeküdni és úgy ütni, mert féltem, hogy rámesik a kocsi az
emelorol.
Nem volt más megoldás, fel kellett hívni az ottani autóklubot. Igen ám,
de a barátnom hosszas rábeszélésére nem vittem magammal a telefont,
merhogy minek az a strandon. (Nem kérek kommentárt :)) )
500 méterrel találtam egy kocsmát. Onnan felhívtam a Szlovén Autóklubot.
A pasi monta, hogy szeggyem ki a csavarokat, mer akkó könnyebben legyün
a kerék. Montam neki, hogy nem nézzen hülyének... Megigérték, hogy
jönnek.
Megjött egy trailer 20 perc múlva és hatalmas mellénnyel kiszállt a
manus belole. Miután 15 perc alatt neki sem sikerült meggyozni a kereket
arról, hogy jobb lenne neki lenn lenni, mondta, hogy nincs más megoldás,
be kell vinni a kocsit a muszaki állomásra.
Kocsi fel a trailerre, mi úgyszintén. A szervízben a kocsit felemelték
és egy kb másfél méteres vascsodarabbal egy jólirányzott ütést mértek a
kerékre, aki ezt már eléggé meggyozo érvnek tekintette. Ezek után persze
nem a pótkereket tetettem fel fel, hanem a lyukasat ragasztattam be.
Mindez került volna 130DEM-be (azaz mai árfolyamon kb. 18.000,-
forintba) ha niem lett volna Exclusive Touring Assistance-om a Magyar
Autóklubnál. Így viszont ingyenes volt.
A dologra azótam sem találtam magyarázatot, ugyanis a kereket pár
hónappal elotte a szervízben fékbetétcserekor gond nélkül levették.
Láttam.
Most egy 7 hónapos autóm van (AR 145) szükségpótkerékkel. Szerintem vele
a fenti esemény - a gépjámu koránál fogva - némileg egyszerubben zajlott
volna le......
Üdvözlettel,
Gábor
P.S.:
A fent eseményt tovább bonyolított volna ha véletlenül nem beszélek
szlovénül, illetve horvátul.
|
+ - | re:potkerek (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>> Hadd jegyezzem meg, hogy a 120-as skoda potkerekelhelyezesi
>> technikaja nekem tetszett (talan mert nem hagyott cserben soha?)
>> de legalabbis szimpatikusabb, mint a "vegyunk ki 3 borondot es 5
>> taskat hogy hozzaferjunk".
>
> Mennyi a valoszinusege, hogy 3 borond + 5 taskaval rohangalok?
> Ez itt a HIX AUTO nem a tehertaxi lista :)))
> Mindenki extremista?
Haaat, amikor megvettem az uj V70-est, elotte nehany este a garazsban
elvezkedtem. Hallgattam a CD-ket, probalgattam az elektronikus
kutyuket. A bordcomputer neha kiirta, hogy alacsony az akksi toltese,
de nem foglalkoztam vele. Aztan szepen becsomagoltam az autoba a
masnapi magyarorszagi turnehoz (5 borond, villanytuzhely, tele lett
plafonig) Reggel kialltam a garazsbol es vartam,hogy a felesegem
elkeszuljon. Aztan amikor indulni akartunk se kep, se hang :-(
Kerestem a lemerult akksit es amikor elol nem leltem, mar felsejlett
bennem a szomoru valosag,hogy hatul kell lennie a csomagtarto alatt.
Reggel 3-kor ujra kipakolni az autot, a mercivel kiallni a garazsbol,
megbikaztatni a volvot, mindent pengen visszapakolni es indulas.
A legszebb az egeszben az, hogy kesobb a konyvet nezegetve ra kellett
jonnom, hogy azert ilyenre gondoltak a tervezok is, ezert elol a
motorterben van egy + es egy - kivezetes. Amiota ezt tudom, nem volt
szukseg hasonlo akciora :-)
Defektet meg nem kaptam, de ha majd kapok, es a villanytuzhelyet megint ki
kell szednem, biztos sajnalni fogom, hogy nem skodat vettem :o)))
csendi
___________________________________
http://www.csendes.de Kistanyank
http://www.altgerber.de die Firma
|
+ - | Fabia (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Felado : [Slovak Republic]
>Temakor: Fabia ( 18 sor )
>Idopont: Mon Apr 30 08:03:10 CEST 2001 AUTO #1093
>A kollegaim es az ismeroseim nagyon szidjak, de ezek mind
>elso szerias kocsik, gondolom mostanra az osszes
>gyerekbetegseget orvosoltak. A hibak:
>- a benzintank ajtajanal bowdenszakadas
>- vizpumpa halal 14000 km utan
>- vizhomerseklet jelado halal 18000 km utan
>- kopogo hangok a bal kerek felol 19000 utan (meg nincs diagnozis)
>- valtocsere 8000 km utan
En csak a sajat velemenyem tudom elmondani! A Fabiamban 17500 km van oktober
14. ota. 15000-nél vittem az elso szervizre, az ellenorzesen kivul csak
olajat es szurot kellett cserelni. Vasarnap jottem haza Nemetorszagbol
(Hagen), ami nem itt van a hatar mellett, a kovetkezot produkalta a sajat
computere szerint
atlagsebesseg:(Mo-i utak+varosok, Soltrol indultam)105 km/ora
fogyasztas: 7 liter/100km
megtett tav: 2x1270 km
Würtzburg utan vegig zuhogott az eso, de az utat minden zokszo nélkul nagyon
jol birta, nem keves alkalommal a 150-160 km/ora sebesseget is. Nem jottek
elo a gyerekbetegsegek es a kulonbozo hibak. A Fabiarol csak jot tudok
mondani, amit a magyar vezetesi stilusrol nem merek allitani.
Üdv: Lajos
|
+ - | Re: Az autozas elvezete (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>megserult. Nem akarom kommentalni, hogy hogyan mentem
>a varosban, eleg annyi, hogy a 140-el repeszto mentoautot
>jatszva megeloztem es elsonek ertem a helyszinre.
Gratulalok. Sokszor az ilyen sulthulyek miatt nem ernek oda
a mentok/tuzoltok idoben.
Kepzeld el: Tomegkarambol, 50 serult. Erre mindenkinek a baratja
bevagodik az autoba, es 150-nel rohan a helyszinre. Ugyhogy mire
odaer a mento a helyszinre, akkor egy 50 autos kocsisor all elotte.
>Veszvillogot bekapcsoltam es olyan idovel ertunk a korhazba,
>amirol a mentoauto csak almodhat.
A mentoorvos altalaban helyi elsosegelyben reszesiti az aldozatot,
ezert nem kell teljesen allat modon menniuk a korhazba.
>Korhazbol haza veszvillogoval,
>harmadik savot kialakitva az ut kozepen 180-190 km/h kozuton.
>12 perc mulva mar az a'gya'ban fekudt.
A korhazig valo szaguldast meg csak megertem, de hogy utana miert
kellett ilyen allat modon menni, az mar tenyleg nem vilagos szamomra.
Nem hiszem, hogy a korhazbol olyan allapotban bocsatottak el a
baratnodet, hogy ne birt volna ki mondjuk akar 20 percet is hazaig.
Gigi
|
+ - | tehertaxi lista, adrenalinozas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Dobar den,
Gonci Csaba ismet magabol indul ki :-)
"Mennyi a valoszinusege, hogy 3 borond + 5 taskaval rohangalok?
Ez itt a HIX AUTO nem a tehertaxi lista :)))"
Nalam ennek igen nagy a valoszinusege es sok mas listatagrol is tudom. Es akkor
meg a melyladarol nem is beszeltunk :-)))
Ami meg a kozuti adrenalinozast illeti: en csak hummogok. Pillanatnyilag Macedo
niaban vagyok es itt mindenki egy szuletett VD. Iszonyu szerpentinek vannak min
denutt (az ut minosege egyebeknet tobbnyire kifogastalan) es a helyiek borzaszt
oan nyomjak. Kar, hogy 10 kilometerenkent egyszer az en eletemet is veszelyezte
tik...
Mondjuk itt egy alaposabb korulnezes utan siman elindulnak a piros lampa ellene
re is. Ha te "gyava" vagy, akkor a jardan (!) kikerulnek.
Ehhez kepest elso szkopjei utamon megbuntettek, mert nem volt nalam porralolto.
..
Stevie
ez alkalommal a festoi Macedoniabol :-)
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #1080 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bence,
Merrefele parkolsz?
Ferencvarosban laksz Te is?
A.
|
+ - | adrenalin (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Csaba irta:
: Kinek bizonygattam ezzel?
Kizarolag magadnak, esetleg a melletted ulonek. 1-2 honapos elmeny:
orszaguton 60-as tabla + lampas keresztezodes + enyhe eso, kb. 5 fok,
balra akarok kanyarodni. Lampa elottem 150 meterrel elsargul, fekezek +
belenezek a tukorbe. A mogottem levo egyre kozelebb jon, es nem fekez. Mar
regen allok, amikor berakom 1-esbe, es akkor indulok elore at a piroson,
amikor mogottem gumicsikorgast hallok. Kb. 2 metert gurultam elore, az
eleg volt, hogy ne amortizalja a hulyeje a kocsimat. Utana kiszalltam,
mert mogottem a lengyel srac baromira gesztikulalt a baratnojenek. A lany
falfeher, a srac meg megkerdezi tolem, hogy miert alltam meg ilyen
hirtelen? Elmagyarazom neki a kozlekedesi lampa mivoltat, mire az a
valasz, hogy vizes az ut, csuszik, lassan kell menni. Ezzel otthagyom.
Keresztezodes utan 2x2 savos ut, 70-es tabla, alatta kiegeszito tabla,
hogy vizes utnal 50. A lengyel csavo vagy 100-zal elhuz mellettem. Ez a
srac kinek bizonyitott? Nalam leszerepelt, es szemmel lathatolag a lany
sem volt tulsagosan elragadtatva... Az ilyeneknek nem az utakon a helye,
hanem a Lipoton! [nem budapestieknek: elmegyogyintezet]
: Kit leptem at?
Ugye nem kell elmagyaraznom Neked, hogy Szlovakiaban hol mennyi a
megengedett sebesseg? Odaig jussunk mar el egyszer [ez nemcsak Neked
szol], hogy nem azzal ke'rkedunk, hogy kinek mennyivel sikerult atlepnie a
sebesseghatart...
: Miert rossz ez neked?
Ugyan nem nekem szolt, de valaszolok: Probald meg elkepzelni! Amig
magadtol nem jossz ra, addig ugyis felesleges taglalni a dolgot...
: Hogy vilagosabb legyen a fentiek artatlansaga, leirom az
: ellenkezojet. Itt is dolt az adrenalin, fulon, orron, szajon...
Pont errol szolt az eredeti adrenalinos cikk, hogy lejon a lila ko:d es az
ember teljesen irracionalisan viselkedik. Egyet arulj el legy szives: a
korhazbol _hazafele_ miert kell 190-nel autozni?!
Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] -
|
+ - | re potkerek helye (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hali,
Ugyan nem rohangaolk allandoan 3 boronddel, de mindig van annyi
kacat a csomagtartoban, hogy semmi kedvem a potkereket
kivakargatni :) Lustasag rulez, a kalaptarto jol takarja a rumlit :)
Udv
TLantos
Lantos, Tibor
| http://www.lantos.net
ICQ UIN : 1029460 | SMS :
/\/\/\/\ A legszebb irasjel a kerdojel (?) /\/\/\/\
|
+ - | AUDI TALALKOZO (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Ezuton szeretnelek benneteket tajekoztatni, hogy immaron hivatalosan is
megalakult az
Elso Magyar AUDI Klub.
A klub elso hivatalos talalkozoja
2001. majus 5-en szombaton 11:00-tol lesz a Bp-i Felvonulasi teren.
Valtozatos programokkal, meglepetesekkel varunk minden kedves erdeklodot.
A klub hivatalos honlapja: http://www.audiklub.hu
Udv:
Molnar Csaba
70/311-AUDI
|
+ - | legkondi (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Szeretnek egy legkondit teteni a kocsimba. Semmi digitklima, csak gombnyomas
es hideg.
A kocsim egy Laguna. Van valakinek ez ugyben tapasztalata? Probaljak meg
bontoban felhajtani?
Esetleg valami univerzális minden tipusba beepithetot? A gyari ujat
kihagynam, mert ugysem tudom kifizetni.
Koszi. Vadgesztenye
|
+ - | Regi auto bemutato a varosligetben (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles
Sziasztok autosok, Skoda lista, Traburg lista :-)
Ma megrendezesre kerult a kozlekedesi muzeun elott a szocialista veteran
autok talalkozoja :-)
Fenseges es kiraly volt a tali. Sok ismerossel osszefutottam a HiX autorol,
Skoda listarol, Traburg listarol es a Lada listarol :-)) Igaz en nem a sajat
autommal, hanem Lutyo es Eszter vitt ki a Trabantjukkal :-) Klassz volt. Bar
Lutyobacsi oly gyorsan vezet es nyomja a feket, hogy mire a ligetbe ertunk
fustolt egy kicsit a fekpofa :-)) Rengeteg latnivalovolt.
Espedig:
Platos Barkas a 60 - as evekbol, Ikarus 55 ( olyannal en is utaztam az volt
a tavolsagi busz ). Moszkvics 403 , 406. Es az elso Moszkvics aminek kulso
kilincse es a motorhaz oldalrol nyithato allapotban volt. Varszava, Pobeda,
Csajka abban meg a V8 - as motor figyelt benne es az tukros levegoszuro
olajos ). Meglepoen sok Zaporozsec, Opel Kapiten, Wartburg 1000 - res,
Trabant 500 - 600 - 601 - es gyonyoru allapotban. Sok szep Lada. Rengeteg
Skoda is volt. Legszeb darab szvsz a Skoda Tudor volt, bar voltak Feliciak ,
Octaviak, MB 1000 - sek kulombozo koruak. Legregebbi a kulsokopoltyus 66- os
volt. Sok S 100 as es 105 - 120 - as tipus volt lathato es mind kituno
allapotban. Meg volt VW Bogar, sot egy VW kisbusz ami 1961 - ben keszult es
gyonyoru allapotban. Tulajaval beszelgetven harom eveig keszult a busz.
Lelegzetem a gyonyortol elakadt a busz lattan :-)) Elismeresem azon
autostarsaimnak akik markatol fuggetlenul ilyen nagy becsben tartjak
szeretett autojukat tipustol fuggetleneul. Sikerult sok uj autost
szemelyesen is megismerni es az ismert emberekkel egyutt osszejonni :-)))
Megerte !!!
Udvozlettel: Frigyes
Budapest. 1014. Uri u. 24.
Tel: 214-39-50 Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
A - MajorKa Bt.
Skoda 120 L
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
|
|