1. |
hutoventilator tesztje (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: autobonto (mind) |
12 sor |
(cikkei) |
3. |
re: LED-es hatsolampa hazilag (mind) |
20 sor |
(cikkei) |
4. |
re: re: re: re: Kodfenyszoro ismet (mind) |
38 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Autok gumimerete (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
6. |
re: Autoszalon (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
7. |
energiak, kodlampa (mind) |
135 sor |
(cikkei) |
8. |
re: Autoszalon (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
|
+ - | hutoventilator tesztje (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
sziasztok
hutoventilatorok altalaban natur 12V-rol mennek? van a sierraban 2
elektromos, az 1iket mar lattam mukodni, a masikat meg nem, ezert
erdekelne, hogy lehetne letesztelni oket, ugyis ki vannak most szedve.
elore is koszi: lukit
|
+ - | Re: autobonto (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> > Jobbat tudok! Szerintem Frigyes rogton leugrik
> >Szolnokra egy trelerrel es elviszi a Micrakat Szentendrere,
> Termeszetesnek vennem de nincs trelerem :-) Frigyes
--------
Sebaj! Tudok egyet kolcson! :-)
Tulajdonkeppen elado a treler, ha hosszabb tavra gondolkodsz, bar a
Skoda vegen igen erdekes lenne. :-D
Udv, Triznyak
|
+ - | re: LED-es hatsolampa hazilag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Felmerult bennem az otlet, hogy a hatso lampatesben kicserelem
> az izzokat par marokny LED-re.Amiben kernem a velemenyeteket
> az az hogy mit szolnak a kozutak eber orei es a vizsgabiztosok
> egy ilyen megmozdulashoz? Ha jol emlekszem itt a listan mar
> irta valaki, hogy a hatso lampaknak a minimalis fenyereje van
> meghatarozva mindossze (cd/m vagy vmi. hasonlo) az hogy milyen
> technikaval mukodhetnek, az nem.
---------
Mivel az eredeti bura moge tervezed beepiteni, (ha jol ertem)a
felulete megfelelo lesz, es az E-jel is benne van. A fenyeronek
van min. es max. erteke, de ezt soha senki nem fogja merni, sem
kozuton, sem vizsgan. Ehhez kapcsolhato meg a feklampa fenyereje,
aminek min. haromszorosan kell meghaladnia a helyzetjelzoet. A
fenyerovel meg kell talalni azt az erosseget ami jol latszik, de
nem vakitja a mogotted jovot. Ha ez sikerul akkor senki sem fog
belekotni.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: re: re: re: Kodfenyszoro ismet (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
>> A tompitott is 2x55W. Ez az indok kilove.
> Mar ahol. Vagy tobb. vagy Xenon, stb.
------
H4:55W; H1:55W; H7:55W; Ezek a szabvanyos izzok Europaban, a 90,
ill. 110W-os izzokat tilos hasznalni. ( kereskedelmi
forgalmazasuk is tiltott)
Xenon:35W;
stb.: itt megfogtal ezt nem ismerem.
---
>> A kodlampa vizszintes csikot vilagit, tehat mind jobbrol
>> mind balrol jovot vakithatja, mert nincs fenytereloje.
> Nem egeszen:Felfele domboru ivet vilagit (az enyem), az iv 2
> vege az ut 2szelen a foldre er es van kanalas fenytereloje,
> felfele nem szor.Igy nem vakithat kanyarban.
-------
Ez esetben a Tied nem kodlampa, hanem kiegeszito fenyszoro.
---
>> Ha valaha is suru kodben felkapcsoltad a reflektort akkor
>> tudnod kellene, hogy avval SEMMIT sem latsz,
> Nem nekem kell latni, mert nappalrol es susu kodrol volt
> szo.... Az kell, hogy engem lassanak. Suru kodben nem vakit a
> reflektor sem...........Szerencsere akkor o latta a
> reflektoromat meg hamarabb, s lehuzodott. Ez mentett meg
> mindkettonket...
--------
Igen, nagyjabol erre a valaszra szamitottam. Valoszinuleg mas
dimenzioban gondolkodunk a -surukod- fogalmat illetoleg.
---
> Te miota vezetsz? Udv: Tibor.
------
1973 ( balesetmentesen ) Szinten mindennap,(neha egy-egy vasarnap
kimarad) es idojarastol fuggetlenul.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Autok gumimerete (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Termeszetesen a KPM ismer(het)i az osszes letezo gumimeretet,
> egesz egyszeruen a KFF homologizacioja nyoman.
------
A KPM mint nev kb. 12eve megszunt, manapsag van KF (Kozlekedes
Felugyelet) es KFF (Kozlekedesi Fo Felugyelet) Ezek az eppen
esedekes nevu, kozlekedessel is foglalkozo miniszterium ala
tartoznak.
Ha bemegy az ember a "hivatalba" es ker tipusmodositast egy
ortoped meretu, de gyari keszitesu felnire, akkor az ezert jaro
dij fejeben az autoja rogton alkalmassa valik az ilyen kerek
viselesere. Mindezt a forgalmiba is beirjak!!
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Autoszalon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Csa AUTO lista.
ugye ez MOKA ..... nem tom mi hozta ezt ki beloled
djtiszy .....
>Vasarnap pedig megjelent az 50%-os MAV kedvezmenyeken vagyonokat sporolo,
helyi MEH-telep forgalmat az "ingyen van, vigyuk" mottoval osszeharacsolt
prospektusrakomannyal heteken belul fellenditeni kepes videki-arcu
saska-tomeg.
Nem akarom az egesz tanulmanyt bemasolni de szerintem kar lehuzni magunkat
ennyire .....
Genf, Parizs, Budapest ....
Mindenhol mas a kultura, de !
Az a videki rossz arcu budos osztrak paraszt, aki 23-an letolta a rohadt
posztokabatjaval az orromrol a bort, hogy elobb jusson a kitett fostalicska
ocska cukorhoz, mint a tobbi birka, az nem kedvezmennyel ment a Praterbe, a
Modell-Bau-ra, es megis torte magat az "ingyen" dolgokert sok mas tarsaval
eggyut ....
Na tanmesenek gyenge, de 1 par sorban megirtam amit fajlalok ... nem
kellene talan mindig sajat magunkat hatba bas...ni, mas nep se sokkal
kulonb, csak nemelyiknek,tobb a penze es ettol meg mindig hanyattvagjuk
magunkat ...
Udv:BuszosJani
18-fos buszrendeles
Tel/Fax:06-29-410-263
Mobil:06-309-775-609
Külfold-belfold
|
+ - | energiak, kodlampa (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Latom nagyon belelendultetek paran az alternativ energiaforrasok
elemezgetesebe. Par gondolat reszemrol is a temahoz, hogy tovabb
raghassuk a gumicsontot. :-)
Mi a cel? Olyan nagy energiasurusegu anyagot talalni, ami kis tomeg es
meret mellett is alkalmas a jarmu mozgatasara. Az 1800as evekig ez az
anyag tobbnyire a lohus volt...Aztan a kotottpalyas kozlekedesben
(gyk: vasút) megjelent a koszen, amit megfelelo gepezettel (60tonnas
gozmozdonnyal) at lehetett alakitani mozgasi energiava. Nem
elhanyagolhato szempont, hogy ennek a rendszernek a kiepitese
komoly infrastrukturat is igenyelt, megis megvalosult. NEM a sinre
gondolok, hanem a víz- es szenvetelezo helyek sorozatara. Tomege,
merete es kezelesenek bonyolultsaga miatt kozuti jarmuvekben nem
nagyon terjedt. Eleg koran vetelytarsa tamadt bizonyos Benz urnak
koszonhetoen. A ket technika 10-20 evig parhuzamosan haladt, aztan
a benzines automobil elhagyta gozos tarsat. Az elmult 100 ev nagy
resze azzal telt, hogy a tobbi iparagban elert eredmenyeket huztak ra
az otto-, vagy eppen a diesel motorokra. Minden alternativa (foldgaz,
hidrogen, propan-butan) csak azt kutatta, hogyan lehet ezeket az
energiahordozokat az otto- vagy diesel motor szamara emeszthetove
tenni. A BMW 518g, Volvo 850 Bi-Fuel, es tarsaik semmi mast nem
tudnak, csak a gyarbol eleve gaz-szettel gordulnek ki. A BMW 750h
sem tud sokat, csak muanyag benzintank helyett egy a cseppfolyos
hidrogen tarolasara es manipulalasara alkalmas uzemanyagrendszerrel
bir. A motor maga UGYANAZ, mint a 750i benzines motorja. A komoly
gondot az jelenti, hogy a hidrogen roppant izgaga anyag. (Emlexunk a
Hindenburg leghajora?) Normalis tavolsagra (min 300km) elegendo
mennyiseget 50-60 dm3 terfogatra csak cseppfolyos allapotaban lehet
beszoritani, ehhez viszont -100 foknal hidegebb kell. Kicsit nehez ilyent
szigetelni, amikor a kocsiban boven lehet +60 fok is (tuzo napon,
parkoloban, stb.) A BMW vegulis megoldotta, de 1.)hianyzik a
kuthalozat 2.)baromi draga 3.)a vizgozos kipufogogazon kivul semmivel
nem jobb a benzines tarsnal. 4.)hidrogent is kell csinalni valamibol.
Szerintem evolucios zsakutca.
Nagy fejlodes? Az apollo-13ban mar tuzeloanyagcella (->FC) (is) adott
aramot. Ott konnyu volt megoldani a hutest (ja, -273 fokos
kornyezetben). Autoban ez kicsit sokkal kinosabb. De kozelitunk.
Viszont (ahogy tobben is megirtak), a draga anyagok miatt orult draga
lenne (bar Benz papa autoja is dragabb volt a lovas kocsinal, megis
elterjedt), masreszt ide is kell hidrogen. Amiert santit az analogia: a
benzines kocsi mar a kezdet kezdeten tobbet nyujtott a lovas kocsinal.
Egy FC auto viszont nem gyorsabb, nem erosebb, nem keruli ki a
forgalmi dugot, ugyhogy nincs igazi ellentetele a dragasaganak.
Ami marol-holnapra mehetne, az a hibridhajtas. 300cm3 benzinmotor
egyenletes 3000 rpm fordulaton termeli a 42V/50Hz aramot, ami puffer-
kondenzatoron keresztul minden kereken elhelyezett soros
gerjesztesu villanymotort hajt. Ennek inditonyomateka nagy, tehat
autoba idealis. A kis benzin/diesel motort lehet optimalisan hegyezni
EGY uzemallapotra, nincs reszterheles, nincs alapjaraton totyorgas. 20-
30LE mar rengeteg aramot tud termelni, sokkal tobb dinamikara valot,
mint amennyit direkt a kerekekre juttatott 30LE csucsteljesitmeny
adhatna. (vasuton 30 eve letezik, diesel-elektromos, vagy gazturbinas
mozdonynak hivjak).Persze ez sem vegleges megoldas, de kozelebb all
a Puntos/Golfos atlagautoshoz, mint a BMW 750h. Raadasul a meglevo
infrastrukturan alapul, nem igenyel uj kuthalozatot! A Toyota Prius per
pillanat nem jobb egy korszeru dieselnel, ezert nem tartom igazi
alternativanak. A benzinmotort TELJESEN fuggetleniteni kell a
kerekektol, ugy lehet gazdasagosabb!
A sok kamu villanyauto, akkumulatoros csoda megint csak nem
megoldas, mert amit 5 perc alatt nem lehet feltolteni, az nem auto. Ha
meg van egy varosi autonk, amit ejszakankent fel lehet tolteni, meg
egy benzines, amivel lehet kirandulni/utazni, akkor a 2 auto
eloallitasahoz kb tobb energiat hasznaltunk el, tobbet szennyeztunk,
mint amennyit sporolunk a "tiszta" varosi autoval. Minden autogyarto
buszken veri a mellet, hogy az autoi 85-90%ban ujrahasznositHATO
anyagokbol keszulnek. De meg eszak-kinai munkaerot alkalmazva sem
eri meg szetvalogatni az uvegeket a szelvedoragaszto gumitol, a
rezkabeleket a muanyag szigetelestol, a kulonbozo vasakat az
aluminiumtol,az olmot a savtol, a bo"rt a ragasztotol, a textiliakat a
femvazaktol. BULLSHIT! A regi autok nagy resze is
ujrahasznositHATO.Mi nem? A habositott muanyag muszerfalak, a
muanyag lokharitok ujraforgathato poliakarmibol vannak? Hurra. :-( A
regebbi tipusokban sokkal tobb minden, akar a muszerfal maga is FEM=
ujrahasznosithato, a kromlokharito, -kilincs, tukorhaz is fembol volt!Mi
van a klima freontoltetevel? Mi a fekfolyadekkal? A kenoanyagokkal?
Egy uj auto eloallitasa sajnos 1000-1400kg olyan nyersanyag
bedolgozasat jelenti, ami valoszinuleg 15 ev mulva szemettelepen
vegzi, es senkinek nem jut eszebe a kovetkezo 50 evben
ujrahasznositani.Hulyen hangzik, de meg egy indok, miert erdemes
megtartani az Alfamat.Nem szennyezem a kornyezetem egy ujabb auto
eloallitasaval. :-)
Nem akarok nagyon ortodoxnak tunni, de az eddig publikalt "alternativ"
kozlekedesi eroforrasok kb annyira vannak hasznara az emberisegnek,
mint a marsi elet kutatasa...
Eromuvek? Egy baromi korszeru szenes eromu tud mondjuk 70%
hatasfokot. Ezt transzformaljak fel-le, droton elviszik mondjuk egy 90%
hatasfoku villamos halozatba, ahol egy 70% hatasfoku villanymozdony
hasznalja. Osszhatasfok 44%. Egy komoly dieselmozdony siman tud
50%ot (egy nehezolajos hajogep akar 65-70%ot is). Mirol beszelunk?
Mennyire alakitja at a kornyezetet egy vizieromu? Egy Bos-Nagymaros?
Egy Hoover-Damm? Egy Asszuani gat? Az altala termelt arammal most
ontozik azokat a foldeket, amit korabban a Nilus aradasa taplalt. Erre
mondjak felenk, hogy (elnezest a kifejezesert, de) adtunk egy pofont a
. Egy megfeleloen uzemeltetett atomeromu me'g az egyik
legtisztabb energiaforras.A kiegett futoelemeket ujra lehet dusitani
(nem csak bombanak, plutoniumhoz!), a vizeket vissza lehet huteni.
Franciaorszag energiaszuksegletenek tobb, mint a fele atomenergiabol
szarmazik. Megsincsenek minden heten atombalesetek, nincsenek
tobben a hatkezu gyerekek, mint mas europai orszagban. Hogy lehet
ez? Eltitkoljak? Vagy esetleg nem az atomenergia a mumus?
Komolytalan ez az egesz "jatsszunk felelossegteljes gondolkodast"-
hozzaallas. Amig a vilag legnagyobb CO2 kibocsatoja (mellesleg az
egyik, ha nem A korlatlan gazdasagi hatalom) magasrol tojik minden
erofeszitesre (ok nem irtak ala a Rioi/Kyotoi egyezmenyt sem), addig
lehet, hogy inkabb orulni kellene, hogy lyuk van a seggunkon, aztan
annyi benzint elkormolni a nekunk tetszo Alfakban, Citroenekben, BMW-
kben, Firebirdekben, meg persze egyeb - itt nem reszletezett -
Akadalyokban, tyukketrecekben, amennyire csak futja. En pl. sokkal
jobban erzem magam, ha lezugok Gyorbol Tihanyba az Alfaval csak
ugy, mint amikor mondjuk egy retkes vonattal zotyogok Pestre, mert
az "kevesbe art a kornyezetnek". Aztan lehet anyazni. :-)
Kodlampa ket mondatban:
Mindenki baromi okos itt az ELSO kodlampak miatt, de ami igazan szar,
az vizes uton egy bekapcsolt HATSO kodlampa utan menni. Az VAKIT,
ZSIBBASZT, IDEGESIT, VESZELYES. Dogoljon meg, aki nem latja, hogy
mogotte vagyok. (ez 3 mondat lett, szeplelkuek a harmadikat ne
olvassak el)
Teli gumi:
Nekem az Alfara a 15"-os zsir uj lemezfelni volt 12500/db. Kisebb nem
megy fel a normalis meretu fektarcsa miatt. Hasznaltat 4-5000Ft kozott
mutatott a gumis, de csak 14es volt neki (1,8 motorig 14", 2.0, V6, Q4
mindig 15" a 155os merete). Ket teli gumim Semperit TopGrip, masik
ketto Barum (talan Polaris?Bravuris?) A hasznalt Semperit 8eFt/db volt
2 eve, szorosen, a Barumok ujan 11eFt/db. 15" meretrol beszelunk!
14"ban kb 30%kal olcsobbak! Ege s fold! A 2millios autora rakoltottem
90eFt-ot teliesitesre (most jon a 3. tel a szettel), de igy batran
engedem el az asszonyt havazasban is, es nem kell 8 hely ahhoz, hogy
ki tudjak maszni egy parkolobol. Draga? Egy elso lampa az automhoz
118eFt+Afa lenne. Index 20eFt, sarvedo 80eFt, fenyezes 50eFt, es
orokre rossz szajizem lenne, hogy annak az egy elemnek elutne a
szine. Most akkor mi a draga? Szarok masra. A magam erdekeben
hasznalok teli gumit, jarok mindig tompitottal, kapcsolom be a
biztonsagi ovet, ellenorzom a gumik nyomasat.
Fogash
|
+ - | re: Autoszalon (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Bonzsur,
na, szep dolog, magamnak valaszolok... :-)
Szoval a tegnapi Autoszalonos pamflethez egyetlen kiigazitas: a FERGEKkent
aposztrofalt ujsagirok kozott termeszetesen akadnak (szerencsere) foldi
hivsagok altal el nem vakitott ritka, es kihalasra itelt peldanyok is. Nekik
ez nyilvan nem is volt inguk, es nem vettek magukra. Amennyiben igen,
gyorsan vegyek le!!! :-))
Ja, es a Smart ForFour 3,6 millio forint lesz. Raadasul a Kia standon alltak
a legbuszkebb ertekesitok, es rettenet meggyozodessel magyaraztak, de nekem
szimpatikus volt az odaadas. Mas: asszem valamelyik MOL ujsagban
szolaltattak meg a Kia vezert, megkerdezve tole, hogy a Kia Opirus miert
hasonlit a Mercedesre. Lakonikus valasz: NEM HASONLIT. :-D
udv, djtiszy
|
|