Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1863
Copyright (C) HIX
2003-06-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: *** Mondjunk 10 rossz .-ot *** #1862 (mind)  30 sor     (cikkei)
2 Re: Megjegyzesek + Citroen (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Re: akadaly+rendorok+kiengedes+alomgarazs+kerdesek (mind)  11 sor     (cikkei)
4 ajj (mind)  60 sor     (cikkei)
5 Re: Ellenorzes+Mogyorodi ut+Warsawa ablakok (mind)  54 sor     (cikkei)
6 Re: OFF Nigeriai levelek (mind)  27 sor     (cikkei)
7 Re: Yff beszel zoldsegeket :-) (mind)  55 sor     (cikkei)
8 RE: *** HIX AUTO *** #1862 (mind)  8 sor     (cikkei)
9 Warsawa ablak, nyari tali, poen (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - RE: *** Mondjunk 10 rossz .-ot *** #1862 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Keressunk 10 hibat a sajat autonkban!
* Itt nemcsak a meghibasodasokat ertem, hanem olyan hibakra is
* gondolok, amik szubjektivek, lehet, hogy mas eszre sem venne.

az 5let tetszik: ne csak mindig magasztaljuk a lovakat :-))
Seat Cordoba 1,4 Stella digit
8 honapos, 16 000 km

1: nyikorog alattam az ules! 2000 km-es koraban kezdte, azota
kicsereltek mindket elso ules vazat, a vezetouleset ketszer is...
:-(( most epp a fogyasztovedelem szemlejere varok
2: nagyon picurka a keztyutarto
3: nem lekapcsolhato az utas legzsakja (ez az ujban mar
megoldott)
4: nincs becsipodesgatlo az elektromos ablakemelokon
5: nem allithato fokozatmentesen az ablaktorlo sebessege
6: nincs valami gyari kallantyu a csomagtarto fedelen, amivel
kulturaltan vissza lehet csukni.. az ember kenytelen magat a
fedelet megfogni es ezaltal elkenodik rajta a por, viz, miegymas
(ezt pl. a Skodaban egy rugalmas fullel gyarilag megoldottak)
7: minimalis a hatso es elso ulesek kozott a terdnek valo hely
(de ez kulonosebben nem zavar, mert alig utazik valaki hatul)
8: neha elkelne egy ablaktorlo a hatso ablakra
9: maximalis klimateljesitmenynel nagyon leveszi a motort, de nem
zavar, szivesebben fazom a +38 C-ben, mint rohangalok :-))
10: virsli-potkereke van

amugy meg vagyok vele elegedve :-)
udv
L::
+ - Re: Megjegyzesek + Citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Friday 20 June 2003 13:03, attila.kalmanczhey--biogal.hu wrote:
> ***Ket dolog van itt: a Citroenekrol mindig elmondtak, hogy
> alulmotorizaltak. Ennek oka a francia adorendszerben keresendo illetve

Ezt kifejtened? Nem igazan ertem ugyanis. Az evi ado/biztositas persze fugg 
a motortol (egy keplet segitsegevel szamoljak ki hogy milyen kategoriaba 
tartozik, bejon a teljesitmeny, CO2 kibocsatas stb tehat nem egyszeruen a 
teljesitmenyt veszik), de hazt ez mashol is igy van, nem tunt fel hogy 
annyira mas lenne mint mashol.

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: akadaly+rendorok+kiengedes+alomgarazs+kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Friday 20 June 2003 22:53, akos.szalay--sophos.com wrote:
> Nem kell ahhoz szaguldozni, eleg ha a feltarto oraja felfele csal
> 10%-ot, a feltartotte meg lefele (ha jol tudom 10% elteres
> megengedett), 

Felfele belefer (es meg + 4 km/h is), lefele nem szabadna csaljon semmit. De 
ez csak a tipus hitelesitesere vonatkozik, gondolom a muszerek gyartasi 
szorasa/egyeb miatt akad amelyik lefele "csal".

-- 
Udv, Sandor
+ - ajj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az igazsag az, hogy a mai hagyomanyos rugos kocsik elertek azt a szintet,
>amit a Citroenek mar 20-25 eve tudtak (ha kenyelemre hangoltak oket
>es nem gokartszeru filingre).

Szerintem nem ertek el azt a szintet, de meg ha el is ertek volna, a Citroen
ujra 10-15 evvel elottuk jar, de nem nyitunk vitat :)

>A rugosok egyetlen baja ma mar, hogy nem
> tartjak a magassagukat.

A Hidroaktiv3-mal felszerelt kocsik sem tartjak a magassagukat. Sebessegtol
fuggoen automatikusan csokkenti  hasmagassagot a rendszer, az elso
tengelynel 15mm-rel, a hatson 11 mm-rel. Ezzel egyreszt  ahogy no a sebesseg
ugy kerul alacsonyabbra a tomegkozeppont, masreszt modosul a Cd is. Ha
viszont ocska utra tevednel, 13mm-rel emeli a hasmagassagot mindenfele
beavatkozas nelkul.
--------
>Ez szerintem egesz egyszeruen nem igaz. A romlo toltescsere teny, de azt,
>hogy az egyik henger kipufogogazai a masik hengerbe visszajutnak, en nem
>nagyon tudom elkepzelni...
>
>udv,
>Akos

Pedig lehetseges, van ez az EGR (Exhaust Gas Recirculation) nevu ize a
dizelemen, amit a motor szamitogep vezerel es a banat tudja mitol fuggoen
neha visszavezeti a kipufogo gazok egy reszet a szivo torokba.
(Mellesleg a kipufogo gazok meg tartalmaznak szuflat uzemanyag elegeteshez,
voltak kiserletek tengeralattjaro meghajtasokra, amikor a kipufogo gazokat
szilard anyag kivalasztas utan oxigennel(?)/levegovel dusitottak es
visszavezettek a motorba, igy probalva meg a viz alatti uzemet.)
-----------
>>ez is csak amolyan baromsag, amire minden hulye amerikait ra lehet
>>venni :))
>
>Nana, vigyazz mit irsz az amcsikrol! Engem napokon keresztul szidtak a
>listan mert hirtelen felindulasbol "lebuziztam" nehany amcsi
>tuning-orultet.... :-)
>
>GERI

Attol meg olyan hulyek mint a segg. Kivetel a magyarul beszelok :))
(Egyebkent eppen most van kampany nyugatra tolunk, amelyben felhivjak a
figyelmet a buziknak valo autokra.)
----------
10 rossz dolog az auton:
1. Az XM szelvedoje olyan domboru es olyan sima iven egyesul az elso
oszlopokkal, hogy a viz lassabb haladasnal oldalra tud folyni, es ha le van
engedve az elso ablak, akar meg en is kapok belole. Nincs az a
csatornaszeruseg mint mas autokon, gondolom ezzel kisebb a szelzaj, viszont
vizcsikos lesz az elso haromszog ablak ha kb 60-nal mosom a szelvedot.
2. Az XM tolatolampai szart sem ernek: tul magasan van a sotetitett hatso
muanyag mogott igy nem sokat vilagit meg a mogottunk levo utbol.
3. Az S1-eseknel a tompitott fennyalab iranyitasara alkalmazott muanyag lap
idovel besargul, tompitott ereje csokken /megoldaskent S2-es lampaburat kell
folrakni, ott mar az uveg feluleten vannak azok az izek.
Mast nem talaltam.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: Ellenorzes+Mogyorodi ut+Warsawa ablakok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az ellenorzes hianyarol panaszkodtatok egy paran :-) hat van boven de eleg szel
ektiv ahogy muvelik mert tipikusan az oreg kocsikra szakosodtak a fiatalok kulo
nosen,
szomszedom Moszkvicsat szombat vasarnap mindig megallitjak mar csak megnezni mi
lyen a muszerfala persze akkor a papirok is elokerulnek :-)

En ezen az even is tanultam valamit ami orokre a fejembe marad tortenetesen a m
uszaki vizsga lejartanak datuma.
Tortent ugyanis velem hogy apr 29 en lejart a muszakim.
En elotte egy honappal elkezdtem felkesziteni fekcsere felszabalyozas bowdencse
re gumik ujjak igenam csak arra nem szamoltam hogy egy karosszerias sem fog vel
em szobaallni(Fiat 127).Igy mivel nem akartam bunda vizsgara vinni a kocsit mon
dvan annyibol megcsinaltatom inkabb -- amugy is meg akartam.
Probalkoztam mindenhol videken osszes ismeros rokon felhivasa de senki mindenki
 tele van :-((. Egy hely volt de oda meg en nem akartam mert telen szo szerint 
3szor szakadt ki a stabilizator a nyulvanybol mert ugy csinaltak meg(hulye volt
am mert azt hittem hogyha visszaviszem ugyanoda jobban odafigyelnek a hirnevukr
e de tevedtem). 
Majus elsejen sikerult talalnom egy helyet a kuszobcserere 3 het en meg kertem 
hogy egy kicsit hamarabb, elvallaltak 1 het mulva kesz addig taxiztam.
Utana bejelentkezes vizsgara es ekkor tortent hogy Csomorre kellett menjek en m
indig a fouton kozlekedtem de akkor az egyszer a mellekutat valasztottam persze
 ellenorzes.Uram a matrica 4 oranal all es most majus van.
Mivel foglalkozik mondanom se kellett mert a teteje tele volt faval meg ajtolap
pal csurig szerszamok.Viragnyelven puhitottam mondvan minden stimmel zoldkartya
 bizti munkaeszkoz az auto persze amikor letegezet akkor kellett volna kapcsoln
om de egyedul leven nem sok eselyem
volt elvette a forgalmi felso reszet mondvan 1 honap es visszakapom.Azóta se ka
ptam vissza 3 nap alatt ment Csomorrol-Godollore, Godollorol 3het alatt ment a 
16 kerbe de mivel en 14 keres vagyok ezert meg varnom kell mig iktatjak es atku
ldik Zugloba.Utana viragozhatok az ugyintezonek hogy legyen kedves adjon egy ha
tarozatot mivel mehetek a Mozaikba szigoritottra persze mostmar csak bundavizsg
a lesz eleget fizetek igyis az ellenorzesekre meg ujra at kell iratni az autot.
Jol kipanaszkodtam magam igy jar az aki szerelembol vesz autot a Fiat 500 ra ne
m tehetek semmit beszakad a vaszonteto :-)))

Mogyorodi ut veszelyes ott en ha letolnak se megyek 50-nel tobbet a Rona sarkan
 befele allnak minden nap Co mero kocsival (a gyerkoc kerdezi mikor kerekparozt
unk arra mit csinal a bacsi O meg szepen elmondta )menet kozben bemernek fenyke
p es fizethetsz + zoldkartya bevonas a pepsi irodahaz toveben meg elbujva merne
k olyan fekezesek szoktak ott lenni :-)))

Warszawa ablakra
Ingyenes aprohirdetes rovat
Levelben: Veteran Auto és Motor, 1755 Pf 66.
Faxon: 1/278-0475  Emilben:
Amugy vannak olyan alkatreszek amiert az emberke (tudom magamrol) az ertekenek 
a tobbszoroset is kifizetne ha volna valahol.

Üdv
Fiat127
A forgalmi legyen veletek :-)

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 168.45-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re: OFF Nigeriai levelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A #1862. HIX AUTO-ban irta :

>OFF
>Hogy lehetne ezeket ugy kikuszobolni
>hogy meg a JUNK MAIL-es mappaba se keruljenek?

Ide irok, hatha mast is erdekel. Akit zavar a sok SPAM, van egy remek kis
progi Win ala, az a neve, hogy SpamPal, letoltheto a www.spampal.org
cimrol. Ingyenes. Beepul barmilyen levelezo melle (ami POP3-at hasznal),
rajta keresztul jonnek le a levelek, es amit spamnak itel meg, azt
megjeloli (igy a levelezobol lehet szurni konnyeden). Keresre torolni is
tudja a szerverrol a levelet, amit spamnak gondol, de ez nem egy biztos
dolog, hisz o is tevedhet...

En egy ideje hasznalom, napi 10 spam jon kb, eddig mindet megfogta, hamis
talalatot pedig osszesen ketszer alkalmazott, de tanithato, igy le lehet
szoktatni rola. 

Ha valaki letolti, erdemes meg leszedni hozza a pluginek kozul a bayesian
meg a regexp plugint is hozza. En csak ajanlani tudom, remek program.

Ha valakinek kell segitseg (beuzemelessel, hasznalattal, barmivel), irjon
nekem batran.

--
Windisch Gergely -  - ICQ: 16688379
HIX-Editor 1.15beta10
+ - Re: Yff beszel zoldsegeket :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

Nem akarom adni a sertodottet, mert vigyorgok, de a "nem ertek egyet",
vagy "nekem mas a velemenyem" jobban hangzik mint az, hogy
"zoldsegeket beszelsz".

> hol a csodaban van Magyarorszagon (vagy mashol) 5 perces
> periodusideju lampa?

Debrecenben, es nem egy lampa, hanem ket, egymastol 50 m-re levo, de
az elsonel oldalrol bejon egy forgalmas mellekut. Nemegyszer ugy
alakul, hogy a zoldedre el sem tudsz indulni, mert nincs elotted
szabad ut, csak kocsisor.  A vegeredmeny meg annal is rosszabb, mint
amit el tudsz kepzelni.

> A masik meg, hogy Csaba eddig is a nagyotmondasairol
> es csusztatasirol volt hires a listan, de most aztan
> feltette az i-re a pontot :-)))
> "Na neeeee..... Faguriga legyek, ha elhiszem, hogy
> egy Suzi radver a lampatol indulva."

Nem tetszett figyelni: ezt is en irtam, nem Csaba. Eloszor olvasni,
csak azutan irkalni... mit is? Valami zold volt...  :-)

> Miert is ne? A 16 szelepes 1.3-as SWIFT-ek azt hiszem
> 85 LE-sek, es hozza kb 850 kg a tomeguk.
> Az 1.6-os meg 93 LE, és 900 kg.
> Miert ne gyorsulhatnanak le (1-esben) egy 10x LE-s,
> de 1 tonnanal nehezebb autot? Csak mert szar Suzukik?
> Ember....

Nem szar...
Nem hinnem, hogy eddigi irasaim Suzuki ellenesek lettek volna, sot...
Nekem is volt, 2 is, megbizhatoak voltak, de fapadosak, futomu, fek
felejtheto, eppen nem eletveszelyes, de nem szaguldozasra valo.
Mindenesetre szerettem oket.
Viszont arra is emlexem, hogyan gyorsultak. Lehet itt szamolgatni, hany
loero meg hany kilo, a valosag sokszor a seggere ver.
1.6 -osrol meg senki nem beszelt, 1.3 -rol volt szo. Es meg most sem
hiszem, hogy allohelybol indulva raverne az 1.6 -os Alfara. De az en
1.5-os Mazdamra sem, ez mar kiderult par esetben, legutobb, mikor
optikailag tuningolt kanarisarga, duplakipufogos Suzuki beall mellem a
jobb savba ugy, hogy az elfogy 300 m -en belul. Jobbra nem megy el a
kis zoldnel, csak egyet akarhat: elem vagni. Atnezek, es mikor a koma
visszanez udvariasan intek neki, hogy beengedem (es ugy is teszek).
Csikorgo kerekekkel kilo, bevag elem. Ket lampaval arrebb megint el a
2 sav, megint a jobboldaliba all, megint nem megy el jobbra,
porgeti-brummogtatja a motort. Ismet atneztem, de most azt intettem
neki, hogy hajra! Ismet csikorgo kerekekkel indul, nyomja, majd'
szetszakad.... 500 m-en ravertem vagy 4 autohossznyit.
Kanyargos uton meg rosszabb a helyzetuk, mert ahol a Suzi 90 -nel
majdnem elszall, azt en 110 -el meg lazan, erolkodes nelkul beveszem
(szinten sajat tapasztalat).

Yff
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1862 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tudna nekem valaki segiteni, hogy mikor
lesz az idei bogár tali Gardonyba?

Elore is koszi!

Duda.
+ - Warsawa ablak, nyari tali, poen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Warsawa ablak:
 es homer irta:
>> Egy ismerosomnek van egy Warsawa elso szelvedoje es
>>hatso ablaka. Azt kerdezte tolem, hol talalhat olyan
>>helyet, ahol ezeket ertekelik.
>
>meg egy elborult otlet, probalkozzon eladni az
>ebay.com-on :)))) 
>homer

Nem is annyira elborult a gondolat! Annyi fele
szir-szart arulnak ott, szerintem nem rokonyodne meg
rajta senki!
De mondok egy kevesbe extremet. Az index.hu-n lattam
ma, hogy van egy `Veterán motorok, autók` cimu topic!
En ott probalnam meg eloszor. 

> =================================================

nyari tali
Avi irta:
>Ket helyszin vetodott fel: Bakonybel vadaszhaz es
>Kemence,Vilati udulo. Az elobbi Micutomi szerint
>inkabb csendes elmelkedesre es elvonulasra lenne
>alkalmas, a masodik furdovel, hegyekkel,
szorakozassal
>boritott hetvegere adna lehetoseget. Elozetesen
>irjatok mar meg, hogy kinek lenne alkalmas pl.
>julius 26-27.

Ezennel jelentkezem! Parommal egyutt. Mi Bakonybelt
preferalnank inkabb (kozelebb van:)) ), de Kemence is
johet. Olyan jokat irtatok rola osszel! 
Remelem most nem jon kozbe semmi...

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS